{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
334 visninger | Oprettet:

Jojo
Jojo
Følger: 5 Følgere: 27 Emner: 289 Svar: 2.678

Hvem har nappet gasset {{forumTopicSubject}}

Nordstream 2 er alligevel fyldt op med gas til Tyskland, og nu er trykket forsvundet i e smiley n område foran Bornholm

Godt at vide hvem har stukket sugerøret ind i ledningen

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/krimi/gasl%C3%A6kage-observeret-p%C3%A5-nord-stream-2-s-rute-n%C3%A6r-bornholm/ar-AA12g3Xz?ocid=msedgtp&cvid=041581ef56054abeacbcd0094b79e116

Kommentarer på:  Hvem har nappet gasset
  • #1   26. sep 2022 så må man ikke tænde en smøg ude på havet KABOOM!

• #2   26. sep 2022 Jojo ja det kan vi kun gisne om smiley

• #3   26. sep 2022 Haha

Det vrimler med rygter Leon

Det er Rusland selv som har lavet hullet, og nu påstår de at det er sabotage på Russisk gas, så nu kan de annektere Bornholm for at forsvare gasset bliver til Tysk varme uden betaling.

Vi følger sagen tæt smiley

• #4   26. sep 2022 Jojo ja men så har fantasien frit spil og jeg vil ikke nævne landets navn smiley

• #6   27. sep 2022 Det ser ud til at man bliver mere og mere overbevist om at det er sabotage.

Det er muligt det er Rusland, men det kan også være nogen, der ved at Rusland automatisk vil få skylden.

• #8   27. sep 2022 jeg siger bare at det er meget belejligt for Putin at de gaslækager sådan lige pludseligt kommer - så er han jo fri for at komme med anden undskyldning.

• #9   27. sep 2022 Leon

Det er faktisk ikke utænkeligt at Rusland selv har saboteret 2 projektet for så at give skylden til vesten, dette er en kendt Sovjet taktik, det er også EU, skyldt at Rusland er nødt til at bombe med atomvåben in Ukraine.

Rusland forsvarer jo bare de lovlige annekterede områder, og de eventuelle atom bomber som er bare noget strategisk kommer ikke til at ramme deres egne.

Personligt tror jeg at Rusland har våde drømmer om Bornhold, som giver dem frit spil i Østersøen.

Men lad os bare håbe på at det er bluf. smiley

• #10   27. sep 2022 Jeg læste for mange år siden at et udslip af gas i havet, ændre vands bæreevne, som betyder at et skib i det område synker lige med det samme.

• #12   27. sep 2022 Jojo jeg tror på at Putin forsøger at få den Russiske befolkning til at tro at han er deres messias - stakkels den Russiske befolkning.

• #13   27. sep 2022 Ja, lad os håbe på at det er bluf. Men Danmark er altså på en russisk liste over uvenlige lande. Og Putin er bl.a. oppe imod ham her

https://www.berlingske.dk/politik/anders-fogh-rasmussen-med-alvorlig-advarsel-putin-er-lige-saa-farlig-som?fbclid=IwAR1ST9066ch9Jqv37no-eTmYcH24x4e0KAZiFBig590lBUJgDi44HlBSxR0

Fogh Rasmussen er ekspert i manipulationer, og her bakker ham op omkring Zelenskyj. Jeg abonnerer ikke på Berlinske, så jeg kan ikke læse hele artiklen, men overskriften siger også en del.

Igår købte jeg filmen, der er en opfølgning om Hvidstensgruppen. Jeg har også den første, hvor mændene i gruppen bliver henrettet af den tyske besættelse, og den nye film hedder "Hvidstensgruppen 2, de efterladte". Den handler om de to kvinder der blev sendt i tysk koncentrationslejr. Her måtte de igennem et helvede med fangevogtere, der opførte sig som svin.
    Filmen er værd at se for at få et indblik i at leve i et land i krig.
    Samtidig med at jeg så den, tænkte jeg på, at det samme sker i Ukraine netop nu. Jeg var næsten ødelagt da filmen var færdig, og slog over på en dansk hyggefilm for at komme mig igen.

I den nuværende krig, hvor der blive manipuleret på alle kontakter, skal vi passe på ikke at acceptere noget skyld uden rimelig grad af beviser, og så sætte kræfterne ind på at få stoppet krigen. Det er muligt at Fogh Rasmussen siger at Putin er lige så farlig som Stalin, men vi skal også huske på at det var Stalin der mest afgjort stoppede nazismen. Putin forsøger muligvis at stoppe nynazismen. Det kan man bare ikke med krig, der skal en mentalitetsændring til.

• #18   27. sep 2022 Nu ligger der jo censorer i havet, så man kan sagtens registrerer ændringer.

• #19   27. sep 2022 Annella

Det er nemlig ?, det kunne jo f.eks. også være sabotage fra fanatiske klima-miljø aktivister's side.

Kan man fra miljø aktivister forvente at man ødelægger miljøet ?
    Det lyder ulogisk.

Jeg håber der kommer lyd fra de undersøgelser som Danmark har i gang sat, der er jo stadigvæk mulighed at det er tekniske problemer med røret

OK

Nu er der blevet offentlig gjort at der er sket 3 eksplosioner under vandet, ergo sabotage.

• #22   27. sep 2022 Annella jeg forventer heller ikke at du kan se hvorfor det kommer belejligt for Putin smiley

• #23   27. sep 2022 Hvorfor overhovet spekulere hvem har ikke eller hvem er.

Forensic enheder skal nok finde ud af hvem står bag.
    Jeg tror ikke at det er Putin, det er ikke Rusland som har punget ud til projektet, hellere ikke Danmark, hellere ikke miljø aktivister, eller Tyskland, det kan ikke være Ukraine eller Poland. Ergo, det må være skurken bag alt. USA som ønsker en atom krig

• #24   27. sep 2022 Fra Norge kommer at der har været øget Drone aktivitet in og omkring Norge og Nordstream 1 og 2.

Norge har forhøjet beredskabet omkring deres infra struktur og olie bore og produktions platforme og har indsat en stort styrke for at beskytte den.

Droner kan være brugt i de tre eksplosioner melder Norge

>Linket på engelsk kan skaffes

• #25   27. sep 2022 jojo

Hvad bruger man Forencic til ? Det er en enhed som undersøger lig for at finde en dødsårsag.

• #26   27. sep 2022 Poly

Jeg kunne ikke lige finde ordet på Dansk, men Forensic bliver brugt alle mulige steder hvor man bruge videnskabelige metoder for at undersøge gernings stedet.

Men kan f.eks. bruge kemiske analyse på bomben eller detonatoren.

• #29   28. sep 2022 Annella

Du har allerede nævnt en af de største. (KAOS)

• #30   28. sep 2022 Igår blev der sagt, at det er næsten umuligt at undersøge og finde gerningsmænd, og det vil måske aldrig lykkes.
    Alligevel så ved Zelenskyj hvem der gjorde det.

• #33   28. sep 2022 Annella Putin kan så igen bruge de skader som undskyldning for ikke at sende gas til Europa - ligesom da der manglede reservedele i undskyldning nr.1 smiley

• #35   28. sep 2022 Jeg ved ikke om det er passende, men jeg kan drage en parallel imellem flyet fra Amsterdam på vej til Malasia, MH17 som blev skud ned over Ukraine med en Russisk BUK raket n 2014
    298 ofre og beviser at det var Russisk bakkede oprørstropper in Donetz, opsporede samtaler mellem de pro Russiske oprørs grupper og Kremlin som bevis fremlagt ved den internationale domstol.

Tror i at Rusland accepterede skylden, nemlig det gjorde de ikke, og de samme vil ske, HVIS Rusland bliver fundet skyldigt i sabotage.

Jeg tror at bevis for sabotage, hvis der findes en skyldige er lige gyldigt, de vil aldrig indrømme det og fraskrive sig ansvaret uanset hvem der bliver fundet skyldigt.

Jeg er med med en antagelse fra Annella, at det er KAOS som resultatet som er vigtigst i den her sag.

Alle vil afskrive sig ansvar i sabotagen af gas røret, og ejeren, som er et konsortium af rige institutter får aldrig en krone in erstatning af gas som er gået op i luften .

Alle vil pege fingeren på de andre, og i bund og grunden kan det vel også være lige meget med en rør ledning som aldrig kommer til at føre gas til kunderne.

• #37   28. sep 2022 Annella

Vi kan jo også passende skrive hvorfor du er så opsat på at det IKKE er Putin
    som er skyldt i noget som helst.

Uanset hvad andre tænker og skriver tager de fejl af Putin.
    Hvad begrunder du din pro Russiske standpunkt med. smiley

Som en lille men vil jeg tilføje at det er USA som har advaret Europa mod angreb imod Nordstream 2

• #39   28. sep 2022 Annella der må være noget galt med din korttidshukommelse for der blev lukket for gassen grundet der manglede reservedele - men det kan jeg forstå må være gået din debatnæse forbi og det beklager jeg smiley

• #40   28. sep 2022 Annella

Jeg har aldrig beskyldt Putin for sabotage af Nordstream 2, jeg har dog sat spørgsmål tegn.

Du er meget på forskellige fora, så har du vel nok mere kendskab til omtalte.
    Prøv at fortælle mig.

Hvorfor er en gasledning på lidt over 1200 km længde, og lidt over en meter i diameter, og som aldrig er blevet godkendt af Tyskland blevet fyldt med gas med en tryk på 220 bar.

Og hvordan ville Rusland skulle kunne tømme ledningen, det kunne i hvert fald ikke ske via Rusland.

220 bar stilstående gas i en rørledning er en tikkende timebomb.
    Problemet er nu løst.

Er der nogen her som kan se de ubesvarede spørgsmål.

Der skal dog siges at over halvvejs ,trykket ville falde til lidt over halv, og der hvor eksplosioner skete var trykket 135 bar.
    Til sammenligning holder en bildæk ca. 5 bar på lastbiller

• #43   29. sep 2022 Annella så forklare gassen smiley

• #45   29. sep 2022 Leon

Putin satsede på at der ville flyde gas igennem nordstream 2
    Og teknisk var det i orden at fylde den med gas.

På den ene side ville den korrodere uden gas, og ville også være ustabilt, lidt på den måde at når den ikke er fyldt, så ville den næsten flyde,, og nu ligger den tunget med 220 bar gas, stabilt på de beton klodser i havet.

• #46   29. sep 2022 Jeg ser jo at de både taler om nord stream 1 og 2 smiley

Kommentér på:
Hvem har nappet gasset

Annonce