{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

DNA register {{forumTopicSubject}}

Politiforbundet med støtte af DF vil have et centralt DNA register til opklaring af forbrydelser. Et sted kan jeg godt forstå det, men på den anden side bryder jeg mig ikke om at have mit dna spor liggende inde i registeret. Ligesom at jeg heller ikke har lyst til at have mit finger og iris aftryk liggende.
Ikke fordi at jeg har noget at skjule, men hvis der er en der har et dna spor som nærmer sig mit, så kan man blive mistænkt.
Desuden er det første skridt i total overvågning. Hvad bliver det næste så? En chip i nakken, så de kan overvåge vores færden?

Kommentarer på:  DNA register
  • #1   25. dec 2017 hvad pokker fhh ? er du ikke blevet chippet endnu ? der må være sket en fejl

• #3   25. dec 2017 2 er du helt sikker på det polyst ?

• #4   25. dec 2017 Hvis man er ikke har noget at skjule så kan man da ikke ha' noget imod DNA register,

• #6   25. dec 2017 #5
    Det er ikke spørgsmål om at man ikke har noget at skjule men om at kriminalisere alle som mulige gerningsmand.

Alle bliver IKKE registreret som mulige gernigsmænd - Tanken er jo ikke at alle og enhver skal afgive DNA-prøve - men at alle lovovertrædere skal... Der er en meget stor forskel...

• #7   26. dec 2017 5. nej 5 kroner til den gejstlige naivitet. men nogen bliver vel klogere med alderen

• #8   26. dec 2017 Hvem er egentlig gejstlig her?
    Jeg kender altså ikke nogen - men jeg observerer at nogen har pisse travlt på den dumsmarte måde hvergang nogen har andre meninger end vedkommendes egne....

• #9   26. dec 2017 ja sådan har jeg registeret at nogle af jer handler Torben. men pyt det vokser i vel fra med alderen eller når klemme mærkerne fra studenterhuen fortager sig

• #10   26. dec 2017 DET vokser du vist ALDRIG fra..... og uopdragen er du også Rassemusse....,:(

• #11   26. dec 2017 #6
    Det er jo det de vil have, da det ville kunne have hjulpet med at finde gerningsmanden til de stenkast der har været.

• #12   26. dec 2017 11. efter at alle unge uden undtagelse render rundt med en smartpfone i lommen. så burde det da ikke være den store sag for politiet at spore hvem der var på stedet.
    elles kunne de vel spørge Torben. han ved alt når han ellers ikke er nedladende men hvad pokker narrehatte skal der jo være også i de udbrændte årgange

• #13   26. dec 2017 Endnu en gang bekræfter du hvad jeg skrev i #10 Ras...
    Uopdragen og ondskabsfuld - nej du lærer det aldrig...

• #15   26. dec 2017 14/ jeg er ikke så kriminel at jeg kender arbejdsgangen i det etat. men jeg ved da fra andre beskrevne sager at mulighederne ang. sporing er utallige.

13/Uopdragen og ondskabsfuld ?? er det ikke dig selv du beskriver. efter min bedste viden. så passer beskrivelsen fint på dig. der mangler kun dum u,inteligent og intrigant. så havde den været lige i skabet. du er vel ikke ved at gå i barndom. siden du er blevet så snot næset

• #16   26. dec 2017 FHHH - der er tale om, at demente på plejehjem skal have indopereret en chip, så de kan spores og ikke lide en frygtelig død ude i kulden, det synes jeg på en måde er godt, selvom det er kontrol.

Og så lever vi i dag i et forfærdeligt samfund, hvor du bl.a., kan blive skudt på et hvert gadehjørne og du kan også få en kæmpe stor sten i hovedet, når du kører på vejene åbenbart, der går simpelthen så mange sindsyge mennesker rundt, så jo jeg mener et DNA register er nødvendigt.

• #17   26. dec 2017 Hvis ikke nedennævnte er uopdragent, uintelligent, uopdragent og meget mere med forstavelsen U - så ved jeg ikke hvad det er!
    Må jeg lige gøre opmærksom på, at det er DIG, der ustandseligt hakker på mig og ikke omvendt!
    Man må da vel for fanden ha' lov til at forsvare sig - eller hva'?

• #18   26. dec 2017 jeg mener da ellers at opstarten kom netop fra dig basse ? men det er da gået op for mig hvad der startede ufreden mellem dig og ron dengang ? men måske du kunne få piller for det

• #19   26. dec 2017 Rasmus, kunne du ikke tænke dig at stoppe med spydige bemærkninger, det kan være trættende at læse og så vende tilbage til emnet, et ønske fra mig

• #20   26. dec 2017 Julefred bruges på nutidsdansk mest om fredelighed i juletiden, dvs. at man lader uenigheder ligge.

Det i det mindste er at læse på Wikipedia - men de kan selvfølgelig tage fejl, og det behøver jo heller ikke gælde for alle vel?

• #21   26. dec 2017 Jeg har selv været tilhænger af et DNA register hvor alle indgik.

Lige som Torben havde jeg samme indstilling, at havde man intet at skjule, havde man intet at frygte.

Men jeg har ændret mening.
    Dog synes jeg at kriminelles fingeraftryk og DNA skal forblive registreret, fordi flere af disse har en tendens til at være gengangere.

Med hensyn til DNA, så er der ikke noget nemmere end fx. at gå til en bus/tog station opsamle fx. tyggegummi el. andet skrald, placere dét hvor en kriminel ønsker det fundet, og så er denne uvidende person i rampelyset og skal forklare sin færden, blive trukket ind i en politiefterforskning, som bare tager endnu mere tid og bruger mange unødvendige ressourcer.

• #22   26. dec 2017 Ja, Cris, der er også ulemper, men så er spørgsmålet om det er ressourcerne værd. Jeg vil mene hellere det, end de aldrig finder synderne. Vores samfund er desværre ude i meget store udfordringer, mere end nogensinde før. Måske det ikke lige er Morten Koch jeg ønsker tilbage, men noget der ligner, det er bare så råt og rædselsfuldt, jeg synes ikke om at gå alene mere efter mørkets frembrud, sådan har jeg ikke haft det før.

• #23   26. dec 2017 Jamen der er jo ikke engang ressourcer i øjeblikket til at fortage undersøgelser af indbrud, overfald, voldtægter ol. Alt er jo skåret totalt ned.

Man kan groft sagt ikke mere stole på at politiet er der når de behøves.

Og nej, det er ikke UDFORDRINGER, vi står til at møde, men PROBLEMER.

(Undskyld, men jeg er så træt af ordet udfordringer der igen og igen bliver brugt. Politisk korrekt, men vanskning af virkelighed. )

• #24   26. dec 2017 #21
    Ja Cris - mange kriminelle har tendens til at være gengangere - MEN så kommer de heller ikke ud af registret... Der fastsættes en periode hvor en person i registret IKKE har begået kriminalitet kan slettes...
    Det synes jeg er fair nok..... Derfor er jeg fortsat tilhænger af DNA-register for kriminelle!

• #25   26. dec 2017 jet 2 ting. vi er enige om spydigheder men jeg kan ikke stoppe noget en anden har startet og stadigt holder kørende.

det andet er. at du allerede nu. ikke kan bevæge dig nogen steder hen uden at passere et kamera. jeg har 30 km til grænsen og på den strækning har jeg talt 8 kameraer såå skal vi overvåges mere ?. jeg siger ubetinget nej. ud over det er du overvåget af din telefon, din bil ja selv din bageovn din printer og hvad ved jeg, bliver i dag brugt til det formål

• #28   27. dec 2017 Jeg har ingen problemer med det, jeg har intet at skjule, men ordensmagten har brug for det, og det er OK for mig.

• #29   27. dec 2017 jet ? mener du virkeligt at ordensmagten har brug for at overvåge dig så må du jo have vedkendt at du er en skidt person og muligvis en risiko for samfundet

• #30   27. dec 2017 Nej, jeg er et ordentligt og godt menneske. Men det kan jo ikke kun være nogen, der bliver overvåget, så langt er teknikken ikke endnu, vi har desværre mange idioter i Danmark, der ikke burde gå løs og tænk lige på alle de tyverier, der sker på tankstationer og lignende steder, politiet har jo noget godt materiale at gå efter.

Vi må erkende, det er strengt nødvendigt

• #32   27. dec 2017 30. ja idioter er der sku i ethvert spejl. men det retfærdiggør vel ikke at vi alle skal overvåges ? det hypotese forekommer mig ret diktatorisk og fjentlig for demokratiet. vi alle praler af at vi burde have.

• #33   27. dec 2017 Hvem siger at ALLE skal overvåges?
    Det skal lovlydige borgere selvfølgelig ikke !
    Men registre over lovovertrædere skal der laves regler for...

• #34   27. dec 2017 31/ tror du jet er med. medister ? det havde jeg nu ikke set komme

• #35   28. dec 2017 #12
    Jeg tror ikke du ved hvordan politiet sporer mobiltelefoner. Desuden kan en telefon lægges derhjemme eller slukkes.

• #36   28. dec 2017 #16
    Ja vi kan blive skudt. Der hjælper et dna register ikke, men hvis vi fik smidt alle de udenlandske bande medlemmer ud af landet, ville risikoen dale til nær 0%.

• #37   28. dec 2017 #21
    Nemlig. Plus at et dna spor ikke siger 100% hvem der har gjort det, men hvor stort et match det har. Hvis gerningsmanden så har et dna der er tæt på mit, vil jeg kunne blive mistænkt.

• #38   28. dec 2017 #23
    Og det er netop politisk grund til at vi ikke har mere politi. Der er blevet "effektiviseret" lidt for meget derinde, efter politisk krav, At politiet så har en masse overvågningsopgaver som følge af flygtninge/migranter, hjælper heller ikke noget.

Er der to personer der kommer op og slås i usa, holder der efter et par minutter 4-5 politibiler og har problemet under kontrol, men vi skal være heldig hvis vi får en.

• #39   28. dec 2017 #33
    Registre har vi allerede over kriminelle, det er ikke det der er snak om. Det jeg snakker om er et register over ALLE som de vil have nu.

• #43   28. dec 2017 jeg sidder og bliver dybt imponeret af den hastighed følgerne af tidligere tiltag (til at hjælpe politiet) bliver glemt af det bedre borgerskab
    hvordan gik det med knivloven ? pludseligt blev tømmeren arresteret og røg i spjældet for den hobbykniv der var en nødvendig del af hans værktøjskasse.
    den lov blev administreret af de samme som visse deltagere nu ønsker skal have kontrol med vores privatliv ? jeg fatter sku ikke meget her men jeg undrer mig da over hvordan pokker den dybe tallerken blev opfundet

• #44   28. dec 2017 Hvad f..., har den afskaffede knivlov at gøre med at lave et DNA-register at gøre??
    Hvis man kan drage den vilde sammenligning kan jeg da godt forstå at man fatter hat af denne yderst fornuftige debat....

• #46   28. dec 2017 #40
    Ja det er meget let at spore en telefon HVIS du ved hvilken telefon du vil spore. Det ved politiet ikke, for så vidste de allerede hvem det var. Og hvis du skal styre den telefon ude fra, skal du have lagt noget ind på telefonen først, der åbner for de muligheder først. Det er jeg meget sikker på at gerningsmanden ikke har.

• #47   28. dec 2017 #43
    Fordi at politiet ikke kan se gennem fingrene med at nogen løber rundt med kniv, mens andre ikke må gøre det. Hvad så hvis bandemedlemmer klædte sig ud som tømrer når de skulle slås? Så havde den lov ikke været to potter pis værd.
    Vi må ikke lave love der forskelsbehandler folk herhjemme, derfor rammer loven alle ens.

• #48   28. dec 2017 #45
    Det er ulovligt at blive tatoveret bla. i hovedet. ;-P
    Desuden skal der være noget til at scanne tatoveringerne.

• #50   28. dec 2017 44 og 47. tænk sig ? jeg var af den opfattelse at i kunne dansk. i fatter vel ikke sammenligningen. eller har i kun læst brudstykker. så læs indlægget lidt langsommere. så siver meningen måske ind.
    nemlig at det er administratorerne af begge love i vil overvåges af.

• #51   28. dec 2017 #45, #45
    polysl
    Sikken gang ævl du kommer mig, det undrer mig ikke, at i efterhånden kun er en håndfuld debattører, der deltager i forum-trådene her på det døende BB.

Jeg har slettet mine kommentarer i denne tråd.

• #52   28. dec 2017 Jeg har INTET imod at være overvåget..... Fordi jeg INTET har at skjule....
    Godt nytår allesammen....

• #53   28. dec 2017 jamen tillykke med det du vil vel heller ikke have noget imod at blive sparket over benet. fordi du ikke har sko på

• #54   28. dec 2017 ?????? kan vi mon komme længere ud nu?????

• #55   28. dec 2017 næ med den forståelse jeg her ser. så nej. i uskyldighedens navn

• #56   29. dec 2017 Flabede folk kan slet ikke få øje på forståelse for andet end sit eget sludder.....

• #57   29. dec 2017 hold da kæft ? kører du nu videre i dit lavpandede pis. ?er det ikke nu du skulde finde opbakning i jets skørter. om hvor slemme alle er mod dig Torben. vær klog og træk snuden hjem

• #58   29. dec 2017 Nu stopper du fandme Ras....
    Det er den unde lynende ikke mig der ikke stopper igen!
    Heldigvis kender du slet ikke mig Ras....
    Tror du virkelig at du kan lave om på mig?
    Gå ind i seriøs debat UDEN at tale ned til andre... DET kan du slet ikke finde ud af!

• #59   29. dec 2017 sjovt nok minder du om hr fru der ikke er her mere du er lige så fuld af lort og intriger. så jeg ved ikke hvad. men lige nu tror jeg det er den forkerte du prøver at træde ned.

• #60   29. dec 2017 Intriger ?? Moi ??
    Nu er det lige før jeg griner ad din ringe intelligens Ras..
    Prøv lige at læse HELE tråden en gang til inden du svarer....
    Sidste ord får du IKKE ved at jonglere med ukvemsord... Endda med ukvemsord, som du øjensynligt ikke en gang kender betydningen af!
    Sidste ord i en diskussion bør være et pænt ord.... Det kunne f eks være farvel.. Eller på den her årstid et Godt Nytår....

• #61   29. dec 2017 Ja, eller mere uenige vi er, jo pænere skal vi tale til hinanden, DNA register eller ej

• #62   29. dec 2017 ja så skal man så lige sode det hele til med fnidder, bare man kan sortere fnidder fra så kun det relevante kommer frem så ikke jeg ikke i hændelser skal se en opdatering.

• #63   29. dec 2017 Nu er det lige før jeg taget en Jet til P O R T U G A L for at få en forklaring - jeg behøver ikke at kunne sproget, jeg kan bruge dig som tolk

• #64   29. dec 2017 jetset

Mener du ikke der er en kommentar udveksling som ikke er hentydende til oplægget?

Du behøver ikke en jetski for at se det i tråden.

• #65   29. dec 2017 Jo, Polysl, men tråde har med at udvikle sig, men jeg har givet udtryk for, hvad jeg mener - det er et godt emne, men dog mener jeg også, at det er kedeligt med dobbelt tråde, der er en, som er ekspert i dobbelttråde

• #66   29. dec 2017 Har du drukket af natpotten jetset?

Jeg mener den udveksling mellem Torben og Rasmus, som er ligegyldige i dele af tråden.

Jeg er pisse træt af tråde hvor man får en update og nej - den skal jeg se, og så er det bare mudder og lort man kaster mod hinanden.

det er noget som soder min "hændelser" til. hvis det så kan køre i mere end 100 kommentarer så er det sgu at man håber på en terrorist der vil fyre en "granat" af.-

Jeg er så pisse fuck... træt af det.

• #67   29. dec 2017 Nej, jeg har ikke drukket af natpotten - LÆS - men du ved også, at sådan har det været i gennem adskillige år - jeg kan da ikke sige mig fri - du går bare ind på indstillinger, så kan du slå dem fra - dog kunne jeg ikke tænke mig at slå alle dem fra, der synes godt om

• #68   29. dec 2017 Hvorfor slå fra så kan man ligeså godt slette sig selv.

så er der kun 8 tilbage....

faktisk fatter jeg ikke det her stadig eksisterer, for man har lukket fora med mere end over 100.

• #69   29. dec 2017 Jeg ved ikke, hvor du har dine data fra, jeg kan kun se, at her er masse af trafik, men du snakker måske kun Forum her, der er jo flere Forum her

• #70   29. dec 2017 Jeg snakker kun om det her forum som er meget begrænset - tæt på en luder og lommetyv..

• #71   29. dec 2017 >Hvad skal man med trafik hvis de ikke holder for rødt og bare laver indlæg eller kommentarer..

• #72   29. dec 2017 Jamen, du kan da ikke undvære en luder - indrøm nu - jeg tror ikke, noget kan undværes, de tråde der er mest trafik i, er dem, hvor bølgerne er højere end 15 meter

• #73   29. dec 2017 Jeg har ikke noget imod højden af bølger, men at nogle tråde er for personlige og man banker hinanden i hovedet som ikke er relevant for tråden det er mere det jeg opponerer imod.

Du har selv jetset gået ind og sagt at man skal vende tilbage til tråden tema og stoppe det fnidder.

Så hvis man skal lave et ønske for 2018 så er det at man i sober dialog banker hinanden i hovedet

• #74   29. dec 2017 Du har selv jetset gået ind og sagt at man skal vende tilbage til tråden tema og stoppe det fnidder. Jr. Polysl.

Det står jeg stadig ved - og det kan være vores nytårsønske

• Esben Eg
    Esben Eg Online Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 13 Følgere: 146 Emner: 384 Svar: 8.273
    #75   29. dec 2017 Helt OK med DNA ved fødslen.

• Fox
    Fox Tilmeldt:
    aug 2011

Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 63
    #76   30. dec 2017 Det var et forslag.

Og nej - der kommer ikke til at blive indført et DNA register i Danmark.
    Hvis det skulle komme til at ske, en gang i fremtiden, vil det højest sansynligt foregå på samme måde som med fingeraftryk.
    Dvs. at du ikke bliver "chippet" fra fødselen, men først fra den dag at du begår en forbrydelse, af en hvis karakter, og vel og mærke bliver taget.

• Esben Eg
    jan 2015

#77   30. dec 2017 Skal vi vædde "Fuck I`m High"
    ?

• Fox
    Fox Tilmeldt:
    aug 2011

Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 63
    #78   30. dec 2017 Væde?
    Såfremt vi indgik et vædemål, har jeg så krav på fortjenesten ved din død?
    For jeg tør sagtens sætte både hus og bil på højkant, såfremt tidsrammen hedder din og min livstid.

Jeg kan ikke spå om fremtiden, men jeg er sikker i min sag når jeg siger, at hverken du eller jeg kommer til at opleve DNA registrering fra fødslen.
    Og tak da endelig Gud for det.

Du virker meget entusiastisk.
    Er det fordi du virkelig ønsker at det kommer til at ske, eller bare fordi du er så naiv at du ikke kan se alle ulemperne?

• #79   31. dec 2017 #76
    Kriminelle får allerede taget fingeraftryk, billede og DNA. De vil have et med ALLES dna.

Utroligt at så mange ikke læser tråden igennem, eller hvert fald bare startoplægget.

• Esben Eg
    jan 2015

#80   31. dec 2017 Jeg har læst det hele igennem og ønsker stadig DNA ved fødslen.

• #81   31. dec 2017 god ide så kan man jo også hurtigere fange div container afbrændere før de får hele byen brændt ned. og godt nytår til alle

• #82   1. jan dna bliver hurtigt brændt af, så nej. Man skal ikke tro at det er en stenstikker metode.

• #83   1. jan Men indtil videre, så findes der vel ikke noget bedre end DNA

• #84   1. jan Jeg finder det da i orden at kriminelle aflevere en DNA prøve, hvad jeg er i mod er en generel afgivelse af DNA - bla. udtaget ved fødsel, eller via en kampagne hvor folk frivillig kan afgive den.

det som striden går om lige pt. er om hvor længe den DNA skal være tilrådelig for politi som vi har det i dag så har man en pletfri straffeattest efter 10 år - og skal alle prøver så slettes.?

• #85   1. jan Eller spørgsmålet kunne være, skal vi have en pletfri straffeattest efter 10 år ?? Engang straf er vel straf, hvorfor skal den kunne viskes ud ??

• #86   1. jan 83/ Men indtil videre, så findes der vel ikke noget bedre end DNA. jeg tror nu det dna bliver slået på stregen. af en god gang gammeldags sex

• #87   1. jan Når man afsoner, så betaler man sin gæld til samfundet. Jeg finder intet sagligt i at ens handlinger skal forfølge en hele livet.

• #88   1. jan #84 & #85

Selv om at din straffeattest bliver ren igen efter et stykke tid, betyder jo ikke at politiet ikke kan se hvad du har lavet. Du står stadig i politiets system til evig tid og tror også at fingeraftryk og dna bliver stående, hvilket er fornuftigt nok.

• #89   1. jan #87
    Mange bliver i det kriminelle system efter at de bliver løsladt. Om det er dårlig selskab, misbrug eller andet der holder dem tilbage, skal jeg ikke kunne sige. Det er nok en blanding, men selvfølgelig skal kriminelle være lette at finde igen.

• #90   1. jan #83
    Både og. Dna spor kan fjernes igen, hvilket tit gøres efter et røveri, ved at brænde flugtbilerne af, for at slette alle spor.
    Jeg vil sige at video overvågning måske er lige så effektivt, da de ikke bagefter kan slette optagelsen, men de kan selvfølgelig skjule sig for kameraerne.
    Løsningen kunne måske være mindre og skjulte kameraer, som ikke direkte kan ses.

Kommentér på:
DNA register