{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Konfirmanden med de spidse sko {{forumTopicSubject}}

Morten Beiter har begået et ondt, men interessant og læseværdigt personligt portræt med wov-effekt af Esben Lunde Larsen.

Morten Beiter er født 1964. Er freelancejournalist med tilknytning til Weekendavisen og Danmarks Radio. Tidligere korrespondent for Berlingske Tidende med Italien og Sydøsteuropa som dækningsområde.

Uddrag:
"Det første, jeg erindrer om Esben Lunde Larsen, var hans sko.

Ikke et par helt almindelige sko i Vestjylland for ti år siden, ikke engang i byrådssalen på første sal i rådhuset i Ringkøbing, hvor jeg fik øje på dem. De var sorte og havde lange spidse snuder, der mindede lidt om de sporer, der spændes på en kamphane. Det var bæltgående sko made for walking , sådan billedlig talt, op ad karrierestigen. Ikke sko, man ville bryde sig om at komme i vejen for.

Resten af ham var en smalskuldret, landsbydegneagtig splejs, belæst og kløgtig uden tvivl, men med noget sært skidtvigtigt, arrogant over sig, som mindede mig om et eller andet, jeg i første omgang ikke kunne komme på. Vi var nogle stykker, der var mødt frem for at se den nye storkommunes byråd i funktion og for tavst at protestere mod et eller andet, om det var lukningen af en børnehave eller bebyggelsen af et grønt område, husker jeg ærlig talt ikke, men jeg glemmer aldrig det hånlige blik, han sendte os, da han gik forbi tilhørerpladserne."

Læs resten her:
http://www.e-pages.dk/weekendavisen/477/article/616417/4/1/external/?token=5ad871a4276f0c8af964a3660141ae4a

Foto: Scanpix

Kommentarer på:  Konfirmanden med de spidse sko
  • #1   21. aug 2017 Han er en usympatisk mand, og han har allerede lavet så mange fejl at man tager sig til hovedet. Hvorfor kom han ind i varmen efter at man havde anklaget ham for nepotisme og bedrag, Er det den slags typer der skal styre danmark, vorherre bevares. Sikke nogle fremtidsudsigter.

• #2   21. aug 2017 Der er også mange ting, jeg ikke forstår.
    Én af dem er, at Esben Lunde Larsen blev minister, en anden er, at der arbejdes intensivt på, at Carl Holst skal ind i varmen igen.
    Hvordan mon politikerleden er opstået?

• #3   22. aug 2017 Ja der er en grund til at vi ikke stoler på vores politikere, der er næsten altid nogle sager om hvad de har snydt med, og alligevel så bliver de ved med at være i regeringen, hvis det havde været den lille mand på gulvet var han blevet fyret .
    De fleste af disse ledere har nogle lig i lasten, det er mere reglen end undtagelsen.

• #4   22. aug 2017 # 3 kisser D

Sandt, desværre!

Kommentér på:
Konfirmanden med de spidse sko