{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Alt for mange ældre bliver afvist til plejehjemsplads {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/valg19/carl-blev-afvist-til-plejehjem-og-doede-det-er-soelle/7632422

Alt for mange gamle, der har svært ved at klare sig i eget hjem, bliver afvist af kommuner til at få en plejehjemsplads.

Sagen som omtales i linket er kun een af mange sager, hvor gamle simpelthen ikke får den fornødne hjælp som de har krav på. Men de er jo heller ikke højtråbende, for de har ikke kræfter til at klage.

Det er ganske uforståeligt at det bliver ved at forgå!

Tænk hvor meget der egentligt kunne spares, (hvis vi også lige tager det med), og samtidig gøre mange ældre/gamle mere trygge og få mere livsglæde ved at de kommer på plejehjem og får en social omgangskreds.
Hjemmeplejere får færre steder at suse rundt til. Der vil ikke være alle de kostbare indlæggelser grundet en ældre 'glemmer' at spise eller drikke nok.
Der vil komme flere ledige boliger, som der ofte er mangel på.

Og...., så er der jo også lige...., hvor ialverden har den famøse ældre-minister gemt sig!!!
En ældre-minister, som mange så som et stort lys, og havde et stort håb til at ville gøre en masse for de ældre/gamle. Men hendes lys brændte vist ud den dag hun satte sig i ministerstolen.

Kan vi virkelig være det bekendt, at mange ældre/gamle som har et livslangt arbejdsliv bag sig, bliver svigtet så groft?

Hvordan ser I på det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alt for mange ældre bliver afvist til plejehjemsplads
  • #1   14. maj 2019 Hende der det fede læs lort af Thyra Frank er gået i flyverskjul lige siden hun blev medister - alle hendes forslag røg af bordet hele 2 i hendes periode., Fantastisk præstation og fortæller lidt om at man skulle slanke borgen i stedet for landet. Nogle ministre vil have flere bistandsklienter til EU fra Afrika - som arbejdsduelige hvordan det så kan lade sig gøre når de ikke engang kan stave deres eget navn.

    En sagde: det offentlige har masser af penge - problemet er at de bruges forkert. Det er jeg absolut enig i - et slankere offentlig og et bedre mere energi parate stab er at fortrække.

    Her mener jeg ikke indenfor selve de varme hænder men alle i det skrivekarle hiraki som hyrer folk til når blyanten skal spidses fordi de er for dumme til selv at gøre det. Stop med det misbrug af konsulenter som skal være der fordi de offentlige er for dårlige uddannet til at se lort fra lagkage. Ansæt folk med kompetencer som ville være billigere.


  • #2   14. maj 2019 Enig Poly.

    Der er alt for mange konsulenter som ikke har en fløjtende fis forstand på hvad der skal til i virkelighedens verden.
    Det er som at sætte en tømrer til at lave en konditorkage. Højde, målene kan være rigtige, men indholdet er en stor sæk træsmuler.

    Lad dem som virkelig véd noget om ting komme til fadet, og lad regne/tegne drengende gå til skafottet.





  • #3   14. maj 2019 Det er et stort bluffnummer med 'længst muligt i eget hjem', de skulle kalde det 'i eget l*rt', i stedet tilbydes fitness center til folk med KOL og cancer, og er de heldige, får de tilbudt at låne en robotstøvsuger af kommunen, og ellers får de 20-25 min til en hjemmehjælper, der støvsuger, men hvad med køleskab, fryser og badeværelse, når de dårligt kan kravle???

    http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-05-14-dansk-folkeparti-stiller-retskrav-om-plejehjemspladser



    Vi ser mange i klubberne med rollator og el-køretøjer, der ofte er tilknytter onkologisk afd. på hospitalerne her i Hovedstadsområdet, der ikke får mere hjælp, og en bekendt i Viborg med KOL, får heller ikke mere hjælp end ovennævnt.

    En jeg kender, der er tilknyttet onkologisk afd. på hospitalet, fik afslag 2 gange, men fik Ældre Sagen til at klage til kommunen, og så hun fik hjælp.

    Mange har ikke flere familiemedlemmer eller omgangskreds mere, damen i Viborg har en søn i Nordjylland og en i Nordsjælland, der ikke kan hjælpe.

    Når man ser folk over 90 år græde af hjælpeløshed på tv, så ville et retskrav til folk over 80 være på sin plads, man lader jo heller ikke hjælpeløse børn være alene i en lejlighed.

    Og lad så dem, der sagtens kan klare sig på 80 og derover blive i eget hjem, der er jo ingen tvang.


  • #4   14. maj 2019 Jeg tænker at vores ældre skal have chancen for selv at vælge og dem der gerne vil på plejehjem skal da absolut bare på plejehjem så er den ikke længere smiley

  • #5   15. maj 2019 Nu skal man ikke klandre hverken kommune eller borgmester for de afslag, næ de følger jo bare loven - man skal helt til borgen. På den anden side så håber jeg at de som sidder med beslutninger selv kommer til at mærke deres egen lovgivning.

  • #6   16. maj 2019 Thyra Franck kan nu selv gå af med en stor fed minister pension i bankebogen. hun er den STØRSTE skændsel i denne valgperiode.
    De skulle skamme sig på borgen, at nægte 90 årige en tryg periode i deres liv, inden de dør er en skandale.

    Nu er de så i gang med en gang mundlort om at vi skal have så og så mange millioner til velfærd. Jeg spørger dem bare, sig mig tror i at vi er fuldstændig idioter. Der er ikke mange i dette land der har tiltro til dem eller gider hoppe på deres klistrede candy sukker stang mere. Politiker leden har spredt sig til det ganske land. Uf jeg er så arrig. smiley smiley smiley


  • #7   16. maj 2019 Det sidste nye kisser er at en på 101 år er blevet afvist en plejehjemsplads -borgmesteren siger: det er ikke et alderdomshjem.

    //citat
    En af dem var Else Jensen. I to år ønskede hun at komme på plejehjem, fordi helbredet skrantede med sukkersyge og slidgigt i knæ, ryg og hænder. Derudover fik hun kun flydende mad på grund af en udposning på spiserøret.

    Alligevel mente Helsingør kommune ikke, at Else på 101 år var dårlig nok til at komme på plejehjem. Hun fik derfor afslag på hendes ønske tre gange, inden hun døde i februar 2018.
    //citat slut

    https://bit.ly/2HmabvV


  • #8   16. maj 2019 Ja det er helt væk og hvor går grænsen smiley

  • #9   16. maj 2019 der er ingen grænser når det drejer sig om at spare - på trods af at kommune kasser bugner af penge.

  • #10   17. maj 2019 #7 Poly. Igen en grim sag, hvor der ingen respekt er for den enkelte ældres liv.

    Helsingørs borgmester Benedikte Kiær(K) understreger, at kommunen overholder lovgivningen, når de giver ældre borgere afslag.
    samt
    Jeg hæfter mig også ved, at når vi har haft sådanne klagesager, der er blevet sendt ind til Ankestyrelsen, så er vi ikke blevet underkendt,

    Kommunerne fortolker love og regler efter forgodtbefindende, ikke efter det enkelte eller individuelle menneskes behov, som de ellers giver udtryk for.
    De har advokater til at mingle loven, så ingen fatter hvad de egentlig skriver.

    Ankestyrelsen giver næsten altid kommuner ret, hvilket også ser lidt suspekt ud, når man ser på sagerne i virkeligheden.
    Det sker en sjælden gang at sager bliver hjemsendt til kommunen, men det er ikke ensbetydende med at kommunen ændrer på noget, men igen ved hjælp af deres advokater misfortolker loven, og dermed får ret.



Kommentér på:
Alt for mange ældre bliver afvist til plejehjemsplads

Annonce