{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Supersygehus - effektivisering i Århus 43 fyres. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg læste lige lidt om hvordan effektivisering og en større byggeregning (på omkring en milliard kr.) af det nye supersygehus i Skejby har gjort at 43 medarbejder skal fyres og nu skal jeg nok ikke gøre mig klog på hvordan der kan regnes en milliard ved siden af i sådan supersygehus men hvis jeg nu skriver 1000 millioner ser det sjover ud eller hvis jeg prøver at gå lidt længere og skriver 1000.000.000.kr det vil jeg kunne købe meget slik for.
Når men så tager jeg da gerne den dersens effektivisering som jeg syntes at man jo først kan begynde på når det supersygehus køre helt efter bogen for man begynder jo ikke at rive siderne ud af en bog inden man har læst den.
Gudskelov ser jeg det som en god ting (når det nu skal være) at det sker her i starten af valgkampen da vi/jeg så kan se hvad vores politiker vil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Supersygehus - effektivisering i Århus 43 fyres.
  • #1   11. maj 2019 Et kommunalt regnestykke er der ikke en kæft der fatter hat af. Super sygehus og nedlægge små sygehuse og behandling steder giver endnu mere guf for privatiseringen hvor folk så begynder at forsikre sig - og kommuner og regeringen gnider sig i de små fede fingre som fadbamsen. Vejen til USA modellen er tæt på.

  • #2   12. maj 2019 polysl ja jeg er enig og politiker ved ikke hvad de laver desværre går det kun en vej smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.355
    #3   12. maj 2019 Fra Århus stifttidende:
    Konsekvenser af besparelser på AUH
    Der blev skåret tre mia. kr. i den oprindelige plan for det nye Aarhus Universitetshospital. Tidligere projektdirektør, Morten Weise Olesen, peger på seks konsekvenser i Århus Stiftstidende.

    1. Farvel forsyningsby

    I den oprindelige byggeplan lå en selvstændig forsyningsby med bl.a. sterilcentral, apotek og teknisk afdeling. Planen var at forbinde byen med det øvrige hospital med computerstyrede vogne. Forsyningsbyen blev opgivet med besparelserne og har ifølge den tidligere projektdirektør ødelagt dele af logistikken og medført, at personalet må bruge flere timer på transport af forskellige ting.

    2. Lange gåture

    Korte gåafstande var et fokuspunkt i den oprindelige plan, der rummede syv enheder, der hver tilbød alle funktioner under en samling lægespecialer. Det skulle spare patienter for at bevæge sig for meget rundt i bygningskomplekset. I dag har både patienter og ansatte kritiseret afstandene.

    3. Problematisk parkering

    Den oprindelige plan rummede parkeringshuse, der fylder mindre i grundplan end store asfaltarealer til parkering. I dag har patienter og pårørende klaget over parkeringsmulighederne, og der arbejdes på forskellige initiativer, der skal forbedre forholdene på hospitalets åbne parkeringspladser.

    4. Fejlplaceret psykiatri

    Psykiatrisk Hospital skulle have en selvstændig adresse med en tunnel, der skulle forbinde det til supersygehusets tekniske og logistiske løsninger, lød den oprindelige idé. I dag deler psykiatrisk modtagelse indgang med den almindelige skadestue, og det er en hån mod psykiatriske patienter, mener Morten Weise Olesen.

    5. Langt til letbanestop

    Et letbanestop midt inde i sygehusområdet eller shuttlebusser lød planlægningen. I dag er der op mod 850 meter fra letbanestationen til nogle afdelinger.

    6. Udvidelse i fare

    Parkeringsområderne risikerer at skulle brydes op og flyttes, hvis hospitalet skal udvide horisontalt. Også vertikalt kan en udvidelse bliver vanskelig, mener Morten Weise Olesen, fordi man ifølge ham har sparet på funderingen ved etablering af sengetårnene.

    Kilde: Århus Stiftstidende


    Jeg har altid været imod supersygehuse, især grundet den lange vej mange må tage. Ikke mindst at gode mindre sygehuse er helt nødvendige for nærområder, så alle har mulighed for hurtig og akut behandling hvis uheldet skulle være ude.



  • #4   12. maj 2019 Cris7 tak for info og sikken det må larme hos alle dem der bliver ramt smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.355
    #5   12. maj 2019 Problemet er jo, hvem som er blevet ramt og fyret.

    43 afskedelser. Er det nogle af de 'høje herre' , som som har fejlet der er blevet fyret, eller bare ganske almindelige lønmodtagere?

    Det føles efterhånden som der er så meget råddenskab, samt dårlig planlægning, logistik, og samarbejde for at få store projekter gennemført i Danmark.

    Penge fosser ud, bliver brugt forkert.





  • #6   12. maj 2019 Cris7 ja læste lige om at kassen er tom så der er ikke råd til skattelettelser og vil et sundt og godt system og her tænker jeg general - ikke være bedre end skattelettelser - jeg vil sige JA smiley

  • #7   12. maj 2019 Jeg tror ikke at den supersygehus ide er gennem tænkt smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.355
  • #9   14. maj 2019 og så ævler S om at styrke sundhedsvæsnet - det rene guitar. Man ævler også om at der skal være flere sosuer- med tilbud om løn under uddannelse - grin.....det har de i forvejen på forskellige niveauer så det er da et billigt stunt. Om det så skal gøres generelt skulle jo også omfatte alle i sundhedsvæsnet.

  • #10   14. maj 2019 polysl ja smiley

  • #11   14. maj 2019 Når der tales om hvordan et sundhedsvæsen skal fungere skal det bare køre på skinner og der skal ikke sparres på hvordan et menneske skal behandles og jeg vil gerne generaliser smiley

Kommentér på:
Supersygehus - effektivisering i Århus 43 fyres.

Annonce