{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
441 visninger | Oprettet:

for og imod Dødsstraf {{forumTopicSubject}}

Hver gang debatten om en grusom forbrydelse er sket kommer dødsstraf altid ind i billedet.

Personlig er jeg stærk modstander af dødsstraf.

Og når jeg så ser mig lidt rundt på nettet så er der heldigvis ikke mange
lande der har dødsstraf.

Prøv at se her hvem der mest bruger den straf, det er lande som jeg ikke gerne ser vi sammenligner os med.

I 2015 brugte 25 lande i verden dødsstraf. 102 lande afskaffede dødsstraf ved lov i samme år. Det betyder, at der nu er flere lande i verden uden dødsstraf end lande, der bruger straffen.

Kommentarer på:  for og imod Dødsstraf
  • Preben Olesen C
    Preben Olesen C Tilmeldt:
    aug 2017

Følgere: 1 Svar: 7
    #1   10. mar jeg er sikker på at de fleste er imod døds straf, men når det nu er sagt er man nød til at sige nok er nok, det kan ikke være rimlig at borger skal blive ved med at leve i frygt for de muslimske horder der er lukket ind i landet af selvfede politiker og venligboer som ikke ved hvad de har gang i.

• #2   10. mar #1
    Som du kan se i aviser og tv er det ikke et indvandrer problem.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 71 Emner: 213 Svar: 1.646
    #3   10. mar Jeg er 100% imod dødsstraf, og som du selv skriver, flere og flere lande afskaffer dødsstraffen og heldigvis for det, jeg håber den dag kommer, hvor ikke et eneste land i verden har dødsstraf.

Udførsel af dødsstraf er for mig mord - (mord der er legimiteret af en stats staffelov.)

• #4   10. mar Jeg skrev tidligere at jeg er tilhænger af dødstraf for overlagt meningsløs drab og terror hører absolut med til denne kategori, så jo det er også et problem der involverer indvandrere ole S

• #5   10. mar Cody, terror har intet med for eller imod dødsstraf,

Hvis du er i tvivl om for og imod er det ok.
    Dødsstraf er enten eller.

• #6   10. mar Jeg er også imod dødsstraf men må sige at terrorister ingen nåde i min verden og ja jeg er sikker på at jeg selv kunne ager bøddel hvis det var en af mine kære der var begået en alvorligt forbrydelse imod humanist eller ej

• #7   10. mar Hvad er det, som gør, at I er imod ??

• #8   11. mar Jeg er imod mord, også når det er staten der myrder. Derfor.

• #9   11. mar #5
    Du vrøvler ole S.
    Den værste forbrydelse kræver den værste straf og terror er absolut i toppen.
    For eller imod uden efterfølgende begrundelser udelukker debat, hvilket jo er hele ideen med dette site.
    Alternativt kunne du nøjes med at lave en ja/nej stemmeseddel hvis du ikke ønsker debatten.
    Hvad med denne: For el. imod kriminalitet ?
    Eller denne: For el. imod børn ?
    Måske denne: For el. imod debat ?

• #10   11. mar Cody, nu har jeg prøvet, at få dig ud af busken, for terror er i min verden et mærkeligt begreb. Vi er jo der henne, at næsten alt kaldes terror, så hvornår er en forbrydelse ikke til dødsstraf.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 1.391
    #11   11. mar Jeg er meget ambivalent vedr dødsstraf.
    Ved overlagt mord af den kaliber som Kim W i ubådssagen, der vil jeg mene at der må være beviser nok for overlagt mord, og forurettede ingen mulighed havde for at flygte eller afværge. Hun kunne jo ikke få hjælp. Den slags ekstreme tilfælde, hvor helt uskyldige myrdes, bla også ved terrorisme, der mener jeg godt at dødsstraf kan komme på tale. Men ved feks røveri, tyveri, vold og lign forbrydelser, der er det ikke ok med dødsstraf.

• #12   11. mar Øje for øje - det går jeg ind for. Jeg er helt enig i #9. Men i Danmark har vi ikke noget, der er straf i mine øjne, at tage andre menneskers liv giver højst 16 år i et luksusfængsel, det har intet med straf at gøre.

• #13   11. mar Jeg har aldrig kunne se noget luksus, hvis døren ud til haven kun kunne åbnes af andre.

Men helt klart virker det som luksus, hvis du ser fængsler i Burma, Marokko.

Men jeg foretrækker dog, at vi i DK behandler fanger som mennesker.

Jeg tror ikke jeg kan bedømme længden af en retfærdig straf.

• #14   11. mar Jeg mener så ikke, at de, der begår mord, vold, kriminalitet og forvolder andre ondt er mennesker, de fortjener intet i mine øjne, så dem må de gerne behandle som rotter.

• #15   11. mar #10 Ole S
    Terror er ikke et mærkeligt begreb.
    Terror kendetegnes ved planlagte forbrydelser der har til hensigt at destabilisere et samfund.
    Islamisk terror kendetegnes især ved planlagte angreb på uskyldige (vantro) mennesker med det formål at sprede rædsel og dermed destabilisere samfundet.
    Det er absolut ikke alle forbrydelser der kaldes terror, det er noget vrøvl ole !
    Jeg har skrevet det før og gentager gerne.
    Overlagte (planlagte) og meningsløse drab (som Peter Madsen og Lundin) burde straffes med døden på samme måde som terror.
    Tænker på sagen om skoleeleven der blev lokket udenfor skolen og knivdræbt af en storebror til en forulempet lillebror.
    Dette var ligeledes en oplagt dødstraf i mine øjne

• Claus G

#16   11. mar Har i bemærket en sammenfald mellem Lundin og Madsen?
    Jeg er glad for at jeg ikke er kunde hos Leasy, hvis der er noget om det

Men bortset fra det, så kan jeg se det fra begge sider, men var jeg pårørende til Kim W, ville jeg have det bedst med dødsstraf til Madsen, hvis/når han bliver dømt for mordet.

• #17   11. mar Jeg mener et liv for et liv. længere er den ikke i min verden.

• #18   11. mar ÅH ja når jeg høre at folk er imod dødsstraf tænker jeg på om det så dem der er imod vil tænke ligesådan hvis det var en af deres kære det gik udover

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#19   11. mar #18
    JA Leon - jeg ville stadigvæk være modstander af dødsstraf, selv hvis det var en af mine kære, der var blevet myrdet.

• #20   11. mar #19 Annella - jeg tænker, det er måske noget, der skal prøves først, jeg ville være parat til at lade mit jagtgevær, hvis det var en af mine kære.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#21   11. mar Nej jetset - der er ikke noget, der skal prøves først, jeg er ærkemodstander af dødsstraf og det uden undtagelser.

• #22   11. mar Måske ville det også være en mere passende straf for Madsen at blive kylet i spjældet med HA og Bandidos rockere, jeg tror han ville få det hyggeligt.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#23   11. mar #22
    Ja se Alan det kan jeg gå med til, egentlig er dødsstraf alt for mild en dom, hvis dommen hurtigt bliver udført og ikke som i Amerika, hvor dødsdømte sidder i årtier på dødsgangen, 30 års fængsel er, hvor den dømte hver dag kan tænke på det/de mord vedkommende har begået, er efter min mening en meget hårdere straf.

• #24   11. mar Ja, Annella, men sådanne dødsgange har vi jo ikke i DK, og hvorfor har vi ikke det, få dem indført, jeg giver intet for luksusfængsler.

• #25   11. mar Ingen af os ville være objektiv hvis ens kære blev myrdet -

Jeg er ikke for selvtægt for det afføder bare endnu større problemer for den man måske køre ned i en brandert har også børn eller er far så det ville bare blive skruen uden ende. Så det bedste er at samfundet klare den afgørelse.

Hæ og så skrives der at dødsstraffen blev afskaffet i 1892 - men den blev brugt efter 2 verdenskrig i Danmark med landsforræderi loven.

Dødsstraf skal ikke være generelt da der skal skelnes imellem planlagt, overlagt mord og så hændelig uheld.

Men hvis man tages helt klart med fingrene i "kagedåsen" og tydeligt uden tvivl så ser jeg ikke dødsstraf som forkert.

USA er et godt bevis på at dødsstraf er en dårlig ide med gamle sager som tages frem og de frikendes fordi beviser viser sig at være plantet af racistiske grunde eller af andre årsager. Mange gange dækkes de over meget dårlig efterforskning og som sort så er ens chancer derovre ikke ret store - selvom der er flere sorte i fængsel end hvide.

En sag kan jeg huske for mange år tilbage hvor en sort i USA blev dømt for mord og sad på døds gangen i mange år fordi en hvid gammel kone kiggede ud af vinduet og helt bestemt kunne sige hvem morderen var. Ved en appel viste det sig at konen var temmelig nærsynet og ikke havde briller på da hun kiggede ud af vinduet men dengang ragede det de sorte dem.

• #26   11. mar Mht. Lundin.
    Manden har først myrdet sin egen mor, dernæst sin samlever samt 2 drenge og parteret dem.
    Minsandten om han ikke har ret til at gifte sig, have seksuelt samvær og blive far!

Det går simpelthen udover mine grænser for hvad hans rettigheder er!

Hvis man ikke går ind for dødsstraf i hans tilfælde, så burde det som det mindste være at hans rettigheder IKKE tillader ægteskab, samvær og overhovedet få lov at få børn!

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#27   12. mar #26
    Cris

Rigtigt det er for mig også uforståeligt, men desværre er det sådan, at selv de værste mordere og andre forbrydere har rettigheder.

• Claus G

#28   12. mar Men Alis har vel en teoretisk løsning?

• #29   12. mar Jeg tror du har jaget Alis væk Claus

• Claus G

#30   12. mar Miiiig?!

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#31   12. mar #29
    Cody

hvis det er tilfældet, vil jeg indstille Claus til Nobel's Fredspris 2018

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#32   12. mar #28
    Claus

Men Alis har vel en teoretisk løsning?

Bestemt og sådan en verbalakrobat skal vi slet ikke undervurdere

• #33   12. mar #21 - Annella, jeg spurgte i #7 - kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du er så meget imod dødsstraf.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#34   12. mar Fordi jetset for mig er dødsstraf mord - og for mig har INGEN mennesker ret til at tage et andet menneskes liv.

Dødsstraf er dækket af et lands straffelov - altså legitimt mord.

• #35   12. mar At tage et andet menneskes liv er 16 års luksusfængsel slet ikke straf nok IMO.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#36   12. mar Madsen kommer ikke ud efter 16 år, det samme gør Lundin heller ikke, levende forlader de to måske fængslet efter 30-40 år.

Sad politimorderen Palle Sørensen over 30 år i fængsel, det mener jeg at kunne huske.

Breivik fik 21 år for 69 menneskers liv, men Breivik forlader heller ikke fængslet i levende live.

• #37   12. mar Ja, og hvad koster de ikke samfundet. Giv mig en god forklaring på, hvorfor vi skal brødføde dem, de er slet ikke det værd.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#38   12. mar jetset min forklaring godkender du ikke, da du går ind for dødsstraf og jeg er ærkemodstander af den.

Jeg gør mig ihvertfald ikke til dommer over, hvem der har ret til eller er værd til at leve.

Albert Schweitzer har engang skrevet kloge ord om : Ehrfurcht vor dem Leben og Ethik, og disse ord er værd at tænke over.

• #39   12. mar Jamen, det er så din mening. Jeg tilgiver aldrig mennesker, der tager andres liv, de fortjener kun at få hovedet af, kan slet ikke se, hvorfor vi skal brødføde dem til de dør.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#40   12. mar Jeg tilgiver aldrig mennesker, der tager andres liv.

Men jetset du tilgiver da helt sikkert de bødler, der udfører dødsstraffe?

• #41   12. mar Ja, selvfølgelig, det er ikke noget de gør frivilligt, det er deres job. Det var ikke Peter Madsens job at tage Kim Wall's liv, der er meget stor forskel.

• #42   12. mar Jeg går moderat ind for dødsstraf, hvis vi er ude i det ekstreme som eksempelvis Lundin, Conewskij, Amagermanden og nu Madsen, deres handlinger var så planlagte, så de ikke længere bør høre denne verden til.

Hvad angår Palle Sørensen, så fik han nok den straf der svarede til hans forbrydelse, situationen var ikke planlagt og skruet sammen som de andre psykopaters.

• #43   12. mar Dog kommer jeg aldrig nogen sinde til at tilgive Palle Sørensen, planlagt eller ej, var det ikke 4 liv han tog ??

• #44   12. mar Har i forøvrigt lagt mærke til en sjov ting om disse psykopater, jeg ved ikke lige med Lundin, men de andre huserede åbenbart på Amager, jeg tør næsten ikke være her mere.

• Claus G

#45   12. mar Var Amager oprindeligt ikke tiltænkt som en affaldsplads?

• #46   12. mar Ja, hvad er det for en forbryderbande du er i blandt, du må passe godt på dig sææl ....

• #47   12. mar Jo, derfor den stadig kaldes lorteøen.

Man kørte al´ det latrinære herud i gamle dage.

• #48   12. mar Libbie.

Jeg skal prøve skatter.

• #49   12. mar Libbie.

Sagen Palle Sørensen bliver vist aldrig helt opklaret, for man mener rent faktisk han ikke var alene om det, han tog bare hele skylden.
    Mon ikke også der var nogle der belønnede ham, han havde det vist bedre end de fleste i fængslet med sin egen kiosk.....

• #50   12. mar Ja, en underlig sag, men her i Danmarks luksusfængsler, kan alt lade sig gøre, du kan få en uddannelse, du kan blive gift, blive far og så kan du også åbne en forretning, måske kan vi begynde at forstå, hvorfor det er så attraktivt at komme i danske fængsler

• #51   12. mar #44 Markgreven
    Peter Lundin huserede og begik drabene i Rødovre

• #52   12. mar Ja, det var også ham jeg var i tvivl om, meeeen.... Det er ikke langt væk.

• #53   12. mar Her er også nogle der mente de havde ret til, at dømme folk til døden.

https://www.folkedrab.dk/artikler/det-tidligere-jugoslavien-i-dag

• #54   12. mar Annella #27 rettigheder ja men nu skriver vi jo kun om det men er nu ret sikker på hvordan rettighed vil blive til et ukendt ord hvis det gik ud over en af mine kære selv min/mine sygdomme vil ikke kunne holde mig tilbage deri tvivler jeg ikke - men ja det er jo nemt at side har bag et tastatur

• #55   14. mar Jeg har i årevis skrevet at hvis man overskrider et andet menneskes rettighed, som bare ønsker at leve et normalt liv i fred, så bør man miste sin egen menneskerettighed.

Kommentér på:
for og imod Dødsstraf