{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
403 visninger | Oprettet:

Bliv hjemme fra Rusland, Mette Bock {{forumTopicSubject}}

https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/jenslutken/ECE10681741/bliv-hjemme-fra-rusland-mette-bock/

Kulturminister Mette Bock har valgt at tage til VM i fodbold i Rusland for at støtte det danske landshold. En række andre regeringer har derimod besluttet at boykotte begivenheden, heriblandt Storbritannien. Der er ingen tvivl om, at en massiv international boykot ville gøre ondt på Putin. Tænk sig at afholde det dyreste VM nogensinde og så kun være flankeret af en række middelmådige despoter fra Kremls lydstater. Det bliver desværre ikke tilfældet, fordi en lang række regeringer i den frie verden sætter VIP-pladserne til en fodboldkamp højere end at minde Putin om hans forbrydelser. Det er skammeligt, og det er skammeligt at Danmark ikke kan ramme den bold rigtigt.

Et afbud fra det officielle Danmark ville være et klart signal om, at vi ikke har glemt Ruslands annektering af Krim og de tusindvis af menneskeliv som Putin har på samvittigheden i det østlige Ukraine.

Hvad mener du, skal Mette Bock holde sig væk fra VM i fodbold i rusland?

Fra mig et klart nej, hvorfor skulle hun dog det, hvad andre regeringer beslutter, er deres sag.

Kommentarer på:  Bliv hjemme fra Rusland, Mette Bock
  • #1   13. jun Det viser bare at Danmark vægter sporten mere end politik.

• #2   13. jun jamen jamen..... hvis sport og politik absolut SKAL blandes sammen, så deltog vi og andre vestlige lande overhovedet ikke i fodbold VM!
    Men NÅR vi nu er kvalificerede og skal spille kampe som følges af millioner verden over, så skal landets kulturminister da selvfølgelig derover!
    Jeg håber da også at såvel fru Merkel, som vitterligt er fodboldinteresserede rejser derover også. .. og vores elskede kongehus må også gerne.
    Alle protester er tomme, når vi alligevel sender direkte Tv fra begivenheden...
    Hvor er forskellen?
    Hvis ser det hele på Tv, så kan vi da også rejse derover!
    Hvis jeg havde råd og helbred til det så tog jeg også afsted.... og jeg er da bestemt ikke pro-russisk!

• #3   13. jun Godt skrevet Torben -- det kan vist ikke siges bedre.

• #4   13. jun Sport og politik SKAL ikke blandes, siges det, men hvordan undgår vi det???

Der vil jo altid være fokus på det værtslandet står for, men hvert land må jo gøre med sig selv, om de mener, man ligefrem bakker om værtslandet, fordi man deltager på den ene eller måde.

• #5   13. jun #4
    Det ER desværre en svær øvelse at holde politik udee af sporten.... Allerede i 50'erne, da jeg var turneringsleder i en international badmintonturnering i Odense havde vi problemet, som vi dengang dog blot så hovedrystende til og tænke: "det må de da selv om, men hvor er det bare dumt"
    Der var dengang en konflikt mellem Indonesien og Malaysia og de to bedste spillere i verden i det år kom netop fra hver sit af disse to lande... Eddie Chang fra Malysia og Ferry Sonneville fra Indonesien....
    De spillede sig naturligvis i finalen - jeg skulle ha' dømt kampen, men den blev aldrig spillet - for pludselig troppede der et par embedsmænd fra den Malaysiske Ambassade op og bad Eddie Chang om at undlade at stille op.... Han var rasende men bøjede sig i støvet for de høje herrer fra sit land.
    Med andre ord udråbte vi Ferry Sonneville fra Indonesien som vinder uden kamp - men han var overhovedet ikke glad heller - begge spillere var meget sympatiske mennesker, som blev inddraget i noget politisk fis, helt uden skyld....

• #6   13. jun Ja jeg ser nu helst at politik ikke skal blandes ind i sport

• #7   13. jun Det er snart hver gang Danmark kvalificerer sig til noget, så skal det boycottes.

Hvis det er filosofien fremover, så foreslår jeg vi slet ikke deltager i nogen kvalifikations turneringer. - Ej heller i Champions League eller Europa League, for vi risikerer at skulle møde et russisk hold.
    Lad os samtidig fjerne superligaen og 1.ste og 2.den division og nøjes med den billige danmarks serie, for der er da ingen grund til for klubberne at spille dyr professionel fodbold, hvis vi ikke kan deltage internationalt.

• #8   13. jun Jeg ved måske ikke, hvor godt jeg husker, men jeg synes, det bliver mere og mere kompliceret. Sport er en glæde og spændende, sund konkurrence i min verden. Men jeg husker godt OL i Munchen 72, der var det slut med at det ikke kun er forbeholdt sporten, det samme gælder så VM i fodbold + alle andre VM

Jeg synes efterhånden, det er blevet kedeligt at trække vejret

https://politiken.dk/udland/art5601313/Terrorangrebet-mod-de-olympiske-lege-i-M%C3%BCnchen-var-yderst-brutalt

• Busmann
    Busmann Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 15 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 126
    #9   13. jun Det er længe siden, at fodbold var sport!

Sporten er blevet betalt show og stor forretning.

Derfor kan det da ikke undre, at det er blevet politisk forplumret.

• #10   13. jun
    Jeg glæder mig til VM, og skal se alle de kampe der er mulige for mig!!!

• #11   13. jun #8
    Ja uha.... OL 1972 var frygtelig.... og jeg var der selv...
    jeg tog frem og tilbage 4 gange til alle de fodbold kampe, hvor Danmark var med.... Bl.a slog vi Brasilien minsandten..... Det glemmer jeg aldrig - men jeg glemmer heller ikke terroren mod de israelske atleter. ... Jeg var helt sikkert stemt for, at OL aldrig burde finde sted mere derefter......

• #12   14. jun OT: Et fælles nordamerikansk værtskab bestående af Mexico, USA og Canada skal være vært for VM i fodbold i 2026.

• #13   14. jun #11
    Ja Torben mon ikke det var frygteligt, jeg fulgte med i dramaet på TV.

Denne mindetavle med de myrdede israelske atleters navne, hænger på det hus, hvor atleterne var indkvarteret.

• #14   14. jun #11
    Noget man aldrig kan og må glemme!
    Vores hjemrejse blev 2 døgn forsinket og vi blev transporteret til lufthavnen i Linz Østrig pga sikkerheden.

• #15   14. jun Det var en hårrejsende skandale, og jeg tænker, havde OL på daværende tidspunkt ikke været i Munchen, mon det så var sket

• #16   14. jun Libbie.

Dengang ville det være sket hvor som helst, verden var nemlig anderledes, vi var ikke vant til den form for terror.
    Ved ikke om røde armé og Meinhoff gruppen eksisterede, men de var sikkert godt dækket op, trods alt.
    Nu kom angrebet fra en ny side, og siden har verden været af lave.

• #17   14. jun Ja, kan heller ikke kende den mere. Det gør bare ekstra ondt, synes jeg, når det falder sammen med en glædelig begivenhed og mange 1000 træningstimer og hele verden er på.

Vi må håbe, at denne her VM vil forløbe uden skandaler, vi har ikke brug for flere. Jeg glæder mig også til VM og vil se alle de kampe, jeg har mulighed for

• #18   14. jun Ved ikke om røde armé og Meinhoff gruppen eksisterede

Jo Allan, RAF eksisterede, den blev grundlagt i 1970.

• #19   14. jun Lone.

Tak for oplysningen.

• #20   14. jun Åååårrr ja, det siges, at de bedste vinder, det må jeg sande - 5-0 til RUS, det er da meget godt gået, måske en træningskamp for jer. SA de skal nok hjem og lærer lidt teknik og sådan noooget i den retning - men det kan måske også godt være, de lukker VM med samme manér

Men tillykke med den sejr - han Putter sig nok i sejren

Kommentér på:
Bliv hjemme fra Rusland, Mette Bock