{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE I DANMARK - TALES DER OM KULTURBERIGELSE ELLER ER VI BARE DUMME. {{forumTopicSubject}}

Ja syntes at denne historie skulle ind under politik, da der åbenbart findes folk der mener at vi i Danmark skal kulturberiges med billeder af terrorister (jeg må så lige bede om kammertonen, for jeg har for en gangs skyld nået grænsen for hvor jeg syntes er ok) og der skal ellers noget til før jeg siger stop, men hvordan kan man sætte billeder op af to terrorister der var med på dagen 9/11 en sort dag for den frie verden og hvor mange uskyldige mennesker måtte lade livet, så jeg er ret uforstående over for det at de kan sættes op som en kulturberigelse i København.
Jeg kommer til at tænke på hvordan en kunstner lage grisekroppe på gulvet (og hvor de så kom i nogle lufttætte montre, hvis jeg ellers husker rigtigt, men husker i så også hvordan en kunstner udstillet lort på dåse, ja jeg har kun at sige: hvis det er kunst bryder jeg mig ikke om kunst, så jeg nøjes gerne med billeder/malerier, hvis det er ok med jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE I DANMARK - TALES DER OM KULTURBERIGELSE ELLER ER VI BARE DUMME.
  • #1   2. maj 2016 ja leon

    Merde d'artiste 1960 hvor en kunstner lavede dåser med sin egen afføring. Nu kan man jo ikke håndhæve frihedsretten selektivt men må være generel for alle om du eller andre mener det er for meget. Vi forsvarede da også de billeder fra Jyllands posten med næb og klør selv om mange mente den lige var i overkanten.

    Udstillingen kan da godt indeholde billeder og ting fra terrorister da den netop pointere det vanvittige - det er ikke for mig en kulturberigelse for jeg kan jo vælge selv ikke at møde op. Det er jo også folks ret at boykotte - som en stille revolution så udstillingen falder til jorden. Man kan gøre meget uden at skrive et ord - for skriver man ordet så sætter man jo fokus og reklame for det de ikke gider se. Folk har helt glemt det tavse våben som for mig er ret effektivt hvis flertallet bruger det.


  • #3   2. maj 2016 ja fedtegreven

    Kan huske et eksperiment hvor man havde 2 glasklokker...

    1. Bic Mac fra Mc. Donald
    2. en burger fra Burger King

    De var lufttætte og efter et år så så den fra Mc Donald ud som om den var lagt i dagen før. Det fortæller netop at det er shit.

    ps... det var så lige OT.


  • #5   2. maj 2016 POLYSL jeg er stor tilhænger af ytringsfriheden også Jyllandsposten og dens tegninger, ligeså de tegninger der blev lavet i Paris (jeg har dem faktisk i mit hjem) og ja ja jeg bliver jo heller ikke skør/dum fordi der er en der tegner min Gud på alverdens forskellige måder (min Gud kan li at blive vist på alle måder, en måde at reklamere for min Gud på) så han/hun tager det helt roligt og min Gud syntes ikke om ekstremisme smiley

  • #6   2. maj 2016 Min gud er 40 cm fra mig foran smiley smiley

  • #7   2. maj 2016 Fedtegreve af Næstved, POLYSL når i taler om Burger kommer jeg til at tænke til bage på en gang hvor jeg havde købt en bakke tomater og hvor de lå i køleskabet i 8. uger og de var som nye da jeg så tog dem ud (hvad mon de har været udsat for) smiley

  • #8   2. maj 2016 ja så tænker man økologi så ved man at holdbarheden ikke er ret lang - Men de tomater må absolut være sprøjtet med et eller andet stads.

    Har lige plantet tomater på min altan så håber jeg sgu det ikke er de store som sidste gang der stod - cherry tomater - sikke en urskov smiley


  • #10   3. maj 2016 Hvad er kunst?
    Noget som i dag anses for kunst og sælges for millioner af kroner, blev bestemt ikke anset for at være kunst i samtiden - i 1800-tallet eller et andet århundrede - Tværtimod.
    Så fordi vi ikke kan lide noget, som måske/måske ikke er kunst, kan det sagtens være, at eftertiden vurderer det som kunst.

    Lad mig nævne et eksempel, Van Gogh. Han døde ludfattig, fordi ingen gad at eje hans malerier, mens han levede, og der er også andre.

    Hvad disse i vores øjne terrorister angår - ja de dør for en sag, og det er netop temaet for udstillingen. Andre er døde for DERES sag - en sag som ikke var commes il faut tidligere, men i dag er anerkendt som en værdig sag (i vores øjne)


  • #13   3. maj 2016 Jeg har da hele livet tjent mine egne penge, og det er da gået meget godt (syntes jeg selv) Burde kunstnerne ikke også tjene deres egne penge, i stedet for støtte?
    Der var jo også lige ham med guldfisk i en blender!!!


Kommentér på:
HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE I DANMARK - TALES DER OM KULTURBERIGELSE ELLER ER VI BARE DUMME.

Annonce