{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

EU-flertal vil fjerne dansk særregel om dagpenge {{forumTopicSubject}}

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-06-19-eu-flertal-vil-fjerne-dansk-saerregel-om-dagpenge

[i]Et EU-kompromis vil give adgang til danske dagpenge efter en måned i Danmark. Et nederlag, erkender minister.

Det er bekymrende, mener Socialdemokratiets EU-ordfører, Peter Hummelgaard:

- Vi er alvorligt bekymrede for følgerne for hele vores kollektive forsikringssystem. Det er desværre endnu et udtryk for, at mange lande trækker EU i den forkerte retning. Der er en markant mangel på respekt for den danske velfærdsmodel, siger han til Jyllands-Posten.[i]

Selvom jeg går ud fra, at det kun gæklder for EU-medlemlandes borgere, må jeg sige det er jo det rene vanvid.

Stopper dette vanvid aldrig?

Kommentarer på:  EU-flertal vil fjerne dansk særregel om dagpenge
  • #2   19. jun Hvorfor skal indvandrere (og flygtninge) ikke optjene ret til dagpenge, lige som danske borgere?

• Markgreven
    Markgreven Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 12 Følgere: 60 Emner: 94 Svar: 4.878
    #3   19. jun Fordi optjeningen bør foregå i de respektive lande, og ikke fra en eller anden banan republik, hvor man sikkert kan købe et stykke papir med x antalt optjente timer, og få fuld ydelse i Danmark efter en måned.

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 7 Følgere: 26 Emner: 35 Svar: 1.780
    #4   19. jun De kan jo lade være med at følge direktiverne. EU, er ikke noget land. f.eks. her nede får de da ikke en skid. Vil du have mad og tag over hovedet . så må du arbejde.
    DE DUMME DANE - er det ikke sådan det hedder.

• Ronald G
    dec 2015

#5   19. jun Hernede har vi flygtninge centre der står tomme. Når de ikke får noget foræret, så vil de ikke være her. Det er lige som i Finland.. Det er sådan det skal være.

• #6   19. jun Nederlag - bekymrende jaaaaaa det var en rigtigt pæn måde at sige det på

• Ronald G
    dec 2015

#8   20. jun Nå Kloge O-ge, du kunne ikke nære dig, men jeg havde skam da også regnet med at du kom op af jordhullet hvor du bor. .Du den altvidende. du er til grin. Nu vil du også gøre dig klog på Spanske forhold. men den går ikke. Det er bagateller som du kun kan læse i Aviserne. ellers aner du ikke rottens fis om noget her syd for dine breddegrader, så spar mig for yderligere kommentarer. . Der er snart ingen her på Baboom som kan komme med noget, uden at du straks farer i blækhuset med din globale viden om alt.
    Du må fandme kede dig -- Så gør mig den tjeneste at ignorerer mig totalt. er det forstået. Jeg kommenterer dig ikke mere.. og med væmlig hilsen.

• Ronald G
    dec 2015

#10   20. jun hæhæ du er sgu da det bedste bevis. . Jeg tror jeg døber dig Jokke. for du er ekspert i at jokke i det.

• #12   21. jun For EU's top, drejer det sig ene og alene om magt og kontrol, så man langsomt men sikkert styrer hen mod at fratage lande deres eneret til regere selvstændigt over deres lande.

Der ligger sandsynligvis allerede en EU Grundlov klar i skuffen, som ophæver alle andre Grundlove.

Jeg forstår simpelthen ikke at der ikke er flere som opponerer mod EU, for det er et løgnagtigt foretagende der har villedt befolkninger fra første færd af.

• Ronald G
    dec 2015

#13   21. jun Bare rolig . det kommer med WW lll.

• Preben Olesen C
    Preben Olesen C Tilmeldt:
    aug 2017

Følgere: 1 Svar: 9
    #14   23. jun nej det er ikke et flertal, men Junkers og Merkels røvslikker de tror nemlig at de to vil være ved magten i mange år endnu de har ikke opdaget at folket er begyndt at rejse sig imod EU flygtninge/immigranter o.s.v.

Kommentér på:
EU-flertal vil fjerne dansk særregel om dagpenge