{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Nedslidning og pension. {{forumTopicSubject}}

Ja syntes det sker tit at jeg møder gode venner der igennem et langt livs arbejde ser mig noget nedslidte og endog så trætte at jeg står uforstående over for hvordan vores folketingspolitiker ikke selv ser at folk skulle kunne gå på pension som 60.årig og jeg vil ikke kunne tage nogen specifik ud for folk er slidte når der er slidte og trætte når de er trætte.
Når jeg en gang imellem høre om hvordan folk skal kunne gå på pension det være sig førtidspension som folkepension kommer jeg til at tænke på hvor mange der ikke når at nyde deres otium som kunne være at nyde deres lille have eller dem der bare ønsker at rejse og den sidste tid i et menneskes liv behøves jo ikke forgå på et plejehjem altså så længe livskvaliteten findes hos den enkelte person der jo bare ønsker at nyde sin have eller sine rejser.
Altså før folk er så slidte og trætte at deres otium ikke er en glæde.
Og ja der bliver flere og flere mennesker på jorden og det samtidigt med at robotverden - effektiviseringen og marskin-universet jo gør at der bliver mindre arbejdspladser dag for dag.
Mon ikke der findes nogen der forstår min tale.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedslidning og pension.
  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 22
    #1   28. maj 2019 Hvad fanden, er du blevet venstre mand på dine gamle dage, du skriver jo lige nøjagtig det som Peter Brixtofte gjorde i Farum.

    Men velkommen i klubben...

    Næste gang må du, som alle vi andre, stemme på Rasmus Pilimand
    ✌️
    Sejr


  • #2   28. maj 2019 Ja Martin S har jo sagt hvad der skulle siges så jeg vil blot nøjes med at konstatere at med 2 æsker skruer og en tube Polyfilla kan det aldrig gå galt Leon, men det lugter af arbejde så hvor er øllet henne smiley



  • #3   28. maj 2019 Det er såmænd ikke så længe siden endda, man talte meget om det 'grå guld'. Nogle blev fyret grundet nedslidning, og pga. deres alder var det svært at finde nyt job i en anden funktion.
    Flere blev tvunget til at gå når de nåede den naturlige pensionsalder, trods de ikke ønskede det. Der skulle frigøres arbejdspladser til de unge.

    Men så fandt mange virksomheder ud af at de ikke kunne undvære det 'grå guld', for der var masser af erfaring der ville gå tabt, og som skulle gives videre. Desuden var der også tale om stabile, loyale medarbejdere som ikke konstant shoppede rundt fra sted til sted, hvor meget tid går til spilde for at blive oplært et nyt sted.

    Politikkerne er henrykte, og ønsker at folk skal blive på arbejdsmarkedet så længe som muligt. Hvad de ikke har forstået er, at det har været sådan i længere tid. Mange ønsker at forblive i arbejde så længe som de kan. Så det er ikke nødvendigt at blive ved med at sætte pensionsalderen op.

    Men der er et kæmpe problem. Her taler jeg ikke om alle, men om mange. De unge!

    Dem som skal fortsætte med at være til gavn og nytte, for at velfærdssamfundet kan fungere. Åbenbart lærer de ikke nok fra skolen, forældrene, om hvor vigtigt det er at have et arbejde, tage en uddannelse, vel at mærke en uddannelse som kan bruges til noget, og ikke bliver til langtids/evigheds-studerende.

    Mange mener ikke at en erhvervsuddannelse er 'fin' nok, og føler sig hævet over det niveau, trods det er dér der er fast arbejde, høje lønninger.

    En god arbejdsmoral starter tidligt, såsom at have et arbejde efter skole nogle timer om ugen efter skoletid. Følelsen af at tjene egne penge til noget man ønsker sig, og ikke bare få det betalt af forældre med dårlig samvittighed, fordi de ikke bruger tid nok sammen med deres børn.

    De unge er fremtiden, ja, men så lær dem dog at gøre en størrere indsats, så dem som er blevet syge eller nedslidte ikke skal igennem så grueligt meget før de kan trække sig tilbage på forskellige måder, og ikke får tid/mulighed for at nyde lidt af deres otium mens de stadig har lidt af deres mobilitet og livsglæde tilbage.








  • #4   28. maj 2019 Så sandt så sandt Cris7, desværre er dagens unge resultatet af skæve familiemønstre og en samfundsudvikling der definerer fattigdom ud fra om man har råd til ipad og sidste nye mobil og ikke mad på bordet som i vores ungdom smiley

    Når levestandarden idag betyder at sult og banale fornødenheder skiftes ud med elektronik, mærketøj og byture og familistrukturen samtidig medfører fraværet af medansvar og krav overfor sine børn/curlingbørn/delebørn får vi en uengageret og forkælet generation af unge der går ned med stress første gang de møder udfordringer i den virkelige verden smiley


  • #6   28. maj 2019 Der har været forslag om, at folk skal have mulighed for at stoppe, når man har været 40 år på arbejdsmarkedet.

    Det forslag har politikerne desværre ikke fattet endnu.



  • #7   28. maj 2019 Alis du ret i noget af det du nævner, ellers så har du ikke en pind forstand på noget som helst.

  • #8   28. maj 2019 Man skal bare sige man lider af angst, og så få nogle piller, så kan man ligesom Alis, leve af samfundet resten af sit liv.
    Alis skulle bare have haft det hvide snit, så havde jeg accepteret hendes sygdom.


  • #10   28. maj 2019 Martin S jeg har altid ment at Peter Brixtofte var en hæders mand (rødvin eller ej) har ikke før eller siden hørt om at ældre fik en tur til syden og hvis han havde fået lov til at færdig gøre det han var i gang med vil alle havde hyldet ham for den succes smiley

  • #11   28. maj 2019 Cody N øllen må du nyde hvis du kommer forbi - men kun et par stykker smiley

  • #12   28. maj 2019 cris7 ja vi skal tilbage til mesterlærlinge og nej tak til evighedsstudenter og det grå guld kan jo forsætte af lyst ej af tvang smiley

  • #13   28. maj 2019 Cody N stress har desværre ingen alder mere det er lige som sygdom smiley

  • #14   28. maj 2019 Alis C lad nu bare de rige blive rigere især hvis det danske velfærdssamfund følger med + mange der er eller bliver rige jo har taget en chance eller arbejdet sig til sin rigdom smiley

  • #15   28. maj 2019 Busmann jeg syntes din ide er god - men jeg er jo heller ikke politiker smiley

  • #16   28. maj 2019 Markgeven jeg lider af angst og får piller og lever af samfundet og jeg tør sige det også når jeg har det godt smiley

  • #17   28. maj 2019 Alis C jeg er sikker at de stakler der er på tålt ophold i Danmark har bedre vilkår end alle dem der er født i Danmark og som har dansk statsborgerskab - desværre - desværre smiley

  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 22
    #18   29. maj 2019

    profilbillede
  • #19   29. maj 2019 Martin S ja Karsten Hønge holder med mig og ja jeg er SFer smiley

  • #20   29. maj 2019 Han har ellers fået røven på komedie de sidste par dage grundet hans dobbelt mandat Leon smiley

  • #21   30. maj 2019 Cody N ja men i min verden må folk have nok så mange mandater så jeg er iskold over hvad folk tænker og mener - for mig er det kvaliteten der tæller smiley

  • #22   30. maj 2019 Jeg bryder mig ikke om selektiv pension for nogle - og andre som forsætter i det sindssyge afklaringsforløb.

    Det skuer også grimt hos befolkningen at politikere har bedre pensions ordninger end befolkningen - som forbillige burde de følge samme regler. Imens man tæsker længere tid på arbejdsmarkedet - som sådan forstår jeg godt politikken da vi kun er 1/3 der forsørger Danmark og resten er pensioneret eller på anden overførsel indkomst. Vi bliver flere pensionister fremadrettet og det koster.

    I stedet for at den evige besparelse rammer kommuner skulle man se på den store byrde ved at blive ved at lukke Mellemøsten ind som generelt ikke gider tilføre Danmark noget som helst. Luk af for den slags og begynd at opbygge velfærden igen og skide på dem som tropper op ved grænsen - vip dem tilbage for når de kan dappe rundt og asylshoppe så er det ikke Danmarks ansvar.


  • #23   30. maj 2019 Nu har der jo lige været vist det famøse program omkring børne-institutionerne, hvor det jo også tydeligt ses et sted, at de små 'indvandre'-drenge opfører sig helt forfærdeligt.

    En indvandrer udtrykker sig omkring det, da han bor i området. Han fortæller at alt for mange fædre hvor han bor er på førtidspension, og bare 'driver' den af hjemme med at se tv fra hjemlandet.

    I flere år har der været stillet spørgsmålstegn omkring, hvorfor, så mange indvandrere, kvinder som mænd, får førtidspension, trods de mere eller mindre aldrig har lagt en skattekrone i kassen.
    Ifølge udtalelser fra Kommuner, Jobcentre, er der tale om komplekse problemer, såsom anden kultur, manglende vilje til at integrere sig, sprog/indlærings-vanskeligheder, religiøse forhold, bande-relationer, mange børn, osv.

    Så det har altså været lettere for Kommuner/Jobcentre at sende en stor del af disse mennesker på førtidspension, end at skulle bruge oceaner af tid og penge på at ændre disse menneskers tilgang til forståelsen af ret og pligt.
    Pligten er dermed glemt og begravet.

    Istedet har vi mange danskere som er helt nedslidte, syge, men som har et langt arbejdsliv bag dem, der trods utallige dokumenter fra læger/ speciallæger/hospitaler IKKE kan få førtidspension, fordi der lige skal 'skrues på vandhanen' for at få den sidste dråbe livsblod presset ud af dem.
























  • #24   30. maj 2019 cris

    Hvor er lige ordene at alle er lige for loven`?

    Jeg mener det er noget forbandet svineri at man sætter folk på førtidspension som ikke har ydet en disse, men får det fordi de modarbejder integration - dvs. man belønner folk for at modvirke integrationen. Jeg kan godt se logikken i at bruge kræfter på dem som ikke er umulige - men den form for de umulige modvirker integrationen og fortæller alle andre hvordan de skal gøre for at komme igennem nåleøjet.

    Danmark har ikke råd til den logik og burde stoppes hos de sagsbehandlere og nævn som hellere skulle kræve end pleje.

    Avisen.dk (a4nu.dk) hedder den nu har taget mange eksempler frem på helt absurde behandling af syge imens man kaster førtidspension i gram til umulige uintegrerbar hob som ikke gider løfte en finger.

    Sager som en der lå på kræftafdelingen på OUH og fik en brev om at møde op hos sagsbehandler - gør man så ikke det, så får det betydning på ens ydelse.

    En ældre kone med alzheimer, krum ryg som venter på operation skulle i arbejds prøvning.

    Man smider syge på bistand som så indbefattes af 225 timers reglen som ikke har en chance i helvede at få en job da man er syg.

    Kommuner kalder det udvikling af arbejdsevne på trods af at personen ikke har nogen som helst at give af men bare vil være i fred for jageri fra sindssyge mennesker fra kommunen.

    Så kan jeg forstå at nogle hænger sagsbehandlere ud på Facebook med navn og billede - jeg ville gøre det samme hvis jeg var i den umulige situation. Så sidder sagsbehandlere og hyler på bt eller ekstra bladet om deres job og de afgørelser de er tvunget til at tage. Jeg må indrømme de får ikke sympati fra mig. De kan gøre noget ved deres job men det kan de syge ikke uden de bliver truet hvis de ikke deltager i forløbet. Så de kan få den største fuck finger herfra - mage til svineri skal man lede længe efter.


  • #25   30. maj 2019 #24 enig Poly

    Ordrene, 'lige for loven', ved jeg faktisk ikke mere hvad jeg skal mene om!

    Når jeg ser den sætning, tænker jeg først på den kriminelle del af lovgivningen, hvor man bliver straffet eller frikendt for den kriminalitet som er begået.

    Men når man ser på love og regler ang. førtidpension, så er bevisbyrden på den syge, men trods hvor mange erklæringer der bliver fremvist, så er kommune/Jobcentre totalt iskolde.
    Jo, hvis du har 3 måneder tilbage at leve i, så kan man få det, siger de!

    Jeg tør væde på at hvis de fik leveret en certificeret dødsattest, vil de sige:

    "Okay, du får førtidspension, for du er ikke arbejdssøgende nu, kan ikke opfylde kravene for aktivering, flexjob eller andet, og iflg. reglerne må du erklæres for uarbejdsdygtig. Men skulle din situation ændrer sig, vil vi kontakt dig."








  • #26   30. maj 2019 Her igen, igen en sag hvor det er fortvivlende at se hvordan der reageres!!!

    https://www.bt.dk/samfund/kraeftramt-kvinde-gaar-viralt-det-er-dybt-uretfaerdigt


  • #27   30. maj 2019 Cris

    Hvorfor får jeg den trang til at sparke de sagsbehandlere lige i fjæset så at tænderne er på flugt.?


  • #28   30. maj 2019 Ja jeg talte en gang med en sagsbehandler der fortale mig at når de mødte på job fik de at vide at de bare skulle sige nej til alt sagsbehandleren gik til sin leder og udtalte - da jeg ikke kan stå model til sådan sagsbehandling kan du fyre mig eller jeg sygemelder mig på ubestemt tid - se det var en sagsbehandler der sage fra.
    Og ja der findes jo mange forskellige eksempler på unge der er syge og som jo også skulle have en førtidspension da man både kan være slidt og på anden måde syg som ung sygdomme har ingen alder.
    Og hvis en dansker har boet x-antal år i udlandet og så kommer hjem får de jo heller ikke fuld førtidspension.


  • #30   30. maj 2019 ÅH Alis C jeg tror nu nok at Karsten Hønge få de stemmer han skal have smiley

  • #31   30. maj 2019 hmmm Leon

    Jeg har et troværdighed problem med Hønge -


  • #34   30. maj 2019 Alis

    Nu kan jeg overraske dig at jeg ikke stemmer hverken s ellr v i denne omgang, for som du også har læst min indlæg og kommentar omkring jobcentre og nedslidning og hvordan man behandler syge - så bliver det nogle andre, jeg er så i tvivl hvem men der er tid nok til at finde ud af det.


  • #35   30. maj 2019 Polysl - Alis C det er menneskeligt at fejle smiley

  • #36   30. maj 2019 ja og der var fandme mange som fejlede i sidste folkeafstemning smiley

  • #37   31. maj 2019 Angående Karsten Hønge, mener jeg ikke det var en fejl, men en kæmpe svinestreg!!!

    Jeg ved ikke om Morten Messerschmidt kunne have skaffet DF deres andet mandat, efter hans køb af kuglepenne for en halv million, men det havde da været et godt forsøg.

    Jeg er bange for at man fremover til EU valgene bare stiller med de stærkeste kort, og så giver mandatet til en anden.

    Det vikaren fra helvede lavede, burde have konsekvenser.


  • #38   31. maj 2019 Nej, det var ikke en fejl Karsten Hønge begik. Han er en gammel garvet politikker, som udmærket véd at det han har gjort er forkert, og ikke engang legalt iflg. SF's egne interne regler.

    Af SF's partilov fra 2018 står der:

    »Hvis et medlem af Folketinget indvælges i Europaparlamentet, skal vedkommende udtræde af Folketinget. Hvis et medlem af Europaparlamentet indvælges i Folketinget, skal vedkommende udtræde af Europaparlamentet«.

    To retsekperter udlægger teksten for avisen. Der kan ikke være tvivl om, at Karsten Hønge med afsæt i partiets egen lov bør droppe Folketinget.


  • #39   31. maj 2019 Og, så sender SF en 21 årig studerende pige, ned i løvekulen af et EU parlement, istedet.

    En ung pige uden erfaring for noget som helst. smiley


  • #41   31. maj 2019 Man må inderligt håbe, at Karsten Hønge får så få stemmer, at han ikke kommer i folketinget efter valget.

    Mage til svinestreg er sjældent set.


  • #42   31. maj 2019 Helt enig Busmann, det er at tage pis på de vælgere der troede han skulle til EP smiley
    Håber at både han og partiet får en ordentlig begmand til ft. valget når de ikke engang håndhæver egne regler smiley


  • #44   31. maj 2019 Jeg kan allerede spå vinderen og det er fadbamsen, mega korrupt, han laver lige en nød SMS om at han har købt et møbel til konen og der mangler ligesom noget for at fejre det, så Dragsholm slot træder til og giver et luksus ophold med alt.

    //citat
    Kan vi slå en hurtig handel af om en fredag til søndag på Dragsholm Slot (...) i løbet af foråret? (...) Bh. – og tak fordi du gad løbe med – Lars Løkke’, skrev statsministeren derfor i sms’en.
    //citat slut...

    Det blev så udfærdiget i et gavekort som blev kørt til fadbamsen og fru fadbamse.


  • #45   31. maj 2019 ÅH de herre og damer tror ikke der findes mange politiker der vil kunne se sig i spejlet og sige - jeg har aldrig lavet fejl og har vi alle ikke det smiley

  • #46   31. maj 2019 Her har vi en bevist fejl som han burde kende fra parti loven. Det er ikke raketvidenskab.

  • #48   31. maj 2019 >Kender i den her violin spil.? jeg vidste ikke at man ifølge loven ikke må slå folk ihjel.. Nå ok så er du lovlig undskyldt. Du skal bare fremsige 10 ave maria når du leger med din stang.

    Hønge har klippet snorene på sin gynge.


  • #49   31. maj 2019 Ja, det hele er meget morsomt..... Hønge skulle være arbejdshest for Margrethe Vestager, og hvad har vi fået? - Et oldtidslevn og et stykke kuvøseguf..... Hold kæft hvor bør SF skamme sig.

    Hæ, jeg har engang stemt på SF, ikke kun en gang, men to gange ved samme valg.... Jeg fik simpelthen to stemmesedler. der sad meget tæt sammen, og først da jeg stod i køen til stemmeboksen, opdagede jeg at der var to sedler. smiley
    Det sked jeg på!!! smiley

    Men min stemme får de ikke mere, slet ikke efter det med Hønge.


  • #50   31. maj 2019 Når jeg tænker på hvordan folk gang på gang søger efter andres fejl må jeg tage mig til hoved smiley

  • #51   31. maj 2019 Markgreven hvem vil du stemme på de fleste har lig i lasten så det bliver svært smiley

  • #52   31. maj 2019 Leon.

    Hvem fanden siger jeg stemmer på nogen, jeg stemmer nok blankt.


  • #53   31. maj 2019 Markgreven jeg smiler smiley

  • #54   31. maj 2019 Leon.

    Ja, så har jeg da stemt, og tilkendegivet, at ingen falder i min smag.


  • #55   31. maj 2019 Leon.

    For mange år siden i min familie, var der nogen der boede på Frederiksberg, og de var jo skide konservative.

    Manden sagde så til konen at hun skulle stemme på de konservative, ja sådan var det dengang

    Sød som hun var overfor sin mand, satte hun sit kryds ved liste "K".

    Kommunisterne. smiley


  • #56   1. jun 2019 Markgreven der fik du igen mit smil frem og der var en gang det var sådan - Gudskelov for at det ikke er sådan mere smiley

  • #57   4. jun 2019 Dette er opfølgning til #26

    https://www.bt.dk/samfund/kraeftramte-hilde-kristins-opsang-gik-viralt-og-fik-kommunen-til-at-vende-paa-en

    Det er uhyggeligt at sager skal frem i pressen, for at gøre opmærksom på at der er noget helt galt med den hårde fortolkning af regler som sagsbehandlere og kommuner udfører.


Kommentér på:
Nedslidning og pension.

Annonce