{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
323 visninger | Oprettet:

Cody N
Cody N
Online Tilmeldt:
23. nov 2017
Følger: 9 Følgere: 19 Emner: 36 Svar: 1.064

Dystre udsigter {{forumTopicSubject}}

Respirator udstyr fra dyreklinikker står stand-by og blodbankerne melder om næsten tømte lagre.

Alt tyder desværre på at det er bedre at blive smittet før end senere hvis man er i den udsatte gruppe der kræver blod el. respiratorisk hjælp.

Ingen tvivl om at Italien og Spanien har fået tilsendt store mængder af begge dele fra resten af EU.

Dystre udsigter må man sige smiley

Kommentarer på:  Dystre udsigter
  • Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 10 Følgere: 32 Emner: 62 Svar: 3.275
    #1   19. mar Ja, det er dystre udsigter, og igår kunne jeg mærke en truende depression, hvilket jeg ikke plejer på denne tid af året.

Jeg er ikke bange for sygdommen, jeg plejer at være stærk over for virussygdomme (7-9-13) - og det generer mig ikke at være isoleret, det er jeg jo vant til, men alle følgevirkningerne for hele samfundet gør mig bange. Det er uoverskueligt.

Jeg har lige set, at den norske krone er kollapset. Hvad er konsekvenserne af det?

Man kan blive ved med at gentage, at vi skal klare dette i fællesskab, og det skal vi, men jeg ved ikke rigtigt om jeg stoler på den fællesskabsfølelse. Allerede nu er der mennesker, der hamstrer og sælger videre til overpris.

• #2   19. mar Hvorfor skulle blodtransfusion være nødvendig når der er tale om virus?

Dystre udsigter, ja.

Men når vi mennesker, ikke har nogen stopklods for den udnyttelse og misbrug af jordens ressourser, ingen tanke for andet end grådig udnyttelse af alt der er bare lidt tilgængelig, ja så slår naturen tilbage.

Det krævede muligvis kun éen enkel syg flagermus at sætte hele verden på den anden ende.

Gad vide om nogen vil tage ved lære af dét?

• #3   19. mar #2
    Cris

Hvorfor skulle blodtransfusion være nødvendig når der er tale om virus?

Jeg tror ikke det har noget at gøre med blodtransfusioner til Corona-ramte, men jeg kan kun tale for Tyskland, hvor der i øjeblikket også er mangel på blod, men som Røde Kors' Blodbank meddeler, er der altid mangel på bloddonorer, når der opstår en virus-epidemi, den samme mangel opstår, når en influenza epidemi bryder ud.

• #4   19. mar Cody N enig og har du så hørt om Iran der dør en person hver 15 minut utroligt at der ikke tales om det i vores nyheder.

• #5   19. mar Øh, Leon ang. Iran, så jo der tales om det i nyheder.

Iran har jo mere eller mindre totalt lukket for in/out informationer til folket.

Men satellit fotos viser at der muligvis er gang i massegrave, og at Iran ikke vil fortælle nogen,hvor alvorligt det egentligt står til.

• #6   19. mar Cris7 jeg læste kort om Iran i dag og stakkels dem og kan forstå at iranerne ikke får de samme informationer som vi gør.

• #7   19. mar Nej de får ikke informationer i Iran som andre.

Mange er vrede, men så længe der sidder et 'præstestyre' dér, som nu igen vil ha' ophævet diverse embagoder, grundet smitte, ja så kan de sejle deres egen sø!

• #8   19. mar Vi er også i karantæne her i hjemmet nu. Min datter har milde symptomer, så nu står den på indendørs aktiviteter, og onlineshopping af dagligvarer.
    Jeg må sige at jeg er glad for vores dplay abonnement, Spotify og ikke mindst min Playstation smiley
    Udendørs ophold, foregår i haven.
    Det er nu man for alvor mærker krisen, når den rammer os som familie.

• #9   19. mar Claus G pøj pøj med din datter og ja internettet er godt lige nu.

• #10   19. mar Tak Leon.
    Ja jeg sidder klistret til tv2 news flere gange om dagen.
    Mit problem er, at jeg ikke ved om min datter er blevet smittet på efterskolen eller på sit arbejde i pizzariaet. Så ja, det er måske held i uheld at det sker nu, hvor nærmest alt lukkes ned.

• #11   19. mar #5
    Cris

Øh, Leon ang. Iran, så jo der tales om det i nyheder.

Iran har jo mere eller mindre totalt lukket for in/out informationer til folket.

Du har ret og ikke desto mindre har Iran nu ansøgt Den Internationale Valutafond (IMF) om flere milliarder dollars i nødhjælp til hjælp med at bekæmpe coronavirus-pandemien, som centralbankchef Abdolnaser Hemmati sagde.

Udenrigsminister Mohammed Javad Zarif udtaler, at den Iranske Centralbank har bedt om "øjeblikkelig adgang" til RFI-lånestøtte lovet af IMF på grund af pandemien. Iran modtog sidst finansiering fra institutionen mellem 1960 og 1962.

Ansøgningen om nødhjælpen skal bl.a. godkendes af USA, om Trump siger ja, er svært at sige eller spå om.

• #12   19. mar B1 jeg håber at IMF vil se bort fra de politiske krige og give Iran den hjælp de spøger om da verden bør stå sammen i disse svære tider.

• #13   19. mar #12

Ja Leon det håber jeg så også Trump vil indse, hjælpen afhænger af Amerikas votum.

• #14   19. mar Trump, den psykopat, og lystløgner!

Iran er som mange af de mellemøstlige lande så korrupt, der misligeholder deres befolkning i et styre, der påstår at de er religiøse, men i virkeligheden meler deres egen kage.

De har åbenbart penge nok til at forsøge sig med at få atomkraft, som de muligvis allerede har.

• #15   19. mar Cris7 hvad Iran altså deres politiker er skal vel ikke gå udover den almindelige borger jeg kan både være politisk farveblind som jeg normalt ikke skelner til folks farve og tager gerne tro med og den med atomkraften giver jeg dig ret i - men det skal vel stadigt ikke gå udover borgeren i Iran.

• #16   19. mar Irans system lader det gå ud over den enkelte iraner/befolkning.

Hvis du ser på muslimske lande, så er der stor armod, og holden fast i diktatur/prædikater. De er ikke frie til at vælge andet, ikke frie til at gifte sig med hvem de ønsker.

Der hersker en klankultur, 'slavehandel' i forbindelse med ægteskab.

Borgere i disse lande har et ansvar selv, for at gøre oprør, og ikke bare leve i fattigdom, ændre ting. Et opgør der burde ha' fundet sted for 100 år siden.

Det er frygteligt at se mennesker lide, men det kan vi ikke gøre noget ved, desværre.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#17   19. mar Leon gamle ven - problemet med penge til Iran er at ingen ved hvad pengene bliver brugt til og så længe Iran ikke vil lade sig kontrollere bør de ikke tildeles en eneste øre.

At håbe det bedste er ikke godt nok, pengene kan i værste fald bruges til våben el. uran berigelse smiley

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#18   19. mar Cris 7

Vi skal ikke længere tilbage end tiden før 1979 hvor Iran var et af de mest moderne og vestligt orienterede lande i Mellemøsten.

Den iranske revolution bankede landet tilbage til middelalderen smiley

• #19   19. mar Italien melder flere døde end Kina.

• #20   19. mar Fedt nok.....

• #21   19. mar Næh Claus det er sørgeligt.

• #22   19. mar Udsigterne bliver da også mere og mere dystre - jeg hører lige i pressen, at vi her i Tyskland i månedsvis skal indstille os på indskrænkelser og begrænsninger i det offentlige liv indtil en vaccine er tilgængelig.

• #23   19. mar Spørgsmålet er blot, hvor længe man kan spærre os inde, før vi bliver sindsyge.
    Ok, vi må stadig gå på gaden, men alle sociale aktiviteter aflyses..... Sport er stort set ikke eksisterende.... Jeg så i går på oddset, i mangel af bedre, havde skak kampe på. smiley

• #24   19. mar Cris7 - Cody N - Annella - Claus G jeg har intet ønske om andres død - det eneste jeg ønsker er en verden der var en gang - en verden hvor vi behandler hinanden på en god måde - men det har som overskriften siger dystre udsigter.

• #25   19. mar Leon.

Den verden du drømmer om, er ikke længere eksisterende.
    Faktisk var det en uhyggelig verden, du tænker tilbage på.
    Jeg elskede også den verden dengang, men den verden er skyld i alle vores klima problemer i dag. - Vi læssede bare lort ud i naturen, nu skal vi betale.

• #26   19. mar Markgreven ja men håber at vi om ca. 4 uger kan se frem ad og har du læst at luften er blevet renere .

• #27   19. mar Leon.

Det kan den vel ikke undgå at blive, men det vender nok drastisk på et tilfælde.

Du skriver at der dør en hvert kvarter i Iran.... Mon ikke det er mere?
    I Italien i går døde der 475, det er altså mange kvarter.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 10 Følgere: 32 Emner: 62 Svar: 3.275
    #28   19. mar Markgreven "Spørgsmålet er blot, hvor længe man kan spærre os inde, før vi bliver sindsyge. "

Prøv det i tyve år. Jeg har overlevet og er hverken hallucineret eller noget andet spændende.

• #29   19. mar Markgreven jo du har ret og jeg talte med en god veninde i dag og der fortalte jeg jo også om Iran og Italien og der sage jeg også at det var mange kvarter når vi tog Italien - mit hjerte græder over det der sker i verden - men uanset hvad kan vi på BB jo intet gøre og det uanset hvor højt vi råber for at få ret.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#30   19. mar “ Prøv det i tyve år. Jeg har overlevet og er hverken hallucineret eller noget andet spændende. ”

Jaaa Alis nu kunne jeg jo godt antyde noget andet, men heldigvis har jeg min gode opdragelse smiley

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#31   20. mar Til de dystre udsigter hører denne trussel absolut også med.

Tyskland har indskrænket mulighederne for asyl. Ingen nye kvoteflygtninge og ingen mulighed for at bede om asyl. Til gengæld kan asylsøgende nu frit rejse mod nord

Håber regeringen følger DF’s råd om at lukke for asylansøgere også smiley

• #32   20. mar Cody N ja tak men jeg syntes ikke vi høre om hvordan det går i Tysklande det eneste jeg har hørt var da jeg læste om at de vil bygge et sygehus der kunne tage 1000 virus patienter af gangen og når den tyske maskine køre - køre den godt og grundigt.

• #33   20. mar Cody N jeg vil gerne bruge ordet hysterisk det vil jeg nok være hvis jeg var i Syd Europa det er jo helt galt.

• #34   21. mar #32
    Leon

Det er ikke rigtigt, der er ikke planer om at bygge et nyt sygehus til 1000 patienter, planlagt er det at bruge messehaller som behandlingscentrum til 1000 corona patienten.

• #35   21. mar #32

Tror, Leon forveksler med det nye sygehus i Italien?

Eller måske det her i Kina???

https://www.avisen.dk/virusramt-provins-i-kina-aabner-hospital-bygget-paa_584659.aspx

• #36   21. mar Annella det er rigtigt det var det og må sige at jeg ikke syntes at vi høre noget fra Tyskland.

• #37   21. mar Madonna M det var den hal som Annella siger og ja dystre udsigter.

• #38   21. mar #36
    Leon

Her er heller ikke noget positivt at berette om fra Tyskland, i morgen afgøres det om vi også her i Berlin-Brandenburg får udgangsforbud eller kun indskrænket udgangsforbud.

• #39   21. mar Annella jeg vil ønske at vi fik det udgangsforbud i Danmark da folk bliver kulleret når solen skinner - du ved så det kun er indkøb af mad og medicin og luftning af dyr der vil være tilladt.

Kommentér på:
Dystre udsigter

x