{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
387 visninger | Oprettet:

Verdenspolitik. {{forumTopicSubject}}

Ja vi altså os ved jo godt at det kun er et spørgsmål om x-antal mange år før vi mennesker er historie på jorden og en af grundene er da at vi tror at vi kan brødføde verdens befolkning også selvom den vokser hurtigt vores videnskabsfolk og dem der kan forsøger at lave (lad os kalde det for let mad) men uanset hvor dygtige vores videnskabsfolk er vil jeg mene at det er et dårligt spil at skulle sætte sine sure sparrepenge på.
For når de har nået et mål og det være sig at brødføde 7. milliarder mennesker er menneske nr. 7.1/2. milliard allerredde nået.
Det eneste der kunne hjælpe vil være en verdensbørnepolitik for ellers går det kun en vej.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Verdenspolitik.
  • #1   21. nov 2019 Ja, enig.

    Der bør være børnebegrænsning, især i de lande hvor der fødes flest børn. Men det kræver så også at kulturen samtidig skal ændres.

    Fx. har der jo lige været en historie fra Indien, hvor myndighederne opdagede at der i 29 mindre byer på 3 mdr. kun blev født drenge. Det kan jo ikke være gået rigtig til!

    Det er jo fordi at pigerne har lav status, er for dyre i drift og koster for meget hvis de skal giftes. Brudeafgift.

    Den kultur har jo afstedkommet at der er alt for mange mænd i Indien, iforhold til kvinder. Hvilket ikke fører noget godt med sig.


  • #3   21. nov 2019 Hvilken natur og spisekammer?

    Vi har efterhånden ødelagt jorden så meget, at det flere steder er nærmest umuligt at få noget til at gro. Eller også bliver det oversvømmet, eller der er tørke, brænder ned osv.




  • #4   21. nov 2019 Cris7 enig den chance for at der kun fødes drengebørn er lige 0 .

  • #5   21. nov 2019 Alis C jeg tænker lige hurtigt på hvordan du kan sige at der er mad nok på jorden og det samtidigt med at jordens befolkning vokser og vokser og du kan kun spise det samme æble en gang og ja der var engang et Danmark hvor der også fødtes mange børn men Danmark er kommer længere siden smiley

  • #6   21. nov 2019 Cris7 enig jorden er ikke længere det spisekammer det var engang smiley

  • #8   21. nov 2019 Jordens befolkning er blevet fordoblet på 50 år.
    Det er sgu da bekymrende, og kan ikke fortsætte, for så dør vi alle.

    Kan i huske historien om den Shah der for mange mange år siden kedede sig, og bad kloge mennesker om at udvikle et spil til ham?
    Spillet kom til at hedde skak, og Shahen ville belønne ham og spurgte manden om hvad han ville have til gengæld.
    Jeg er ikke grådig sagde manden, jeg vil blot have et hvedekorn for det første felt på brættet, to for det næste, fire for det næste igen. - Inden man var kommet de 64 felter igennem, ville der ikke være hvedekorn nok på jorden.
    Prøv selv om i kan finde antallet af hvedekorn som Shahen skulle betale.

    Så det er sgu bekymrende med den befolkningstilvækst.


  • #9   21. nov 2019 Alis C hvis det var så nemt vil alt være godt og du tror på det - men det gør jeg ikke der skulle højest være 3 - 4. milliarder mennesker på jorden og skovområderne skulle fordobles over hele jorden de gør at vi kan trække vejret og de fældes med stor hast smiley

  • #10   21. nov 2019 Markgreven husker godt historien smiley

  • #12   25. nov 2019 Alis C det der skal en vær økologisk frugthandler jo sige og den tale om at føde færre børn er da ikke svær det er enten at bruge kondom eller få taget snittet eller for de kedelige stoppe med at dyrke sex - nu er det godt nok alt for længesiden 4.1/2.år så jeg skal inden sådan leg have støvkosten frem smiley

Kommentér på:
Verdenspolitik.

Annonce