{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
196 visninger | Oprettet:

Hvad tænker i ? {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/indland/prins-joachims-boern-faar-frataget-deres-titler-ualmindeligt-haardt-og-unoedvendigt

Sikkert dronningen følger med tiden… smiley

Men synes det er lidt synd for børnebørnene at hun fratager dem titler de er født ind i.
Kunne man ikke ha ventet til de giftede sig eller måske vente til de fik børn.

Bare det ikke giver dårlig stemning internt i familien smiley

Nu er jeg ikke super royal. Men prinser og prinsesser er jo også mennesker med følelser smiley

Kommentarer på:  Hvad tænker i ?
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 81 Svar: 1.620
    #1   29. sep Nu ser jeg at regeringen lige har fået løftet psykiatrien og særlig hjælp til unge, så
    de børn må jo blive henvist til den rette afdeling.
    Ja nu kunne børnenes forældre jo have klaret det problem for længst.
    Dronningen følger jo bare tiden, hvor ikke alle der har set en kongelig også skal have apanage.
    Så godt hvis der ryddes lidt op i bukken og skrabe for mennesker der intet har betydet for landet.

• #2   29. sep Det var på tide at de gjorde noget der. Det haltede os i den grad.

Ja altså er delvis enig i at det er godt hun følger tiden.
    Men tænker bare ikke unødvendig ballade i familien.
    Men stadig synes jeg er det er ufint overfor hendes børnebørn.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 81 Svar: 1.620
    #3   29. sep prins Joachim, prinsesse Marie og grevinde Alexandras og her ser vi så hvad der er vigtig og en psykisk belastning, at den eneste der er født til en titel er Joakim.
    Så at hans børn med en ikke kongelig skulle få problemer med titler er en gang padder.

• #4   29. sep Som den anti-royalist jeg er, er det helt i orden, der bliver ryddet op i alle de prinser- og prinsesser-titler, der bliver flere og flere af i årenes løb.

• CarstenJ
    CarstenJ Online Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 91
    #5   29. sep Egentlig synes jeg at det er forkert at fratage dem titler, de er født ind i. Det rigtige havde været, det er i hvert fald min mening, at det skulle gælde nyfødte fra det tidspunkt hvor ændringerne blev indført. Så de der allerede har en prinse/prinsesse-titel beholder den, men deres børn vil ikke få den titel medmindre de lever op til kravene.

• #6   29. sep https://ekstrabladet.dk/underholdning/kongelige/danskekongelige/nu-reagerer-prins-joachim-meget-ked-af-det/9447865

Jeg er hellere ik særlig royal eller har børn selv for den sags skyld.

Men det gør stadig ondt st se hvor påvirket Joachim er hvilket han naturligvis er fordi der er følelser med i spil. Og det er hans børns følelser.

Tror altså dronningen har glemt en mellem regning her smiley
    Mennesker og følelser er mindst lige så vigtigt som at være omstillingsparat og med i tiden …….

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 145 Svar: 1.857
    #7   29. sep Joachim har altid gjort når med systemet.
    Solgte arvegodset Schackenborg for egen gevinst og skabte uro i kongehuset

Han har ikke gjort sig fortjent til en eneste titel eller isenkram på hans dekorerede officielle jakke.

Med titler følger penge, og det er det de fleste er vel sur over tror jeg.
    Det er godt nok synd for dem

• #8   29. sep Som der også blev nævnt, så skal man direkte arbejde for Kongehuset, for at bevare disse titler.

Hvilket ingen af dem gør.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#9   29. sep Netop Cris

De kongelige arbejder jo ikke, de nyder og de får penge for deres jobs som protektor

Hvis man tager protektor jobbet for CARE så har vores royale kongelige højhed et års indkomst på over en million uden at betale skat og det er uden møde pligt til årsmødet smiley

Så er der ca. tyve mere af slagsen

• #10   29. sep Jeg er chokeret over denne udmelding, det synes jeg ikke, klæder Dr. Margrethe, hvis det endelig skulle være, så kunne hun vente, til hun fik Oldebørn, så de ikke blev født med titlerne.

Der er ikke noget mere forkert, at fratage dem titlerne, det hører med til et Monarki, vi kan bryste os med, at vi har verdens ældste Monarki og næsten ingen skandaler, Kongehuset repræsentere Danmark ude i den store verden og får gode aftaler med hjem, afholder store Statsbesøg og hvad dertil hører, det hører med til historien og er en kulturbegivenhed, der er meget vellidt i hele verden.

Det er en ommer Margrethe.

• #11   29. sep Måske stikker der mere under, som vi ikke ved.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#12   29. sep Netop Cris

Det er jo ingen hemmelighed at Joachim har lavet stor ballade i de sidste par år hvor han ikke ville på balkonen sammen med sin bror som han er yderst misunderligt ovenfor.

Dronningen har vel ikke glemt at han solgte arve godset Schackenborg og nu hvor han har fået foræret Caix slottet er alle vel bange for at han laver den stunt en gange til.

• #13   29. sep Prins Nikolai er i chok over dronningens beslutning.

Det ER da også frygteligt, hvad Margrethe går og finder på smiley

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-09-29-prins-nikolai-er-i-chok-over-dronningens-beslutning

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#14   29. sep Annella

Men må ikke tage slik fra børn, det kan de ikke lide , Tænk sig at andre børn ikke længere skal sige Prins smiley

• #15   5. okt Ak ja og nu den stakkels prins Joachim klager over, at hans børn er blevet "frataget deres identitet".

Det må både Joachim, hans kone, ekskone og børn så bare lære at leve med, andre børn giver afkald på meget mere end en titel.

• #16   5. okt Ja så må de igang med at skabe deres egen…

Vi andre har os mistet og haft modgang.
    Og rejst os igen.

Joachim skal passe på med ikke at indtage den ledige offerrolle…. Hans fars.

Kommentér på:
Hvad tænker i ?

x