{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Ydre grænser
  • #1   11. jun det klogeste vil være at sejle dem tilbage hvor de kom fra. Det vil stække menneske smuglere og give signal på at nu gider vi ikke flere så hvis i ikke sejler dem tilbage så hænger i selv på dem -

Uforskammet at ligge og sejle rundt og samle op og fedte den af på andre.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 71 Emner: 213 Svar: 1.646
    #2   11. jun DET polysl har den marokkanske marine gjort i lørdags bragt 472 reddede flygtninge tilbage til Nordafrika.

Da jeg ved, du kan tysk, kan du (og andre) læse udførligt om det her: https://www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen/2018-06/seenotrettung-fluechtlinge-migranten-marokko-marine-mittelmeer-atlantik

• #3   11. jun Annella

>Tak for linket....

>Jeg havde håbet på at den Marokkanske marine sænkede bådene for de var ikke egnet til sejlads i høj sø, men de blev fragtet i land...

Men fint de nu har fået et samarbejde med (FAR) det kunne måske stoppe en del flygtninge.

• #4   11. jun Ole

Til dit indlæg om at det kan skabe lukkede ydre grænser....

Et eller andet skal gøres for det kan ikke blive ved med den strøm af lykkeriddere, igennem EU, spørgsmålet er hvor den ydre grænse skal gå - EU kan ikke være bekendt med at lade Grækenland, Italien, Spanien være sorteper. Man bliver ved med at sige i får penge men fakta er at de ikke får nok, Man har lejre som Moire som er overfyldte og direkte farlig for helbredet med afføring overalt, kolde telte.

EU gør ikke nok siger flere,

Jeg er absolut for lejre men men der skal også være rimelige forhold.

• #5   11. jun Jeg synes ikke at høre så meget til Spanien i den retning, de har da selv lukket af.

De skal helt klart sejles tilbage, der hvor de kom fra og så må EU snart få nogle regler, der kan realiseres, ellers må vi selv tage stilling til, hvad vi vil. Jeg har fuld forståelse for, at Italien slår bremserne i og Malta, der kan bare ikke være flere mennesker på Malta.

Hvem har bildt afrikanerne ind, at de vil møde lykken i Europa ??

• #6   11. jun Libbie.

Svaret er, den moderne teknologi.
    De kan jo se på deres smartphones hvordan vi lever, og det vil de også, men istedet for at blive hjemme og opbygge deres lande, er det da meget nemmere bare at komme til Europa og deltage gratis i festen.

• #7   11. jun Jamen, vi passer ikke sammen, der er en grund til, at vi er delt op, de hører til i solen og kan tåle den og så tænker vi heller ikke ens, bare se hvilke problemer vi har med somalier, de er slet ikke i stand til at blive integreret.

Jeg ville ikke selv være i stand til at blive integreret i Afrika, jeg kan ikke leve i et blikskur eller stråhytte.

De skal retur til den Havn, de kom fra, de er jo ikke flygtet fra nogen krig

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#8   11. jun Spaniens regeringschef Pedro Sánchez har meddelt, at Spanien vil lade skibet anløbe spansk havn og modtage flygtningene.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#9   11. jun Skibet lægger til i Valencia.

• #10   11. jun Og så kan de vandre videre op gennem Europa NOT

• #11   11. jun De skulle skydes ved grænsen, for det er ikke flygtninge, men snyltere.

• #12   11. jun Så kommer du selv til at grave dem ned.

• Ole S
    Ole S Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 118
    #13   11. jun Skibet skulle ejes af Læger uden grænser, der ellers gør en stor indsats rundt omkring i verden.
    Men her gør de en undtagelse ved at bringe emigranter til Europa hvor 99% ikke vil få opholdstilladelse og status som flygtning, men vil opholde sig i lejre der nok generelt er dårligere end de forhold de kom fra, på ubestemt tid.
    De tror de redder mennesker, reelt gør de det modsatte.
    Sejler man disse mennesker tilbage hvor de kom fra redder man dem fra en fremtid i Europa som er mere håbløs end den de kom fra, men det tror de ikke selv på desværre.

• #14   11. jun Polysl.

Lån mig en skovl og en spade, så går jeg igang.

• #15   11. jun Som Markgreven skriver er læger uden grænser gået fra at hjælpe mennesker til direkte at skade dem.
    En hær af menneskesmuglere sejler dem ud til de ventende LUG der så fragter dem til Europa.
    Afskyelig adfærd der burde føre til retsforfølgelse i hele EU.
    Eneste løsning er en konsekvent afvisning af alle velfærdsmigranterne så budskabet spredes bagud.
    Desværre er det dennegang Spanien der bryder aftalen

• #16   12. jun Så må det ene og alene blive Spaniens problem, kommer nogen af dem til Danmark, så må de vel retur til Spanien prompte

Hvis ingen tog imod, så var de vel pisket til at sejle tilbage til den Havn, de kommer fra ??

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#17   12. jun #11
    Så, så Alan det var dog en afskyelig udtalelse, og nu ikke så voldsom, det er mennesker, der kæmper for at overleve.

• #18   12. jun Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor EU endnu ikke har sørget for at standse alle de migranter, de har jo haft tid nok efterhånden.

Jeg var en af dem som sagde, da bådene begyndte at komme, at der kun var een ting at gøre, nemlig at vende dem om og få dem til at sejle tilbage, for ellers ville det fortsætte i en uendelighed.
    Hvis deres både var ved at synke så giv dem en ny gummibåd, vand og mad, og så retur.

Bare vent og se, på et tidspunkt vil der udbryde pest-ligende sygdomme i de store lejre, som vil sprede sig. Det er de kummerligste forhold, hvor folk ville have haft det bedre hvis de var blevet hvor de kom fra.

NGO'er er jo blevet nærmest vanvittige, hvor de cruiser rundt på havet i en konstant søgen efter nogen at redde. Det kan godt være at deres intentioner har været gode, men nu skader de mere end gavner.

Mere end 10.000 er døde i Middelhavet siden 2014, de er måske de heldige, for de har fået fred!

• #19   12. jun cris

Må indrømme det rager mig om de går til, det rager mig også at folk fjoller rundt på Mount Everst og dør, det rager mig også at folk dykker uden at tage sine forholdsregler, det rager mig at folk køre 250 km på motorvejen bare de ikke skader andre.

<Deres valg burde ikke være vores problem.

Men det bliver det i længden, nu hvor Spanien siger ja til at deres land oversvømmes af migranter, ikke flygtninge, men man tiltusker sig status som flygtning, på trods af Marokko ikke er et sted man flygter fra andet af kriminelle grunde. Hele det rakkerpak bliver så sendt videre og jeg takker Merkel for hendes åbne grænser så hun rigtig kan få glæde af over 400 som om få dage vil ansøge om familie sammenføring som så kan blive over 5000.- tillykke Merkel din dumme so.

• #20   12. jun Fuldstændig rigtigt Poly.

Jeg er mere bekymret for at der lige pludseligt vil udbryde pest-ligende sygdomme som vil være umulig at standse, og med lynets hastighed vil brede sig.
    Lige pludselig kan der fx. sidde en ebola smittet person, og så er man på spanden.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#21   12. jun Hele det rakkerpak bliver så sendt videre og jeg takker Merkel for hendes åbne grænser så hun rigtig kan få glæde af over 400 som om få dage vil ansøge om familie sammenføring som så kan blive over 5000.- tillykke Merkel din dumme so.

Nix polysl det vil ikke ske, at Tyskland modtager 400 flygtninge fra Spanien, Merkel har en stor modstander og det er Horst Seehofer, og den mand tør hun ikke længere modsige og igen handle egenmægtig, som hun gjorde i 2015, og Merkel er også blevet forsigtigere i sine udtalelser ang. flygtninge efter det sidste mord på den 15-årige Susanna, begået af en afvist irakisk asylsøgende.

• #22   12. jun Annella

Og hvor mange bliver 400 til når der ansøges om familie sammenføring?

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#23   12. jun Jeg er mere bekymret for at der lige pludseligt vil udbryde pest-ligende sygdomme som vil være umulig at standse, og med lynets hastighed vil brede sig.
    Lige pludselig kan der fx. sidde en ebola smittet person, og så er man på spanden.

Altså Cris lad nu være med at male Fanden på væggen, før han er her, Ebola, Pest, Tuberkulose, Lassa-feber og mange andre (trope)sygdomme kan uden videre slæbes ind i Danmark af en dansk turist, der har opholdt sig i en farezone for smittefarlige sygdomme.

• #24   12. jun Ja, Annella det mord på 15 årige Susanna er forfærdeligt. Men var ikke det eneste han havde på samvittigheden. Han skulle også have voldtaget en eller to piger på asylcenteret.

'Sjovt' nok, så flygtede familien med ham tilbage til Irak, så der var vist ikke meget flygtninge over dem.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#25   12. jun #22
    polysl

familiesammenførelser i Tyskland er blevet så godt som næsten umulig.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#26   12. jun #24
    Cris

Udyret er allerede tilbage i Tyskland og anklaget for mordet på Susanna. Det var den kurdiske efterretningstjeneste, der anholdt ham i Nordirak og samme dag udleverede ham til Tyskland.

• #27   12. jun Ja det ved jeg.

Men ikke desto mindre 'flygtede' familien tilbage til Irak, hvor de forhåbentlig bliver.

• #28   12. jun Annella, er det ikke noget med at der forskellige steder i Tyskland er sat et loft over hvor mange der kan søge familiesammenføring om året?
    Mener at det var omkring 1000.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#29   12. jun #28
    Cris

Den nye lov for familiesammenførelser, der træder i kraft 1. august i år, er ret kompliceret. Fra 1. august bliver der optaget max. 1000 familiemedlemmer om måneden fordelt på hele Tyskland, kun flygtninge med indskrænket opholdstilladelse kan i enkelte tilfælde søge om og evtl. få familiesammenførelser, familie er kun mand/kone og mindreårige børn. Uledsage flygtningebørn kan søge om familiesammenførelse med deres forældre, søskende er udelukket fra denne regel. Alle andre flygtninge får ikke familiesammenførelser.

Det var sådan forklaret i meget korte træk.

• #30   13. jun Tak Annella.

Kommentér på:
Ydre grænser