{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
420 visninger | Oprettet:

Politikerne vil bestemme løn. {{forumTopicSubject}}

Jeg sad forleden dag og læste om SF vil have et lønloft og det er jeg nu ikke tilhænger af og jeg må sige at der at der godt må være forskel på hvad en selvstændigt dirktør med eget ansvar bare skal have en superløn og en chef der har et stort ansvar skal jo også honoreres efter sit ansvar og eksempelvis chefen for SKAT burde jo have en kanonløn da han står med ansvaret for at SKAT bare skal køre - det gør SKAT så ikke altså må der en ny chef til.
Det er jo også sådan at der altid vil og skal være en forskel på rig og mindre rig og tænker på hvordan verden vil se ud hvis vi alle fik en million tror i så at der vil være flere der vil arbejde - Nej vel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politikerne vil bestemme løn.
  • #1   25. jan 2020 Tjah, hvad skal man sige?
    Kassedamen i Føtex på da gerne få et gevaldigt lønhop, det fortjener hun.
    Mener faktisk at mindstelønne i dag burde være 200 kr, i timen.

    Tag nu direktøren for NETS, der har været antydninger af, at han skulle have 2 milliarder i bonus!!!
    Det er jo dybt latterligt.


  • #2   25. jan 2020 Markgreven hvis det står i aftalen er der jo ikke noget at stille op han har vel bare været godt til at forhandler eller ret meget bedre end dem han forhandlet med smiley

  • #3   25. jan 2020 Argh Leon.

    Der er ikke noget arbejde der skal give 2 milliarder i bonus.

    Jeg ved ikke hvad han har forhandlet, men det er os der betaler til NETS hver gang vi bruger kortet i forretningerne.


  • #4   25. jan 2020 Markgreven du vil da ikke sige nej til sådan bonus smiley

  • #5   26. jan 2020 Politikere kan ikke lovgive omkring det private arbejdsmarked vedr. lønninger, eller hvordan kontrakter skal udfærdiget - det samme kan EU heller ikke bestemme en generel mindsteløn.

    Jeg er heller ikke for at man fastsætter en mindsteløn i Danmark, som på det groveste kan misbruges, ved at fyre og ansætte folk på ringere vilkår. Det ville være et paradis for arbejdsgivere....

    Mindsteløn skal styres af fagforbund alt efter aftale og jobtype. Hvis der kommer en mindsteløn giver det jo ingen mening i at være i et fagforbund.-


  • #6   26. jan 2020 Polysl enig smiley

  • #7   26. jan 2020 Så i mener ikke at kassedamen i Netto fortjener en mindsteløn?
    De må have en elendig fagforening, hvis de da er i fagforening.


  • #8   26. jan 2020 Markgreven

    En kassemedarbejder har en løn på ca. 22.000 kr. Det vil jeg ikke kalde en ussel løn. Det er ca. 5000 kr. fra bistand....


  • #9   26. jan 2020 Polysl.

    Men de har en masse skæve arbejdstider, heriblandt i week-enden.


  • #10   26. jan 2020 Markgreven

    Tillæg for overarbejde, aftentillæg, nattillæg, søndagstillæg og tillæg for weekendarbejde, så de 22.000 kr. kan sagtens blive højere.

    Det er betinget af den lokale aftale folk har med deres fagforbund.


  • #11   26. jan 2020 Polysl.

    Nede i min Kvickly søger de ustandseligt medarbejdere til kasselinjen under 18 år, hvor mange af dem tror du står i fagforening og får 22.000 om måneden?


  • #12   26. jan 2020 Markgreven

    Så er vi i en hel anden disksution om ungarbejder -Her er der andre regler og løn: her ligger den mellem 67 - 69 kr alt efter fagforbund. Som lønarbejder under 18 år og over, "skal" de være i HK.

    Men her får ungarbejder også tillæg for særlige tidspunkter.


  • #13   26. jan 2020 Mon ikke politikkerne først og fremmest skal se på egne vilkår, embedsmændenes vilkår, de kommunalt ansatte chefers?

    Se på de kontrakter de indgår med andre aktører?

    Jeg er ikke enig omkring SF's måde at vil bestemme løn på, men enig i at det er løbet helt løbsk med løninger, bonusordninger, afskedelsevilkår osv.







  • #14   26. jan 2020 Cris

    Politikere skyder ikke sig selv i foden, du får ingen til at kigge på politikere lønninger, aftaler osv...Den kunne komme tilbage til en som en boomerang.

    Jeg vil ikke have noget imod at man lave regler i det offentlige - for det er alle borgers penge der klattes væk.


  • #15   26. jan 2020 Jeg tror ikke på at en kassedame i Netto har 22.000 om måneden - En af mine naboer står som den ansvarlige leder for en af de store Netto butikker i Odense, han arbejder ufatteligt mange timer hver måned, og det er bade dag, aften og weekend.
    Han får kun 25.000 kr om måneden, trods han har været ansvarlig leder i butikken i 8 år.


  • #16   26. jan 2020 Her er gennemsnitslønnen for en kassemedarbejde - dvs. nogen får mindre og andre mere.




    profilbillede
  • #17   26. jan 2020 Å.R.

    Ja, det ser mere sandsynligt ud end Polysl´s regnskab, og i dine statistikker er jo sikkert også de skæve arbejdstider.
    Men meget intelligent af Kvickly kun at ville ansætte kassemedarbejdere under 18 år.
    I min optik skulle det slet ikke være lovligt at sidde ved en kasse med mange tusinde kroner under 18 år.
    Jeg ved at Føtex på Nørrebro trak folk i løn, hvis der manglede penge i kassen.
    På apoteket foregik det ikke sådan, var der minus i kassen, dækkede apotekeren det selv, hun var forarget over den politik de havde i Føtex.


  • #18   26. jan 2020 Markgreven

    Fakta butikkerne gør det samme, og i vores Fakta er der kun unge mennesker under 18 år indtil kl. 22 aften - I weekenden har jeg også kun set unge under 18 - lige så snart de unge fylder 18 år, ryger de ud.
    Så kommer der opslag i vore lokalaviser : Unge søges 15 - 17 år.


  • #19   26. jan 2020 Å.R.

    Og her kunne man godt tænke sig at fagbevægelsen gjorde noget, men nej... smiley


  • #20   27. jan 2020 Jeg er sku dødtræt af argumentet om at store ansvar lægges til grund for store bonusser - intet kunne være mere forkert da han højst risikerer en fyreseddel, præcis som kassedamen der sku aldrig får nogen bonus smiley

Kommentér på:
Politikerne vil bestemme løn.

Annonce