{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Bananrepublik {{forumTopicSubject}}

Er Danmark ved at udvikle sig til en bananrepublik ?

Jeg mindes ikke noget fortilfælde hvor så meget svindel og bedrageri har ramt vore off. Institutioner

Forsvarets Ejendomsstyrelse. Ansatte svindler for ukendt antal mio. Selskabsskattesvindel for mere end 100 mia.
Udbytteskattesvindel for 6,2 mia.
Britta Nielsen bedrager socialstyrelsen for 115 mio. Ansat i 35 år.
Skatte-Sven bedrager for 37,5 mio. i udbytteskat. Ansat i 46 år.
Ansat i Kbh. Kommune Erling Smith bedrager for 17,7 mio. på 13 år.
Landbrug og fiskeristyrelsen, svindel med fiskekvoter.
Svindel med tolkebistand og licitationer m.m listen er næsten uendelig smiley

https://www.dr.dk/nyheder/penge/svindel-i-forsvaret-her-er-fem-andre-sager-om-svindel-i-det-offentlige

https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE10934499/en-saerlig-dansk-tossegodhed-svindelsagerne-i-det-offentlige-maa-udloese-alarm/

Hvad blev der lige af god gammeldags hæderlighed hvor man kendte forskel på dit og mit ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bananrepublik
  • #2   6. dec 2019 Ha ha smiley Alis “Cosy” betyder varme, velvære og afslapning og det er absolut ikke det jeg føler overfor den omfattende svindel vi er vidne til.

    Jeg ved ikke helt hvad du mener med at konkurrere med hinanden, men jeg formoder du hentyder til den neoliberale verdensorden vi er underlagt og hvis det er tilfældet giver jeg dig helt ret smiley


  • #3   6. dec 2019 Har det ikke altid været sådan, at de kloge narrer de mindre kloge ?

    Forskellen er bare, at nu er der nogen der holder øje - finder dem som har "set huller" og forfølger dem smiley


  • #5   6. dec 2019 Der er der desværre ikke meget der tyder på du har ret Alis C - Det er jo ikke almindelige mennesker som dig og mig, der snyder systemet.
    Forskellen på før og nu, er bare at de "kloge" højere oppe i systemet nu bliver opdaget.
    Os nede i bunden af systemet, har de hele tiden kunne finde. - skattefar skal nok være der, hvis vi prøver på noget smiley


  • #7   6. dec 2019 Alis C #4

    Synes nu, at du modsiger dig selv


  • #8   6. dec 2019 Cody N jeg tror nu bare at det bliver opdaget og i min verden er andres penge hellige altså respekt og alt andet til venner og bekendte smiley

  • #9   6. dec 2019 Å.R. #3

    Jeg tror faktisk det forholder sig lige omvendt idet NeoLiberalismens indtog betød effektiviseringer og nedskæringer overalt i både det offentlige og private.
    Dermed forsvandt en masse stillinger og med dem kontrolfunktioner der nu blev varetaget af langt færre personer.
    Som i Britta Nielsen og Skatte Sven sagen blev det nu muligt at svindle upåagtet i årevis.
    Det samme gjaldt svindelen med selskabsskat til mange mia.
    Kontrolfunktioner forsvandt og bedragerierne tog fart efterfølgende hvilket vi ser følgerne af i disse år smiley


  • #13   7. dec 2019 Nyhederne oplyser at svindlere har fuppet sig til et ukendt antal pas hos borgerservice som med hovedet under armen har udstedt pas til personer der ikke engang var identisk med personen på det foto de indleverede smiley

    Absurditeterne kender åbenbart ingen grænser - det rene Anders And smiley


  • #14   7. dec 2019 Ikke at forglemme Miljøstyrelsen der sviner med vores grundvand!

    https://www.dr.dk/nyheder/ikke-godkendte-pesticider-paa-marken-miljoestyrelsen-giver-landbruget-dispensation-aar-efter


  • #15   7. dec 2019 Jo Alis, det er nødvendigt at der kommer 'angst for straf', hvor man selv og ens familie kan miste alt, hvis man snyder og bedrager.

    Det har ikke noget med diktatur at gøre, men ganske almindelig retfærdighed.



  • #17   7. dec 2019 Der har været mange problemer siden da Kommunerne overtog udstedelse af pas. Man var udmærket klar over at det kunne give problemer med sikkerheden, men valgte at overhøre det!



  • #19   7. dec 2019
    Jeg håber også på bedre forhold for børnene i børnehaverne, for den måde som mange er dem behandles på, grundet manglende voksne, manglende kontakt, manglende irettesættelse, gør børnene skøre i bolden, hvorefter de får diagnoser de slet ikke har.

    Jeg ville ønske at børn slet ikke kom i børnehave, og i stedet kunne passes i et hyggeligt hjem 3-4 stykker af gangen.

    Man får ofte ikke velfungerende eller harmoniske børn fra en børnehave, for der er alt for meget larm, konflikter, m.m.


  • #20   7. dec 2019 Jeg tror at der mangler et godt og grundigt eftersyn i alle ministerier og styrelser, uden undtagelse.

    Ikke mindst er det mere embedsmændene end politikkere der styrer landet efterhånden.

    Alt for meget er skjult eller uigennemsigtigt, alt for mange penge bliver brugt på en måde som slet ikke er hensigten med dem.

    Man er også nødt til at stoppe alle de dersens mærkelige bonusordninger i kommunerne, som gives bare for at passe sit arbejde!







  • #21   8. dec 2019 Helt enig Cris7 - embedsmandsvældet har været diskuteret før men ingen regering har endnu turdet konfrontere, endsige ændre ved denne magt konstellation smiley

Kommentér på:
Bananrepublik

Annonce