{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Kørekort til sagsbehandler. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved ikke med jer men jeg har jo mødt en del sagsbehandler i mit liv og der findes jo sagsbehandler inden for det meste bare med anden titel.
De fleste jeg har mødt har været fantastisk og tror de havde hjertet med i deres arbejde.
Men når man så møder sagsbehandler som nok har en eller anden form for 2 ugers kursus og ingen erfaring tænker jeg - hvordan blev den person så lige sagsbehandler især når man kan mærke at det nok ikke lige var den uddannelse - job personen skulle have da personen ikke vil kunne magte sådan opgave.
Hvad siger i er det ikke ok at en sagsbehandler skal have en form for kørekort når de arbejder med mennesker der også kan være følesomme smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort til sagsbehandler.
  • #1   16. jan 2020 Det er latterlig at murer, tømrer eller andet fag, bare lige på 2 uger kan blive sagsbehandler, det fortæller lidt om at man ikke vægter det kursus nogen som helst værdi. Jeg vil ikke kalde det en uddannelse - men mere et muligt job for folk som ikke kan finde andet.

  • #2   16. jan 2020 Polysl helt enig det er helt væk og de kan så også gøre syge folk raske med et snup tag smiley

  • #4   16. jan 2020 Claus G det er vi jo alle sammen enig om så helt enig smiley

  • #6   16. jan 2020 Claus G netop og det må have konsekvenser når en sagsbehandler prøver sit hokus pokus og som så skulle gøre syge mennesker raske smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 343 Svar: 3.342
    #7   17. jan 2020 Jeg spurgte for et par år siden en 'sagsbehandler, jeg ikke havde mødt før, hvad hendes uddannelse var?

    Hun tøvede, men svarede at hun ikke havde nogen endnu, men gik på teaterskolen, så det var kun lige et midlertidigt job at hun sad som 'sagsbehandler' på Jobcenter Lærkevej.


  • M.m
    M.m Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 10 Følgere: 2 Svar: 50
    #8   17. jan 2020 Det er IKKE sagbehandlerens opgave at gøre folk `raske`men at få dem videre i systemet.De skal ikke bekymre sig om hvad der foregår inde i vores `små`hjerner.

  • #9   17. jan 2020 M.m. ja men det kan de så prøve med de raske ikke de syge smiley

  • M.m
    M.m Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 10 Følgere: 2 Svar: 50
    #10   17. jan 2020 leon L Det er jo ikke meningen man skal hænge i et kontanthjælpssystem uanset om man er syg eller rask.Man skal videre derfra evt. skånejob,pension,eller andet


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 343 Svar: 3.342
    #11   17. jan 2020 Nej, det er ikke meningen at nogen skal hænge fast i kontanthjælpssystemet. Som politikkerne siger, er kontanthjælp midlertidig.

    Men sådan er virkeligheden ikke!

    Jeg var imod indførslen af Jobcentre da jeg allerførst hørte om dem, trods jeg havde et godt job, og aldrig regnede med at jeg ville få noget med dem at gøre. Jeg kunne ikke forestille mig at de ville fungere på den måde som det blev fortalt.







  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 343 Svar: 3.342
    #13   17. jan 2020 Jo, det hed arbejdsformidlingen tidligere. Men det er ikke ligefrem arbejde Jobcenteret formidler! Jobcenteret formidler fast arbejde til dem selv.

    Det er ikke mere end en uges tid siden hvor et firma ønskede flere medarbejdere, og de ville IKKE spørge Jobcenteret om det. De indsatte en annonce og fik ansat 20 stk. på ingen tid.







  • #14   17. jan 2020 Jobcenter er bare en kontrol indstands - de skaffer ikke job, deres vigtige opgave er at fastholde ledige og syge i deres jerngreb, så de selv aldrig bliver ledige.

    Jobformidling i ældre tid kontaktede virksomheder og skaffede job, de sørgede også for at folk kom i opgradering som øgede deres chancer.

    Jobcenter elsker at kaste folk ud som slaver i gratis arbejde - og på den måde fastholde dem. Løkke regeringen fjernede også chancen for opgradering så folk blev fasthold som gratis slaver.

    1 ud af 100 får et job i aktivering - ikke en særlig god resultat som siger meget om effekten af jobcenter.


  • #15   17. jan 2020 Min søster havde en sagsbehandler, der var uddannet.... Hun var udannet maler. smiley

  • #16   17. jan 2020 Så må hun være god til at male et skønbillede af jobcentre...

  • #18   17. jan 2020 Polysl.

    Måske jeg selv skulle have et fritidsjob som sagsbehandler, må indrømme jeg keder mig lidt i hverdagen. - Så hvis jeg kan stresse nogle syge og nedslidte, så må jeg vel være pengene værd.


  • #19   17. jan 2020 ja markgreven

    Jeg tror at man som minimum skal være et dumt svin som sagsbehandler - jeg vil ikke sige det som generelt. Men med alle de sager man kan læse på nettet så er det langt fra dengang jeg var arbejdsløs i 14 dage - den ene gang i mit liv. En enorm sød pige som spurgte de rigtige spørgsmål og gav nogle eksempler, samt at hvad jeg selv kunne tænke mig og mine muligheder. Dengang fik jeg en lille kage og kaffe imens vi snakkede - måske mere fordi hun selv havde droppet sin kaffepause for at servicere mig.

    Men vi ved jo at de tider var meget anderledes og ikke stressende at være sagsbehandler, det var vist en anden titel dengang - kan ikke lige huske det.

    Men men - ingen buske uden torne....Her den sjove....

    Jeg havde fået en praktikplads i et IT firma som er adgang til at kunne starte på et microsoft uddannelse - pris...80.000 kr. Hun mente ikke der var en fremtid i at være Microsoft servicer - og så var det prisen...

    Det som jeg vil pointerer er at hun så tilbød en uddannelse som datanom, som er ekstrem boglig og tør - den kostede 120.000 kr. eh???? - hun mente der var mere brug for den uddannelse.

    Nå men jeg tog den og har ikke siden haft brug for den uddannelse . så det er ikke altid de selv ved hvad der røre sig i erhvervslivet. Så jeg spilde lige nogle år på det skrammel.

    I dag skal man være glad bare man kan få nogle gratis timer i et motionscenter.


  • #20   17. jan 2020 Polysl.

    Jeg tror de hed socialrådgivere dengang, men de er en mangelvare i dag.
    De kan ikke stå for presset, så der er ingen der har lyst til at være det.


  • #21   17. jan 2020 ja markgreven - det var netop socialrådgiver. Det var tider dengang hvor man ikke havde vagter med knippel og peberspray og hvor folk opførte sig civiliseret.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 343 Svar: 3.342
    #22   17. jan 2020 #19 poly

    I dag skal man være glad bare man kan få nogle gratis timer i et motionscenter.

    Nej, man får en hel spiseseddel med aktiviteter. Alt fra dejlige varme bade, boksning og meget mere.





  • #23   17. jan 2020 cris

    det var satans....det vidste jeg ikke.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 343 Svar: 3.342
    #24   17. jan 2020

    Jeg fik selv sådan en 'spiseseddel',, 2017, og jeg var meget .....ja forundret sagt på en pæn måde.


  • #25   17. jan 2020 M.m. hvad skal et skånejob så bestå i jeg syntes at høre om det mest fantasifulde inden på jobcenter universet - det være sig at sidde på en stol og trykke på en døråbner knap smiley

  • #26   17. jan 2020 AK ja hvor verden bare blevet så meget anderledes i vores liv smiley

  • #27   17. jan 2020 Leon

    Den værste var at Lærkevej jobcenter fik en sengeliggende kørt til et sted hvor han skulle trykke på knappen til en elevator. Så ville jeg nok få de beslutnings tager aflivet - det er simpelhen svineri af universelle dimensioner.


  • #28   17. jan 2020 Jeg har erfaret, efter gennemlæsning af denne tråd, at jeg åbenbart skal prise mig lykkelig over at jeg aldrig har været i kløerne på en sagsbehandler smiley

  • #29   18. jan 2020 Cody

    det tror jeg mange er - synd for dem som er i kløerne på de som er svinske overfor dem som faktisk er til for dem og ikke omvendt. Jeg tror også jeg ville blive bims over det cirkus i ren Monty Python stil - eller Asterix hvor de skulle have en formularB2 som kan hentes på 1 etage, men dem på 1 etage har ikke hørt om en B2 og sender dem op på toppen for at få et stempel som gør at de kan få hjælp til at få en B2 formular som kan hentes på 1 etage som stadig ikke har hørt noget om en B2. På samme måde køre det der Asterix cirkus på Dansk.

    Jeg skrev engang om at sagsbehandling er som blyantspidsere, en taber blyanten, en samler den op, den som samlede den op giver den til en anden, som så giver den til en som kan spidse blyanten. Den som har spidset blyanten giver den videre til den som gav ham blyanten og så videre derned af. Nu er der i mellemtiden flere på ferie og den som skulle modtage blyanten er på ferie, Den gives så til en som taber blyanten og går på ferie og ikke en kæft ved hvor blyanten er blevet af. Det offentlige er efterhånden blevet en tosse anstalt hvor man tvivler på om det er de rigtige man har sendt på den psykiatriske afdeling.


Kommentér på:
Kørekort til sagsbehandler.

Annonce