{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Sverige igen og igen..
  • #1   31. okt Det er da ikke noget nyt i.
    Min tyrkiske nabo har 7 unger, eller havde, et par stykker er fløjet hjemmefra, men hun har da aldrig lavet en skid, selvom vi har uddannet hende til folkeskole lærer.
    Så du behøver da ikke kigge til Sverige.

• #2   31. okt Hvad skulle vi dog osse have den bro til Sverige for.
    Men som jeg forstår det vil det være vanskeligt / umuligt for etniske Svenskere at opnå asyl i DK, men de har jo også selv bedt om at få problemer.
    Ufatteligt at at så få har brugt deres stemmeseddel til at stoppe det cirkus, men nu er det for sent, lige som hos os.

• #3   31. okt Helt enig Ole S - klimadebatten sikrede venstrefløjen sejren ved valget, men lur mig om ikke magten ryger tilbage til blå blok når klimahysteriet har lagt sig.
    Desværre er Venstre kravlet henover midten og de indvandrerkritiske partier stjæler stemmer fra hinanden så måske hjælper et regeringsskifte slet ingenting smiley

Svenskerne ha for længst nået “point of no return” smiley

• #4   31. okt Ja Sverige - kan Sverige vil - Sverige sætter deres liv på spil - se bare min remse smiley
    Og ja ser frem til det næste folketingsvalg smiley

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 16 Følgere: 40 Emner: 81 Svar: 1.482
    #5   1. nov Det var jo den tidligere statminister i Sverige, nu Natoformand, som fløj over Sverige og sagde: Se hvor stort Sverige er, hvor meget fri plads der er, vi kan sagtens tage mod en masse flygtninge/immigranter.

Se hvad det har ført til. Eksplosioner næsten hver dag, et højt tal af drab og anden kriminalitet.

• #6   1. nov Cris

Det den der kolbøtte ikke tænker på at de samles i byer, hvis de var spredt i hele Sverige ville de nok ikke have de problemer de har i dag. Malmø er stort set muslimsk, jeg venter snart at læse at systembola bliver lukket og der bliver udgangs forbud for infidelle, som hvis de gør - bliver gennembanket til de kryber til muhammed. Jeg så hellere at man lavede udgangsforbud for muslimer og så smide en kæmpe bombe som kan rydde op.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 96 Emner: 321 Svar: 1.934
    #7   1. nov Jeg ved de fleste fordømmer Den Korte Avis, men artiklen i det indsatte link er virkelig værd at læse:

https://denkorteavis.dk/2019/top-chef-advarer-om-borgerkrig-og-siger-vi-har-taget-imod-alt-for-mange-mennesker-udefra/

• #8   2. nov Lone

God artikel.

Er de virkelig ved at vågne op i Sverige?
    Det er næsten for godt til at være sandt....

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#9   2. nov Ja Alan men bare ikke det er for sent med den svenske opvågning, det minder mig om hvad Johann Wolfgang von Goethe skrev for over 200 år siden i sin ballade "Der Zauberlehrling" - (jeg ved ikke, hvad den hedder på dansk, men det må være noget med 'tryllemageren'.

"de spøgelser jeg kalder på, bliver jeg ikke mere af med."

• #10   2. nov Zauberlehrling = frit oversat.....troldmandens lærling.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#11   2. nov Tak polysl - jeg kunne simpelthen ikke huske, hvad den ballade hedder på dansk, det står sgu efterhånden dårligt til med mit danske sprog. smiley

• #12   2. nov Annella....

Jeg kan huske den for jeg læste den for min søster da hun var bette, den var lavet som en tegneserie blad...hun havde altid en masse blade om prinsesser og diverse som jeg faktisk nød at læse - som rapunzel fra brd. Grimm. - hun gad ikke høre om Ole Lukøje, Peter Pedal, altid eventyr fra Grimm eller andet. ....morsomt at tænke tilbage på.

Jeg kan huske jeg traske med hende fra Carl Blockvejsvej i Odense til Bolbro i klapvogn for at se en film i Bolbro bio. - kan ikke huske filmen men det var en eventyr film. tror der var mere end 10 km...

• #13   2. nov Det morsomme ved brødrene Grim er at de var folkeminde samlere, og jeg ved faktisk ikke om de selv har skrevet eventyr. - Men jeg havde på et tidspunkt deres samlede eventyr, til jeg lånte dem ud, og naturligvis aldrig fik dem tilbage, men der var der sågar molbo historier i, som de havde fået samlet.

• #14   2. nov Markgreven

torr du har ret i at de samlede på sagn og dermed kimen til deres fortællinger, som var geniale lige fra start.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#15   2. nov Alan

Så vidt jeg ved, skrev brødrene Grimm ikke et eneste eventyr, men samlede eventyr fortalt fra personer i deres omkredskreds, familie og venner og fra littarære værker og udgav disse eventyr.

• #16   2. nov Steen og Lone.

Jeg er glad for jeg ikke er helt forkert på den. smiley

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#17   2. nov Jamen kære, gode Alan - du er da aldrig forkert på den smiley smiley smiley

• #18   2. nov Lone.

Den må jeg bare like!!! smiley smiley

Kommentér på:
Sverige igen og igen..

x