{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
432 visninger | Oprettet:

Det er vores lov {{forumTopicSubject}}

Café i Vollsmose er kønsopdelt - mænd sidder forrest og kvinder bagerst

På en café i Vollsmose sidder mænd og kvinder adskilt. Her bryder de sig ikke om, at statsministeren vil gøre op med ghettoernes parallelsamfund.

Vi møder 31-årige Hibo Abdulahi på en café i Vollsmose, hvor hun sidder sammen med sine veninder.

Selvom det måske ligner en helt almindelig café, så er der alligevel noget anderledes ved den. Mænd sidder forrest i caféen, og bag køkkenet er der indrettet et område, hvor kvinderne sidder – en af dem er Hibo Abdulahi. Hun bekræfter, at mænd og kvinder sidder adskilt på caféen, da TV 2 Nyhederne besøger caféen.

- Sådan er vores regler. Ja, vores lov.

Hvad mener du med det?

- Sådan er islamisk lov, kvinder og mænd sidder ikke sammen.

Så vil det sige, jeg må ikke være her?

- Jo, du må gerne være her. For du er et hvidt menneske, så du ved nok ikke bedre, siger hun og griner, men følger hurtigt op.

- Nej, teknisk set må du ikke være her. Kvinder skal være her, mænd skal være der, siger hun og peger om foran caféen.

- Sådan har det altid været
Mændene på den anden side bekræfter også over for TV 2 Nyhederne, at kvinder og mænd sidder adskilt.

- Sådan har det altid været. Det er ikke noget, jeg har tænkt over. Det er bare vores livsstil. Jeg har bare altid sat mig her, siger Ali Abdul Kadir, der til daglig arbejder som lager- og logistikoperatør.

Caféens indehaver ønskede ikke at medvirke i et interview. Men han fortæller, at der ikke er nogen regler om, at kvinder og mænd skal sidde adskilt. Det fremgår heller ikke af nogen skilte eller lignende, at mænd og kvinder skal sidde adskilt.

Parallelsamfund
Den kønsopdelte café er et eksempel på et parallelsamfund, lyder det fra Martin Henriksen, der er udlændingeordfører i Dansk Folkeparti, under et besøg i Vollsmose, som TV 2 havde inviteret ham på.

- Problemet er, at nu sidder vi jo i Vollsmose, og nu har jeg før haft fornøjelsen af at gå en tur i Vollsmose, og man kan godt mærke, at det er en anden kultur. Det er nogle andre kulturer, som er fremherskende. Det kan man jo se på alt lige fra det sprog, der bliver talt, man kan se det på påklædningen, man kan se det på den måde, som folk sidder på en café, på en restaurant. Altså, man kan simpelthen se, at det er nogle andre ting, nogle andre værdier, som slår igennem sådan et sted som her, siger Martin Henriksen.

Men sådan ser Hibo Abdulahi ikke på det.

- Altså, et parallelsamfund er, at man har sin egen lov, det har caféen ikke. Den følger den danske lovgivning. For mig er det ikke et parallelsamfund, at den er delt op mellem mænd og kvinder, jeg synes det er et kulturelt sted. Det er vores kultur, som vi mangler og savner lidt. Det er en lille ting, det er ikke verdens undergang. Den gør ikke noget ulovligt, siger hun.

Går i arv
Martin Henriksen, som for nylig besøgte caféen sammen med TV 2, mener, at der er et behov for et opgør med eksempelvis en kønsopdelt café - det skader integrationen.

- Problemet er, at der er jo rigtig mange eksempler på folk, der har boet her i rigtig, rigtig mange år, som har det godt med at være i parallelsamfundene, og det smitter jo også af på børnene. Der er stor risiko for, at børnene bliver hængende i parallelsamfundene, og så går det jo videre til næste generation, og det er der, hvor problemerne opstår, siger Martin Henriksen, og fortsætter.

- Det er, når folk er her i mange generationer, og de stadig ikke begynder at tilpasse sig det danske samfund. Så svaret er nej, det er simpelthen ikke holdbart, folk bliver nødt til at nærme sig det danske samfund, ellers kommer det aldrig til at fungere.

- Slap nu af
Men ifølge Hibo Abdulahi, der er 31 år, fraskilt mor til to og kom til Danmark som 10-årig, er hun integreret i det danske samfund, selvom hun godt kan lide at mødes med sine veninder på en cafe, hvor mænd og kvinder sidder adskilt.

- Hvad er det, der er galt med det? Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor vi skal være så integrerede. Betyder det, at vi skal lægge al vores kultur væk og være fuldstændigt danske? Hvad med vores hud, hvordan bliver vi så danske, når vores hud ikke er lys? Jeg forstår det simpelthen ikke. Og jeg har det sådan, at nu er det nok. Jeg er meget integreret, jeg har mange danske venner, slap nu af, lad os også lige have noget til os, siger Hibo Abdulahi, der til daglig læser til kontorassistent.

Kommentarer på:  Det er vores lov
  • #1   12. feb Det kan pisse mig sådan af at man kan finde på at sige at det er deres lov.
    Deres lov er den danske og ikke Sharia.

At de ikke bryder nogle love er jeg heller ikke helt sikker på, da der ikke må forskelsbehandle og diskriminere på grund af køn.

Men de skal da have lov at have deres egen islamiske lov.... Hjemme i islamistan, ikke her.

• #2   12. feb Den er drejet meget smart så det ikke er cafe ejeren som bestemmer men gæsterne med kønsopdeling.

• #3   12. feb #2
    Håber at der kommer en stor gruppe rødstrømper og fucker den café op.

• #4   12. feb Så kommer du sku nok til at vente forgæves Fhhh.
    Rødstrømper og andre feministgrupper er lige så berøringsangste overfor muslimer som regeringen er

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 31 Svar: 1.353
    #5   13. feb Jeg ved ikke om den ene eller anden er fuld af løgn. Så vidt jeg ved, er der ikke en lov der siger de ikke må sidde sammen. I så fald, hvordan håndhæves den i bus og tog, eller feks på arbejdspladsen i kantinen?
    Jeg ved at nogle frisører har opdelt til kvinder og mænd. Men ligefrem lov?
    Og hvad er straffen i så fald for at bryde loven.

• #6   13. feb Hvis en muslimsk kvinde vovede at sætte sig i mandeafdelingen på omtalte cafe kan jeg garantere at hun, foruden at blive smidt ud, ville bringe skam over familien som straffes hårdt i de kredse.
    Det som kunne være sjovt var hvis en flok nybagte danske mødre indtog caféens mandeafdeling og begyndte at amme sine børn så skulle du se de muslimske kvinder komme farende fra baglokalet og smide dem ud.
    Desværre er der ingen der vover at udfordre de uskrevne muslimske regler og specielt ikke i et ghetto område.
    Middelalderen har virkelig fået en renæssance efter muslimerne flyttede hertil

• Claus G

#7   13. feb Noget der lige falder mig ind, i forbindelse med artiklen, er ordsproget :
    "Skik følge, eller land fly".

Tror præcis det er deres manglende vilje til at give slip på middelalderen, der er årsag til at vores kultur i landet her, er så fremmedfjendsk i deres øjne.

• Claus G

#8   13. feb #6
    Jeg har en muslimsk frisør, der har integreret sig så godt, at han har genuddannet sig som frisør her i Danmark, han er uddannet sidste år, på trods af han er uddannet frisør i sit hjemland. Men han lærte ikke med hårfavning og kemi der, da det der var forbeholdt kvindelige frisører.

Han har sin egen salon her i DK, og han ordner hår på både mænd og kvinder.
    Så nogle tør gå imod "interne love". Der er nok bare ikke ret mange af dem.

• #9   13. feb Hibo Abdulahi, mener at hun er fuldt integreret i det danske samfund og at det ikke er meningen at de skal lægge deres kultur omkring bl.a. kønsopdeling væk for at være dansk.

Men både hun og flere har jo netop ikke forstået selve kernen af dette problem.

Kønsopdeling skaber problemer fordi man ikke lærer at omgås hinanden på en naturlig måde. Det skaber blandt andet seksuelle spændinger, men også en overlegenhed for det mandsdominerede samfund, hvor kvinder ikke er ligeværdige. Hvilket også kan ses af unge drenges handlinger, hvor respekt for pige/kvindekønnet er meget lav.

Det skaber konflikter og æresrelaterede problemer. Problemer som ikke ville være tilstede hvis børn fra start af lærte at respektere, forstå, tale sammen, lege sammen, uanset køn.

• #10   13. feb Helt enig cris7.
    Det som samfundet har utrolig svært ved at håndtere er den sociale kontrol der hersker indenfor denne religion.
    Muslimer mener jo ikke selv de bryder nogen love, men de glemmer at deres kultur på flere områder er i strid med dansk lovgivning, herunder ligestilling.
    Muslimsk kultur banker det danske samfund 50 - 100 år tilbage hvor vi pludselig skal forholde os til familiemønstre der praktiserer metoder som vi for længst har lagt bag os i form af udvikling og lovgivning

• #11   13. feb Ja Cody, og fordi alt for mange vælger at lukke øjnene for den dårlige side af den sociale kontrol, er konfliktsky og bange for at blive kaldt racist, eller diskriminerende m.m.

• #12   13. feb Vi skal tåle det utålelige. NEJ VI SKAL EJ !!!

Men uanset hvad, så bliver de aldrig danske, de vil bare leve her, have vores velfærd og så vil de dyrke og leve som det, de kommer fra, det er sådan, det bliver sagt.

De vil have men ikke give og når de ikke vil give, så må de finde et andet land eller deres egen land at leve i, sådan burde det være. Men her i DK finder vi os i deres opførsel og de griner af os, vi er rent til grin, vi håndhæver ikke egne love fordi vi er for vattede.

Men i SA har de samme regel, der er en kø for kvinder og en kø for mænd i bankerne, i busserne er det mænd der går ind forest og kvinder går ind bagerst.

Jeg har også været ansat i en salon, hvor kvinderne forlangte, at mens de fik ordnet deres hår, måtte der ikke være mænd og der skulle være trukket for vinduerne, det ville min mester heldigvis ikke gå med til, men det forlangte de, de forlanger meget.

• #13   13. feb Jo vi håndhæver egne love, når det kommer til etniske danskere.
    Problemet er tilgengæld at der dispinseeres alt for meget når det kommer til det muslimske samfund.

Naturligvis skal man acceptere folk trosretning, men det giver ingen ret til at ændre forhold for alle andre i det samfund/land man lever i.

Generelt er vi vattede, uden holdninger, hvilket skaber flere problemer end løser nogen.

• #14   13. feb Ja og vi skal under ingen omstændigheder acceptere muslimske skikke, herunder deres Lovreligion, den findes ikke i dansk lovgivning og det gælder også private koranskoler, hvor er vi henne

• #15   13. feb Den vattet holdning kommer til at bide os selv i røven....

Avisen.dk vælter rundt i skæbner man udsætter syge danskere på imens en indhyllet kan gå fri fordi man er bange for konsekvenser - de er for problematiske, skal have tolk til at sige de skal på toilet, til at sige ptst traumer osv.....danskere er nød til at have bisiddere for ikke at behandlet som lort.

• #16   13. feb Det burde også gælde i danske folkeskoler, hvor man er alt for pædagogisk, taler og taler, men intet gør i handling.

Lærere er alt for svage, og burde sætte grænser, uanset hvilket barn det gælder. Børn bliver svage af inkonsekvens, og manglende retningslinier.

¨

• #17   13. feb Ja, lærerne skulle have nogle flere retningslinier, der havde konsekvenser, børn prøver grænser konstant, men i Folkeskolen er der ikke nogen, derfor valgte jeg også Privatskole til mine, da de var i skolealderen, der var nemlig grænser.

• #18   13. feb ja jetset

Derfor mange ikke gider folkeskoler med deres blandinger, de foretrækker privat skoler som er meget mere konsekvent.

Det gør så også at der ikke er så stor en blanding i folkeskolen men mange med samme problemer - folkeskolen er ved at blive en møg skole.....men det er folkets valg de ikke gider de lærer som bare kører mod håret.

• #19   13. feb Selvom vi kører lidt uden for oplæg.

Ja, der er problemer i folkeskoler, men desværre er det oftes forældre som er skyldige. De er vattede og opdrager ikke deres børn som de burde!

Undskyldninger er der nok af. Enlige mødre, stort arbejdspres, mangel på opdragelse og/eller focus på egoismen. En vatdyne over børn, som dermed intet lærer!

• #20   13. feb Ja, og så når skolen endelig sender lille Peter ud for døren, så har forældre lige pludselig tid til at komme og klage, for lille Peter skal have lov til at udfolde sig, rend mig - jeg siger Folkeskolen er gået bag om dansen, der er ingen konsekvens.

Det gør bestemt ikke noget, at der er disciplin og respekt, det tager ingen skade af. Men lærerne må intet, godt nok svært.

• #21   13. feb Det er vores lov
    Nej det er et helt normalt kultur sammenstød som ikke kan undgås.
    Hos os er vi opdraget til at acceptere og tilpasse os gældende normer i de lande vi besøger eller bosætter os i, og vi forventer at mennesker der besøger eller bosætter sig hos os gør det samme.
    Det gør de fleste kulture da heldigvis osse, men ikke alle.
    Der findes kulturer som føler sig hævet over den slags småligheder, ofte på grund af en religiøs overbevisning der over ruler alt og alting.
    Vi har derfor indvandrere der føler sig forfulgt, og man kan sige ikke uden grund, for der er ingen mulighed for at forliges med de kulturforskelligheder vi oplever i dag.
    Men den type indvandrere bør have tålmodighed med den befolkning de har bosat sig i blandt.
    Der er lys forude, ikke i dag eller i morgen, men på sigt, da etniske danskere er en uddøende race.
    Vi må så håbe for dem at Danmark bliver et godt og fredeligt land at leve i med deres lov .
    Om det vil lykkes er nok tvivlsomt da aben har en tendens til at flytte med, som det er sket i Sverige.

• #22   13. feb Ole S

Hvis muslimer ikke engang kan være sammen uden ballade så er det en ønske drøm at de kunne, hvis danskere kom i mindretal i fremtiden. Der er altid noget at slås for og hele deres væsen flytter de bare til Danmark.

De opdrager deres børn til at være kritiske overfor demokrati, tror faktisk de ikke engang aner hvad det indebærer, de vil deres kultur, religion skal overskygge alt.

Men på den anden side er danskere jo selv med til at tænde lunten som i fremtiden springer i luften med al den godhed og forståelse for en kultur som de har det svært med.

Så på en måde er vi vores egen fjende.

Kigger vi i bakspejlet er det ikke muslimer som har fremsat krav i forskellige ting i samfundet - næ - det er pæreformede danskere som af en eller anden berørings angst har fremsat krav og dermed skyder sig selv i foden. Muslimer jubler i det stille og venter på hvornår de dumme danskere igen gør det beskidte arbejde.

• #24   19. feb #23

Nej ikke alle er lige godt inde i sagerne når der er valg. Ikke engang politikerne selv.

Hvis du mener at der er blevet snydt med valg i Danmark, så kom med et link til det.

• Claus G

#25   19. feb #23

Hvem er "man"? Er det i virkeligheden ikke bare dig selv du omtaler som "man"?
    Noget andet, hvis dit forslag er lige så urealistisk som det er i tråden om offentlig trafik, så tænker jeg du skal stoppe med at filosofere så meget, og i stedet komme ud og opleve det Danske samfund IRL. Eller er du også spærret inde af det store stygge samfund?

• #26   19. feb #23
    Hvis vi som danskere ikke vil have at andre skal ændre vores kultur, hvorfor går vi så ikke mere til den og får ændret de ting, da vi så at indvandrer tog deres egen kultur med og ikke ville give slip på den ?
    Det er vores slappe opfølgning på ændringer som får dem til at strømme til landet, fordi de ved at vi ikke gør modstand. jvf. Kurt

Det har du ret i, suk, desværre.

Meget, og mange problemer kunne have været undgået, hvis balance og sund fornuft havde været mere i spil.

Vi har en tendens til at mene: Alt er tilladt. Men er det også gavnligt på sigt?

Nej for vi skaber flere problemer end vi kan løse.

• #28   27. feb #27

Skulle mindretallet da bestemme?

• #32   27. feb #28

Det er i høj grad mindretallet som bestemmer, for vi har en del dumme kommunale idioter som gør det beskidte arbejde med at gøre det hele halal. vuggstuer, børnehaver, skoler, unier, hospitaler - alt skal være uden svinekød. For stakkels ali skal da ikke risikere at sidde i kantinen ved siden af en som spiser en frikadelle. Fy da føj så skal stakkels ali i terapi.

Det er umuligt at købe en kylling som ikke er halal slagtet og solgt i supermarked.

Så man taler ikke om at muslimer skal integreres men danskere som skal integreres.

Det næste skridt i danskere integration er at grisekød ikke må ligge side om side med oksekød i butikken.

• #33   27. feb #32
    Alt det er lokale bestemmelser, som intet har med regeringen og Christiansborg at gøre.

• #34   27. feb tja når de gør det globalt over hele Danmark så er det da ligegyldigt om det er regeringen men at man lokalt har taget det op for at tilgodese et mindretal.

• #35   27. feb #34
    Så må man jo melde sig ind i skolebestyrelserne rundt omkring, så man kan få noget medindflydelse. Men det er der sjovt nok ikke nogen der har tid til. Og så sejler det hele nemlig. Men at skrige og klage bagefter har man masser af tid til.

• #36   27. feb Der er såmænd flere som har meldt sig ind i skolebestyrelser, bare for at vise lidt interesse eller at de har overskud.

Men når det kommer til at danske forhold skal være i højsædet, viser de fleste sig konfliktsky, og tør ikke modsige en 'altomfavnende' skoleleder.

• #37   27. feb #36
    Hvis man ikke tør sige sin mening skulle man nok ikke være med i en bestyrelse.

• #38   27. feb Helt sikkert. FHHH, det bør man ikke.

Forældre burde heller ikke forstyrre undervisningen ved at sms'e konstant til deres unger.

Så grænser for sund fornuft er vel lidt ..... , temmelig dumne.

Kommentér på:
Det er vores lov