{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
236 visninger | Oprettet:

Vandværk. {{forumTopicSubject}}

Jaaa for ikke så mange dage siden udtrykte jeg mig om at jeg syntes folk skulle spare på vandet der gik dog ikke mange timer før man kunne læser på TTV at folk bare kunne bruge løs og den dersens kvinde udtrykte at der ikke var vandmangel i Danmark lige med det samme.
Nu læste jeg så på TTV at folk skulle spare på vandet jeg gør selv en lille indsats da jeg når jeg skal have vand taper en lille smule i flaske (det bruges så til fuglene) og jeg drikker jo så selv af det en smule koldere vand og se lige det indsatte billede

Kommentarer på:  Vandværk.
  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Følgere: 7 Svar: 812
    #1   7. jun du må da ikke drikke og bade i fuglebadet leon det ved du da godt at regnvandstønden er til (men godt råd. hop i før kone og ungerne) de snasker vandet så frygteligt til

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 71 Emner: 213 Svar: 1.646
    #2   8. jun OT - Leon jeg synes godt nok, du fråser med vandet , når jeg sammenligner med, at vi har vandmangel her hos os i nordøst i Bundeslandet Brandenburg, en vandmangel der medfører, at vi står kort før en katastrofe, hvis vi ikke får regn hurtigst muligt, men selv regn kan ikke længere redde høsten.

• #3   8. jun Hos os har vandindsamling altid første prioritet og alt hvad der kan opsamles bliver gemt.
    Vi kan lagre 5 m3 vand i bure og tønder, men når fruen på en alm. dag bruger 200 liter til Potter og grøntsager alene kan man hurtigt regne ud at vi er ved at nå bunden nu.
    Vi nåede at få fyldt halvdelen under sidste regnskyl, men nu er det ved at være slut og vi håber at søndagens regnbyge finder vej forbi vores hus

• #4   8. jun Hvad vi ikke havde sidste "sommer", kan vi jo kalde den, så har vi det nu, hold da fest, et sommervejr, men alt er bare knas tørt, jeg kan hverken hugge eller stikke i min jord, så det har jeg opgivet - det er bare så tørt, men vi skal da ikke fråse, når jeg ser nogen, som vander deres græsplæne, så bliver jeg sindsyg hidsig og jeg sladrer

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 1.391
    #5   8. jun Min genbo stod fra i formiddags, da jeg kom hjem fra arbejde, til nu hvor jeg kørte afsted igen, og vaskede båd ned med højtryksrenser. Det vil jeg kalde dybt tankeløst og svineri. Der er gået meget vandværksvand til spilde ved det. Båden skal i vandet imorgen.
    Det eneste jeg vander, er planterne i mit drivhus. Ikke engang min prydhave eller køkkenhave vander jeg. Så ganske som dig jetset, kan jeg blive harm når jeg ser folk bruger vandværksvand til noget dybt unødvendigt, i den tørke vi har nu.
    Men vi må lige huske at nyde sommeren, vi har fortjent den, i forhold til den smule sommer vi havde sidste år

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 71 Emner: 213 Svar: 1.646
    #6   8. jun men når fruen på en alm. dag bruger 200 liter til Potter og grøntsager alene kan man hurtigt regne ud at vi er ved at nå bunden nu.

ha, ha Cody det har min mands frue ingen problemer med, da vi har en brønd, så vores græsplæne, blomster, træer og buske har aldrig lidt under vandmangel.

• #8   8. jun Ja sådan en brønd kunne vi dæleme godt tænke os Anella, og sikkert mange andre også

• #9   8. jun Annella #2 ja jeg er nu også ret sikker på at bønderne i Danmark også sukker syntes at høre at nogle af dem vander deres afgrøder

Kommentér på:
Vandværk.