{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

FE flere beføjelser {{forumTopicSubject}}

I den nye terrorpakke indeholder der forslag til at FE får flere beføjelser, som ens journaler, recepter, mails - faktisk flere beføjelser end NSA i USA.

Det begrundet med at det kunne gøre det lettere at fange IT kriminelle, og terrorister.

I forvejen bliver alle mere eller mindre overvåget via systemet Echelon*

*
Echelon ( menes at være det største elektroniske spion-netværk i historien. Det bliver styret af USA, Storbritannien, Canada, Australien og New Zealand hvor det bliver brugt til at gemme telefonopkald, faxbeskeder, e-mail, SMS hele verden over.

Den virker på den måde med Emails at den har nogle parameter som indeholder nogle ord som, Terror, bomber, Jihad, osv. som gør at den sorterer de mails fra til nærmere undersøgelse, man kunne også drille systemet ved en hel måned at bruge de nøgleord i en mails nr 2 som man skriver til sig selv, men så er muligheden for et besøg.

Så er der nogle som siger: ligeglad, jeg har ikke noget at skjule, næ det de vel ikke men jo flere beføjelser så ender man i et totalitært system a la 1984( George Orwel) Hvad alt du gør bliver overvåget, bla. din transaktioner, hele dit liv. Hvad vi her også snakker om er en samkøring af samtlige registre som pt. er beskyttet af data lovgivningen.

Så er der også et andet element som de begrunder med: større sikkerhed for befolkningen, ja goda økseskaft - FE kan ikke opdage en rød ladeport selvom de stod foran den - og så lige sagen med fortrolige dokumenter som blev spredt over hele rådhuspladsen. Så min tiltro til det legetøjs politi kan ligge på linje med en Lego klods. De beføjelser gør også at man uden retskendelse kan gå ind i dit hjem, din have, sommerhus, kolonihavehus osv.

Skjule noget eller ej så vil jeg stadig fastholde boligens retssikkerhed så der altid skal foreligge en retskendelse hvis de vil ind.

Kommentarer på:  FE flere beføjelser
  • #1   3. aug 2017 Er det, hvad vi kalder for udvikling - hvad kan vi snart, ikke en skid uden det bliver opdaget. Sætte en bombe til, så vi kan starte forfra, det kendte de ikke til i Morten Korch tiden - ville du ind, var det kun fysisk, og det var dem, som var inviteret til eftermiddags kaffe m/hjemmebagt kage, der var en duft af jeg ved ikke hva

• #2   3. aug 2017 ja nu stinker det mere af armsved.

• #3   3. aug 2017 Kendte de ikke til deo dengang - jeg ved godt, at årtierne ikke helt kan sammenlignes, for der var sikkert også noget dengang, der ikke var så godt, men hvad, ved jeg ikke ??

• #4   4. aug 2017 Jamen hvis man er paranoid over at der bliver overvåget, så man man jo bare tage sige forholdsregler.
    Lad være med at skrive mais og sms. Send brev med Post nord.
    Lad være med at bruge dit kort i butikkerne og nettet. Hæv dine penge og betal kontant.
    Drop facebook og kør ud og besøg dine venner i stedet.
    Og til sidst, drop Baboom og kør ned på værtshuset og ordn verdenssituationen, for nogle gange virker det sgu' som værtshus herinde.

Ja jeg er ligeglad med overvågning, for jeg har ikke noget at skjule, så hvis de vil kigge med, når jeg bestiller noget på nettet, er det helt i orden med mig. Det vil jeg godt bytte ud mod at blive sprunget i luften på stationen, når jeg venter på toget.

• #5   4. aug 2017 Og til sidst, drop Baboom og kør ned på værtshuset og ordn verdenssituationen, for nogle gange virker det sgu' som værtshus herinde. Jr. Forhedehulehelvede.

Har du et godt navn, til det værtshus herinde ?? - Men måske skyldes din opfattelse af diverse her, at du ikke lige læser det i den ånd, det er skrevet ud eller også så er du måske bare humorforladt.

Et godt råd, start selv op med debatoplæg og slut af med, hvad du ønsker for den debat, så kan det være, du får det, som du vil have det.

En rigtig god weekend til dig og op med humøret

• #6   4. aug 2017 Jamen det må da være fint for dig at kunne leve i et totalitært samfund med total overvågning.

Det må være fint at være ligeglad med at samfundet kun har en stemme, en mening, en politik som du må rette dig efter ellers kommer du i fængsel, jeg syntes du skulle se filmen 1984 og The wall med musik fra Pink Floyd, eller stalin Hitler, Mussilini. eller DDR som pølsen i numsen.

Det må også være rart at det ikke genere dig at folk bare kan vælte ind i din stue og rode rundt uden en dommerkendelse for du har ikke noget at skjule - du er den mest tolerante person jeg har mødt.

• #7   6. aug 2017 #6
    Hvem er kommet i fængsel for at have en anden politik og hvem får ransaget sit hjem pga. det? Og jeg kender udemærket historien, men det er jo ikke det der er tale om her.
    Og ja. De må godt komme hjem og kigge alt hvad de vil. Det vil jeg godt tage i bytte for deres mulighed for at stoppe en torrorist, elller bandemedlem, som ellers ville have dræbt mine børn.
    Hvor mange helt almindelige Danskere har fået deres hjem ransaget af politiet pga deres politiske holdninger?

• #8   6. aug 2017 #5
    Dette er en debat hvor personers ånd ikke kan føles fra personen. Det eneste man kan gå ud fra, er hvad der bliver skrevet og her er det tit fuldemandssnak.

• #9   6. aug 2017 #8 - FHHH, du taler for dig selv eller ??

• #10   6. aug 2017 Jeg er åndeløs

• #11   6. aug 2017 Jeg vil have åndelig omsorg

• #12   6. aug 2017 Jeg lider ikke af omsorg for hele verden kun indenfor min verden.

• #13   6. aug 2017 Men Danmark kan redde hele verden, vi skal bare betale noget mere i skat og se glad ud

• #14   6. aug 2017 187 millioner til Tingberg fordi de stakler har så meget krav på speciel omsorg

• #15   6. aug 2017 Ja - det er meget sørgeligt, så det er blevet forandret, det var engang et pænt kvarter, det er det slet ikke mere, nu er det en GHETTO

• #16   6. aug 2017 ja der findes en del savlende afkom fra for tætte relationer så det koster jo

• #17   6. aug 2017 Ja, der er blevet alt for mange skydegale kvarterer, det er stort set på linje med Wild West i de værste stater i USA - jeg er ikke opvokset med No Go Zoner, det er langt ude

• #18   6. aug 2017 Der er flere skyderier i Danmark end i Chicago

• #19   6. aug 2017 Det er sørgeligt

Kommentér på:
FE flere beføjelser