{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
453 visninger | Oprettet:

Alis C
Alis C
Online Tilmeldt:
22. jun 2014
Følger: 10 Følgere: 27 Emner: 64 Svar: 2.930

Vanvidskørsel {{forumTopicSubject}}

Der er kommet en del sager frem i den senere tid om vanvidskørsel.

Det er et meget vigtigt emne, for der er mennesker, der får ødelagt deres helbred af den slags idioter. Bliver slået til invalider.

Men som sædvanlig når man skal løse et problem, er det en god ide at starte med at analysere det rigtigt. Det bør man overlade til fagfolk, og så sørge for at vi har fagfolk, der er dygtige nok. Min fornemmelse af hvad der kan få nogen til at trykke speederen i bund ved forhold der ikke egner sig til det, er at jeg tror at stress spiller en rolle. Hele samfundet er kørt op i en fart, der ikke egner sig til mennesker, og vi trues til at løbe endnu stærkere. Trues med alt det, vi mister, hvis vi ikke knokler en vis legemsdel ud af bukserne.

Hvad sker der så med et menneske, der i årevis og tvangsmæssigt er blevet presset til at løbe endnu stærkere, hvis vedkommende sætter sig ud i en bil efter at have været oppe at skændes med chefen eller konen.
Der bør komme gang i en relevant debat om hvor god man er til at analysere sig selv og om man er i en tilstand, der er egnet til at køre bil. Vi bliver indoktrineret at vi ikke må køre bil hvis vores bevidsthed er påvirket af alkohol eller stoffer, men tænker ikke altid over at stress og uligevægt også påvirker vores bevidsthed og måske lige så meget.
Og se så at få sat farten i hele samfundet ned. Hvad er det, vi skal nå?

Kommentarer på:  Vanvidskørsel
  • #1   23. okt Alis C der skal ikke tænkes der skal handles og man kan jo ikke give resten af samfundet skylden for hvad folk laver af ulykker smiley

• #2   23. okt Åh nej ikke igen, samfundet skyld.

Børn er fede = samfundet skyld
    Folk køre som gale = samfundet skyld
    Folk skyder i gaderne = samfundet skyld
    Folk røver = samfundet skyld
    Folk tæver andre = samfundet skyld
    Folk lever af kriminalitet = samfundet skyld
    Faktisk burde vi frikende alle kriminelle handlinger for det er ikke folks skyld. Måske helt afskaffe fængsler, straffeloven, færdselsloven.

Næste gang folk bliver taget i at køre 10 km for stærkt kan de bare sige det er samfundet skyld. Folk som kommer til skade i samfundet er samfundet skyld for de har ikke sagt til dem at hvis du bare bliver under dynen så sker der ikke noget.

Vi kan også tage et eksempel fra USA. Her havde konen købt en autocamper og kørte ud af motorvejen med autocrouse slået til, hvor efter hun gik ind og lavede kaffe, hvorefter bilen havarerer. Hun sagsøgte firmaet som fremstillede bilen for ikke at havde skrevet i manualen at man ikke må forlade føresædet for at lave kaffe imens bilen er i bevægelse. Hun fik medhold i retten og firmaet blev dømt til at erstatte bilen.

Et klasse eksempel på at når folk dummer sig så er det de andre som er skyldige. Ikke noget med at kvinden har en iq som en brosten.

Jeg vil nødig leve i et samfund hvor ens handlinger ingen konsekvens har, men alle de andre. Så ville jeg blive under dynen og vente på at kradse af, for så kan man sige det er samfundet skyld.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#3   23. okt Leon # 1

"Alis C der skal ikke tænkes der skal handles"

Hvordan vil du i dette tilfælde handle uden at tænke? Hvad foreslår du?

Dfs automatsvar på alle problemer er "strengere straf." I dette tilfælde en minimumsstraf. Den mulighed er imidlertid allerede indeholdt i en strafferamme på op til 8 års fængsel.
    Jeg tror ikke på at straf vil hjælpe.
    Der er imidlertid spekulationer igang om hvilke muligheder der er for at stoppe vanvidskørsel

https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-08-25-minister-vil-straffe-vanvidskorsel-hardere-efter-ny-pakorsel

Man må prøve også at finde ud af hvad årsagen er til at nogle mennesker opfører sig på den måde. Nogle mennesker afreagerer tilsyneladende et eller andet, og uden at tænke.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#4   23. okt Polysl # 2

Så kommer du igen med en belæring om at samfundet ikke har noget ansvar for hvad samfundet gør, og får omgående et like af en anden, som plejer at gøre det sammen.
    Jeg vil gentage at straf og konsekvens ikke er det sammen.Konsekvenserne af vanvidskørsel er at nogle mennesker bliver slået ihjel eller mister førligheden.

Hvad er dit eget bud på at nogle mennesker trykker speederen i bund?
    Man kunne jo spørge nogle af dem, der gør det.

Påfaldende iøvrigt at man ikke må drage samfundet til ansvar fra en, der plejer at give muslimerne skylden for alt.

Mit bud er at det er stress og at folk afreagerer et eller andet, når de kommer bag et rat til en maskine med masser af hestekræfter.

• #5   23. okt Alis

Handling er det rette ord lige i dit link, for bliver biler konfiskeret så tænker man sig nok mere om hvem man lejer,/låner/leaser bilen til. Så må man tage rundbords samtalen senere og en psykolog som straks finder en masse psykoser og bestiller sin drømme bil.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#6   23. okt Polysl

Jeg synes også at det er en god ide at konfiskere bilen, hvis det er førerens egen bil. Hvis bilen derimod er leaset er det noget andet. De, der leaser biler, har bedt om adgang til nogle af politiets registre for at vurdere føreren, men det er jo også en betænkelig sag. Og hvad så hvis den, der leaser bilen ikke er brugeren?

Hvad koster det at sætte fartkontrol og stærekasser op, så man kan opdage forløbet før noget går galt?

• #7   23. okt Alis

nu siger flere forsker at stress er for nem en diagnose, Alt er efterhånden stress relateret som så også på en måde frikender personen. Vanvid kørsel er ikke stress, Det er en overlagt handling at dreje nøglen og speederen i bund. Det er heller ikke stress at fræse mennesker ned overlagt - det er mord. Det var heller ikke stress når personer i udlandet stjæler en stor lastbil og køre vanvidkørsel og fræser folk ned. At folk som ligger og køre for hurtigt ikke kan indse at de stort set ikke kommer hurtigere frem. Så i grunden er det deres egen skyld de stresser sig selv, når der er en kø og billisten vælger nødsporet for så at fræse ind i et vejarbejde på nødsporet.

• #8   23. okt Alis #6

Hvis en der lejer en bil og udlåner den til en anden som køre galt så står udlejeren for regningen, samt en politianmeldelse. Forsikringen træder ud af drift når det ikke er lejer der føre bilen, andet hvis den overgives til en som også er indbefattet af leje aftalen.

Så det vil også sige at hvis man laver loven om at konfiskation også gælder udlejning af bilen så bliver det ret dyrt for lejeren da han/hende står med hele regningen. Og nej - udlejer skal ikke have adgang til folks fortroelige oplysninger som er hos politiet -

• #9   23. okt Hvis vi skal se det fra dit synspunkt Alis, så skal sageforvolder igennem en undersøgelse om hvorfor handlingen er sket.

Det tror jeg næppe at ofre bliver glade for - når det er sådan at en erstatning ikke kan behandles før den anklagede er dømt. Tiden i sager pt. kan vare måneder og år, da anklagede kan forsinke det hele med sygdom, eller fravær. Imens så går ofret fra hus og hjem og må sælge pølse hunden til det nærmeste Tulip slagteri. Som tingene er i dag er skadeforvolder mere dækket ind end ofret. Det er for mig en ret beskidt måde at behandle folk på. Faktisk er skadeforvolder ud igen i samfundet imens ofret stadig kæmper med at få en rimelig hverdag.

• #10   23. okt Alis C alle de mennesker der er mærket for livet grundet en personpåkørsel er mærket for livet ligeså de stakler der har været udsat for vold og andet grimt er mærket for livet og er af den mening at dem der udøver vold eller andet + påkøre andet menneske skal have en straf der står model til den ugerning personen/personerne laver.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#11   23. okt Polysl # 7

Jeg siger ikke at det er stress, der er årsagen, jeg efterlyser nogle undersøgelser, der kan fastslå hvad årsagen er. Stress er bare mit forslag.

Det er muligt at forskerne generelt underkender stress, men vi, der har prøvet det, ved hvor alvorligt det er og hvor store konsekvenser det kan have. Hele den neoliberale ide bygger jo på, at folk bare skal tage sig sammen, og at alt kan arbejdes væk. Selv stress.

Jeg synes at problemet med vanvidskørsel efterhånden er så stort, at man bør beskæftige sig med hvorfor. Jeg tror ikke på at straf hjælper, og vi har allerede en lov om hvilken straf det bør medføre. At hæve strafferammen vil ikke løse noget.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#12   23. okt Polysl # 9

Der er ingen, der siger at undersøgelser skal være før en retssag.

At undersøge hvorfor folk laver den slags (vanvidskørsel) har alene til formål at få nogle fornemmelser af årsagerne, og det igen kan give nogle bedre forslag til løsninger og til hvordan man stopper det.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#13   23. okt Leon # 10

" er af den mening at dem der udøver vold eller andet + påkøre andet menneske skal have en straf der står model til den ugerning personen/personerne laver. "

Det er ikke rigtigt. Jeg har set flere hævde, at de ingen interesse har i hvilken straf en voldsmand får, og at det ikke vil gøre nogen forskel for dem.

Selv mener jeg at mange af de penge kunne bruges bedre på at hjælpe ofrene fremfor at straffe voldsmændene.

Når det drejer sig om vanvidskørsel så synes jeg at tiden er inde til at prøve at forstå, hvordan det kan undgåes. Der må være en grund til at de idioter opfører sig på den måde, kører vildt og er til fare for andre mennesker. Folk gør som regel ikke noget uden at der er en grund.

• #14   23. okt Alis

Glem din stress teori, det er oftest skide bandemedlemmer og andre hjernedøde unge der gejler hinanden op.

https://ekstrabladet.dk/112/vanvidskoersel-mand-ramt-med-100-kmt-i-fodgaengerfelt/7763974

https://www.tv2east.dk/artikel/ung-mand-efter-vanvidskoersel-min-bil-var-stjaalet-og-jeg-var-paa-hospitalet

https://ditoverblik.dk/bander-fifler-sig-udenom-boeder-for-vanvidskoersel/

Livsvarig frakendelse, max fængselstraf og udvisning hvis muligt bør være standard konsekvensen for vanvidskørsel smiley

• #15   23. okt Alis C hvor det er helt galt og det går udover mine kære stiller jeg gerne op med øje for øje - tand for tand så er det også sat på spidsen smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#16   24. okt Leon # 15

Skadeslidte skal netop ikke involveres ved udmåling af straf, de har for mange følelser i klemme. Det er nemt at forstå, at de bare ønsker en kriminel hen hvor peberet gror.

Det skal være mennesker, der kan tænke klart, der skal udmåle en straf.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/flertal-paa-christiansborg-kraever-haardere-straffe-vanvidsbilister-slipper-billigt?cid=soc_facebook_drnyheder_08gh0369&fbclid=IwAR2CI9rH9ZN7jOCWKsAVRrF2xBTjQ1-wP2fllz0FWetkY7Un1pMC__3cve4

citat: "- Man stiller sig spørgsmålet ‘hvornår er nok nok?’. Hvornår har en bilist, der kører andre ihjel i beruset tilstand fået nok straf? 1 års fængsel, 2 år eller 10 år? Skal vi piske dem? Det er et meget vanskeligt spørgsmål.

- Ofte vil vi reagere sådan, at vi bare gerne vil straffe. Og det skal vi selvfølgelig også. Men der er også andre hensyn at tage - hvad er det for et samfund vi vil have? Et hvor alle der træder ved siden af bliver skubbet ud, eller et de får mulighed for at komme tilbage i samfundet?, spørger Sten Schaumburg-Müller."
    citat slut.

DFs svar på alt er strengere straf. Vi skal ikke gå i Skårups fælde med en minimumstraf på 4 år. Det er et forsøg på at tvinge hans synsvinkel igennem uden hensyn til andres meninger.
    Heldigvis har vi en justitsminister nu, der tænker sig bedre om. Der er nedsat et udvalg der skal undersøge hvilke muligheder der er for at stoppe vanvidskørsel og helst før det sker! Resultatet skulle komme i løbet af et par måneder.

DF har det også med at bruge nogle uheldige eksempler til at lave lovgivning, der gælder for alle andre også.

• #17   24. okt Alis C jeg kommer aldrig til at give en der forvolder en anden skade en medalje.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#18   24. okt Er der nogen, der har bedt dig om det, Leon?

• #19   25. okt Alis C nej men jeg syntes ikke du behøves forsvare dem der køre folk ned ej heller dem der udøver vold imod andre .

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#20   25. okt Leon

Mener du at det at prøve at forstå tingene rigtigt for at løse problemerne er det samme som at forsvare dem?
    Det er et typisk argument for at stoppe os, der ikke mener det løser problemerne bare at tæve dem, der er trådt ved siden af.

Jeg er ikke den eneste, der for tiden beskæftiger mig med trafikdrab. Her er en artikel om dem, der kører galt og selv kommer til skade. Det er samme gruppe

https://www.dr.dk/nyheder/indland/fortsat-mange-trafikdraebte-unge-maend-deres-hjerner-er-sat-anderledes-sammen

Det er en forklaring, der giver mening. Unge mænd er ofte dumdristige, og de forudser ikke hvad der kan gå galt. Hvis de så også er selvusikre og konkurrerer med andre om hvem der kan være mest dumdristig, så kan det gå meget galt.

Også rigtigt at jo bedre uddannede de er, jo bedre er det vant til at tænke sig om.

Man skal prøve at forstå kendsgerningerne, hvis man vil løse et problem. Det er vigtigt at prøve at forstå, hvad der rører sig inde i hovedet på dem, der laver vanvidskørsel.
    Hvis man vil frelse ofrene er man nødt til at prøve at tænke.

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 16 Følgere: 40 Emner: 81 Svar: 1.482
    #21   25. okt Den største årsag til vanvidskørsel er simpel egoisme!

Alt for mange tror at lige præsis DERES ærinde er vigtigere end alle andres, at DERES aftaler er vigtigere end alle andres! At lige præsis DE ser det nødvendigt at tjekke mobilen mens de drøner afsted i fuld fart.

Bare se omkring skolerne om morgenen, hvor der oftest køres alt for stærkt.

• #22   25. okt Jeg kan meget vel forstille mig at den her fanden i voldske attitude er grunden, tror jeg er rigtigt for vi har alle været unge, og døden var ikke lige i ens tanker når man leger udødelig. Men det er også en tid hvor man prøver grænser, hvor man helst skal være mere cool end de andre.

Samme har vi set i USA i 60'erne, hvor unge elskede at lege kylling ved at køre mod hinanden og se hvem der trækker sig.

Jeg må så ikke håbe på at psykologer finder det som en sygdom - men jeg ville ikke undres for så kan folk jo ikke gøre for det.

50'erne og 60'erne var børn bare raske og ptsd eksisterede ikke, her var man bare hyperaktiv som mig med krudt i røven, min mor var skide angst fordi jeg stort set aldrig var hjemme efter morgenmad - drønede rundt - i dag er det en sygdom, det her friske er fejet væk og børn skal bare mediciners så de ikke er raske. Styr på knægten som så dingler rundt og kommer under en lastbil.

De virkelige syge er psykologer som i deres fortabelse skynder sig at benævne en lidelse, sygdom, for så at være sikret de næste 10 år i terapi. De virkelige ofre er dem som kommer under psykologs hænder.

• #23   25. okt Godt formuleret Polysl og helt enig smiley

• #24   25. okt Jeg tror og håber at de fleste af os har været unge og tåbelige jeg har kørt stærkt på motorcykel ude at slå andre ihjel - men det er fart og spiritus der dræber.

• #25   25. okt Korrekt Leon, men da man ikke kan slæbe fart og spiritus i retten må man ty til den formastelige og holde ham ansvarlig smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#26   25. okt Enig Polysl - de unge mennesker har brug for at alvorlig snak på kontoret, de har ikke brug for piller.
    Til gengæld ikke enig i at psykiatriske diagnoser indebærer at folk selv er uden skyld. Psykologerne har idag meget travlt med at få bildt folk ind at det hele er deres egen skyld. Neoliberalismen tog som noget af det første fat i psykiatrien. Der var mennesker, der ikke kunne gøre modstand.

Jeg så netop en artikel om at man nu vil være mere opmærksomme på at spritbillister, der gentager deres brøde gang på gang trods straf, de skal i behandling. Fint hvis man vil begynde at blive opmærksom på hvad årsagen er til at folk opfører sig som de gør. Det er ved at gøre noget ved årsagen at man opnår de store resultater.

Jeg var også ind imellem overmodig som ung - kørte bil uden kørekort - og så en lørdag nat efter bal hvor jeg havde fået for meget at drikke. Da jeg blev ædru lovede jeg mig selv, at det gjorde jeg aldrig nogen sinde mere. Aldrig nogen sinde igen spirituskørsel, og det overholdt jeg. Beslutningerne skal træffes mens man tænker klart og kan se hvilke konsekvenser det kunne have fået.

Skidt være med kørekortet. Jeg havde kørt traktor som barn, og var vant til at styre sådan en maskine med et rat.

• #27   25. okt De hærdede spritbilister er helt uden for pædagogisk række vidde, de er stort set ligeglad, intet kort så kører man alligevel, for hvis man er spritter så tænker man ikke langt. Det kan man så kigge lige så lang som herfra og til Mars. Det bliver ikke anderledes. Så er der dem som efter en hændelse eller et uheld siger aldrig mere - se de kan hjælpes. Men sandheden er jo at de hjælper sig selv og ikke de her klågeåger. De kan godt lide at bryste sig - men sandheden er at det er folk selv som skal gøre noget aktivt.

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

#28   25. okt Alt for mange mennesker idag, er blevet 'forkælet' med at der er en psykologisk grund til nærmest al slags ting. Både deres egen og deres børns opførsel.

Men i virkeligheden er det ofte dårlig selv-indsigt, dårlig opførsel, dårlig opdragelse som ligger til grund for det meste.

Det er nemmere for forældre at undskylde deres børns opførsel, når de har fx. en ADHD diagnose at bruge som undskyldning. Ikke mindst til at fralægge sig ansvaret.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#29   25. okt Polysl # 27

" Så er der dem som efter en hændelse eller et uheld siger aldrig mere - se de kan hjælpes. Men sandheden er jo at de hjælper sig selv og ikke de her klågeåger. De kan godt lide at bryste sig - men sandheden er at det er folk selv som skal gøre noget aktivt."

Det er noget mere indviklet. Jeg var 17 år dengang, og der var ingen, der hjalp mig. Problemet var at der er forskel på hvordan man tænker når man er fuld og når man er ædru. Først da jeg blev ædru forstod jeg hvor galt det kunne være gået, hvis uheldet havde været ude. Det var den forståelse der fik mig til at love at det gør jeg aldrig mere-

Det er rigtigt at hærdede spritbilister kan man ikke stille meget op med. En faglært må vurdere om de skal miste både kørekort og bil. Så må man håbe at deres omgangskreds kender problemet godt nok til heller ikke at låne dem en bil.

Jeg tror at de færreste er så hærdede at der ikke er noget at gøre. Jeg tror at de fleste gerne vil ud af alkoholafhængighed, men de har brug for hjælp.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#30   25. okt Cris # 28

"Men i virkeligheden er det ofte dårlig selv-indsigt, dårlig opførsel, dårlig opdragelse som ligger til grund for det meste. "

At tro at alle problemer kan løses med afstraffelser og tvang er også dårlig opdragelse.

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

#31   26. okt Alis du har et problem!

Så snart du hører/læser ordet opdragelse, sætter du straks lighedstegn med afstraffelse og tvang!

Fordi du formår ganske enkelt ikke at sætte dig ud over dine egen tankegang og oplevelser omkring dét.

Opdragelse, er en kærlig og sund måde at lære sine børn, hvordan de skal begå sig uanset hvor de er.

Opdragelse er at lære børn om virkeligheden, og at alt ikke kun drejer sig om dem, men at der er andre ting, andre mennesker som man skal tage hensyn til.

Opdragelse består også af konsekvenser, hvilket også er vigtigt, for sådan er virkeligheden. Men igen er der ikke tale om hverken afstraffelse eller tvang.

Alt for mange børn og unge, teenagere går ned med flaget så snart de får den mindste modstand idag.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#32   26. okt Cris7 # 31

"Alis du har et problem! "

Nå - skal jeg så have hjælp?

"Opdragelse består også af konsekvenser, hvilket også er vigtigt, for sådan er virkeligheden. Men igen er der ikke tale om hverken afstraffelse eller tvang. "

I denne gruppe plejer konsekvenser at betyde afstraffelser.

Strafferammen for vanvidskørsel går op til 8 år, Og Skårup var meget hurtigt ude med et forslag om en minimumsstraf på 4. Tydeligt for at tvinge domstolene til at dømme hårdere. Skårup er folketingspolitiker og kan altså ikke skelne mellem den lovgivende og den dømmende magt.

Før man begynder at tale om straf og sanktioner er det en god ide at finde ud af, hvad det er for en gruppe, det drejer sig om, og hvad der plejer at give resultat. Ikke blindt bare hæve strafferammen.

Hvis der er tale om unge mennesker på 18 til 19 år, der måske ikke har andre sammenstød med politiet, så er det altså noget hasarderet at sætte den 4 år i fængsel og få dem ødelagt. Som straf for at være en tankeløs teenager.

En anden mulighed kunne være at oprette nogle lovlige baner, hvor de kunne få deres lyst styret til at køre stærkt.
    Eller man kunne begynde at lave nogle kampagner specielt målrettet den gruppe, så de får øjnene op før det går galt.

Der skal være en straf for at køre ræs i bytrafik, for det er rigtigt farligt. Men ikke 4 år. Det skal overlades til domstolene, som sætter sig ind i de konkrete sager, at udmåle straffen.

"Fordi du formår ganske enkelt ikke at sætte dig ud over dine egen tankegang og oplevelser omkring dét. "

Hvad ved du om hvad jeg formår? Når der kommer et DF-forslag om 4 års fængsel, og den sædvanlige gruppe derefter går igang med at piske en lynchstemning op, så kan jeg altså godt se hvad klokken er slået.

Det tog sin tid at prøve at dreje det over til en mere seriøs debat og forståelse af problemet. De livsfarlige kørsler skal stoppes, men spørgsmålet er hvordan?

• #33   26. okt Endnu en vanvid kørsel i Odense hvor en ramte en butiks facade hos LJ Obtik Skibhusvej. Igen unge mennesker som køre om kap.

• #34   26. okt #32 Alis

Hvis det kun er sindssyg kørsel uden ofre end dem selv, eller de andre i bilen, så er 4 år helt ude i hampen, Men ved trafik drab, eller lemlæstelse vil jeg sige det er helt på linje med mange her i Danmark. Man skal også tænke på så længe de sidder inde kan de ikke lave sindssyg kørsel.

• #35   31. okt #2
    Er ked af at skuffe dig, men din historie om “kvinden” i autocamperen er ikke andet end en historie / urban legend..!
    https://www.heraldtribune.com/news/20050203/winnebago-driver-case-shows-truth-behind-frivolous-lawsuit-claims

• #36   1. nov #35

Det ændre ikke på pointen om at ens handlinger ikke er samfundet skyld,

• Imp
    Imp Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 4
    #37   1. nov Hvad er Vanvidskørsel?
    Er det kun de få gange en eller anden får for meget fart på?

Vanvidskørsel i hverdagen er uden tvivl 2 typer folk som oftes ses.

1. Folk der har mere travlt med ungerne på bagsædet!
    Hvis folk tror dem der snakker i telefon er et problem har de vidst aldrig mødt en hønemor der har travlt med ungerne på bagsædet.
    Med min 80.000 km på vejen om året er det uden tvivl dem jeg ser fleste af der sejler rundt på vejene.
    Ligesom vi ikke må snakke i telefon når vi køre bil, skal vi så også banlyse ungerne på bagsædet ?, eller skal vi indføre mundkurv til dem under kørelse ?

2. For med retard høretelefoner i, som ikke har den fjerneste kontakt med omverdenen.
    Ikke for at pege finger af nogle folk, men det er typisk HVIDE ørepropper.
    Hvem i hulen har i dag en bil UDEN bluetooth, når det er nødvendigt at ligne en idiot, og udlukke sig helt fra omverdenen når man køre bil.
    Her skulle der uden tvivl indføres en betinget frakendelse af føreretten hvis man er iført sådanne ting.!

Vanvidskørsel er mange ting, uopmærksomhed er den først faktor i et uheld, og de 2 overstående er langt farliger en folk der snakker i mobil eller køre en smule for stærkt.

• #38   1. nov #37

Jeg kan sagtens følge dig i dine tanker omkring vanvid kørsel at en mor har mere travlt med børnene på bagsædet og glemmer at fokuser på sin kørsel, men nu er det ikke det vi høre mest om er skyld i ulykker, men folk med vilde hastigheds overskridelser som køre uden at tænke -

Seneste hvor flere er påkørt, og et eksempel fra Odense/skibhusvej hvor en med høj hastighed endte ind i facaden hos en optiker.

• Imp
    Imp Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 4
    #39   1. nov Og hvorfor er det så meget værre en dem der rent faktisk er det største problem ?
    (ud over det sælger flere nyheder!)

Hvis man tror på det man høre mest, står man jo helt ved siden af realiteten, og realiteten er den vi skal ud i, når vi skal på vejene.

• #40   1. nov #39

Nu er der jo vild forskel på kørsel som vanvittig som er en helt bevist handling, og den ubevidste handling. Den ubevist handling har ikke som formål og intention at skade andre - det er tankeløshed. Når man køre 120 hvor man må køre 50 og på en trafikeret gade som eksemplet Skibhusvej så kan det kun gå galt. Det går også galt når folk bevist ligger og presser forankørende og chikanerer, - det må du sikkert nok have oplevet som billist. De presser for at komme videre og køre hasarderet til skade for andre.

Men uanset hvordan vi forskellig ser på vanvid kørsel så er det jo i sidste ende rets samfundet som takserer den slags.

• #41   1. nov Så den mere morsomme med at der er en politibil som er kørt galt som var i udrykning til en brand . uheldet skulle skyldes vejret....

oki??? vejret er altså den skyldige og ikke at de havde kørt efter forholdene - ja så bliver man jo lidt klogere.

https://ekstrabladet.dk/112/politibil-koert-galt-paa-amager/7857143

Kommentér på:
Vanvidskørsel

x