{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Få lige alle kendsgerningerne med {{forumTopicSubject}}

Det er ikke muslimer, der besluttede at aflyse julegudstjenesten på en skole i Græsted!

https://www.tv2lorry.dk/artikel/muslimsk-far-i-gribskov-nu-er-folk-sure-paa-os

Faktisk så tvivler jeg på at muslimer har noget som helst imod danske traditioner. For børnenes vedkommende er de formodentlig snarere nysgerrige.

At aflyse den julegudstjeneste var en uklog beslutning, for det er lige så sikkert som ammen i kirken (!) hvordan danskerne (eller nogle danskere) ville reagere på det.
Jeg forstår heller ikke hvorfor den gudstjeneste skulle aflyses? Jeg er ikke kristen, men jeg har aldrig taget skade af at gå i kirke.
Skulle der være muslimske forældre der har noget imod julegudstjenester kunne de bare have holdt deres børn hjemme den dag.

Nu fik man igen en undskyldning for at fyre op under antimuslimske kampagner, og det er nedbrydende for den danske folkemoral og tolerance.

Men igen!! Det var ikke et muslimsk ønske at den gudtjeneste skulle aflyses!

Kommentarer på:  Få lige alle kendsgerningerne med
  • #1   16. dec 2017 Det ville glæde mig hvis denne tråd kunne handle om forslag til hvordan vi opnår at leve fredeligt sammen med muslimer og andre tilflyttere.

Jeg lægger ud med at foreslå, at man sletter "Denkorteavis". Hvis jeg var muslim ville jeg føle mig enormt provokeret at sådan en blog, der ligefrem samler på mere eller mindre troværdige nedvurderinger, der i næste omgang bruges i forskellige debatfora som om det er fakta.

Der er også andre ting, der skal ændres for at danskere og tilflyttere kan komme til at stole på hinanden.

• #2   16. dec 2017 Mener du at man skal begrænse ytringsfriheden som du skriver "sletter den korte avis"

Er der mere du vil have slettet nu når du er i gang.?

Vi kan også starte med at slette michelin guiden for den er også baseret på subjekt vurdering som ikke er fakta.

Så er der avisen.dk ud med den
    bt, ekstra bladet, politikken, børsen, og resten af aviser som deler info som du mener ikke er baseret på fakta.

Fjern muligheden for at debattere- luk alt ned kun det som muslimer mener ikke er krænkende eller for dig.

Ud med Wiki, ud med Wikileak, det bedste vil være at man går tilbage til 1978 da internettet stadig var en militær net og ikke offentlig tilgængelig så hellere bruge biblioteker med gamle udaterede fakta.

Det bedste er i mine øjne er at lukke helt ned for internet det vil gavne postnord og så tilbage til hestevogne og kul biler og ford a.-

• #3   16. dec 2017 Og nu vi er i gang, Polysl, så kan vi blokere alle, der ikke er enig i DFs holdninger eller i andre rascisters. Ingen, der ikke samarbejder om at undertrykke og smide alle muslimer ud af landet, må have en mening eller udtale sig.

Som jeg har sagt før, så er der ingen, der er så gode til at lukke munden på alle andre end de, der ustandselig råber op om ytringsfrihed.

Jeg foreslår ikke at man lovgivningsmæssigt skal slette "Denkorteavis", jeg foreslår at man gør det frivilligt for at opnå kontakt og kommunikation med muslimer og andre tilflyttere.
    Hvad er ideen med at have en blog, der i den grad skaber ufred og fjendtlighed mellem mennesker?

Har du nogle forslag til hvordan man i stedet kan skabe tillid og kommunikation? Det er det, jeg efterlyser. Ligeværdighed og kommunikation ville også stoppe skyderier i gaderne. Der er fred lige nu, og lad os håbe, det holder, men det ville være bedre at være sikre på det.

• #4   16. dec 2017 Man kunne starte med at lave være med at fedte røv overfor muslimer og beholde vores traditioner - de har deres og vi har vores. det er vel ikke svært - og nu forsætter den lorte skole med en Syrien uge for alle elever så de kan lære om syrien, hvad er næste ? irak, iran, osv....det er ikke et tema som skoler skal bruge tid på og så en hel uge...

Underlig undervisning.

Den lorte skole er så også stedet hvor danmarks største fadbamse fik sin undervisning. wow sikke en lorte skole.

• #5   16. dec 2017 Du skriver: "Jeg lægger ud med at foreslå, at man sletter "Denkorteavis""

Du skriver: Jeg foreslår ikke at man lovgivningsmæssigt skal slette "Denkorteavis",

Så hvad mener du ???

Hvad skal være tilbage så rent subjektiv og ikke lovgivningsmæssigt er tilfreds?

Du må da melde ud om det er din subjektive mening og ikke lave de fixfax så man ikke fatter en 5 øre.

• #6   16. dec 2017 Polysl

Jeg mener at den skal slettes, og at det skal ske frivilligt. Der findes vist ingen lovgivning der gør det muligt at slette den, og det ville jeg heller ikke ønske, at der gjorde. Hvem skulle dømme hvilke blogge, der må være der og hvilke ikke.

Hvis man ønsker at skabe gensidig respekt mellem muslimer og danskere, så kan man ikke have sådan en blog. den skaber ufred ... ja endda gadekampe.

Der er et andet medie, der er i farezonen nu, nemlig DR. DF prøver at få den nedlagt, fordi de formidler nogle holdninger, DF ikke bryder sig om. Der er også fare for at det vil lykkes for dem. Hvorfor skal DF bestemme det? Det er min foretrukne nyhedskanal fordi den er neutral, den skal ikke tilrettelægge nyhedsformidlingen efter hvad der tiltrække reklameindtægter.

Jeg efterlyser stadig forslag til hvordan man skaber gensidig respekt mellem muslimer og danskere!

• #7   16. dec 2017 //citat

Jeg mener at den skal slettes, og at det skal ske frivilligt. Der findes vist ingen lovgivning der gør det muligt at slette den, og det ville jeg heller ikke ønske, at der gjorde. Hvem skulle dømme hvilke blogge, der må være der og hvilke ikke.
    //citat slut

Nu er jeg forvirret...

• #8   16. dec 2017 Polysl

Jeg efterlyser hvad der skal til for at danskere og muslimer kan komme til at forstå hinanden bedre og respektere hinanden.
    Tror du det kan lade sig gøre sålænge man har den blog?

• #9   16. dec 2017 Jeg syntes ikke at argumentet at lukke noget som helst blog ændre på hvordan man tænker og opføre sig overfor hinanden.

Muslimer kunne starte med at lade være med at gøre parker til deres "lille land i staten" Vi har ikke brug for en masse "vatikan stater" i Danmark hvor ingen uvedkommende tør gå ind.

Muslimer kunne begynde at lade deres koner gå til dansk og deltage i Samfundet, så jeg mener ikke at det er os der skal begynde men dem. Muslimer skal være en del af Danmark og dens regler og lovkrav.

Jeg kræver ikke de skal begynde at drikke rød sodavand og vifte med det danske flag for det gør jeg ikke engang.

Danskere skal slutte med at bedømme folk ud fra deres navn i praktik eller jobs. Der skal ansættes flere med mærkelige navne

Muslimer skal stoppe med at lade deres religion være en hindring for at blive ansat som vi har set med ballade på hospitaler omkring hygiejne samt indenfor forskning hvor der er dresscode.

• #10   17. dec 2017 Hvordan er det lige, at vi skal opføre os, hvis vi vil bosætte os i et muslimsk lande????

Glem alt om hvordan turisterne skaber sig i "turist-reservaterne". - mange tjener penge på turisterne, så derfor kan man godt tolerere en del mere.

Vil vi bo der, er er vi tvunget til at følge landets love og skikke! Kvinderne er nødt til at dække sig til, når de færdes offentligt, hvis de ikke vil arresteres. Ligeledes vader/dingler man ikke rundt offentligt med en ølflaske i hånden, som man gør her til lands.

Er det ikke rimeligt, at man forventer, at muslimer forsøger at "leve på dansk". At de følger danske love og regler, og dansk kultur?

Vil de leve her i landet? - eller er de her kun for at nasse på vores danske velfærd?

• #11   17. dec 2017 Polysl # 9

Du kan tro at sådan en blog den har betydning for hvordan folk opfører sig over for muslimer! Hvordan de behandler muslimer afhænger af, hvordan de opfatter dem. Hvis man tror at muslimers udvikling gik i stå for 1400 år siden, og at de iøvrigt er som DF beskriver dem, så behandler man dem ikke med respekt.
    At blive opfattet nedladende eller respektløst har mennesker forskellige reaktioner på. Nogle "graver sig ned", gemmer sig og blander sig ikke med andre mennesker. Andre reagerer udad og bliver aggressive og forsvarer sig og forsvarer deres selvrespekt.

"Denkorteavis" har mange læsere. Engang læste jeg hvor mange reklamekroner den tjener, og jeg kan ikke huske tallet, men det var mange. Dertil skal du lægge at teksterne bliver brugt i mange antimuslimske debatfora. Eller debatfora ... mennesker, der protester imod nedladenhederne får nogle på puklen eller bliver udstødt, så det er ikke debat, det er forsøg på indoktrinering.

Hvis man vil leve i gensidig respekt med muslimer, så er det vigtigt at den blog bliver nedlagt. Kan det ikke lade sig gøre, er det vigtigt at folk tager afstand fra den.

"Muslimer kunne starte med at lade være med at gøre parker til deres "lille land i staten"

Det gør de vel for at have nogle steder, hvor de kan være i fred, går jeg ud fra. Noget af det, der generer mig, er at det som regel er danskere, der fortæller mig hvad muslimer gør og hvorfor. Jeg vil hellere høre deres egne forklaringer.

"Muslimer skal være en del af Danmark og dens regler og lovkrav. "

Ja, men så er det vigtigt at de bliver behandlet som ligeværdige. Vores love overholder de lige så godt som danskere gør, det er mere socialt at de er blevet isoleret.

"Danskere skal slutte med at bedømme folk ud fra deres navn i praktik eller jobs. Der skal ansættes flere med mærkelige navne "

Jeps!

"Muslimer skal stoppe med at lade deres religion være en hindring for at blive ansat som vi har set med ballade på hospitaler omkring hygiejne samt indenfor forskning hvor der er dresscode. "

OK, det har jeg ikke hørt så meget om, så jeg ved ikke rigtigt hvad det drejer sig om.

På Facebook har jeg både muslimske venner og en enkelt muslimsk gruppe, så lidt hører jeg om deres egne holdninger. Jeg ville bare ønske at de turde blande sig endnu mere i debat m.m. end de gør.

• #12   17. dec 2017 Alis

Dresscode indenfor hospital og forskning drejer sig om at ingen må have lange ærmer af hensyn til hygiejnen. Et meget lille krav med en stor betydning - det er klokkeklart at lange ærmer er med til at smitte, man vasker hænder, men ingen vasker de lange ærmer vel - og det er der striden er. Men så må muslimer så bare undgå de jobs for vi skal ikke tilbage til en mulig smittefare.

• #13   17. dec 2017 Busmann # 10

Jeg synes det er en god ide at vi koncentrerer os om forholdene i Danmark. Her plejer vi at være ret frit stillet angående hvordan vi klæder os. Dog er der nogle grænser og nogle uskrevne regler - f.eks. må man ikke gå nøgen rundt på Rådhuspladsen for det virker anstødeligt.
    Så vidt jeg kan se er reglerne for påklædning forskellige i forskellige muslimske lande. Den slags skal ændres langsomt og i takt med at folk ændrer holdning.
    Det samme gælder f.eks. badetøj i svømmehaller.

"Er det ikke rimeligt, at man forventer, at muslimer forsøger at "leve på dansk". At de følger danske love og regler, og dansk kultur? "

Det vil langsomt komme af sig selv, når de blander sig med danskere. Husk på at mange muslimer er anden- eller tredje-generation, og de er vokset op med danske normer. De kan vejlede nytilkomne.

"Vil de leve her i landet? - eller er de her kun for at nasse på vores danske velfærd? "

Det er min opfattelse at langt de fleste helst vil have et arbejde og klare sig selv. Akkurat som de fleste danskere. Der er ingen, der nasser på velfærd, hvis folk er på overførselsindkomst så er der en grund.

• #14   17. dec 2017 Jeg er absolut ikke for at ændre på hvordan man klæder sig i muslimske lande, det er ikke noget vi skal blande os i. De siger selv de ikke ønsker vestlig kultur presset ned over hovedet og her er jeg absolut enig. Lad dem selv klare det over tid.

• #15   17. dec 2017 Citat: "Filiz Yasar fejrer jul: »Jesus er jo også en profet i Islam, og man kan ligeså godt fejre hans fødselsdag. Derfor bliver man ikke mindre muslim«" citat slut

http://politiken.dk/indland/art6254444/%C2%BBJesus-er-jo-ogs%C3%A5-en-profet-i-Islam-og-man-kan-liges%C3%A5-godt-fejre-hans-f%C3%B8dselsdag.-Derfor-bliver-man-ikke-mindre-muslim%C2%AB

Jeg gad vide hvad den skoleledelse har tænkt? Måske var der nogle ateister imellem, der generelt er imod religion. og også imod Kristendommen.

Kommentér på:
Få lige alle kendsgerningerne med