{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Studenterkørsel {{forumTopicSubject}}

Som de fleste i byområder nok har bemærket er årets studenter igang med at lufte de nyerhvervede huer.
Dette inkluderer den obligatoriske rundtur til forældrene i åben lastbil med råben, skrigen, dytten og megahøj musik.
Jeg savner tiden hvor blot en enkelt eller to scania vabis lastvogne kom forbi med syngende og siddende studenter på ladet.
Idag findes der et utal af huer og dermed stiger antallet af studenter og studenterkørsel selvfølgelig.
Jeg er helt på det rene med at vi taler om glade unge studenter der fejrer afslutningen, meeen jeg synes også det har taget overhånd når man kan høre dem en kilometer før de passerer dig.
Mine egne børnebørn har deltaget i disse ture og undret sig over hvorfor der ikke er flere der vinker og dytter til dem.
Forklaringen giver sig selv synes jeg.
Spørgsmålet er om ordensmagten har givet for lang snor i forhold til forstyrrelse af den offentlige orden ?
Hvad synes du ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Studenterkørsel
  • #1   30. jun 2018 Uddannelsen skal være af boglig karakter, ellers må man ikke fejre det på denne måde.

    Altså ingen blikkenslagere eller skorstensfejere.

    Studentereksamen, HF, HTX, HH etc.... er ok

    Det genere nu ikke mig, og hvad fanden, i dag kan hvem som helst blive student, for nogle er det deres livs øjeblik, inden de bliver hjemløse og skal sælge hus forbi.


  • #2   30. jun 2018 Nu skal vi så opleve at der er stenkast, æg, og andet møg mod de biler, og lur mig om det er etniske danskere som er misundelige. Næ det er skide perkere som er misundelige på dem for de gik allerede ud af 1 klasse fordi de skulle mentalundersøges.

  • #3   30. jun 2018 I vores område har der været en 3-4 vogne, men jeg tror næppe de sanser, man vinker til dem på grund af indtagelse af det indvortes, og dytten i hornet kan de ikke høre på grund af musikken og højtalerne.

    Men man styrter da til vinduerne og skal se de glade unge, og vinker hvis man holder ved siden af dem på vejen.

    Har selv 3 børnebørn, der alle er blevet studenter via handelsskolen, den yngste i Jylland i sidste uge, og en er nu på International Business på CBS, som var den første student i vores familie.

    Man kan da kun glæde sig på de unges vegne, de har langt større chancer end vi havde, 2 af dem har i et år været udvekslingsstudenter i USA og har snart allerede været jorden rundt.


  • #4   30. jun 2018 https://ekstrabladet.dk/112/student-faldet-af-lastbil-under-studenterkoersel/7218009

    Men indrømmet, Cody, det går sommetider FOR vildt for sig...


  • #5   30. jun 2018 Ja og jeg er da godt klar over at der er forskel på om man bor på landet eller i byerne.
    Hos os cirkulerer der 4-6 biler og når man som os bor nær store boligområder bliver trafikken jo selvsagt hyppigere 😀


  • #7   30. jun 2018 Det kan jeg sagtens relatere mig til 😄

  • #8   30. jun 2018 Ja jeg må bare sige at de unge mennesker viser deres glæde over en længer uddannelser som er godt overstået så lad med glæde sig med og uden larm smiley

  • #10   30. jun 2018 Jeg glæder mig også med min 9-klasse eks smiley

  • #11   30. jun 2018 Jeg havde en datter og en papsøn, der fejrede, men det var ikke så voldsomt som idag og igår. Der kom 3 vogne hos mig, og jeg blev i virkeligt godt humør og kom til at le da vognene trillede forbi med råb og skrigen, fuld musik og en masse grin. Og så deres festlige udsmykning med flag, blomster, huer og blinkende lygter. smiley smiley smiley smiley smiley

  • #12   1. jul 2018 Syntes også at studenter vogne er hyggelige, Og hos dem med 12taller så er der virkelig noget at fejre.

    Nogle mener at 12 tallet er i forfald pga. at et stigende antal får det. Det skal jeg så ikke gøre mig klog på men at få et 12 tal betyder en fremvisning ud over det sædvanlige. Betyder det at niveauet er dales hos censor? aner jeg ikke men der er fokus på antallet på videre gående uddannelser.


  • #13   1. jul 2018 Ja, jeg har også været heldig at have hele mit hus fyldt med glade unge mennesker med hvide huer x 2. En student og en HF. På daværende tidspunkt, krævede det et vis gennemsnit, for at kunne blive optaget på diverse, men det gør der måske ikke mere. Dog mener jeg ikke, at du kan bruge sådanne eksamen, hvis ikke du har nogenlunde karakterer.

    At få 12-taller er slet ikke det samme, som 13 var, det gives jo rask væk, jeg synes, det er mere end synd, hvorfor de skulle sætte årskaraktererne på fremfor eksamen karakter, og ligeledes stryge alle disse forskellige huer i alle mulige uddannelser, det er for latterligt.

    Jeg kan godt forstå, de er glade - det er en god afslutning på en veloverstået studietid for de fleste, og godt at de gør opmærksom på deres ankomst, altid rart at vide, så er det nu vi får huset fuld smiley smiley smiley



  • #15   1. jul 2018 Det er bare så sørgeligt, jeg tænker som forældre smiley - men det er nok også til eftertanke hos de unge smiley

  • #16   2. jul 2018 Ja, det var en trist historie på en festlig dag, håber han klarer det.
    De viste i TV igår at det var farligt at stå op på bæmkene i nogle af bilerne,
    det må han have gjort, bilen var i fart.
    Den anden ulykke var en overhaling der gik galt, bilen kørte ind foran studenterne og bremsede op for at undgå sammenstød, det samme måtte studenterbilen gøre, de talte med en af pigerne, hun mente ikke det var chaufførens skyld, var han ikke bremset var det gået meget værre.


Kommentér på:
Studenterkørsel

Annonce