{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
97 visninger | Oprettet:

Dement mand dømt for vold. {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og læste om en Dement mand der var blevet dømt for vold og ja jeg tænkte at demens jo er en sygdom og manden skulle så have en behandlingsdom der bestod i at han skulle være på det plejehjem han bor på (det er fint nok i min verden) men hvordan kan man dømme en person der er syg og intet husker fra den dag hvor han blev voldsmand.
Jeg ser jo nogen gange at folk der ikke husker alt bliver nemme offer i systemet - hvis dem der (husker) alt er de eneste der afgiver forklaring.
Jeg tager lige et hurtigt eksempel hvad hvis en spastikker kommer til at slå uden det var med vilje - hvad vil der så ske.
Små spørgsmål små svar smiley

Kommentarer på:  Dement mand dømt for vold.
  • #1   26. nov Prøv vend den om - du bliver slået af en dement mand, og får varig skade, men kan ikke få erstatning, hvis ingen kan dømmes for handlingen.

Der er altid 2 sider af en sag.

• #2   26. nov Så yahya er også iorden, når han skyder folk, smadrer b&b, og truer andre, kører folk ned, stikker af fra politiet, bare fordi han er konstateret psykisk syg i hans rus på stoffer?
    Nej, uanset hvilken tilstand man er i Leon, så er der en årsag. Om man er dement, dum eller spastisk lammet, så har man et ansvar. Ellers burde man ikke være fri til at kunne udføre det, for så er man jo en risiko for andre.

• #3   26. nov Å.R. ja men når man arbejder med syge mennesker er der jo en chance for at man kan få en skramme også kaldt for en erhvervsrisiko smiley

• #4   26. nov Rigtigt Leon L Men så er det jo en arbejdsskade og bliver dækket - men ikke hvis han slår dig ned ude på offentligt sted.

• #5   26. nov Claus G en spastisk lammet slår jo ud med armene og jeg har set på tv at armene kan være fastspændt og jeg må sige at jeg kan se en stor forskel på at være spastisk - dement og det at være dum smiley

• #6   26. nov Hov Leon - kl. er over 22, så skal der vist være ro herinde smiley smiley smiley

• #7   26. nov Å.R. det burden jo være om det er på plejehjemmet som når der gås i byen. O.S.V. smiley

• #8   26. nov Griner smiley

• #9   26. nov Godnat, jeg skal på arbejde i morgen tidlig, så må hellere dampe til køjs ( har ca 20 timer om ugen - løsarbejde)
    Sov godt !

• #10   26. nov Nej Leon. Så er det fordi du kun har set det på tv, og netop ikke kender til personer der er spastisk lammet.
    Måske der forskellen ligger, hvad man ser i tv og medier, hvordan det kan være i virkeligheden.
    Jeg har gået i alm folkeskole, med en dreng der var spastisk lammet. Han fungerede ganske fint, men kunne selvfølgeligt ikke deltage på lige fod med andre i fysiske opgaver.
    Men han gjorde ikke en sjæl fortræd!

• #11   27. nov Leon

Tingene er ikke så ligetil...

Når en ansat bliver skadet af en patient eller andre de plejer, så er de forsikret, men ofret kan ikke få erstatning før sagen er afklaret i retten. Det samme ser vi med overfald, trafik skader osv....på en måde er det jo logisk nok - da en forsikring skal kunne gøre regres mod skadeforvolder og det kan man ikke uden en dom.

Kommentér på:
Dement mand dømt for vold.

x