{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.342

Frikendt for nødværge. {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/112/frikendt-brugte-samurai-svaerd-mod-indbrudstyv/7927038

Tænk at blive tiltalt for vold fordi man reagerer mod en indbrudstyv!

Hvem ville ikke gøre det?

Indbrudstyve har jo søgt erstatning, endda fået det, for vold ved indbrud, hvis de har fået skader af beboeren.

Noget er bare helt galt, når det kan lade sig gøre!

Hvordan ser I på det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frikendt for nødværge.
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.342
    #2   21. dec 2019 Det sker, når gerningsmænd bliver taget og 'de' føler de har lidt overlast.

    Nu kan jeg ikke lige finde linket, men fornyligt var der også omtalt et ældre ægtepar.

    Jeg mener ikke at der skal være voldsanklager mod personer, hvor indbrudstyve får en god gang tæsk. Eller hvad der ellers kan ske!









  • #3   21. dec 2019 Jeg syntes at det er helt væk at man ikke må smide tyve ud fra sit hus og atter tænker jeg på den guldsmed fra København der godt nok skød efter en tyv og der var en fra hans familie der stod ved disken og tyven søgte jo erstatning det er helt væk at ting kan vendes sådan i Danmark smiley

  • #4   21. dec 2019 Op med et skilt....

    "Indtrængende vil blive skudt - overlevende vil blive skudt igen."

    Men det må man vel heller ikke, Her i Danmark skal man være beleven og sige:.. på gensyn jeg håber de har haft en indbringende aften - skal jeg hjælpe dem ud med tyvekosterne?


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.342
    #5   21. dec 2019 Sådan er den kolde jura, Leon, desværre. smiley



  • #6   21. dec 2019 ja det er utroligt smiley

  • #7   23. dec 2019
    Ja det er uhørt og ikke uden grund at vi bliver kaldt" de dumme danen"
    I Amerika må man til hver en tid forsvare sin ejendom, det kaldes faktisk ret indlysende for, "selvforsvar" er det meningen at man skal lade indbrudstyvene bare huserer og finde sig i det. vorherre bevar mig vel, smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.342
    #8   23. dec 2019 Ja, det er virkelig sært, og helt og adeles uretfærdigt at folk der bare forsvarer sig mod det overgreb det er, når indbrudstyve kommer ind i privathjemmet, skal udsættes for en anklage og retssag fordi tyven lige pludselig er blevet et offer!

    Skad dem så meget som muligt, så de ikke gør det igen.



  • #9   23. dec 2019 Cris

    Det er ren Al Bundy - hvis du kan huske den episode med at han blev anklaget for at sætte ansigt til at en tyv kom til skade med hånden.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.342
    #10   23. dec 2019 Jep, jeg synes Al Bundy er morsom, men jeg kan ik lige huske den episode.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.342
    #11   23. dec 2019 Jeg har fortalt her, da jeg havde indbrud i min lille kolonihave, hvor der iøvrigt ikke er noget at stjæle. Dog var mønter i en låst skuffe, som var brækket op taget. Ca. 200 kr.

    Drukket cola af en dåse. Idioten havde også glemt sit Rejsekort. Samme person havde brudt ind i 4 andre kolonihaver.

    Anmelder det til politiet som man skal, har jo har både DNA på dåsen, samt idiotens Rejsekort.
    Men politiet gider det ikke, har ikke tid eller noget.

    En måned senere da jeg ankommer tidligt om morgenen, ser jeg en person i hættetrøje kigge ind af vinduet til et hus. Helt klart at han ude på indbrud. Viser sig iøvrigt senere at være samme person som er kommet igen.

    Jeg får hurtigt fat på en nabo, som jeg beder om at sige det videre, imens jeg, arrig af vrede vil finde ham, i håbet om at give ham en 'røvfuld', for det har han fortjent!

    Nogle finder ham, skyndsomt på vej væk fra haveforeningen. Men, nej han bliver ikke anmeldt, kun bortvist.

    Det viser sig at han er i familie med en beboer, er narkoman under behandling igen, igen! At familien har frasagt ham fordi han bare bliver ved med at stjæle fra alle.

    Jeg møder derefter en ældre kvindelig beboer, som bare siger: "Det er synd for ham, han trænger bare til lidt omsorg og kærlighed. "

    Jeg kogte indvendigt ved dét udsavn, for nej, den dutter ikke!

    Igen nej, man skal ikke ha' 'helle' bare fordi man er narkoman, og bliver ved med udsætte andre mennesker for indbrud.

    Så en god gammeldaws røvfuld er ikke af vejen, når politiet intet gør, eller ønsker at gøre.









  • #12   23. dec 2019 Ja hvad jeg vil gøre hvis jeg kom hjem og der var ubuden gæster må stå i det uvisse - men tror på at de aldrig vil komme igen - der i ingen tvivl smiley

  • #13   23. dec 2019 Cris.

    Du har utvivlsomt mødt Alis. smiley

    Mider mig om en "historie", her er den:

    En mand ringer til politiet, og fortælle at der er nogle mistænkelige personer der render rundt i hans have, og han frygter indbrud.
    Politiet svarer, at de ikke har tid, og at han må ringe igen hvis der sker noget.
    Ok, siger manden.
    5 minutter efter ringer han til politiet igen og siger at de ikke behøver komme, for nu har han skudt dem.
    2 minutter efter, vrimler det med ambulancer og politibiler, og en helikopter cirkler over huset,
    Hvor er skudofret spørger de manden.
    Der er ikke nogen, svarer manden...
    Jamen de har jo ringet...

    Jeg kan ikke huske resten.... Nogen der kan det? smiley


  • #15   26. dec 2019 Jeps, Finken og skulle vi være så heldige at blive voldtaget, så skal vi bare ligge helt stille og nyde det eller hvordan synes du, vi skal reagere, det kan godt sammenlignes med alt andet overgreb smiley

  • #17   27. dec 2019 Jeg har det helt fint med at tyv fik varige men, hvis han ikke havde lavet indbrud så var det ikke sket - så det er en del af konsekvensen.

    Mennesker reagerer forskelligt, nogen løber, andre vil ikke finde sig i det. andre forsvarer sig og prøver at slippe væk. Det er så nemt at sige at man ikke må skade en forbryder - her skulle man selv prøve at stå i en uløselig situation - som er: dig eller mig - jeg ville nok vælge mig selv.

    Spørgsmålet er så om tyv med varig men har lært en lektie.

    Samfundet udvikling imod kriminalitet har gjort det svære at være tyv eller røver, før var det nemt at røve kontanter, i dag har de gulvbokse, mange banker har ikke kontanter - så begynder kriminelle at røve folk på gaden eller i deres hjem - hvor skader på ofre bliver værre og værre.


  • #19   27. dec 2019 Finken du må ikke slå på tyven hverken inde på matriklen eller udenfor - andet hvis det er i nødværge.

    Jeg ved godt man definerer et menneske ud fra ens handlinger, men nu kan det også blive for meget - som ham guldsmeden som utallige gange blev røvet og til sidst blev det for meget - det er hans levebrød der er på spil, da forsikring til sidst opsiger forsikringen fordi han røves hele tiden.

    Når folk oplever domme som er hel hen i vejret som ham der var skide fuld og på stoffer kører over for rødt og dræber mor og datter i en fodgængerovergang - han fik frataget kørekortet i 10 år og 6 mdr. i fængsel. Og så skal man læse om at for et ulvedrab vil anklagemyndigheden give 6 mdr. fængsel. - Giver det mening?


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.342
    #21   28. dec 2019 #18 Finken
    For at alt skal gå efter loven, skal loven tage sig af den slags.

    Der er jo så bare dét ved det, at 'loven' alt for ofte svigter folk der har været udsat for forskellige ting.

    Så når 'loven' svigter og man ikke kan regne med hjælp, mister man tilliden. Ikke mindst af at retfærdigheden vil ske fyldest.





Kommentér på:
Frikendt for nødværge.

Annonce