{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

Udviste på øde ø {{forumTopicSubject}}

Man har altid sagt at personer og udviste skulle være på en øde ø, nu ser det ud til at blive virkelighed. I den nye finanslov er der blevet enighed at placere udviste flygtninge på øen Lindholm.

Øen har tidligere fungeret som forskning sted for Forskning i svinepest, mund- og klovesyge og andre eksotiske virussygdomme.

Den dårlige nyhed er at det først sker i 2021.

Kommentarer på:  Udviste på øde ø
  • #1   1. dec Jeg tror den dårligste nyhed, vi får er, at forslaget aldrig bliver til noget, tænk bare på alle de konventioner politikerne vil påstå, dette center på en øde ø vil stride imod.

• #2   1. dec Hvad sagde jeg - læs selv:

Når regeringen vil sende udviste udlændinge ud på en øde ø, kan forholdene få karakter af frihedsberøvelse, og det vil i så fald være i strid med menneskerettighederne. Det vurderer juridiske eksperter

https://www.information.dk/indland/2018/11/udlaendinge-paa-oede-oe-regeringen-bevaeger-paa-usikker-juridisk-grund?lst_mst

• #3   1. dec Så længe de udviste har færgeoverfart til rådighed 7 gange dagligt, hvor de kan skræmme beboerne i Kalvehave og omegn, kan det vist ikke stride mod nogen konventioner.

Men det må man da håbe på, der gradvist lukkes ned for, aht. de arme beboere dernede.

• #4   1. dec Jeg synes, det er en glimrende ide, så kan de hygge sig med hinanden. Der kan vel ikke være tale om frihedsberøvelse, de er udvist og har vel ret til at rejse ud af landet, når de vil, så skulle asylcentrene vel også gå under betegnelsen frihedsberøvelse.

Politikerne er begyndt at vågne.

• #5   1. dec #2

Den holder ikke en meter, for de er ikke isoleret, men kan forlade øen på de tidspunkter færgen sejler. De er ikke låst inde og kan bevæge sig frit.

//citat
    frihedsberøvelse, indespærring, tilsidesættelse af lokalfriheden, dvs. friheden til selv at bestemme sit opholdssted. At tvinge en person til at forblive på et forholdsvis afgrænset område i et ikke ubetydeligt tidsrum kan være strafbart som frihedsberøvelse i medfør af Straffeloven § 261.
    //citat slut

Indespærring, ?
    blive på et begrænset område ?
    selv bestemme sit opholdssted ?

De er heller ikke frihedsberøvet, da de kan forlade stedet, så jeg kan ikke komme på hvordan det kan være frihedsberøvelse bare fordi der er vand imellem.

• #6   1. dec Ja jeg syntes nu også om ideen for dem der er ikke skal eller ikke kan komme ind i Danmark af alverdens årsager har jo intet at lave i Danmark dem der så kan og må gå rundt kan jo så nyde en dejligt strandtur

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 9 Følgere: 34 Emner: 77 Svar: 2.122
    #7   1. dec Det hele er til grin og ikke en skid værd, de eneste glade er deres nuværende naboer.
    De nye naboer, er allerede begyndt at ruste sig til Ballade i deres område. og gør højlydt vrøvl --- Men 2 år eller aldrig, er lang tid at vente. Vi har ikke læst det sidste om dette show. - Jeg tvivler på at det bliver en realitet. men det er jo op til valg, og så drejer det sig jo at stå sig godt med befolkningen. bagefter bliver det hele glemt igen. Og så starter balladen forfra. for i mellemtiden er tallet på disse mennesker blevet dobbelt så stort. og så bliver stedet for lille.. Jeg tror ikke på den.

• #8   1. dec Hvorfor ikke Grønland, der er plads nok og svært at flygte fra i en gummibåd.

• Ronald G
    dec 2015

#9   1. dec Det tror jeg ikke Grønlænderne ville blive glade for.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 2 Følgere: 14 Emner: 4 Svar: 521
    #10   2. dec Hvorfor ikke Sjælland?

• #11   2. dec #10
    HA
    Hvorfor ikke Sjælland?

Sjælland er overfyldt

• Ronald G
    dec 2015

#12   2. dec Ja og hvorfor ikke betale Rockerne, for at lade dem passe på dem, for dem er der jo så mange af, så kunne de ligefrem gøre nytte. - Politiet har de jo ingen respekt for.

• #13   2. dec Kastrup er en del af en Ø, så det kunne også være en mulighed af de helt specielle

• #14   2. dec Nu er det jo ikke sådan at der bare er tale om afviste asylansøgere. Derimod kriminelle afviste, som har fået domme i retten for kriminalitet der giver mindst 3 mdr. i fængsel.

Der er overnatsningspligt, ellers røger de direkte i fængsel.

• #15   2. dec cris7 dog det der med fængsel sker kun i gang ud af 1. million

• #16   3. dec Leon, det skulle efter sigende være helt fast, at det giver fængsel, hvis en person ikke overnatter på øen.
    Men lad os nu se, meget kan ske inden 2021.

Måske når man at bruge en hullens masse penge på at ombygge m.m., hvorefter det bliver erklæret for en overtrædelse af Menneskerettighederne samt konventioner, hvilket der allerede arbejdses på, og så er alle pengene tabt!

• #17   3. dec Hvis det sker, så hører alt sund fornuft op

• #18   3. dec Sund fornuft, er ikke noget politikkere gør i!

De vil ses som handlekraftige,have deres agendaer igennem her og nu, konsekvenserne af disse ses først senere.

• #19   3. dec Ja jeg vil mene at politikerne i Danmark må vise handlekraft og smide EU for døren

• #20   3. dec Ja, det ville ikke være dårligt, at komme ud af dette diktatur som EU fremviser, og vil gøre endnu mere i fremtiden.

• #21   3. dec Jeg så et billede af den omtalte ø og den kunne jeg nu godt bo på der er jo både plads til købmand OSV ja et helt lille samfund i fred og ro

• #22   6. dec Efter at have læst mere om den meget omtalte ø, så er jeg imod dette projekt.

De må findes en anden måde at placere disse kriminelle udlændinge på.

• Ronald G
    dec 2015

#23   6. dec Det skal du ikke spille tid på Cris --- Der er millioner af problemer forude, så jeg tror ikke det bliver til noget.- det er aftalt spil alt sammen. -- Den finanslov skulle jo igennem. Så enkelt er det
    De kunne lige så godt love os en cykelsti til månen. hæhæhæ

• #24   6. dec Tror og håber du har ret Ron.

• #25   6. dec #22 - Cris, hvorfor er du imod dette projekt ?? - Jeg er meget imod alle de hensyn vi skal tage, de spænder ben for os, hvordan skal vi løse problemet, det er en glimrende ide med den ø, der er jo tale om farlige mennesker, som ikke skal være i blandt os.

• #26   6. dec Bl.a. på grund af denne artikel, også da det er et svimlende beløb der er tale om.

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/faengselsbetjent-om-lindholm-jeg-skulle-vaere-bevaebnet-rambo-agtigt

• #27   6. dec #23

Ron

De kunne lige så godt love os en cykelsti til månen. hæhæhæ

ikke hæhæhæ DEN cykelsti ville jeg tro mere på end udsendelse af kriminelle udlændinge til Lindholm - og byggeriet skal jo også først være færdig i 2021, så der sker nok meget anden inden det første spadestik overhovedet bliver taget.

• Ronald G
    dec 2015

#28   6. dec Ja de får sgu da ikke Muslimer ud -- et sted hvor der er foregået så mange test og forsøg med SVIN. Det syntes jeg siger sig selv.

• #29   6. dec Hæ, hæ Ron god pointe.

• #30   6. dec Ja, men vi kan lige så godt vende os til, at det er fremtidens Danmark og så må konventionerne tages op til revision, det kan ikke være rigtigt at de skal spænde ben for, hvad vi skal gøre af kriminelle, der ikke er ønsket i Danmark, det er fuldstændig hul i hovedet, vi ikke kan løse vores egne problemer pga menneskerettigheder og alt det andet, der er ikke megen menneskerettighed at gå blandt hårdkogte kriminelle, de skal være spærret inde, de har fået en dom.

Kunne løsningen ikke være at politiet havde adgang til speedbåde og andet hurtigt, ingen siger, det skal være trækbåden, mon ikke de kunne finde ud af en god løsning, uhyggeligt at vi er nået dertil, hvad de ikke koster, hjemlandene burde betale ved kasse 1.

• #31   6. dec Jeg mener det blev sagt at hver enkelt person som kom til øen, ville koste 1,8 mill.

Det er fuldstændig vanvittigt.

• Ronald G
    dec 2015

#32   6. dec Og jeg er mere og mere glad for at jeg har forladt den galeanstalt
    stort Tenøkke til mig - og det er også snart min føsseda. hurrraaaa.

• #33   6. dec #31 - ja, de koster, jeg er også sikker på, at DK er det land, hvor de får verdens bedste pleje og jeg forstår det ikke.

Vi har verdens højeste skattetryk, verdens højeste pensionsalder og nu har vi også verdens bedste pleje for hårdkogte kriminelle.

Danmark kommer ind på en flot 1. plads

• #34   6. dec Ja må sige det sådan at hvis der ikke er plads til den almindelige dansker i eget land længere har EU og deres tilhænger sejret af helved til med deres asylpolitik

• Ronald G
    dec 2015

#35   6. dec Det har du sgu været længe om at finde ud af.
    Jeg har da længe vist, at hvis jeg skulle vende hjem til DK. ( GUD FORBYDE DET ).
    Så er det bagest i køen, også bag efter mussierne, jeg får da ingen rettigheder.
    De vil da skide mig en lang march.

• #36   6. dec I news bliver det sagt at det vil koste 750 mill.

De er jo skøre i hovedet at bruge alle de penge. Hvad bilder de sig ind. De må finde en anden løsning.

• #37   6. dec Jeg har en god løsning, men den må jeg nok ikke skrive om her. Jeg synes de skulle tage fat om nældens rod, for vi kan ikke leve med de konventioner, som de er, det er dem, som spænder ben for os.

Jeg forstår ikke al den der hensynsbetændelse, de er mennesker, som der ikke skal tages hensyn til, de er mere end farlige for os, hvad kan det komme DK ved, at de ville blive forfulgt i deres hjemland eksempelvis.

• #38   6. dec Menneskerettigheder er ikke for almindelige mennesker. Bare se mange af dem, danskere, som har fået nægtet sammenføring med ægtefælle eller et barn, hvor alt taler for at de burde have retten til at være her.

Det er nødvendigt at der forskel-behandles.

• #39   6. dec Jeg kan ikke forstå, hvorfor de ikke bliver sat i et fly med følgeskab til deres hjemland, så er de blevet afleveret, de er blevet udvist af DK og så er den ikke længere, hvad der efterfølgende sker med dem, det burde ikke komme DK ved, måske sker der det, som de har fortjent

Kommentér på:
Udviste på øde ø