{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

HM Dansk Røde Kors. {{forumTopicSubject}}

Ja hvordan har i det når i høre om hvordan Dansk Røde Kors er blevet snydt for over 38. millioner kroner + hvor meget ulandsbistand bliver der svindlet væk om året og husker hvordan Venstre manden Søren Pind jo fortalte at i Afrika skulle de fleste led smøres inden ulandsbistanden (var i sikre hænder) jeg må bare spøger om: Hvornår stopper al det svindleri.
Jeg er begyndt at nøjes med at støtte lokalt i Danmark da jeg er meget træt af at skulle høre om hvem der fik de penge jeg har været med til at donere til gode formål (men jeg er også tossegod).
Ja det var vel alt inden jeg tænker i skattefusk i større grad hele Europa er til grin smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HM Dansk Røde Kors.
  • #2   7. nov 2017 Spild af penge til de neger lande som snyder og bedrager - støt heller de hjemløse i Danmark og køb deres avis og måske en lille skærv ved siden af.

    Man lukker væresteder for de svageste i Danmark fordi det ikke kan løbe rundt imens at foreninger vælter rundt i penge og smider dem på gaden i neger land.

    Man vil hellere kigge udad og ikke indad for hvis man gør som strudsen og stikker snotten ned i jorden så er problemet løst.

    Danskere er gavmilde syntes jeg at bemærke når man viser et gammel billede af en neger unge med stor mave og fluer som vimser rundt i knolden på dem - siddende med et eller andet hvidt bræk ud af munden.

    Man bygger transformatorer stationer og når de er færdige så de lokale kan få strøm så er de over natten fjernet rub og stub og kun beton gulvet er tilbage. Man bygger brønde med elektriske pumper og over natten er hele pumpe værket væk.

    Og så lige fanden selv - vi har gjort en forskel -

    ja da i har lige forsørget en masse kriminelle som lever af at rive jeres godhed ned og sælge det. Dumhed burde faktisk være kriminelt...

    Og så lige den skræmmende.....

    Røde Kors siger for eksempel, at de ikke har betalt en øre til al-Shabaab i år«.

    ok hvad så med de andre år?

    http://politiken.dk/debat/art5474847/Ngoer-spilder-folks-penge


  • #4   7. nov 2017 Ole S ulandsbistanden kommer vel fra vores skattekroner smiley

  • #6   7. nov 2017 Jeg kan godt se på al elendigheden i neger land og tænke det er sgu ikke vores problem, hvor er landes ansvar<?

    Det er da dejligt bekvemt bare at læne sig tilbage i neger land og vente på at madvognen kommer forbi hytten så man ikke skal gå mere end nødvendigt hvis ikke der lige har været et par sultne banditter på vejen.

    Nu er der gået utallige år og ikke en kæft har gjort noget andet at hælde mælke erstatning og korn af hos befolkningen- jeg nægter at tro der ikke findes en neger med en intelligens på mindre end 50 - som er det stadie hvor man kun trækker vejret. Der må i negerland være nogle som kan - eller vil, eller gider de ikke?

    Så kommer der dumme NGO som viser dem at grave brønde og fjerner den sidste rest af vand i undergrunden - man behøver ikke at være teknisk begavet til at indset hvad det har af konsekvenser.


  • #8   7. nov 2017 Hvad med de fik fingeren ud af det sorte røvhul og kom i gang med at gøre noget for deres egne - imens de bare sidder og skummer fløden og er skide ligeglad med befolkningen og ydermere hygger sig med at verden rundt om gør noget for deres land.

    Hvis der ikke er undersåtter i et land er der ingen at ubytte eller regere over - så lad dem bare klare det selv.

    Det er som catch 22 - hvis vi gør noget er det galt - hvis vi ikke gør noget er det også galt.

    Jeg gad da heller ikke lave noget som helst hvis der var nogen der betalte mine regninger.

    Men mine regninger bliver ikke betalt så jeg må gøre noget og det samme må de neger lande - teknologien er der, men mon ikke der er en skjult agenda i at en sulten befolkning er nemmere at styre end hvis de var mætte.

    <Jeg tror faktisk at hvis alle stoppede med at køre madvognen hen til hytten så sker der noget.


  • #9   7. nov 2017 Fint Alis

    Så stopper vi alt hjælp og gør ikke noget - så må de aber klare sig selv. Ingen påvirkning fra vesten - fedt....mere af det ...er det bedre Alis?


  • #10   7. nov 2017 Alis C jeg må jo nok sige at dem der måtte smøres på den lange vej igennem Afrika var afrikanske embedsmænd + sjakaler i 100-vis rundt omkring (også kaldt for de små konger) og det gør at dele af ulandsbistanden ikke kommer i de rette hænder og jo de skulle nok tænke noget mere over fremtiden og ikke tænke historisk tilbage til dengang hvor slaveriet og opdeling af Afrika var med til at ødelægge det der dengang var Afrikas fremtid - nej hvis Afrika vil have en fremtid må de slå tage deres korrupte embedsmænd + de små konger - fjerne dem og starte et stort Demokrati - så vil de komme langt.

  • #11   7. nov 2017 Polysl Ja grundvandet er ret vigtigt selv i en verden der er ved at oversvømmes i vand smiley

  • #19   7. nov 2017 så køre toget....neolilibralstisk sataner - skyd dem nak dem fjern dem - hold da kæft....fyord

  • #21   7. nov 2017 vi skal ikke genopbygge afrika lad de aber selv gør det...hvis de har en forstand som en mursten så burde de vide hvordan..

  • #23   7. nov 2017 Alis C Der var engang hvor børn også måtte arbejde jeg var selv godt i gang i min unge dage smiley

  • #27   8. nov 2017 Selvfølgelig skal børnearbejde stoppes så hvad gør man så med 12 børn der ikke arbejder og kun er en udgift for forældre som lever af ingenting?

    jo de sidder bare og venter på at madvognen kommer forbi -

    <>Man får så heller ingen respons på at neger lande selv burde gøre noget, for alt curles udefra.

    Stop med at sende nødhjælp for vi er de onde sataner som vil pådutte vores form for samfund og lad dem klare sig selv. Når de klare sig selv så har vi naturens orden med en genial virus som rydder landet til et acceptabelt niveau og så kan de forsætte med at gøre det nøjagtige som før. Flere børn flere billeder af sult og sådan forsætter det i en uendelighed.

    Om 1000 år sidder de stadig med 2 pinde i forsøg på at lave ild foran stråhytten.

    De vil ikke, de gider ikke, de orker det ikke,

    De har en masse ressourcer men aner ikke hvordan de hentes op eller bearbejdes fordi de jo har smidt alle hvide ud som kunne vise dem det. Først futter man deres gårde af og slår dem ihjel og resten flygter - og bagefter sidder de latterlige negere og ynker sig selv fordi traktoren ikke virker mere og de selv er for dumme til at løse selv basale problemer.


  • #29   8. nov 2017 Afrikanske negere kender ikke noget til klokken, ugedage og datoer, det er totalt umuligt at starte noget op, for med den mentalitet, så kommer ingen langt, de kommer når det passer dem og de er bedøvende lige glade med, hvad aftalen var.

    Lad dem være i fred, det er en helt anden verdensdel med en hel anden mening om, hvordan livet skal leves. De har tørke, krige, dødlige sygedomme og brødføde alle de børn, de får, er der også en mening med, at mange ikke når at blive 5 år.

    Vi skriver 2017 og der er stort set ikke noget, der er forandret i Afrika, trods alt den meget hjælp, økonomisk, mislykkede projekter, tøj, materielle ting, medicin, mad og m.m.m., intet bider på.

    De er naturmennesker, der lever som dyrene i Afrika, de stærkeste overlever.


  • #30   8. nov 2017 Wow

    Vidste slet ikke at DF stod for alt Børn arbejde i Afrika, kan du ikke også give dem skylden for resten af verdens børn arbejde når du er i gang.

    Nu har der været børnearbejde i Afrika langt før noget hed Fremskridt partiet og nu DF. Og langt før Glistrup blev født.

    Wow igen

    En sætning uden at der blev brugt neoliberalister.


  • #31   8. nov 2017 Polysl, der er propaganda her på siden, det står Alis for smiley smiley smiley

  • #35   8. nov 2017 De yngler som rotter, så det må være nyere generationer, kom nu udover 1100-tallet - og så begynd at se dig rundt omkring og følg lidt med.

    Jeg er forlængst holdt op med at give noget hjælp til Afrika, det er håbløst, men den dag, de viser interesse, så vil jeg tage det op til revision, men det sker ikke, de er slet ikke kloge nok til at udnytte denne verdensdels ressourcer, for hvad de ikke når den ene dag, når de nok den næste dag, med sådan en primitiv holdning er der ingen, der når langt.

    Udover over de er dovne, så er de virkelige også helt udenfor kærlighed til deres afkom, de er det, som jeg kalder afstumpet.

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/beskyldninger-hekseri-rammer-stadig-flere-afrikanske-boern


  • #38   8. nov 2017 Jeg vil gerne se et link på den påstand #36.

  • #40   8. nov 2017 Jeg tager ikke dine ord for gode vare, beklager #39.

  • #42   8. nov 2017 Nu har se så kalde gode som arbejder for nødhjælp så snydt for 60 mill. for det kan kun gøres internt.

    Som der skrives i linket...

    I lande som Somalia bidrager de internationale nødhjælpsorganisationer til at forlænge borgerkrigen.

    Absolut enig for de levere en masse nødhjælp som krigsherre stjæler så de kan købe våben og ammo - oveni betaler NGO'er beskyttelses penge til Krigsherre for at kunne få lov til at opererer i landet.

    Jeg kan huske for mere end 10 år tilbage at der allerede dengang beregnede at det kun er 1/10 del af en krone der når frem, resten ryger til enten snydere, beskyttelse, eller tyve - så det giver jo ikke mening at forsætte da de jo er med til at holde det hele i gang i konfliktområder.

    Hvis man helt trak sig ud kunne det være spændende hvad der så skete nu når madvognen, bestikkelse, snyd og bedrageri ikke mere er muligt.



  • #44   8. nov 2017 Alis C #24 Jeg bliver nød til at sige at vi i Danmark jo ikke kan stoppe de børn der vil prostituere sig (desværre) og Danmark skal jo heller ikke have skylden for Afrikas manglende skatteindtægter grundet skattelys spekulanterne i verden.
    Alis C jeg må selv som SFer sige at du ikke må give DF skylden for Afrikas sulte/nød og børnearbejde det er jo ikke alt der er DFs skyld smiley


  • #46   8. nov 2017 Forhedehulehelvede #26 godt skrevet og jaaa tankevækkende med eksempelvis talen om de brønde - også om brøndene smiley

  • #54   8. nov 2017 Dem som gravede brønden har glemt at vise dem en spand med et reb der er lang nok til at nå ned til vandet eller lave en trisse som man allerede brugte for mere end 4000 år siden.


  • #55   8. nov 2017 Afrikanske negere er dumme, de kan ikke læse, skrive, regne, de er primitive, de tror på hekserier, faktisk ret grusomt og er ikke længere end til lerhytterne vi skriver 2017.

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/beskyldninger-hekseri-rammer-stadig-flere-afrikanske-boern


  • #58   9. nov 2017 Nu har man ikke lerhytter på Hawai men skoler og infrastruktur, et vestlig samfund som i den grad har været en fordel for Obama - jeg ser faktisk op til Obama og syntes han var en god præsident til forskel for den flødebolle de har nu.

    Så hvis man i Afrika starter med at få styr på infrastrukturen, uddannelse, udnytter deres mineral forekomster - men det kræver også en regering som er stærk og ikke er en samling bedragere som skider på deres egen befolkning.

    Somalia er det nye talebanistan hvor Al Shabab har overtaget hele den sydlige del.

    Man kidnapper og hjernevasker børn helt fra 5 år og op - og det er ikke noget vesten har opfundet det har de klaret meget godt selv. Det er et virvar af kultur, magt, ressourcer, våben og stadig sidder de med 2 pinde og prøver at lave ild fordi de ikke ved at tændstikken er opfundet siden 1600 tallet.

    Imamer tror stadig at jorden er flad som man kan se på Youtube, vi mangler så lige at høre at månen er lavet af ost.


  • #64   9. nov 2017 men derfor behøver du ikke at dæmonisere folk ved at kalde dem racistiske og udemokratiske. Jr. FHHH.

    Det er ikke første gang men det har hun kaldt os i flere år og vi finder os i det. Det er en grov beskyldning.

    Obama fik også lov til at sidde i 2 perioder og rigtig han har været en af de bedste, jeg synes nu også godt om Bill, han fik også lov til at sidde i 2 perioder.

    Obama's far + familie stammer fra Kenya.

    Men det gør ikke Afrika mere primitiv. Jeg så et indslag i går om omskæring af små piger med barberblad uden bedøvelse, det foregår ca. i 33 lande, dem der udøver det, skulle skydes, der blev jeg også helt dårlig. Og kvinderne får det forfærdeligt og dødligheden er høj.

    Men en kvindelig forkæmper i Gambia er ved at få det forbudt der - men hvad så med alle de andre lande ??


  • #70   9. nov 2017 Jeg ville da gerne se at man uddanner negere så de kan tage hjem og bruge deres viden - det morsomme er at det gider de ikke, for nu er de kommet til et stort tagselvbord hvor deres livs grundlag er 100 gange bedre end hvor de kom fra.

    Jeg kender selv til knap hed da jeg studere på en 3 årig uddannelse indenfor It - hvor flere af os levede af spaghetti og tomat ketchup. Hvem fanden gør det i dag.

    Det som vi gør er at curle flygtninge eller jeg vil heller skrive dem som nassere - og for mig må de gerne nasse på samfundet bare de bruger deres uddannelse hvis de tager hjem til deres hjemland bagefter og lære andre det de har lært.

    Teknologien er der i Afrika der er bare ikke folk nok som er uddannede til at bruge den.

    Hvis vi helt havde holdt os væk fra Afrika så havde de stadig siddet og gnedet 2 pinde mod hinanden for at lave ild. Og fint med det- men der vil stadig være krigsherre som slagter løs helt uden vores indblanding - der vil stadig være korrupte regeringer som er ligeglad med befolkningen - helt uden vores hjælp for vi har ikke været der og blandet os.

    Så ville der stadig være en kamp mellem shia og sunnier - der vil stadig være en kamp blandt krigsherre. helt uden vores indblanding.

    og så råber man op i vesten om at man må gøre noget fordi man dræber en masse negere i 10 landsbyer - nix vi skulle fra starten bare lade dem slagte hinanden - men det er jo også galt ikke ALIS?

    Når man ser en dum krigsherre med blodskudte øjne hugge hoveder af en masse mennesker så skal vi gøre noget og gør vi noget så er det også glat.

    Så tesen må være at lade dem være - som de avler kommer de aldrig til at mange syndebukke i Afrika.

    Faktisk skulle vi blande os helt udenom alt i Mellemøsten og udenfor. Så negere er fri for den vestlige indblanding og udbytning - ik?

    Hvor er det bekvemt at sidde i Danmark og se en udsendelse om at skære i fissen i Afrika og andre sindssyge lande og bare togle en anden anal - hov mener kanal imens man tordner for at der skal gøres noget. Det kaldes dobbelt moral på steroider.


  • #75   9. nov 2017 Alis C at det er resten af verdens skyld at Afrika blev opdelt er vel ok - men jeg må sige at Afrika jo selv skal være med til at rejse Afrika op.
    og nu talen om brønde så kunne man jo sætte gammel dags pumper op ligesom dem der stod på gårdene i gamle dage, jeg syntes også at huske hvordan brøndene forgiftes når Afrikanerne bekriger hinanden.
    Jeg må igen også fortælle om hvordan min mor fortalte mig om de små børn i Afrika der sultet og det fortalte hun hvis ikke jeg vil spise op - men Afrika har ikke hørt efter og det er nu 52 - 53.år siden.


  • #77   10. nov 2017 Hvad rager det os at en neger er død i varetægt- tusinde dør i Afrika så¨lige en der dør i varetægt...wow - tvitter facebook og ikke en skid om de andre.

    Send din medfølelse til Afrika og deltag i det du hele skriver om at gøre noget...

    For mig og rigtig mange danskere rager det en papskid. De har smidt 10 kroner i bøssen så gud bevare Danmark. Madvognen er på vej.

    Nu er det ikke vestens problem for som du siger så skal vi blande os uden om.

    De klare det meget bedre selv.

    Så kom så Afrika klar jer selv- nak jer selv. skyd jer selv. tortur jer selv. I er meget bedre end vesten. Og vi blander os totalt uden om....

    Kom så i dumme negere


  • #79   10. nov 2017 Hvad rager de sorte frihedskæmpere os - du Alis siger vi ikke skal blande os så fint.....lad dem være for deres Afrika...

  • #80   10. nov 2017 #69 - Lad være med at gøre det repræsentativt for hvad Afrika står for. Jr. Alis.

    Ejj hør lige her, synes du virkelig ikke, at det er rædselsfuldt at tænke på, at hvert 15. sekund er der piger/kvinder, der bliver mishandlet, TÆNK !! - hvert 15. sekund og det meste foregår i Afrika, uanset om du kan lide det eller ej, så jo, det er en stor del af det primitive Afrika.

    https://www.noedhjaelp.dk/det-goer-vi/sider/stop-omskaering

    https://globalnyt.dk/content/hvem-passer-paa-afrikas-piger

    https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/gynaekologi/tilstande-og-sygdomme/diverse/kvindelig-omskaering/

    https://www.radio24syv.dk/programmer/24syv-morgen/17182816/macron-er-elitaer-ikke-folkelig-unge-piger

    Det har intet med religion at gøre, det handler om traditioner, renhed og til glæde for mænd.

    Men hvad gør du selv, Alis - jeg går stærkt ud fra at du er planfader til mere end een og at du støtter godt til Afrika.


  • #82   10. nov 2017 Ja men jeg har nu også støttet som "fader" til to børn i Afrika i 15.år men pigen måtte ikke få en uddannelse af en eller anden årsag og det var selvom jeg gerne vil betale for pigens uddannelse så der stoppet festen smiley

  • #83   10. nov 2017 Ja, Leon, jeg siger igen igen, det er skruen uden ende. Der er ikke noget ved at blive gjort til grin, for det ville jeg føle smiley

  • #85   10. nov 2017 Jeg synes også du skal læse de link, jeg har postet til dig.

  • #90   10. nov 2017 #89 - Ja, Alis, for så kunne du ikke skrive, som du gør, ved at feje det ind under gulvtæppet og mene, at det ikke er:

    #69 - Lad være med at gøre det repræsentativt for hvad Afrika står for. Jr. Alis.

    Det er i allerhøjeste grad repræsentativt for hvad Afrika står for. Det foregår i 33 lande, hvor Somalia kommer en på en flot 1. plads, hvor hele 98% af piger/kvinder er skamferet. Selv dem som bor i Danmark, bliver sendt hjem til genopdragelse.

    Og så synes jeg du skulle SKAMME dig, behandler vi dem ikke ordentlig ?? FØJ at du kan få det over din mund, vi bestiller ikke andet, vi prøver på at få dem hjem, som allerede er blevet fanget.


  • #92   10. nov 2017 DF er et midterparti, der stort set fører socialdemokratisk politik, så er den ikke længere.

  • #97   10. nov 2017 #96 - det ved du ikke ret meget om, kan jeg læse, hvis DF var et yderst højrefløj parti, så havde de nok også været i regering, men den diskussion gider jeg ikke tage i den her tråd, den handler om Dansk Røde Kors.

  • #102   10. nov 2017 Jeg har sagt til dig 1000 vis af gange, hvor godt de har det i Danmark modsat andre lande i Europa, men du kan ikke se det. Du kan kun kritisere det danske samfund.

    Har du set, hvad de får af tilbud i Frankrig, Grækenland, Italien, Spanien, Ungarn, Rumænien, Polen, Østrig osv., osv..

    Du skal ikke klage over Danmark. Men har du så set, hvordan "flygtninge" klager over Danmark, de kræver og meget, de ikke kan forstå.

    Hvad skal vi så med alle argumenterne for at lade Afrika sejle i sin egen sø?


    Jamen, er det ikke Afrika der bliver fremhævet i oplægget ??


Kommentér på:
HM Dansk Røde Kors.

Annonce