{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
187 visninger | Oprettet:

1-0 til Stilladsarbejderne. {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/112/her-vaelter-de-porsche-naer-byggeplads/7897889
https://www.bt.dk/samfund/politiet-massivt-til-stede-paa-byggeplads-efter-ophedet-konflikt-voldelige

Det lader til at stilladset i Lundtoftegade på Nørrebro i København, er livsfarligt og opstillet af uudannet arbejdskraft. Arbejdskraft som samtidig er underbetalt.

Arbejdspladsen har været anmeldt til Arbejdstilsynet, men de fandt ikke anledning til at stoppe arbejdet.

Hvis, som stilladsarbejderne siger at de finder det livsfarligt at arbejde, samt at der finder underbetaling, sort arbejde sted, så....
GODT GÅET!

Hvad mener I?

Kommentarer på:  1-0 til Stilladsarbejderne.
  • #1   2. dec Kan læse at de har vendt en Porsche om på taget i vrede, bare for at demonstrere. Her tænker jeg primitive tåber.

• #2   2. dec ja det burde være en Skoda. smiley

• #3   2. dec Claus G selvom jeg er knap så primitiv vil jeg sige at det måske var et dårligt sted at sætte sin Porsche smiley

• #4   2. dec Jeg ville da parkere min bil, uanset mærke, hvis jeg havde ærinder i området. Så må amøberne da lige styre deres primitive adfærd udenom bilerne.

• #5   3. dec Der var også en som blev sparket i hovedet - redaktionen kunne ikke komme tæt på, for om der stod ECCO eller Addidas på panden. smiley

• #7   3. dec Da arbejdstilsynet havde været på pladsen/stilladset, og havde godkendt det, kan jeg ikke se, at det kan være rigtigt, at det ikke var sikret korrekt.

Det er alene bølleoptøjer og mafia-metoder.

Dersom der er tale om illegale arbejdere, og underbetaling, kan den slags klares ved hjælp af vort arbejdsretlige system.

Simpelthen fuldstændig uværdigt, når fagforeningerne bakker den slags op.
    At de udtaler sig om, at de tager afstand, er kun udadtil, for internet klapper de i deres beskidte hænder.

• #8   3. dec Hvis ting er foregået som beskrevet her: https://www.dr.dk/nyheder/indland/direktoeren-loeber-som-den-foerste-ud-og-hamrer-min-kollega-en-i-ansigtet

er det forståeligt at der bliver reageret. For tilsyneladende er der foregået ting flere måneder i forvejen som har fået bægeret til at flyde over.

• #9   3. dec Efter hvad jeg kunne se i nyhederne lignede det grangiveligt maskerede autonome voldsidioter som vi så på blågårds plads tidligere på året smiley

• #10   4. dec Jeg ved godt at jeg ikke er helt på linje med jer andre omkring dette.

Men jo, jeg savner at der bliver gjort oprør direkte, mod illegalt arbejdskraft, sorte penge, dårlige arbejdsforhold, underbetaling, ingen ret til sygedagpenge, feriepenge osv.

Vi hører ser og hører om det konstant.

Dem som udnytter er efterhånden så udspekulerede eller truende, at hverken Arbejdstilsynet eller det arbejdsretslige system kan gøre en pind. For egentlige beviser på urent trav, er der ikke, de er gemt væk, og normalt får det skidte konsekvenser at tale.

Så jo, jeg ser gerne at der igen, bliver opstand mod grådige firmaejere, der udnytter mennesker på en lumsk måde.

• #11   4. dec https://www.a4nu.dk/artikel/togfoerer-stoetter-stilladsen

Togfører støtter stilladsarbejdere:
    "Hvis du fucker med en af os, fucker du med os allesammen"

Hvornår har lønarbejderne opnået noget ved forhandling? Ved forhandlingsbordet er repræsentanterne for arbejdsgiverne de stærkeste.
    Dengang man havde eksklusionsaftaler var lønarbejderne stærke, men det blev forbudt.

Ser vi længere bagud har det altid været kamp og afsavn. Lønarbejderne har aldrig fået noget forærende. I mine øjne er det dem, der tjener pengene til vores velfærd.

Citat "Hvad ville du gøre, hvis det var din kollega? Sætte dig ned og drikke en kop urtete, imens du ringer til politiet? De her drenge drikker ikke te. De standser ulykken, inden det går galt," citat slut

• #13   6. dec Ja, jeg hørte debatten. Jeg synes, de går over stregen, når de begår vold, det er sq for tåbeligt, jeg tager dybt afstand over for sådanne metoder. Jeg har forståelse for, at det ikke er OK, at der finder andre regler sted, men de må finde nogen mere intelligente metoder, at gøre opmærksom på det, dette her er også uacceptabelt.

• #14   6. dec cris

Må lige kigge på den debat på dr.dk

• #15   11. dec https://ekstrabladet.dk/112/stillads-konflikten-bagmand-efterforskes-af-politiet/7909248

Fra idag:
    https://ekstrabladet.dk/112/mistanke-om-sort-arbejde-paa-ballade-byggeplads/7911261

Hvis man ser på DS byggeri, så er det startet for godt et år siden, og på deres side bryster firmaet sig af omkring 12 renorveringer/byggerier. Det må siges at være temmelig meget for et nystartet firma så hurtigt at få så mange og store ordre.

Arbejdstilsynet har allerede for 1 år siden påpeget fejl der kan føre til dødsfald, også senere hen.

Men firmaet får jo lystigt lov til at køre videre, for det sker jo ikke mere i sagen, selvom alle alarmklokker burde ringe, også i forhold til SKAT.

Det kan godt være at nogle mener at det var for voldsomt, den måde som stilladsarbejderne reagerede på, ja det var da lidt voldsomt.

Men andre metoder virker jo ikke mere idag. Myndighederne er alt for langsomme eller reagerer slet ikke, selvom de véd at der sker ting og sager der er ulovlige rundt om.

• #16   11. dec Der var allerede negativ stemning fordi man dagen i forvejen havde forsøgt at fotografere fejlene ved stilladset, men var blevet stoppet. Når en hel flok mennesker bliver vrede i fællesskab, så kommer det lettere ud af kontrol.

• #17   11. dec Alis

Nu ville jeg også reagerer hvis mit fællesskab af kolleger blev overfaldet fordi de vil dokumenterer ulovligheder.

At arbejdstilsynet ikke går mere hårdt ind i måden stiladset er sat op som kan koste menneskeliv, så må man selv gøre noget.

• #18   11. dec Jeg er også enig i, at Arbejdstilsynet arbejder for langsomt. Fagbevægelsen har ikke den store indflydelse åbenbart, så skulle henvendelsen have været til politiet, så de kunne rette ind, hvis det hele var mere effektivt, så kunne meget være undgået, men nu er vi i EU, og så er det jo tilladt at slå sig ned i bl.a. DK, men vores krav og regler, de er en by i Gl. Rusland, de forstår ikke det danske sprog. Katastrofe.

• #19   11. dec Og selvfølgeligt kommer en venstrefløj og fortæller hvordan der skal arbejdes, selvom det er en venstrefløj der i tidernes morgen fik smadret det.
    Hør nu her, så længe man IKKE har kendskab til branchen, så må det edermageme være nært umuligt at give besyv med. Branchen er som den er, og har været i mange år. Men når curlingklovne overtager, så giver det præcis den slags her. Primater der er dummere end dum i fysiske reaktioner, og opbakning fra nogle der ikke aner noget, men som Greta, bare er kodet til at synes det er for dårligt. Fordi man kan.

• #20   12. dec #19 Claus G

Jeg er rent faktisk ikke sikker på hvad du mener i dit indlæg?

Kommentér på:
1-0 til Stilladsarbejderne.

x