{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Når de her er ude af Danmark
  • #1   11. feb Ole hvor har du nu gravet den artikel frem, den er snart 2 år gammel?

• #2   11. feb Ja og stadig aktuelt.

• #3   11. feb Absolut aktuel ole S , men stramninger som burkaforbud, familiesammenføring og hvad der ellers kommer i øjeblikket vil tilsammen gøre det mindre attraktivt at vælge Danmark og dermed forhindre at listen med folk på tålt ophold bliver endnu længere.
    Du skal ikke mange år tilbage hvor forslag om stramninger kun kom fra DF, men nu har endnu flere opdaget nødvendigheden af stramninger.
    Det går den rigtige vej og hvem ved om ikke vi på et tidspunkt får det nødvendige opgør med de tåbelige utidsvarende konventioner

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 572
    #4   11. feb Jeg tænker da, at hvis vi kan få held med at oprette flygtningelejre i Afrika, så bliver det nok mindre interessant for en flygtning at vælge Danmark, når de alligevel deponeres i Afrika. Så vil det muligvis også være nemmere at fokusere på at få ekspederet de kriminelle indvandrere og flygtninge, der allerede bor her i landet. Men der er rigtig lang vej endnu.

• #5   11. feb Helt enig, men det virker stadig tåbeligt at de har mulighed for at rejse tværs gennem Europa hvorefter vi skal bekoste en flybillet retur.
    EU og Frontex er en skandale uden lige og folk som Lofven og Merkel burde stilles for en rigsret og dømmes skyldige for brud på europæernes menneskerettigheder.
    Når man ikke engang kan finde ud af at holde vores ydre grænser lukkede er det sku op ad bakke og endnu mere idiotisk at man udskammer de de få der af egen vilje forsøger at beskytte sine grænser som ex. Ungarn

• #6   11. feb #5

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 572
    #7   11. feb Jeg kan kun tilslutte mig Cody. Det er super godt beskrevet.

• #8   12. feb Galskaben vil ingen ende tage.
    Nu viser det sig at man sender penge til udenlandske familier som har forladt landet.
    Når skoler og institutioner endelig gør opm. på at børnene er fraværende vågner kommunen endelig op.
    https://www.b.dk/politiko/familie-fik-327.000-kroner-i-socialhjaelp-efter-de-var-rejst

Så skulle man tro at det var tid til at beklage fejlen, men ak nej, istedet vælger man at klappe sig selv på skulderen og sige "godt gået".
    Udgiften til denne ene afrikanske familie kunne nemt lønne en medarbejder som kun havde til opgave at kontrollere at disse familier rent faktisk boede på adressen.
    Total mangel på respekt for skatteydernes penge

• #9   12. feb #8
    Cody

Der tales så meget om kulturberigelse, så kom ikke her og sig, at danske skatteydere ikke er med til at berige den afrikanske kultur.

• #10   12. feb Korrekt Anella, men jeg havde dog foretrukket at berigelsen var foretaget af danskere der af egen lomme havde beriget afrikanerne

• #11   12. feb #8
    Det er ikke så let, for kontrol gruppernes ansatte må ikke bare gå ud og banke på dørene.
    Jeg har været til møde med ansatte for min kommunes kontrollanter.
    De må ikke gå ud og direkte kontrollere lejligheder. Men de må godt købe en is og sidde og spise den i nærheden mens de kigger.
    Men eftersom at kommunerne SKAL BEVISES at folk ikke bor der mere, er det ikke nok at sidde i nærheden og kigge efter dem.

• #12   12. feb En enkel løsning kunne være at overbringe de kommunale breve "by hand" som i gamle dage, så var problemet løst

• #13   13. feb #12
    Det er ikke et bevis, kun hvis de dukker op. Ellers kan de være på ferie, langt besøg, eller andet der gør at de ikke er hjemme et stykke tid. Eller også skal manden stå ude foran i døgndrift.

• #14   13. feb Et personligt fremmøde hver måned hvis man vil have gysserne kan vel forlanges uden videre omsvøb tænker jeg

• #15   13. feb #14
    Det havde jo måske været det mest idéelle.

Kommentér på:
Når de her er ude af Danmark