{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
375 visninger | Oprettet:

Fungerer vores retssamfund/retssikkerhed!?! {{forumTopicSubject}}

Hvis vi lige nu her, ser bort fra den kriminelle del af lovgivning, hvordan ser vores retssamfund/retssikkerhed så ud?

Vi har eet stort virvar af forskellige love, under hver af disse love, ligger en masse afsnit, paragraffer, bemærkninger, henvisninger, som en stor tilgroet jungle.

Overalt hører man ordrene: Vi behandler sager efter gældende lovpraksis, men tager naturligvis hensyn til individuelle sager, samt giver dispensation hvis det er nødvendigt.

Det er en STOR LØGN! For der sker i stor stil kassetænkning/spekulation, manipulation, og overlagt misfortolkning af gældende praksis.

Det er gået stille og roligt for sig, efter salamimetoden.

Vi ser så også hvordan flere firmaer efterligner denne metode, fx. busselskaber, parkeringsfirmaer, med mange flere.

Sund fornuft, god moral, forretningsmoral, etik m.v. er nærmest blevet ikke-eksisterende ord, og erstattet med ordrene: Penge og indtjening!

Den almindelige borger kan klage nok så meget over en reel uretfærdighed, men får meget sjældent medhold, for bag myndigheder/ og firmaer står advokater på spring, der kender smuthullerne, og er ganske ligeglade med det enkelte menneske.

Gad vide hvor denne kyniske opførsel muligvis kan være startet?

Det må jo nødvendigvis være fra toppen. Hvilket vil sige vore folkevalgte, tjenerne for folket.

Det virker som om at de spiller terninger om folkets liv, som i de 'gode gamle romerdage'. Men der er ingen bedre til at manipulere med ting end politikkerne, alt efter hvad de sådan lige vil have igennem den dag, næste uge, eller ved næste valg.

Når de lige bliver opmærksomme på noget som er beskrevet i nyhederne, så er de lynhurtige ude for at give deres mening tilkende. Kræver handling og al den dersens snak!

Men reelt ønsker de ikke megen handling, for de ønsker kæft, trit og retning for det som DE har besluttet. De sidder jo i deres egen lille boble på Tinget.

Et langt oplæg. Men hvordan ser I på det?

Hvilke ting virker/eller virker ikke?

Burde alle på Borgen ikke snart skiftes ud?













Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fungerer vores retssamfund/retssikkerhed!?!
  • #1   10. mar 2019 Næ....det virker ikke, for Når Tryg forsikring tryner en med at sende hende til en Neurolog som er betalt af Tryg så skal man vist ikke tænke på en fair behandling.

    Vi ser det i det offentlige dog er der sket et skred i sager om handikappede børn hvor hver anden sag vindes af klager. så lige her virker det.

    Det offentlige er så gennemsyret af snyd bedrag, kassetænkning at man får tanken hen på en banan republik.


  • #2   10. mar 2019 Ja, omkring de handicappede børn, så er det jo forfærdeligt hvor meget forældre har måtte kæmpe for deres ret til hjælp, ikke mindst den tid det tager, og det tab de kan forvente i mellemtiden.

    Det er jo også blevet en stor grim uvane, at myndigheder bare siger nej til mangt og meget som de skal gøre. For på den måde har man belastet især Ankestyrelsen, så der kan gå næsten år får der tages beslutning. Myndighederne håber på at man ikke har kræfter eller råd til at klage. For nu til dags, kræver det en advokat for at imødegå de breve mange får tilsendt. De er jo skrevet i et sprog, som er nærmest uforståligt for den almindelige borger.

    Det er virkeligt uhyggeligt som ting får lov at foregå.







  • #3   10. mar 2019 Nutidens politikere er nogle loge medlemmer, der er tilmeldt en fest med det store tag selv bord. De rider på en bølge af tilskud, blyantpenge, løntilskud under barsel. Pensioner til deres børn. egne pensioner og ja det er kun fantasien der mangler til at beskrive hvor meget de forherliger sig selv. Samtidig skærer de så ned på alt andet, det berører nemlig ikke dem selv. En dødsyg mand skal i aktivitet skønt han faktisk ligger på randen af sin grav, ingen medlidenhed der. Samtid er der ingen krav til dem selv, udelukkende penge der strømmer ind fra alle sider. Ja man tænker sit, og generelt er der en politiker LEDE som aldrig har været større. og det er helt forståeligt,. For samtidig med at de kører vores land helt i knæ så skaber de en social uligevægt som man skal mange år tilbage for at se magen til.

  • #5   10. mar 2019 Hej Alis C længe siden og ja til det meste der findes nu Gudskelov stadigt mange sagsbehandler der har hjertet med på arbejdet dog har jeg kun mødt få advokater men de findes og om vores folkevalgte skal udskiftes jo måske - hvad med styre måden i er det Schweiz altså hvor de kun sider for et år af gangen smiley

  • #6   10. mar 2019 Man kan så læse på avisen.dk at en ældre kvinde som er dement fald 4- 5 meter ned af en kældertrappe på et plejehjem - efter forlydende skulle branddøren være åben med en kile -

    Hun kom slemt til skade og efter udskrivelsen faldt hun igen ned af kældertrappen og brækkede 2 fingre og ribben.

    Ingen vil tage ansvar, specielt da den ældre dame er dørsøgende som nok burde have noget mere opsyn.

    Det blev anmeldt men alle havde vasket sig i håndvasken så der var ingen at anklage så ingen erstatning.

    Det er så ikke enkeltstående tilfælde men en af mange hvor ældre mangler opsyn, pleje - her fik vi så ikke den sædvanlige svaber om at vi kunne gøre det bedre og vil stramme op på proceduren - næ total stilhed. For mig er det som at give en fuck finger.

    Så lad være med at blive gammel - smiley det er alt for farligt.


  • #7   10. mar 2019 Polysl jeg glæder mig absolut heller ikke til jeg bliver gammel eller kommer der ud hvor jeg har brug for plejehjælp så heller drukne i en håndvask smiley

  • #8   11. mar 2019 #4
    Det er befolkningens krav om skattelettelser, der har slået vores retssystem i stykker. jævnf. Alis

    Det tror jeg nu ikke helt det er. Størstedelen af befolkningen ønsker bedre velfærd, og sikkerhed frem for skattelettelser.
    Det er snarere kynisme og mangel på forståelse for andre menneskers situation, der er voksende.




  • #10   11. mar 2019 Alis - hvem har verdens højeste skattetryk ??

  • #12   11. mar 2019 OK Alis - jeg mener bare det er DK der har verdens højeste skattetryk og med det også et socialt netværk, der gør, at vi trods alt stadig kan komme på hospital, hvis vi får brug for det, og alt efter hvilken kommune vi bor i, er der en god pleje for ældre og gode tilbud til børn og unge.

  • #15   11. mar 2019 #9 Alis

    Helt rigtigt, at vi efterhånden har et egoistsamfund. Også at det sikkerhedsnet som de fleste tror er der, kun eksisterer på papiret ikke i virkeligheden.

    Flere tusinde har ikke adgang til egen læge. Alt for mange i yderområderne har alt for langt til både læge og sygehus, ambulance udrykning.

    Alt for mange ældre bliver ladt i stikken, hvilket kan ses af de mange historier om svigt.

    Jeg må indrømme at jeg også har tænkt meget over om danskerne er blevet 'dovne', passive overfor dét at sige fra, til skøre beslutninger som Folketinget har lavet. Det var ikke gået for 20-25 år siden.


  • #17   11. mar 2019 #16

    Desværre Alis må jeg igen give dig ret. smiley

    Jeg prøvede at sætte mig i elevernes sted, og tænkte om jeg selv ville ha' protesteret .

    Ja, det ville jeg nok. For der spares alt for meget på god undervisning og undervisere, lige som der gør i folkeskolerne. Ikke mindst mener jeg at den regel om 1 minut for sent, gælder som en helt fraværs dag, er skør.



  • #18   11. mar 2019 Vi ser hvordan der fx. i SKAT kunne være undgået at en masse milliarder fossede ud af statskassen.
    Det samme med Danske Bank.
    Men ingen bliver stillet til ansvar, for der er alt for mange som er 'feddet' ind i de sager.

    Vi ser hvordan Venstre har forsøgt at skjule støttepenge, og kun får en bøde på 10.000 kr.

    Mon ikke John Mogensens sang burde blive populær igen, med ordene: Der er noget rådent i Danmark.



  • #19   11. mar 2019 Man ser også hvordan Jobcentre går langt over stregen, ødelægger mere end gavner.

    Som eksemplet med 3 håndværkere, der søger og får fast arbejde 3 forskellige steder. Jobcenteret kontakter arbejdsgiveren og tilbyder istedet firmaet at ansætte dem på løntilskuds-ordning.
    To af arbejdsgiverne siger ja tak, for det giver jo dem en gevinst.

    Men hvordan stiller det så den ansatte? Den ansatte bliver fastholdt i systemet, da ved løntilskud, stadig skal søges fast arbejde.
    Hvor er deres retssikkerhed?





  • #20   11. mar 2019 kisser #3

    Det værste jeg har læst var en ældre dame tynd som en tændstik, med alzheimer, skæv ryg og et hovedet der hang ned på brystet....hun var så bare en simulant ifølge kommunen som sende hende til prøvning.


Kommentér på:
Fungerer vores retssamfund/retssikkerhed!?!

Annonce