{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Bertel Haarder og det jule-vers. {{forumTopicSubject}}

Ja nu hørte jeg om Bertel Haarder og det jule-vers og jeg syntes det lyder fint og ja vi taler alle sammen om hvordan vi vil have den fulde ytringsfrihed og den er jeg helt med på også hvis jeg får en sviner - men jeg kan se at dem der selv går ind for den frihed så ikke syntes den skal gælde hvis det går udover dem.
Og jeg vil gerne købe det jule-vers.
Jeg syntes at huske den så berømte tale: man kan ikke både puste og have mel i munden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bertel Haarder og det jule-vers.
  • #1   28. nov 2019 Ja lad mig bare sige til jer at dette jule-vers kommer til at fylde mere i folketinget end hvis der var et folkemord i andet land eller for den sagsskyld det kaos der er med de manglende tv kanaler.
    Og i min verden er det bare stor humor smiley


  • #3   28. nov 2019 tror at Bertel skal på plejehjem, for det julerim er godt nok mærkeligt.

  • #4   28. nov 2019 Alis C ja det syntes du jeg syntes det er sjovt og hvis vi skal tale om hvad politiker gør og ikke gør bliver vi aldrig færdige smiley

  • #5   28. nov 2019 Polysl jeg syntes det er sjovt - men det er nok fordi jeg tænker længere inden for politik smiley

  • #6   28. nov 2019 Ja man må sige det rim skiller sig lidt ud, om man ka li det eller ej, men alle har lov til at ytre sig her i Danmark og mon ikke det bare er det vi kalder for sort humor smiley

  • #7   28. nov 2019 Mus netop ytring i Danmark er vel en af de friheder der består - måske smiley

  • #8   28. nov 2019 Mus

    Det er ikke sort humor at lave sjov med voldtægt - en del af teksten er sjov - men så eh?

    Dog er hele sagen omkring voldtægten jo ret underlig. 2 kvinder lægger sig i seng med en mand - manden prøver lige at pejle situationen med lidt pilleri, og da de begge er stive som ind i helvede så reagere de først når de opdager at den ene er lidt øm i skridtet. Hvis det var ham der var blevet voldtaget af 2 kvinder havde der nok ikke sket en anmeldelse - han havde nok ligget med det største smil der kan opdrives i verden.


  • #10   28. nov 2019 Én var ej nok, han vill’ ha’ to med i borgmestersengen!

    Han møved’ med dem begge, og han pilled’ lidt for meget!

    Han tro’de, at i Enhedslisten var der fælleseje!

    M E N hvorfor skal de vær’ så striks’

    og hindre Enhedsliste-sex,

    lad ham dog få en dejlig heks

    med hjem til jul!


    Man kan vælge at blive forarget, eller se det med humor
    Jeg vælger det sidste !


  • #12   28. nov 2019 Å.R. netop smiley

  • #13   28. nov 2019 Polysl og Alis C jeg har læst mig til at der var en 4-er person hvorfor skal den person være hemmelig og Alis C nu bruger jeg din egen tale imod dig de er jo alle sammen offer i din verden smiley

  • #15   28. nov 2019 #14
    Jeg ved ikke hvordan mænd har det, men for en kvinde er voldtægt noget af det værste, man kan blive udsat for.

    I bund og grund tror jeg faktisk ikke, at vi mænd ser så forskelligt på voldtægt af kvinder, ej heller af drenge/unge mænd.

    Men læser du digtet, står der intet om voldtægt - det er dine egne fantasier der spiller ind, selvom vi alle ved hvad der står i digtets undertoner.

    En uforstående vil slet ikke kunne se det samme som du Alic C



  • #17   28. nov 2019 Fed humor og i den grad relevant fordi omtalte enhedsliste borgmester bærer hele skylden for den bizarre sag.

    Der gik 10 dage fra episoden til anmeldelsen - hvorfor ?
    Det var ikke borgmesteren selv, men en veninde der angiveligt blev “voldtaget”.
    Omtalte “gerningsmand” var en tidligere kæreste til kvinderne.
    Borgmesterens kollegaer og omgangskreds havde kendskab til episoden inden den blev anmeldt.
    I dagene efter episoden var de involverede flere gange samlet i lejligheden hvorefter den “skyldige” vælger at melde sig selv.
    Efter nyheden kom i medierne vælger borgmesteren at sygemelde sig.
    Hun bliver i sygeperioden truffet på venindens kro hvor hun går til hånde som det forlyder.
    Denne sag lugter langt væk af en borgmester der forsøger at dække over et aparte sexliv med en episode hvor 4 personer opholder sig i borgmesterens seng og hvor en påstået voldtægt skulle have fundet sted mens borgmesteren sover i samme seng uden at opdage at veninden angiveligt bliver voldtaget.

    Gud fader bevares hvor det lugter langt væk af brandslukning.
    Den stakkels “voldtægtsmand” er med garanti blevet overtalt til at tage skraldet for at dække over en borgmesters deltagelse i gruppesex.
    Spørgsmålet er blot hvad han er blevet tilbudt som kompensation smiley

    Selvfølgelig skal sådan en episode med i en humoristisk sang smiley


  • #18   28. nov 2019 Alis C jeg tror ikke at nogen af os syntes at voldtægt er sjovt dog ser jeg problemet i hvornår det er en voldtægt for syntes at huske på hvor mange der er offer for voldtægtssager som så ikke er en voldtægt og nu ved vi jo alle her inde i dette debatunivers at man skal have en seddel med og hvis det så sker at der pludseligt tales om sex skal sådan seddel underskrives i flere eksemplar.

  • #19   28. nov 2019 Måske skulle vi have hele Bertel`s julesang med, Der kan jo være andet der forarger



    profilbillede
  • #20   29. nov 2019 Leon

    Korrekt sex er når man har printet en udskrift ud i 10 kopier og underskrevet dem alle for at være helt sikker, men inden alle 10 er underskrevet så er manden gået ud på toilettet og klaret problemet selv. Så hvad skal man med kvinder når man har 2 hænder? Hvad gør den stakkel der ikke har hænder? Regeringen havde det også oppe at vende, men de vidste ikke lige hvordan det skulle takles. NemID er pludselig blevet et problem hvis ikke nettet virker så begge kan verificerer at aftalen om sex er stående eller liggende eller bagoverbøjet.

    Hvis man skal til det pjat med underskrifter så er det sgu nemmere og hurtigere at klare det selv - så kan kvinder bare bruge deres batteridrevet blender - som iøvrigt også er brugt til at få den grædende pode til at sove - det får folk til at tænke noget hvad de 9 mdr. er gået med.


  • #21   29. nov 2019 Alle som kender mig ved jeg er bramfri og kan gøre grin med meget - men voldtægt ser jeg som en dyb krænkelse af kvinden, her står jeg af.....På den måde Bertel skriver det på er som at han ikke tror på at det har foregået - og mener at så kan man lave sjov med det.

    Ting skal have sin tid - inden man smider vittigeheder ud - som med 9/11- her var der heller ingen som kort tid startede ud med vittigheder som at hvor mange døde brandmænd skal der til at holde en slange - helt ærligt, det kan man sgu ikke skrive. eller jeg så en masse flyvende mennesker uden vinger. Her skulle Bertel hellere gøre grin med sagsbehandlere. Som hvornår ser du smilende sagsbehandlere? Når de går grinende hen i banken med deres bonus.

    Det som jeg elskede i fortiden var dansk satire som tog udgangspunkt i skandaler, eller mærkelige beslutninger. På samme tid havde vi engelsk humor som gjorde det samme, som Monty Phyton, Eller Javel Minister, Mel Smith, Dave Allan....alt det er væk i dag og man kan kun lave tåkrummende satire som Klovn....eller andet bras på et akademisk niveau som ikke en kæft forstår. Den sidste klovn film er sgu for langt ude - man rager sgu ikke på kvinder fordi deres buksemærke eller blusemærke stikker ud og bruger det som en undskyldning som den gode samaritaner for at score i en lufthavn....Men det kan jo være det bare er mig som er blevet for gammel.


  • #22   29. nov 2019 Polysl vi må så konstaterer at du er blevet gammel smiley

  • #23   29. nov 2019 På mig virker det underligt at man kan ligge i samme seng og ikke opdage at sidemanden bliver voldtaget, for hvis det var mod hendes vilje så ville den kamp der fandt sted da vække den der ligger ved siden af. Medmindre at den kære borgmester har været så fuld at hun har været totalt bevidstløs. men jeg giver Cody ret, den sag lugte langt væk af en desperat feberredning.

  • #24   29. nov 2019 Kisser D netop jeg har jo læst om den sag og det står at den ene var så træt/udmattet - kontra påvirket at personen intet kunne stille op og tænker så på hvad hun laver i en seng til en fest - jeg gad ikke feste hvis jeg var træt smiley

  • #26   29. nov 2019 Alis

    Jeg syntes det er værre at kvinder vil have et designerbarn som de kan curle og gøre total utilpasset fordi poden for dem ønskebarnet, og nej findes ikke i deres ordforråd. Desuden har jeg da også oplevet i mit liv at kvinder ikke er bedre end mænd, som et engang knald fordi de også lige er liderlige. det er for mange foregået de mest besynderlige steder.


  • #27   29. nov 2019 Alis C mee-too-bevægelsen ja men var ting mere rigtige før deres tid og er de samme ting så blevet mere forkerte efter at den bevægelse kom frem og syntes du bruger kønnene forkert for der findes kvinder der tænker som mænd (ej hvor det lyder) og jeg er jo en mand en mand der kan tænde på en kvinde du ved ligesom en kvinde kan tænde på en mand og jeg er nu ret sikker på at Bertel Haarder ikke har tænkt som du og andre især kvinder har tænkt efter at de har læst det jule-vers men der findes jo mange der læser biblen ligesom fanden smiley

  • #28   30. nov 2019 I skriver det ikke sjovt at lave sjov med en voldtægt, så synes i heller ikke vitser er sjove omkring ældre, blind og døve, handicappede, psykisk syge, homoseksuelle, blondiner, skaldede, udlændinge osv.. ligegyldige hvordan du vender og drejer vitser og lignede så vil det altid ramme nogen mennesker

  • #29   30. nov 2019 Mus ja netop man tager imod som man giver og ellers skal man lukke alt ned smiley

  • #30   30. nov 2019 Mus

    Giver dig ret - men alle har deres subjektive mening hvor de mener grænsen skal gå, og de er ikke hverken rigtig eller forkert - kun subjektiv. Sagen er ikke afsluttet endnu - og den kan megen vel vende på en tallerken - så hvis den var afsluttet ville jeg ikke have noget imod at man gør grin med sagen - da den nok er ret mærkelig.


Kommentér på:
Bertel Haarder og det jule-vers.

Annonce