{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

når i køber ting her inde {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det så at næsten ALLE de siger godt for en handel lige så snart fx en person han siger jamen jeg vil godt skrive under på at telefonen (alle andre ting) den ikke er stjålent !

også så siger vi at ham/hende i køber noget af de skriver på et stykke papir at den ikke er stjålet osv ! hvad vil i så bruge det til ? telefonen er stadig stlålent og hvis i bliver anholdt en dag eller lign. så tjekker de den også finder de ud af at den er stjålet også vil i sidde der og sige at telefonen er købt over nettet af en eller anden som her skrevet på et stykke papir ! Hmmm det kan i altså ikke bruge til noget OVERHOVDET og så skal i jo lige huske hvor i har lagt den seddel også fordi der fandme mange her inde som ikke kan finde ud af og passe på deres kvitteringer ...

og hvis telefonerne ikke er stjålet så kan de da bare gå ned i butikken og bede dem om at printe en ny ud ! det koster somregl et par kr. men altså så har i en kvitteringerin !

og fatter slet ikke dem som køber telefoner som der ikke engang er billeder af ? der er kun billeder fra en som de lige har slået op på google !

det er blevet så nemt og snyde her inde og der er alt for lidt kontrol med det ! bare lige lidt råd til jer som køber elektronik her inde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når i køber ting her inde
  • #1   18. sep 2008 havde overvejet at købe et media center. men tør simpelthen ik overføre 1600 kr til personen, kender ham ik! og jeg tilbød at overføre halvdelen før og resten efter,. evt 60 /40 men han vil ik. jeg har før mistet penge, fordi jeg har overført og ik modtaget noget som helst, tom skuffelse. sys der burde være en mulighed at skabe en sikkerhed

  • #2   18. sep 2008 Jeg forstår heller ikke dem der tror de er sikre med sådan en seddel, og handler med en der kun har billeder fra Google.

    Mht. konotrol, hvad skal vi så gøre? Vi kan jo ikke afgøre at noget er evt. snyd eller lignende, ud fra nogle billeder der ikke er der. Det kan jo være reelt nok, og så længe der ikke er håndfaste beviser, kan vi intet gøre.

    Men hvis alle herinde stopper med at handle med sådanne typer, så finder folk nok snart ud af, at de er nødt til at have ordentlige billeder og kvitteringer, og så kommer vi det måske til livs i det lange løb.

    Mht. betaling, har jeg kigget lidt på http://www.privatbetaling.dk - jeg kender dog ikke noget til siden, men måske det var et alternativ.


  • Michael W
    Michael W Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 39
    #3   18. sep 2008 Hvis en person skriver under på den ikke er nakket. med sin adresse og underskrift.. Så hæfter du ikke..

  • #4   18. sep 2008 der burde være stemmesystem så sælger/køber kan troværdigheds vurdesres, evt gøre som det er gjort på andre salgssider

  • #5   18. sep 2008 Michael > Sådan et kan køber jo bare lave. Det har ingen gyldighed, medmindre det er "tinglyst" eller underskrevet af en advokat eller lignende.

    Fugl > Ja, men nogle folk ville bare stemme lavt for at "svine andre til". Ligesom nu med stemmer på fotoprofiler.


  • #6   18. sep 2008 Dennis

    ja stemmesystemet er dirigeret af pigesure teenagerer herinde, men kunne gøres som f.eks på qxl hvor du modtager en aktiverings kode pr post..

    det vil ikke løse alle problemerne med fup og svindel, men ihvertfald forminske svindleriet..


  • #7   18. sep 2008 Fugl > At man skal aktivere det skiller kun lidt af bukkene fra fårene - det samme med hvis man skal skrive en tvungen beskrivelse.
    Det ville være en fint tiltag, men spørgsmålet er om det gavner som helhed kontra det arbejde der skal lægges i det. Jeg kan desværre ikke give svaret.


  • #8   18. sep 2008 Jeg vil sige, at jeg har handlet med flere herinde, og på hestegalleriet og det har jeg haft godt erfaringer med. Både når jeg har solgt eller købt. Desuden har jeg også købt en mobiltelefon. Til den fik jeg både kassen og en kvittering med.

    Det er op til folk selv, at vurdere, hvem der er mest troværdige at handle med. Det skal man jo også ude i virkeligheden, og ikke bare her på siden. Det er ikke Babooms ansvar. De har en god markedsside. Det er køber og sælger der har ansvaret.


  • #9   18. sep 2008 dan Hdu skal ikke købe noget medie center af nogen 1600 er sq også en del penge og miste !

    Man kan jo bare sige at folk de kan sende tingene til ens adresse også sender man penge bagefter hvis pakken er som den skal være ellers kan man sende pakken tilbage , man har jo folks adresse hvis man er sælger så hvis de ikke betaler henter man bare sine ting igen eller får nogen til det


  • #10   18. sep 2008 Michael W : jo du hænger selv på den hvis du har købt noget det er stjålet ,

    FX. DU vil købe en ting af mig , du overføre penge ! og skriver et stykke parpir med havn og adresse også sender jeg det med og su kigger på det og siger god for det , !

    MEEEEN jeg sketter da bare min profil her inde og når du bliver knaldet for at have et stjålet telefon kan jeg grine fordi det eneste du har er Navn og adresse på en som jeg har slået op på de gule sider , og så skal du til og forklare dig ud af hvor du har den fra og den seddel der der kan du jo lige så godt selv havde lavet så ? bare som undskyldning for din mor ikke måtte se den var stjålet !


  • #11   18. sep 2008 Dennis J : den der privatbetaling den er jo perfekt altså , har du læst hvordan de gør der inde ? det sq smart

  • #12   18. sep 2008 Rasmus > Ja jeg synes også om idéen, og har læst hvordan det foregår. Problemet er bare: hvem skal dømme hvis sælger siger pakken indeholdt det den skulle, og køber siger det modsatte? Stakkels dem, for de må da komme i noget af en kattepine.

  • #13   18. sep 2008 ja men man snyder jo ikke og der er stadig en mere sikker måde end den måde som folk der bruger nu

  • #14   18. sep 2008 Rasmus > Helt sikkert! -Og man kan jo bare deles om de 10-50 kr det koster.

Kommentér på:
når i køber ting her inde

Annonce