{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
345 visninger | Oprettet:

Elever på erhvervsskoler er trætte af politikere {{forumTopicSubject}}

https://www.avisen.dk/elever-paa-erhvervsskoler-er-traette-af-politikere-o_497414.aspx

Unge på erhvervsskolerne har ringe tillid til politikerne og oplever, at samfundet bliver mindre trygt. Hver femte af dem vil stemme blankt og et flertal blåt.

Et stort flertal af elever på danske erhvervsskoler ser skeptisk på fremtiden.

Seks ud af ti unge, der er i gang med at uddanne sig til murer, industritekniker eller en anden faglig uddannelse, føler, at samfundet bliver mere og mere utrygt. Det er især kriminalitet, krige rundt omkring i verden og en voksende ulighed, der bekymrer dem.

De unge har heller ikke fidus til politikerne. Kun tre ud af ti erhvervsskole-elever oplever at blive taget seriøst af politikerne. Kun få tror på, at en personlig snak med en politiker vil føre til noget som helst, skriver UgebrevetA4.

Det er de unge vist ikke ene om at have ringe tillid til vores politikere, men de unge kan i fremtiden gøre en forskel ved at overveje, hvem de sætter deres kryds ved ved næste valg.

Et svar til artiklen, som jeg tilslutter mig:

Lars Jensen
Kan vi koge artiklen ned til, at det eneste, som der er i vejen med vores poltiske system, er politikerne?

Jeg kan - og du?

Kommentarer på:  Elever på erhvervsskoler er trætte af politikere
  • polysl
    polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 9 Følgere: 192 Emner: 440 Svar: 6.087
    #2   14. maj 2018 Jeg hæftede mig ved,"stemme blå" det giver jo ingen mening at stemme på den samme regering ???????????

Men så har vi den delte:

Hver 5 vil stemme blank eller blåt - hvad vil den anden halvdel?

Typisk med avisen.dk her skal man fandme være på tæerne for mere manipulerende møg overskrifter og indhold findes ikke andre steder.

• #3   14. maj 2018 Ja hvis jeg var på en erhvervsskole vil jeg stemme rødt og vil aldrig i livet stemme blankt da det vil være det samme som at stemme på dem man ikke bryder sig om politisk smiley

• #5   18. maj 2018 Hej Daniel R jeg kan forstå at du syntes det hele er noget lort jeg vil da så sige til dig: smil til verden og den smiler igen smiley

• polysl
    polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 9 Følgere: 192 Emner: 440 Svar: 6.087
    #8   19. maj 2018 #3

Her et lidt stemme digt fra mig....

Slemme digt

Jeg siger hej til et nej

Det er ikke en kontrafej

Men en leg for mig

Man skal ej gøre som mig

Men alene som dig