{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
376 visninger | Oprettet:

DF afviser forslag om asylbehandling uden for Europas grænser {{forumTopicSubject}}

https://denkorteavis.dk/ritzau/?ritzau_id=d166969b29b17d755494dc19c7edb74f

Flere EU-lande bakker op om at flytte behandlingen af asylsager ud af Europa, men DF er modstander af idéen.
Flere EU-lande bakker op om et forslag om at oprette centre uden for Europa, hvor asylansøgere kan få behandlet deres ansøgninger.

Men Dansk Folkeparti synes på ingen måde, at det er en god idé, skriver Berlingske.

- Det vil være en ren asylmagnet mod Europa, siger europaparlamentariker Anders Vistisen (DF) til Berlingske.

Han mener, at mange flere vil søge asyl på centre i for eksempel Afrika, fordi de ikke først er nødsaget til at krydse Middelhavet for at nå derhen.

Det vil være direkte imod den intention, som Anders Vistisen opfatter, at regeringen har - nemlig at der gerne skulle komme færre og ikke flere asylansøgere til Europa.

Først blev jeg arrig, da jeg læste at DF er modstander af af idéen, men da jeg læste videre og læste DF's argument for modstanden, må jeg give dem ret i deres argument.

Din mening?

Kommentarer på:  DF afviser forslag om asylbehandling uden for Europas grænser
  • #1   22. jun Ja, DF's argumenter gør det forståeligt, hvorfor de mener idéen ikke er god, og den bestemt ikke vil gi' færre, der søger asyl.

• #2   22. jun Ved at få asylbehandling uden for Europas grænser, får man afvist de, der ikke er berettiget til asyl.

Det er næsten umuligt, at få de afviste sendt ud af Europa, når de først er kommet ind.

Og så bliver der forhåbentligt kun givet asyl til de, der virkelig trænger. Den horde af lykkeriddere der kommer, kan undgå at komme ind, og når de bliver samlet op i Middelhavet, kan de sendes tilbage til de asylcentre i Nordafrika.

• #3   25. jun Det må være en fordel for DK at kræve ansøgning om asyl ude fra selv om det nok vil give ekstra arbejde for det offentlige.
    Der vil være flere fordele, det giver mulighed for at orientere om de krav der stilles til ansøgeren som på forhånd vil kunne vurdere det håbløse i at ansøge.
    Praktiske oplysninger der giver ansøgeren mulighed for at vurdere om landet nu også er det rene slaraffenland at komme til.
    I øvrigt undre det mig at hele denne problematik er kommet derhen som den er.
    Flygtningekonventionenaf 28. juli 1951 siger i artikel 33 forbud mod udvisning eller afvisning under punkt 1:
    Ingen kontraherede stat må på nogensomhelst måde udvise eller afvise en flygtning ved grænserne til sådanne områder, hvor hans liv eller frihed ville være truet på grund af hans race, religion, nationalitet, hans tilhørsforhold til en særlig social gruppe eller hans politiske anskuelser.
    Hvilken lov har ændret dansk lovgivning til at enhver der siger asyl har ret til at komme ind i landet og få sin asylansøgning behandlet her?
    Bortset fra Jøder bosat i Malmø er der nok ikke mange der har ret til at søge asyl inden for landets grænser.

Kommentér på:
DF afviser forslag om asylbehandling uden for Europas grænser