{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
393 visninger | Oprettet:

Middelklassen er nøglen til integrationen af ghettoerne {{forumTopicSubject}}

https://www.information.dk/debat/2018/03/middelklassen-noeglen-integrationen-ghettoerne?lst_frnt

Skrevet af: Cagdas Citirikkaya

For at regeringens ghettoudspil kan lykkes, er det afgørende, at middelklassen spiller med. Udspillet burde derfor også have fokuseret på, hvordan den brede middelklasse kan og bør bidrage til det fælles nationale integrationsprojekt.

Jeg deler ambitionen om at skabe mere blandede kvarterer, hvor rig, fattig, brun og hvid bor side om side og går i daginstitution, skole og gymnasie sammen. Der er godt for vores sammenhængskraft og for at skabe stærke fællesskaber, hvor vi kan løfte sammen på tværs af sociale og etniske skel.

Cagdas Citirikkaya kan jo have sin ambition, som han vil, men det forbliver helt sikkert også ved ambitionen, hvorfor i alverden skulle middelklassen 'spille med' og hvad skulle overhovedet motivere middelklassen til at 'spille med'

nogen der kan forklare mig det?

Middelklassen kan da ikke redde den i årtier forfejlet integration, middelklassen bør efter min mening da ikke bidrage til det fælles nationale integrationsprojekt, det må da være politikernes arbejde.

Eller?

Kommentarer på:  Middelklassen er nøglen til integrationen af ghettoerne
  • #1   12. mar Hos mig er integration helt og holdent politikernes ansvar.

Dengang vi startede med de tyrkiske gæstearbejdere var der ingen modstand mod, hverken deres religion og levevis.

Men politikerne glemte helt og holden landet Danmark.

• #2   12. mar # 1 ole

"Dengang vi startede med de tyrkiske gæstearbejdere var der ingen modstand mod, hverken deres religion og levevis. "

Det var der da i hvert fald!

• #3   12. mar Nasty, ikke i de kredse og arbejdspladser, hvor jeg kom.

• #4   12. mar # 3

Hvad var det for kredse og arbejdspladser?

• #5   12. mar Nasty

Jeg må give Ole ret, hos os i Roskilde, hvor vi i begydendelsen af 60'erne havde mange tyrkiske gæstearbejdere, var de hverken ilde set eller gav problemer, tværtimod de var alle som een velsete.

Der kom mange tyrkere og handlede hos min mor i vores bagerforretning, mine forældre blev rigtig gode venner med mange af stamkunderne, efterhånden gik mange af dem tit ud i bageriet og fik en sludder med min far og svendene, jeg må sige, de lærte at tale et udmærket dansk, de var venlige, hyggelige og forstod efterhånden også den danske humor.

OT - og så var der tyrkeren Emil, der blev dødelig forelsket i min mor, han nægtede at blive ekspederet af andre end min mor, kom på mange dage flere gange i forretningen nogle gange kun for at fortælle min mor, at hun ville være den rette kone for ham, men det var min far altså ikke indeforstået med, Emil blev ved med at komme, indtil den dag han rejste hjem igen.

• #6   12. mar #2 Nasty
    Jeg deler her oleS synspunkt da jeg oplevede det samme i 60/70' erne og forskellen på dengang og nu er åbenlys.
    1: Der var masser af arbejde dengang og et væld af arbejde som ikke krævede sprogkundskaber.
    2: Antallet af tyrkiske gæstearbejdere var minimal ifht. idag og de gik alle på arbejde.
    Jeg arbejdede som smed på en akkumulatorfabrik hvor 80% af de ansatte bestod af jugoslavere og tyrkere

• #7   12. mar Et par iagttagelser mere fra den tid var at Tyrkernes religion var totalt fraværende i datidens debatter i dagbladene.
    Det første indlæg jeg bedrev i start 70'erne gik på hvorfor de absolut skulle klumpe sig sammen i samme bebyggelse og samme opgange.
    Derudover mindes jeg at mange af dem drak fyraftensbajer med de andre og deltog i firmakomsammen med deres sjældent indhyllede koner
    Man kan vel derfor udlede at jo flere de bliver jo mere stiger den sociale kontrol hvorved religionen fylder mere og mere

• #8   12. mar Hmmm! Det er en ommer for mit vedkommende!
    Efter at have læst de seneste kommentarer fra Anella #5 og Cody #6, må jeg indrømme, at jeg nok har været for hurtig med min kommentar. Jeg hæftede mig ikke ved "deres religion og levevis", men udelukkende ved ordet modstand.
    Det, jeg husker bedst fra dengang, er nemlig den ballade, der ofte var, når der opstod klammeri i nattelivet, fordi de lokale drenge/mænd følte sig truet på deres selvindbildte ret til pigerne.

• #9   12. mar Du har skam helt ret Nasty, i slut 70'erne og start 80'erne var deres unger blevet store og skabte megen røre i nattelivet.
    Dertil kommer at flere nationaliteter med samme religion dukkede op, heriblandt iranere og pakistanere som jo gjorde fælles front med deres tyrkiske "brødre"

• #10   12. mar Nej, middelklassen, hvem det end måtte være, kan ikke rede ghettoerne, hvorfor var der ikke nogen, som lyttede til Mogens Glistrup, han havde ret i alt det han sagde og hvor var han forudseende, han havde jo 100% ret, han sagde, vi ville få masser af problemer, ja så sandt så sandt.

Han sagde forøvrigt også, at vi slet ikke passede sammen og vi er alt for forskellige, vi forstår ikke hinanden og der bliver aldrig noget godt ud af det.

• #11   12. mar Ingen kan redde samfundet så længe vi er bondefanget af aftaler der forbyder en kraftig reducering af denne religion.
    Antallet er altafgørende og den grænse blev overskredet for 20 år siden.
    Islam kan kun holdes i ave hvis koncentrationenen holdes under 5% og muslimerne samtidig forhindres i at klumpe sig sammen i ghettoer.
    Alt dette er historie desværre og lader sig ikke gøre om.
    De ansvarlige politikere vil i historiebøgerne forhåbentlig blive omtalt sandfærdigt som de landsforræddere der tillod udslettelsen af europæisk kultur

• #12   12. mar Ja, det er de nøgne kendsgerninger, Cody. Men hvem ville frivilligt flytte ind i Ghettoer, jeg ville vælge en bænk i Kongens Have, hvis ikke, jeg havde andet valg.

• #13   12. mar Hvem fanden vil fra middelklassen flytte ud i ghettoer, hvor man kan kaste en knappenål fra 6 etage og høre det overalt. Har boet i Vollsmose som dreng lige da det blev bygget, mage til ekko fra den opgang, det hele lignede dengang en pløjemark, men på den anden side kigger man på andre værdier som barn.

Her boede der også en del tyrkere som på ingen måde gav stor lyd af sig.

Men lige at middelklassen skal flytte derud - jeg griner.....de vil da hellere have et rækkehus, parcelhus, hus på landet.

Jeg vil anbefale alle politikere til at flytte til ghettoer også dem på borgen så er de et godt eksempel - men uha nej det skal absolut fedtes af på middelklassen...

Så de vil hellere bo langt væk fra problemerne og lade andre rage deres møg ud.

• #14   12. mar Et dårligt valg Jetset. Mange hjemløse bliver overfaldet i Kongens have.
    Mange danske udsatte familier bliver anvist bolig i disse områder og har ikke andet valg end at tage imod boligen, især hvis der er børn også

• #15   12. mar Ååååhrr - har du så en anden bænk, jeg kan få, jeg vil ikke kunne klare de familier, der ikke kender til gryder, potter og pander, steger koger braser direkte på kogepladerne, det lugter fælt, vil jeg tro.

Skulle jeg få en hjemløs dansker på modsatte bænk, ville kemien være meget bedre

• #16   12. mar Jeg kan anbefale en indkøbsvogn med et festivaltelt og varm sovepose.
    Overnatning tilrådes på baneterræner efter eget valg.
    Husk smøger og bajer hvis du vil være ægte hjemløs

• #17   12. mar Hæ hæ...

Så lige i tv at DSB spiller tysk militær musik i deres cykelkældre, for at undgå uvedkommende personer der overnatter.

Kommentér på:
Middelklassen er nøglen til integrationen af ghettoerne