{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Politisk uvidenhed eller politisk uvilje. {{forumTopicSubject}}

Ja hvad skal jeg sætte først, jo lad mig tage den sidste (i min verden stor skandale) Postnord skal fyre 4000 ansatte og det efter at de har afskediget 3000 fornyligt (grundet en mega stort milliard underskud) og læste lige at de søgte om en milliard indsprøjtning (jeg må så spøger hvorfor) og hvem er det der får alle de penge og igen hvor forsvinder alle de milliarder hen (jeg har ikke fået mere post, ej heller mindre) + det kun er blevet dyre og dyre år efter år og ja jeg ved godt (vores digitale verden) trækker sin del af læsset, men forstår ikke hvordan mange milliarder bare sådan kan forsvinde.

Jeg tager da lige DONG og den danske regerings salg til Goldmann sacks bank der fik x-antal aktier for x-antal milliarder og hvor den selv samme bank har solgt deres aktieandel for x-antal mange - mange flere x-antal milliarder (penge der kunne havde lunet godt i den danske statskasse) til gavn for vores lille land.

Jeg bliver altså lige nød til at tage salget af Danmarks koppevaccine fabrik for x-antal millioner og hvor der få dage efter bliver sagt at den fabrik var over 100. millioner mere værd + der var anden der havde afgivet et meget støre bud - endog et dansk bud, der blev afvist.

Når men jeg kunne jo forsætte med hvordan politisk uvidenhed eller måske politisk uvilje er årsagen til de i min verden meget dårlige købmandsskabs egenskaber - findes der nogen der vil give mig et svar og nej nej vi behøves jo ikke nævne IC-3 og 4 togene smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politisk uvidenhed eller politisk uvilje.
  • #4   8. mar 2017 Ja det er rigtigt mange arbejdspladser der er gået tabt og der kommer mange flere endnu og det selvom der burde komme flere i de forskellige sektor - robotter kan jo ikke alt - Gudskelov for det smiley

  • #17   9. mar 2017 Jeg må sige at de fleste ser deres egen meninger som de rigtige og jeg stemmer nu stadigt på SF og håber at de kan gøre en forskel efter det næste folketingsvalg smiley

  • #18   9. mar 2017 Leon - SF nærmer sig stærkt midten af dansk politik.

    Men jeg vil da gerne berette om, hvorfor jeg valgte privatskole til mine børn. Det gjorde jeg ene og alene pga en Folkeskole, der er for slap på alle områder, ingen læring og alt for lidt disciplin.

    Mine børn har fået livets gave, nemlig at vide, hvad der er rigtigt og forkert, hvordan man skal begå sig socialt og i det danske samfund og så har de fået en god uddannelse og har et godt liv.

    De skolepenge er den bedste invistering, jeg har gjort smiley - måske lidt udenfor emnet, sorry - men svarede lige på et indlæg her.

    Mht PostNord, er det ikke deres egen skyld, de har jo gjort det hele umuligt, jeg aner ikke, hvor der ligger et posthus og har heller ikke set en rød postkasse fungerer i miles omkreds - men der er flere og flere handler over nettet, og dermed masser af pakker, der skal leveres, kan det ikke bære det ??


  • #22   9. mar 2017 Men det var kommunisten, stifteren af SF Axel Larsen.

  • #26   9. mar 2017 Vi har da et godt socialt sikkerhedsnet i DK - hvor andre steder i verden, har de det.

    Jeg går ikke ind for barnepigementaliteten og staten styrer mere end rigeligt af de tjente kroner, vi er ved at knokle os ihjel, nogen af os.


  • #29   9. mar 2017 Vi skal have Nord Korea modellen, så skal du bare se, hvor det ville rykke sig smiley smiley smiley

  • #32   9. mar 2017 Uanset, hvem der sidder på magten, så kan der ikke graves job op af jorden, Alis forstå det nu. Det er ingen regerings skyld, at vi ikke har jobs nok til alle, det er udviklingen på verdensplan, du skal se på.

    Ang sygdom, jeg mener jeg stadig, vi har hospitaler og læger, der kan tage over og vi kan stadig gå gratis til læge.

    Mange sygdomme kan helbredes i dagens DK, hvis patienterne er indstillet på at blive helbredt.


  • #34   9. mar 2017 Kan du huske HTS - hvor mange jobs, var der der ??

    Men hvis din tanke er længere tilbage i historien, så var det også andre tider, verdenen ændrer sig hele tiden.

    Også politisk, nu kan du bare se på SF+DF de skal snart giftes og S+DF, de fører samme politik, det er snart ikke til at finde ud af mere smiley smiley smiley


  • #36   9. mar 2017 Måske ville det være en god ide, at der kun var løsgængere i Folketinget, hvor de stemte individuelt - så havde vi 179 profiler at stemme på, det kan være, det ender sådan.

    Udviklingen går i den retning er mine fornemmelser.


  • #38   9. mar 2017 Jeg er også blevet behandlet godt i det danske sygehusvæsen, har slet ikke noget at klage over smiley smiley

  • #43   9. mar 2017 Jetset jeg har også gået på Privatskole og jo der fik jeg Danmarks bedste historielære (men det var kun en del år) så kunne jeg kommer til bage til folkeskolen.
    Jeg har også været igennem sundhedssystemet mange gange + det har reddet mit liv flere gange, så ja et 13 tal med pil op ad.
    Men jeg kan også se hvordan sundhedssystemet tvinges i knæ grundet besparelser.


  • #45   9. mar 2017 Ja, men jeg mener så også, de driver det sundhedsvæsen forkert. De sparer ikke nogen steder, ved at sende patienterne hjem, før de er raske, for de ryger jo rask væk ind igen, og hvergang der bliver indlagt en patient, koster det kassen, denne kunne de spare, ved at beholde patienterne til de blev raske.

  • #47   9. mar 2017 Jeg er helt enig, Ole - de burde tage nogle skarpere briller på, det er prioriteringerne der er noget i vejen med.

    Det er et godt netværk at have, vide at vi kan komme på hospitalet helt gratis, hvis vi får brug for det smiley smiley


  • #48   9. mar 2017 Jeg må sige til dig Ole S og Jetset at hvis der sparres nok på sundhedsvæsnet betyder det ikke så meget om der er pensionspenge nok, da der ikke er ret mange tilbage til at få dem og ja det er jo vores politikere på Christiansborg der sætter rettesnor for hvad kommunerne må og ikke må smiley

Kommentér på:
Politisk uvidenhed eller politisk uvilje.

Annonce