{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
214 visninger | Oprettet:

Ptsd {{forumTopicSubject}}

Stod i bad, i min syge og svækkede tilstand og tænkte på sagen om kvinden der på "17" år (Tror jeg det var), ikke havde lært dansk endnu og klagede over at hun skulle til at betale for tolk.
Dertil har der været mange der ikke kan det ene eller det andet pga. psykiske problemer.

Er det ved at blive en undskyldning i visse kredse, for at frihjule gennem samfundet og sutte på lap, uden at behøve at røre en finger?

Kommentarer på:  Ptsd
  • #1   3. feb Det er altid en stress faktor når man skal til pungen, det kan være yderst traumatisk speciel når man ikke kan dansk.

Det er utroligt at folk kan være og leve i Danmark i mange år uden at lære noget som helst Dansk...

For flere år siden bemærkede jeg en del kvinder på vej til sprogskole og få minutter var de tilbage igen - som betyder de faktisk bare stempler ind og ud så de kan komme hen i basaren og tale pludder sprog.

Et sprog er ikke svært hvis man lever i det, jeg må indrømme jeg har svært med sprog men når jeg først er der kommer det og bliver nemmere fordi du er nød til det.

Hvorfor er der ikke mere kontrol og sanktioner med de sprogskoler? Det samme ser vi i det offentlige sociale myndigheder som bare har givet op fordi de ikke kan kommunikere med nogle mennesker og der ikke lige er en tolk til rådighed.

Danmark bliver bondefanget på det groveste...

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 31 Svar: 1.328
    #2   3. feb Idag har de fleste luret, at en dårlig skulder/arm og eller ptsd kan give dem direkte adgang til førtidspension. Der er forløbet nedsat, og de slipper for at blive trukket igennem arbejdsprøvning, samtaleforløb, mindfullnes kurser i kommunen, og hvad de nu ellers finder på. Så det er klart at de river sig, når de selv skal betale tolk. De får jo kun udsigt til en ganske lav indtægt. Og jeg er sikker på at DF er skyld i det, for DF burde faktisk give dem penge for at møde op, plus betaling for at de har brug for en tolk, samt befordringsgodtgørelse til 4 kr pr kørt km.

• #5   4. feb #4

Ja det er "sjovt" at de kan det.

Kommentér på:
Ptsd