{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
110 visninger | Oprettet:

Annella
Annella
Online Tilmeldt:
7. nov 2016
Følger: 1 Følgere: 131 Emner: 708 Svar: 3.778

Utak er verdens løn {{forumTopicSubject}}

Udtrykket “utak er verdens løn” handler om man bliver ikke værdsat eller man er ikke påskønnet for sine anstrengelser. Det bruges typisk i forbindelse med, at man har gjort et stykke arbejde.

Desværre passer det udtryk på alt for mange ukrainske flygtninge her i Tyskland.

Vi har en organisation "TAFEL" i Tyskland med 960 filialer og ca. 60.000 frivillige hjælpere, der uddeler maddonationer fra supermarkeder, bagerier eller fødevareproducenter til fattige, ligeledes er flygtninge berettiget til at hente gratis fødevarer hos Tafel.

Flere byers frivillige hjælpere hos "Tafel" klager over ukrainske flygtninges opførsel, vi er efterhånden trætte af at blive mobbet og trætte af de konflikter vi igen og igen har med dem, fortæller de frivillige og giver også eksempler på ukrainernes opførsel:

En ung kvinde, der var flygtet fra Ukraine, rakte hende et lille ternet stykke papir, hvorpå hun pænt havde skrevet sine madønsker ned med en blå kuglepen. Udover ost, kvark og yoghurt bestilte hun "rejer", "rød kaviar" og "sort kaviar".

En række gæster fra Ukraine føler sig plaget af og skaber vrede, at "du skal stå i kø hos os, at du skal ansøge om et ID-kort, at du skal vente". Derfor er der altid konflikter.

Der er også ballade, når et æble har en lille mørk plet, eller når udløbsdatoen på produkter bedst-før-datoen næsten var nået. De ukrainske gæster føler sig "dårligt behandlet".

Møbler og lejligheder bliver afvist: "De vil ikke have det"
Marco Modrow gjorde det klart, at der absolut ingen tvivl var om, at folk fra Ukraine havde brug for hurtig og ukompliceret hjælp her på stedet. Men de bør også være villige til at gå på kompromis.

”Vi leverede ti senge med madrasser til flere lejligheder. Så kom mine medarbejdere tilbage uden at have opnået noget og sagde: ’Det vil de ikke have og her vil de ikke bo.

’” Tilbuddet om at flytte til et fuldt udstyret bosted med forplejning uden for byen Weimar blev også afvist. "Ingen var villige til at tage dertil."

Tafel-chefen Modrow i en resigneret tone: "Jeg er helt rådvild". . Han gør dog også klart, at det "ikke er flertallet", der vækker utilfredshed blandt Tafel-medarbejderne, men det er desværre "ikke enkeltstående tilfælde".

Facit af interviews med de frivillige hjælpere hos Tafel var, at de alle uden undtagelse bekræftede, at de problemer med de ukrainske flygtninge har de aldrig nogensinde haft med andre flygtninge som bl.a. syrriske flygtninge. Og de kender heller ikke til disse problemermed andre muslimske flygtninge, tværtimod de viser glæde og taknemmelighed for det, de får gratis.

Hvad skal man mene om så megen uforskammethed og utaknemmelighed fra ukrainske flygtninge?

For mig gælder, de er ikke værd at hjælpe, og det igen bekræfter også mange familier, der frivilligt har modtaget og indkvarteret ukrainske flygtninge, 'aldrig igen' siger et stort flertal af familierne og 'vi vil af med dem igen og det hurtigst muligt'.

Ukrainere er verdensmestre i fordringer, det må de have lært af deres præsident.

Kommentarer på:  Utak er verdens løn
  • #1   21. sep Nu ska vi lige huske det er fåtallet som ødelægger det for flertallet.
    Sådan er det jo altid….

Den ukrainske præsident har på ingen måde været min kop te fra start . Han lever fint op til hans profession SKUESPILLER.
    Han forlanger og kræver urimeligheder.
    Klart krigen går ham godt med alt den hjælp han får.

• #2   21. sep Ja som Hello Kitty skriver er det et fåtal der er utilfredse - tænk på de gode oplevelser smiley

• #3   21. sep Man må da håbe, det er et fåtal, det handler om, selvom de ødelægger den goodwill, der er for deres øvrige landsmænd.

Det er som om, at i det beskrevne, at man mener, lad bare tyskerne betale, selvom de vel næppe, har nogen skyld i den krigsførelse, der finder sted...???

• #4   21. sep Min datter har hjulpet mange gennem en kristen organisation og hendes oplevelse ligner
    meget det negative. Hun har helt meldt fra på grund af de fleste der blev hjulpet forventede, meget mere end kommunen ville yde.

Hun ville aldrig selv udtale, hvad hun sagde til mig, og det var, at den utilfredshed de udviste var mere end hun kunne klare.

• #5   21. sep Men det er vel som alle andre lande hvor folk flygter fra. Det er de ressource stærke der kommer ud af landet.
    Det er også som regel de samme mennesker som tillader sig at stille krav til tilværelsen.
    Altså brokke sig fordi de måske i virkeligheden kommer fra bedre kår end det kommunen kan tilbyde dem.
    Hvilket de bare være taknemmelig for den gæstfri og folk kørte afsted dem.
    Har aldrig kendt magen til.

Dem som virkelig trænger hjælp, de kommer ingen vegne.
    De har hverken netværk, økonomi eller overskud til at flygte.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 4 Følgere: 11 Emner: 126 Svar: 1.452
    #6   21. sep Jeg er meget enig at nogen kan ødelægge det for flere, men jeg tror nu nok at de fleste mennesker har lidt sundt fornuft i bagagen.

Jeg kør bestemt ikke igennem rød lys fordi en foran gør det.

Nu arbejder jeg selv frivilligt.

Jeg har ikke mødt et dårligt eksampel fra Ukraine, og de findes vel nok.
    Hvad jeg til gengæld oplever og er p,,,,,, irriterende små bykonge frivillige som tror at deres frivillige stilling giver dem lov at bestemme over deres opgave uden at tage hensyn til et fleksibelt tilgang til arbejdet og mennesker.

Så meget at jeg har sagt op og, med en pænt brev og forklaring til den frivillige ledelse.
    Man skal jo ikke komme hjem fra den slags med et dårligt smag i munden.

Nogen mener at det er dårligt opførsel fra min side, men det må de selv om, jeg mener at vi skal bruge sundt fornuft, især når man møder nogen som ikke opfører sig godt, og det kan nogen godt finde på når det de får er gratis.

Kommentér på:
Utak er verdens løn

x