{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Bolig - realkredit - osv. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg så (fogeden kommer på besøg) for en uges tid siden og der var en sager og den første hanlede om hvordan et ægtepar på Langeland der havde levet som sygeplejerske og brandmand hele deres liv (altså havde hjulpet andre mennesker hele livet) og som så havde fået kroniske skader, der gjorde at de ikke længere kunne klare at holde hus, samt betale termin på huset og da det ikke kunne sælges var det begæret på tvang.
kreditforeningen som havde 700.000.kr i huset fik så huset for 50.000.kr, så de stakkels mennesker måtte går fra huset med en gæld på 650.000.kr, jeg undre mig over at kreditforeningen ikke bare lod de to mennesker være lejer i huset og ellers tænkte jeg at kreditforeningen måske bare vil lade huset stå og forfalde ..... kan jeg have ret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bolig - realkredit - osv.
  • #2   26. maj 2017 Torben ja du har jo nok ret, men selvom jeg ikke selv har prøvet turen, tror jeg først folk vågner op hvis de selv står uden kredit smiley

  • #4   28. maj 2017 Claus G jeg må så spøger dig om hvem der i den sidste ende skal betale for kreditforeningernes grådighed og tænker at kreditforeningerne vel kan trække tabet fra i skat når folk der skylder kreditforeningen penge er døde, personligt kan jeg godt regne men syntes der regnes meget forkert i sådan sager også i sådan sager smiley

  • #6   29. maj 2017 Claus G Bilka, netto OSV har da gode tilbud dagligt og det har jeg nu aldrig hørt realkreditforeningerne have smiley

  • #9   31. maj 2017 Torben H jeg tager lige Claus G først og jo Claus G jeg er udmærket godt klarover at butikkerne tjener penge og da de også tjener ved udsalg fortæller det jo os hvor meget de tjener smiley

  • #10   31. maj 2017 Torben H jeg vil nu stadigt påstå at en bankforretning og en indkøbsforretning så absolut godt kan sættes sammen, da de begge to tjener penge, du må nu ikke tro at jeg er helt væk når der tales om økonomi.
    Men jeg kunne jo spøger dig Torben H og Claus G om hvad i syntes vi har fået for alle de bankhjælpepakker, hvis i kan sætte dem ind i bankforretningsverden, for jeg tror nu ikke der findes nogen regeringer der vil havde lavet en hjælpepakke for Nettokundernes skyld.
    Jeg ved jo også godt at man ikke kan gå i Netto OSV med en krone for at købe en mælk der koster en krone og halvtreds øre OSV - OSV smiley


  • #11   31. maj 2017 Der hvor jeg vil hen er om folk syntes det altid er en fair måde folk behandles på smiley

  • #14   1. jun 2017 Claus G 5# det var nu dig selv der trak netto OSV ind i talen om forretning smiley

  • #15   1. jun 2017 Torben H Ja men Gudskelov for at vi ikke behøves at være enig og jeg ved jo nok om hvordan bankverden - finansverden funger, men der for behøves jeg ikke at være enig med den verden + det er jo ikke alderen der gør en klog, det er vel livserfaringerne der gør folk klogere med tiden og man kan jo godt være 90.år og dum eller 15.år og kaldes for at være klog, det kommer vel an på den og hvem du spøger, jeg er selv på vej til min sommer nr.58 og har intet problem i hvad andre tænker - men vi ses vel i en anden debat smiley

  • #19   2. jun 2017 Claus G den tale om netto om økonomiske forretninger og at du har gjort dig i invest verden gør dig vel ikke klog Claus G (du kunne vel kaldes for heldig) og tænker på hvordan aktierne har kørt op og ned i mange år og hvad får dig til at tro jeg har ligget under for finansverden?

  • #20   2. jun 2017 Torben H min jeg kalder nu ingen for dum, det var bare eksemplet og jeg kender og har kendt folk der havde fået topkarakter i alverdens fag, men de kunne ikke lave mad OSV
    og høre gerne om K.


  • #22   2. jun 2017 Claus G jeg er ellers ikke til noget i de dage her, men tænk på dem der har købt muresten da de var dyrest og hvor folk har måtte sælge billigt, måske det er folks egen skyld, men de fleste der køber mursten håber jo at de gode tider består.
    Jeg har også kendt en del hvor deres investeringer er gået super godt og jeg kan godt forstå din tale, dog findes der "mener" i mange ting og vi kan vel blive enig om at en kæde kun er så stærkt som det svageste led smiley


  • #23   3. jun 2017 Det jeg kender til finansverdenen er, at eje fast ejendom har altid gået i bølgegang - altså op og ned - og vi skal have is i maven, obligationer er, hvis du vil have en sikkerhed men lille afkast og aktier er også en stor bølgegang, vi kan være noget så heldige og modsat vi kan tabe hele indsatsen.

    Vi kan "lege", hvis vi har råd til at miste og vi kan vinde den helt store gevinst.

    Men det må ikke være sjovt at nå dertil, hvis ens ejendom skal på tvangsauktion, men vi kan aldrig vide smiley


Kommentér på:
Bolig - realkredit - osv.

Annonce