{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
292 visninger | Oprettet:

De værste regimer i Europa har den bedste politik {{forumTopicSubject}}

https://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2018/04/14/de-vaerste-regimer-i-europa-har-den-bedste-politik/?_ga=2.236673473.1997403170.1523539601-55525554.1519899663

Ungarn er det sorte får i Europa, men hvad er der egentlig galt med landet? Det kritiseres for at være ”illiberalt”. Her bruger man Orbáns ord, der i hans mund betyder konservativ, men i kritikernes nærmest betyder udemokratisk.

Men hvad siger undersøgelserne om demokratiet i Ungarn? Lad os sammenligne med andre EU-lande.

Hører vi lignende kritik af Grækenland, Rumænien, Bulgarien og Kroatien? Nej, det gør vi vist ikke. Hvorfor mon? Kan det have noget at gøre med, at Ungarn ledes af en nationalkonservativ regering, der viste beslutsomhed og lukkede grænserne? Jeg tror det.

Vi har længe skældt ud på de uduelige politikere, der trods årtiers åbenlyse kendsgerninger har tilladt masseindvandringen og indrejse af vores egne mordere, den islamiske selvmordsbrigade, som den kaldes med et træffende militærudtryk.

Men vi burde tale mere om de uduelige vælgere. Dels, fordi der faktisk er forskel på politikere – nogle er ikke helt uduelige – dels, fordi vi jo har de politikere, vi fortjener.

De værste regimer har den bedste politik. Eller mere præcist: Det er de illiberale regimer i Østeuropa, der har svaret på Europas krise. De ser ud Europas mælk og blod. De afviser islamiseringen og fastholder kristendommen, men de er ikke perfekte. Det viser de store undersøgelser også.

Hvad siger det om det liberale demokrati? At politikerne svigter, men det gør vælgerne også. I Øst har man både duelige politikere og vælgere; polakkerne vil hellere undvære EU-støtte end modtage ikke-vestlige indvandrere.

De værste regimer i Europa, det må stå for skribentens egen mening, de værste regimer i Europa, er de regimer, der gør alt for at beskytte deres borgere mod en ukontrolleret import af kriminelle, som de bedste regimer i Europa har gjort i årtier.

De bedste regimer i Europa lytter overhovedet ikke til det befolkningsflertal, som kræver grænserne lukket for muslimer og afrikanere, men smider gladeligt utallige velfærdsmilliarder ud på unyttig og forfejlet “integration”.

Din mening?

Kommentarer på:  De værste regimer i Europa har den bedste politik
  • #2   15. apr Selvfølgelig Ole er det demokrati, når/hvis et parti får et stort flertal ved et demokratisk valg.

• #4   15. apr Syntes ikke lige jeg kan sætte navn på et land

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 7 Følgere: 26 Emner: 35 Svar: 1.780
    #5   15. apr Rigtigt Leon -
    Ethvert Land forandrer sig, hver gang der kommer en ny leder så enkelt er det

• #6   15. apr Jeg synes helt klart, at demokrati kan diskutteres i disse "velfærd" tider. Jeg synes eksempelvis, at det er lidt for demokratisk i DK, jeg husker, da der i tidernes morgen KUN var 5 partier i Folketinget, da fungerede det, og meget blev gennemført, det var ikke så svært at samarbejde.

Jeg er for, at spærregrænsen bliver sat op, som eksempelvis i Tyskland, og det vil alligevel være demokratisk.

Og så synes jeg, det er perfekt, som det nu er i Ungarn, sådan burde det være i hele EU, hvad galt er der i at beskytte sit land og ikke have mere end, hvad der kan overskues.

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 7 Følgere: 26 Emner: 35 Svar: 1.780
    #7   15. apr Der er det galt Jetset . at det nede i Brussel sidder en stor flok Røvhuller. som ikke er Landsledere. men mener de er klogere end alle andre. og desværre har så meget magt, at de kan få samtlige lande til at gøre som de siger.
    efterhånden har det udviklet sig til at vi ikke længere har brug for et folkestyre. og slet ikke en STATSMINISTER ELLER PRÆSIDENT.
    Vi kan alle sammen gøre som det passer os, og skide højt og flot på loven. det gør de jo i folketinget.- integrationen vokser og vokser. og kriminelle lever skide godt. det er vel et frit land. op i røven med de gamle og syge. de kan da bare krepere..

• #8   15. apr Det er desværre gået hen og blevet en misforståelse EU. EU kan ikke sammenligne sig med USA, men EU kunne godt værre en fælles union, men ikke på fælles diktat med flere ting, herunder flydende grænser, det må være op til hvert land, hvad de vil have af regler på det punkt m.fl..

Men jeg synes div. handelsaftaler er alletiders.

• #10   15. apr Her har vi jo beviset på en over demokratisk regeringsform som er kvalt og ikke tør trække vejret af frygt for at træde en pissemyre ned.

Danskere har ikke lært som øst at kæmpe indædt for det de tror på, dem i øst har lært lektien om at være hurtig og konsekvent uanset om det i en grad støder mod lorte EU.
    Det rager dem en papskid - medlems lande er misundelig på deres konsekvente handlinger om at beskytte deres land mod huguenotter som eneste formål er at ødelægge det indefra.

Her i lalleglade Danmark sover folk til middag 24 timer og læser bt og andre blade som fortæller hvor galt det står til men man tager lige en slurk af øllen i liggestolen i kolonihaven og vender den anden side til og sover i den tiltro at når de vågner så er den som den var.

Det går nok alt sammen er devisen vi har 179 idioter som er krigsgale og støtter alt bare USA er med.

>Verden er ved at sætte hele Mellemøsten i brand ud fra udokumenterbart indhold overhovedet - man viser billeder af en vandslange og ordet giftgas så hopper alle idioterne på den og fyre alt af inden man gider sende folk ind som kan bevise påstanden.

En eller anden bums med en bærbar kan manipulerer og man er så naive speciel USA at det har sin rigtighed. Jeg skal ikke afvise det er fundet sted men plædere for at inden man futter kineserne af lige stikke fingeren i røvhullet og prøve at finde ud af om det smager af lort -

Når man ser de Twitter besked for trompeten så er man i tvivl om det ikke er en lille gut i børnehaven som har skrevet beskeden.

hvor herre til hest...

• #12   15. apr Ole

Det var bare en rammende beskrivelse af den måde jeg ser danskere på, at du ikke er ramt er fint nok for mig

Kommentér på:
De værste regimer i Europa har den bedste politik