{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Jobcentermøder .... {{forumTopicSubject}}

Bliver afholdt på politistationen. Er vi virkelig der, synes det er tragisk læsning.

Men hvorfor er vi kommet så vidt ?? - Er det fordi, det er blevet en aggressiv måde at stresse borgerne til utallige jobsamtaler, jobansøgninger og andre møder frustrationer over afslag på afslag, dårlig økonomi (dagpengesatsen) eller kan der være nogen sagsbehandler, der virkelig kan tricke, så det kan udløse voldelig adfærd.

Jeg tror, det kræver en del, at være sagsbehandler i sådanne jobs, det er ikke lige meget, hvilken udstråling du har, det skal bare være den rigtige ...

https://www.avisen.dk/top-efter-trusler-jobcenter-holder-moeder-paa-politi_469299.aspx?utm_source=news.dk&utm_campaign=jubii&utm_medium=link


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobcentermøder ....
  • #1   3. nov 2017 Stigende vold har fået jobcenter til at have vagter som hurtig kan tilkaldes hvis der er problemer. Og er der en klient eller flere som i den grad er voldelige så forstår jeg godt at man holder det hos politiet.

    Og så kan de bare true løs- de fjolser for så ryger de i detentionen og senere en retsforfølgelse for trusler.


  • #2   3. nov 2017 Er der noget at sige til, at der er borgere, der bliver voldelige, når systemet "tramper på de, der ligger ned".

    Borgere, der er syge, eller kommet til skade, bliver behandlet som om, det ALTID er deres egen skyld, at de er syge!

    Sagsbehandlerne har de bedste intentioner, men bliver pålagt at sørge for, at klienterne ikke kommer til at koste kommunen penge. Derfor bliver de placeret der, hvor kommunen får den største refusion fra staten.


  • #3   3. nov 2017 Busmann

    Nu tror jeg ikke det er så ukompliceret som du skildre det.


  • #7   4. nov 2017 Uanset hvad loven siger, kan det ikke være naturligt at sagsbehandlere bliver overfaldet eller myrdet, klart der er vagter. At der overhovedet nogle der tager den uddannelse i dag, det er farligere end at være politibetjent. smiley smiley smiley

  • #11   4. nov 2017 Nu kender jeg tilfældigvis en socialrådgiver, og han er ikke medlem af HK Kommunal men i Socialrådgiver Foreningen.

    At være sagsbehandler er noget andet, men kan dog godt behandle jobrelaterede sager.


  • #13   4. nov 2017 Ja, jeg ved ikke, hvor meget personalet har adgang til viden omkring div. faggrupper, for det kunne nok i nogle tilfælde være godt, hvis de sidder over for en frisør eller tømrer, hvor de kan berette om fagets ulemper og nedslidning og hvad det ellers kan give af skavanker.

    Men der er desværre ikke flertal af Socialrådgivere rundt i div. jobcentre, det er trods alt dem, der kender lovgivningen på området, men de koster så også noget mere.


  • #16   4. nov 2017 #14 - ole S - så må det være individuelt, jeg kender til et jobcenter, hvor de fleste er socialrådgivere heriblandt også sociologer.

  • #19   5. nov 2017 Der er ingen tvivl om at jobcentersystemet overhovedet ikke virker, og at alt for få mennesker kender deres rettigheder. Jeg kan anbefale www.hentpriser.dk mht. juridisk bistand, hvis man har svært ved det.

    Men juridisk bistand eller ej, så kan i da ikke i jeres ramme alvor mene at, uanset hvordan systemet er, at det så kan retfærdiggøres at true, eller sågar udøve, vold mod de ansatte?

    I de sager hvor borgerne opfører sig sådan burde der ganske enkelt lukkes i for kassen indtil de kan stille med en personlig undskyldning. Det er sgu ikke de ansatte på jobcenterets skyld at de ledige ikke føler de får hjælp nok.



  • #20   6. nov 2017 Men juridisk bistand eller ej, så kan i da ikke i jeres ramme alvor mene at, uanset hvordan systemet er, at det så kan retfærdiggøres at true, eller sågar udøve, vold mod de ansatte? Jr. Christoffer K.

    Hvor læser du, at der er nogen, der retfærdiggør vold mod de ansatte ??


  • #21   7. nov 2017 Der er vel en grund til det hedder jobcenter????

  • #22   7. nov 2017 Var det ikke mere korrekt at kalde det KONTROLCENTER.

    Det har meget lidt med jobformidling at gøre.
    Det er vel bare fordi "noget skal barnet hedde"


  • #24   7. nov 2017 Mange arbejdsgivere bruger ikke jobcenter - men LinkedIn som er verdens største faglige netværk.

    Man bruger også Facebook - så med de 2 muligheder får man ikke en masse skrald i indbakken.


Kommentér på:
Jobcentermøder ....

Annonce