{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
268 visninger | Oprettet:

Studerende: Har politikerne udviklet borgerlede? {{forumTopicSubject}}

https://www.altinget.dk/artikel/studerende-har-politikerne-udviklet-borgerlede

Vi har i årevis talt om politikerlede, men noget tyder på, at politikerne også er trætte af os borgere. Og det er ikke så underligt, når de hver dag skal finde sig i hadefulde kommentarer, dødstrusler og glubske medier, skriver stud.scient.pol. Nikolaj Saadat.

Lad mig derfor slutte provokerende i en politikers ånd, der betalte den ultimative pris for at lede sit land: Så spørg ikke, hvad din politiker kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for din politiker.

Hvis politikerne ville lytte til borgerne, kunne de helt sikkert undgå at få hadefulde kommentarer og dødstrusler få skulle finde sig i glubske medier.

Så spørg ikke, hvad din politiker kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for din politiker.

Næh det spørgsmål stiller jeg mig slet ikke, jeg er der ikke for politikernes skyld, men de er der for min skyld.

Din mening?

Kommentarer på:  Studerende: Har politikerne udviklet borgerlede?
  • #1   23. nov Så længe befolkningen er så splittet som tilfældet er nu kan ingen politiker føle sig populær og årsagerne kender vi.
    Globalismen i EU med åbne grænser og massiv indvandring der tærer voldsomt på landenes sammenhængskraft medfører selvfølgelig opråb og nødråb fra borgere der ikke vil finde sig i tingenes tilstand.
    Tænk engang hvis folk der stemte ja til EF i 1972 kunne se hvad resultatet er idag.
    Jeg er ikke i tvivl om at et stort flertal er utilfredse med den magtposition som EU har indtaget i dag.
    Ganske få lande styrer udviklingen i Europa via sin indflydelse i EU og det er let at få øje på sammenhængen ml. den Tyske og Franske indenrigspolitik og EU’s politik.
    Desværre bliver folk ved med at stemme på EU liderlige politikere og det sender jo et helt forkert signal hvis man er utilfreds.
    Utilfredse borgere må indse at en stemme på EU tilhængere betyder “business as usual” og dermed ingen forandring

• #2   23. nov Når politikkere ikke er populære, så er det jo fordi de ikke har nok føling med hvad der sker i virkeligheden, og hvilke uheldige konsekvenser deres love og regler kan have, fordi de her og nu vil ses som handlekraftige.

Ikke mindst fordi de i flere tilfælde har ført befolkningen bag lyset, for at få trumfet ting igennem, som bliver pakket ind i fine ord, men som bare er et skalkeskjul for en anden agenda.

• #3   23. nov Politikerlede kommer af at politikere i flere år prøver at vende skytset mod de svage i samfundet og kalde dem dovne, simulanter, gider ikke arbejde - samtidig prøver man i større stil at fastholde ledige i systemet så alle de kolbøtter på jobcenter har noget at lave.

I ved de har kolbøtter på jobcenter kan kalde sig sagsbehandlere kun efter 6 ugers træning i at nedværdige den ledige mest muligt. Tidligere murersvende, lagerarbejdere, tankpassere, osv...skal nu vurdere på grundlag af 6 ugers træning lægelige vurderinger - samt et pres fra politikeren ovenpå som pisker lidt løs for at nå sin kvote så der kan udbetales en bonus.

Imens sidder så både ledige og andre borgere og tænker sit om de uforskammetheder politikere påfører borgerne. Man har dyre tænketanke som ikke har tanke på konsekvenser af de råd de giver - politikerne takker og fyre deres svada af i folketinget på grundlag af tænketankens vurderinger uden så meget som at blinke.

Nu vil folketinget også tage retten til selvbestemmelse fra unge ved at automatisk at registrerer dem som organdonor når der fylder 18 år. Man kalder det et formodet samtykke -eh? Jeg troede ikke at lov kan laves ud fra hvad folketinget formoder de unge vil... Godt at formodet ikke er nået til byretten endnu, ellers kunne de blive en ret interessant rettergang. Ud fra vores vurderinger og formodninger idømmer jeg dig 6 år for at kaste papir på gaden.

Så den politikerlede er noget politikere selv har skabt ud fra deres formodede potentielle, mulige formåen.

Det kommende folketings valg tror jeg eller formoder bliver en gyser hvor man ikke kigger til hverken højre eller venstre - begge store partier er jo formodede delvis skyld i at borgere muligvis søger ind mod midten.

• #4   23. nov Annella hvis politikerne har udviklet borgerlede skulle de måske se sig om efter et andet job for de er jo netop til for borgerne ej om vent

Kommentér på:
Studerende: Har politikerne udviklet borgerlede?