{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Natasja Crone TV2. {{forumTopicSubject}}

Ja så Natasja Crone på tv2 i går og der var 4 politikere der blev spurgt om forskellige ting om eller inden for klima - klimaforandringer og hvordan der kunne laves tiltag for at bekæmpe klimaforandringerne og i Englands hovedstad London skal taxierne fra 1. Januar køre på strøm.
Natasja Crone var hurtigt og spurgte om hvorfor der ikke blev lavet det samme tiltag i København og så kom et par af politikerer med en tale om at det vil blive for svært det var der ikke folkeligt opbakning til og der til må jeg sige at det tror jeg ikke på - for kan London gøre det kan København også for beboerne i London er vel ikke klogere end Københavnerne og er politiker i London klogere end dem i København.
Hvad siger i smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Natasja Crone TV2.
  • #1   31. aug 2018 Jeg vil sige at de engelske politikere er pløk åndssvage at give en frist fra 1 Januar, til at alle taxaer omstilles til el.

    Hvad med infrastrukturen med el stationer?
    Hvad med alle de værksteder som skal ombygge?
    Hvad med leverandører.?
    Hvad med producenter?
    Hvad med underleverandører?

    Som skal levere dele...

    5 måneder må da siges at være et meget lille vindue til at få det hele på plads.

    Der er ikke folkelig opbakning???

    Befolkningen er da total ligeglad med hvad taxaen køre på, om det er kul, en kuli fra Indien eller Benzin eller Diesel.

    I øvrigt aner jeg ikke hvem Natasja Crone er.

    Hvorfor omstille taxa i Danmark til elbil når der er afgift på - det er da ikke særligt motiverende for folk. Næ så hellere bremse den udvikling så man stadig har en fast indtægt.


  • #3   31. aug 2018 Ja men Polysl og Torben H vi er absolut ikke enig og hvis jeg tog et andet tilfælde alt strømmen gik i vores huse (og der tales om en ekstrem solstorm der kan lukke Europa ned) en anden sag men vi og resten af Europa vil da ikke bare lade det slå til vi vil jo lave ting der kunne gøres ud for en energi form brænde eksempelvis.
    Når men selvføleligt kan det lade sig gøre de fleste ting kan lade sig gøre men måske Englænderne er klogere end os dansker smiley


  • #4   1. sep 2018 leon

    Nu har vi ikke nogen som helst effekt på en solstorm, som i øvrigt har den ulempe at det er EMP, som lukker for alt elektronik. Hvordan vil du beskytte Europa imod EMP?

    Alt kan lade sig gøre, men man skal også være realistisk at en så markant omstilling tager tid, det kan ikke klares på 5 mdr.


  • #5   1. sep 2018 Man snakker meget om handling og effekt, jeg tror nok at danskere er for handling men politikere tænker i økonomisk effekt. Så er der danskere som ikke ønsker handling som vindmøller fordi de mener skæmmer deres udsigt over vandet.

    Butikker er også begyndt på at være mere beviste om vores natur med at lave ny emballage i stedet for dåser, pant på plastik poser, det er en omstilling som stille og rolig sniger sig ind så producenter får tid til omstillingen.

    Jeg så da gerne alle biler i >Danmark kørte på el, men den service er ikke helt udbygget endnu speciel når elbiler ikke er billige i forhold til konventionelle biler.

    For mange år siden arbejde jeg privat med tale genkendelse på pc, et SDK platform som udviklere fik gratis af Microsoft hvor man kunne udvikle applikation som var veb baseret - helt vildt, i dag kan telefoner via en apps ringe op via tale men her ser man et vindue fra 2002.

    Jeg elsker teknologi hvis man bruger det rigtigt, desværre ser vi misbrug af teknologien hos unge som konstant har sin mobil i hånden og hver minut tjekker om at farven på håret hos veninden er gået godt. 6 unge sidder på restaurant - de taler ikke sammen men har næsen nede i mobil/pad. Hvorfor er man så på restaurant?

    Man gider ikke lave indkøbs liste så man ringer da bare lige hjem og høre om det var 1 liter mælk eller 2.

    Miljø freaks harcelere imod alt imens de selv mener det er forsvarligt at køre i diesel bil. Når det kommer til stykket så er de bare dobbelt moralsk når de tænder grillen og fyre en masse skidt op i luften.

    Den første pc som var brugelig var med win 95 som var mere visuel og mere brugervenlig og stadig efter efter 23 år er der mange som ikke kan bruge teknologien. Ikke fordi de ikke kan men at de ikke forstår den type teknologi eller bare er ligeglad - jeg kender til 3 som ikke er fyldt 50 år som ikke har en computer hjemme eller har andre apps på deres mobil end standard.

    Så den røde tråd i min kommentar er at teknologi skal komme gradvis for at få flest muligt med.


  • #6   1. sep 2018 Ja Polysl men nu har elbilen været længe undervejs så det vil vel være på sin plads at de kom frem nu og læste om hvordan strøm kan gemmes på en mega batteri tror det er Australien der er godt i gang med at gemme strøm smiley

  • #7   1. sep 2018 leon

    Nu gik der mange år før man fandt ny teknologi til batterier som gjorde at de havde en større radius, samt at staten sænkede afgiften til 20% for de første 5000 som bliver indregistreret frem til 2019 - derefter bliver afgiften på 40%

    Det er også tåbeligt at der findes 5 forskellige ladestik alt efter produkt, Så en standard ville da være en fordel, nu ved jeg ikke hvor mange ladestationer der er i Danmark og deres placering så det giver mening at få en elbil. Nu har jeg ikke fulgt meget med hensyn til elbiler og batterier men efter forlydende skulle der være knaphed på Iridium som bruges i ion batterier, Problemet er også forfald af batterier, så de med mellemrum skal udskiftes og de er ikke billige. Det kan hurtig blive en voldsom udgift - og det er noget som forbrugere har meget fokus på og det er vedligeholdelse.


  • #8   1. sep 2018 Polysl enig 5 forskellige ladestik er helt hen i vejret og 3 måneder til at sætte ladestationer op i København kan vel godt lade sig gøre men vognmændene kan da få elbil til anden pris end de almindelige bilister og hvor der er vilje er der styrke - altså håb og London går så først men de behøves jo ikke gå alene og ja batteriproblemet bliver jo ikke et mindre problem fordi vi venter smiley

Kommentér på:
Natasja Crone TV2.

Annonce