{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

EU for eller imod? {{forumTopicSubject}}

EU blev grundlagt 1 november 1993.

Der var masser af modstand, men også medhold, for det ville jo gøre Europa stærkere hvis vi stod sammen, undgik krige og i fællesskab samarbejdede.

Økonomisk samarbejde til alles bedste.

Respekt for hvert lands nationale love og regler.

Men hvordan ser det ud nu, godt 24 år senere?

Hvad ser du som godt eller dårligt nu, omkring EU?






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EU for eller imod?
  • #1   19. mar 2018 Jeg snupper bare den her:

    "Respekt for hvert lands nationale love og regler. "

    LOOOOOOOOOOOOLLLL!!!!


  • #2   19. mar 2018 Det aller bedste kunne være, hvis vi kunne undgå emigranter, "flygtninge", men for 24 år siden var der kun krige og fælleskab der var i fokus og det lød jeg også meget godt.

    Men nu står EU i den værste krise og største opgave, de ikke er i stand til at løse, så kan vi jo spørge os selv os selv, hvor godt det er. EU er ikke i stand til at kunne løse flygtninge problemerne. Økonomisk samarbejde, er det med at kunne gå ud og ind i diverse lande og tage jobs, rejse hjem og få børnepenge til alle 8 børn, vi har ikke andet end problemer med det.

    Nej, jeg synes, der er mere negativt end positivt ved EU, vi er ikke mere selvstændig, vi skal indordne os og spørge om lov til stort set alt, jeg synes bare ikke det var det, jeg fik info om, da jeg stemte JA, der er ingen respekt og dermed er selvstændigheden blevet til historie.

    Jeg kunne godt tænke mig om nogen kunne fortælle og dokumentere at Europa er blevet stærkere ved dette fællesskab, jeg kan ikke få øje på det.


  • #3   19. mar 2018 Hvor meget glæde har det gamle EU af landene fra Østblokken????

  • #4   19. mar 2018 #3 - NUL, det er den rene udgift. Europa skulle have været delt i øst og vest, kan overhovedet slet ikke se, hvad vi skal med Østeuropa.

  • #5   19. mar 2018 Først til Markgreven. Fuldstændig ret! smiley

    Først åbnede EU den frie bevægelig for arbejdstagere, hvilket satte den danske model under pres. Netop grundet lønninger med især tilskud til hjemlandet børn osv.

    Der kom en kæmpe mængde at øst-europærere som ikke ønskede at arbejde, men i stor stil begå kriminalitet.

    Der blev IKKE handlet hurtigt, da man så en stor flygtningestrøm på vej.

    Der blev ikke givet hjælp til lande der lå i lige for til flygtningestrømmen, så man hurtigt kunne afvikle flere mennesker og hjemsende dem hurtigt, istedet for de 'flyder' ud i samfundet og ingen aner hvem de er.

    Hermed var grænser vidt åbne.

    EU skaber mere kaos, end fred.



  • #6   19. mar 2018 Hvis alle lande havde en rimelig god økonomi ville det fungere,
    men vi har stadig Grækenland, Italien og Portugal der ikke har det så godt....


  • #7   19. mar 2018 Ja, og de er vel også rimelige fattige i Østeuropa.

  • #8   19. mar 2018 #6 Nej Elizabetta, det ville ikke have fungeret.
    Det har intet at gøre at Grækenland og Italien har en dårlig økonomi i forvejen.

    Allerførst burde disse lande have returnet alle disse bådflygtninge,rakt vand og mad.

    Hvade man gjort det først ville strømmen ikke ha' været så så stor. Men man åbnede en ladeport!

    Senere åbnede Merkel en ladeport, og vi aner ikke hvem som er her, deres intentioner.




  • #11   19. mar 2018 Det er ufatteligt at så mange kloge hoveder der sidder i Bryssel ikke kunne få en ordning på flygtninge og emigranter inden det gik totalt amok, men det er nok set i bagklogskabets lys. Det var jo netop her der skulle være et sammenhold i en krisesituation.

  • #17   20. mar 2018 Og så skulle EU stå for, at vi ihvertfald ikke får krige smiley smiley

Kommentér på:
EU for eller imod?

Annonce