{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
225 visninger | Oprettet:

Jojo
Jojo
Online Tilmeldt:
31. dec 2021
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 101 Svar: 1.161

Skal vi ikke give Putin en lille hånd {{forumTopicSubject}}

Jeg synes at det er bare så flot at han tillader at en stor del af den fattigste i verden får mad på bordet igen.

Første skib med korn er sejlet fra Odessa, måske følger der flere, men ved jo aldrig hvad manden kan finde på, men jeg vil ikke satse penge på at der sejler flere skib fra Odessa retning den fattige del af verden.

Storartet, må han få klø i bagdelen og afkortede ærmer, eller noget i den stil ,o)

Kommentarer på:  Skal vi ikke give Putin en lille hånd
  • #1   1. aug Jojo jeg giver ikke Putin noget som helst og jeg stoler ikke på ham over en dørtræskel.

• #2   1. aug Ja, Putin opfører sig bedre end USA gør over for Afghanistan.

Jeg stoler heller ikke på hvad han kan finde på, men min tillid til USA er ikke større. Hvis man kunne få nogle fredsforhandlinger igang ville det løse endnu flere problemer, i stedet for at blive ved med at slås.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#3   1. aug Alis

Må jeg spørge dig.
    Hvad har Putin gjort for Afghanistan udover de ca. 1 million døde i krigen imellem Rusland og Afghanistan.

• #4   1. aug #3
    jojo

Putin havde ikke det mindste at gøre med Rusland-Afghanistan krigen, den var Breschnews ansvar.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#5   1. aug Tak Annella

Jeg tog fejl i en artikel om hvordan Putins rolle in Afghanistan var i forhold til Ukraine.

• #6   1. aug Jeg har ikke adgang til Ræson, men overskriften fortæller det, jeg også føler

https://www.raeson.dk/2022/jens-joergen-nielsen-vesten-goer-alle-til-tabere-i-ukrainekrigen/?fbclid=IwAR0W5x9w9t1CvZKI7dQq8E88RaLcYWioZKp4Pe1iWNzJG8RGDowNPrmAe9Y

Citat "Jens Jørgen Nielsen: Vesten gør alle til tabere i Ukrainekrigen
    01.08.2022

citat "Vi må ikke lade Putin slippe af sted med det, han gør. Men forudsætningen for en fornuftig og stabiliserende politik må være præcis viden om situationen, renset for ideologisk snæversyn, følelsesmæssig overreaktion og selvovervurdering. Kronik af Jens Jørgen Nielsen Den viden, vi får om krigen i Ukraine, er bearbejdet. Den tjener som legitimering eller propaganda […]" citat slut

Netop - vi får ikke at vide, hvad de egentlig slås om. Og hvorfor skal hele verden kæmpe på Ukraines parti? På mig virker landet og dets præsident ikke troværdig.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 36 Svar: 933
    #7   1. aug Ja vi må håbe på, at vennen i Tyrkiet kan rage kastanjerne ud af ilden.

Ham kan vi nok stole på, han er jo medlem af Nato.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#8   1. aug ###Netop - vi får ikke at vide, hvad de egentlig slås om. Og hvorfor skal hele verden kæmpe på Ukraines parti? På mig virker landet og dets præsident ikke troværdig.
    """
    Jeg kan godt forklare mig mit synspunkt Alis.

Det er fordi Ukraine ligger imellem Danmark og Rusland. smiley

• #9   1. aug Jojo uanset hvad der siges var det stadigt USSR/Rusland som måtte rømme Afganistand ganske som alle andre nationer.

• #10   2. aug Skibet skal ankre foran indsejlingen til Bosporus. Repræsentanter fra Ukraine, Rusland, Tyrkiet og FN går ombord og inspicere skibet onsdag morgen. Dette er for at sikre, at der ikke er lastet våben. Fragtskibet skal derefter sejle gennem sundet. Skibet, der sejler under den vestafrikanske stat Sierra Leones flag, er på vej mod Libanon.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#11   2. aug Jeg elsker dette tåbe spil, når jeg læser hvor de praler af deres fantastiske våben der ramte manden og intet andet i en bolig, og derefter ser jeg de våben der bruges hvor de nærmest jævner en hel bygning med deres våben.

Jeg tror ikke på nogen af dem

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 10 Følgere: 235 Emner: 879 Svar: 11.175
    #12   2. aug Brok

Kan det ikke være ligegyldigt - de nakkede en terrorist, og røg resten af familien med så er der ikke den store sorg-

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#13   2. aug Har Poul ikke stadig sin egen side, hvor du er velkommen?

• #14   3. aug #13
    Brok

he,je jo da - både det døde forum og Polle's andet døde forum eksisterer skam endnu.

• #15   3. aug Fragtskibet med korn er frigivet og sejler videre.

• #16   4. aug Skal vi ikke give Putin en lille hånd

Tjaaaa jojo til dit spørgsmål er jeg efterhånden ved at mene, at det burde vi, modstanden mod skuespillere Zelenskyj breder sig mere og mere i Vesten:

I USA er der "dyb mistillid" til Zelenskyj
    9:59: Tvivlen om den ukrainske præsident Volodymyr Zelenskyy vokser tilsyneladende i USA. Det skriver "New York Times", der citerer regeringskredse. Amerikanske embedsmænd er "betydeligt mere bekymrede over den ukrainske ledelse, end de officielt indrømmer," skriver avisen i en artikel. Der er "dyb mistillid" mellem Det Hvide Hus og Selenskyj.

Især de seneste fyringer i Zelenskyjs miljø - statsadvokaten og hans efterretningschef - vækker bekymring i USA. "New York Times" skriver videre, at der stadig ikke er nogen overbevisende forklaring på dette barske skridt. Klummeskribent Thomas L. Friedman skriver: "Det forekommer mig, at nu hvor vi har investeret så meget, vil vi helst ikke kigge så nøje under motorhjelmen i Kiev af frygt for at opdage korruption eller eskapader der."

Næh så hellere feje det hele ind under gulvtæppet og lukke øjnene for kendsgerningerne, hvilken politker indrømmer gerne, at de nok har spillet på den forkerte hest.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#17   4. aug Annella

Man skal altid være kritisk men når du skriver at de har satset på det forkerte hest mener du så at de skulle have satset på Putin ?

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#18   4. aug jojo

En finurlig kommentar smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#19   4. aug Annella

Den hest køre kun på 40% gas, så den vil ikke vinde et løb.

• #20   4. aug #19
    polysl

Den hest køre kun på 40% gas, så den vil ikke vinde et løb.

Men den har trods alt en fordel for at vinde løbet frem for den hest, der slet ingen eller kun minimal gas har.

• #21   4. aug #17
    jojo

Man skal altid være kritisk men når du skriver at de har satset på det forkerte hest mener du så at de skulle have satset på Putin ?

Det er for sent nu, Vesten skulle i tide have stoppet med at unvervurdere Putin og behandle ham som 'klassens dummeste elev'.

• #22   4. aug https://derimot.no/vesten-innrommer-at-zelensky-har-egeninteresser-for-a-lyve-til-verden/?fbclid=IwAR3rpDuOZeEGC8ajOCmM-TbkGG_tekxFzG1ZUSgDBYVVH-YqTg7CHZKarh8

Citat: Så HVEM er diktatoren som dikterer hele den vestlige verden for hva vi skal mene og hva vi skal gjøre, der vi alle snakker med EN TUNGE? Kan vi kalle en slik enhet for DEEP STATE, eller er det en annen ukjent makt som står bak? citat slut

Der var netop helt fra starten noget forkert ved at vi alle sammen skulle være imod Rusland, og uden at kende deres argumenter. Natos generalsekretær har også været tavs i den senere tid.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#23   4. aug puha

så er vi tilbage til konspirations teorier. måske Illuminati-ordenen - ha ha

• #24   4. aug #23
    polysl

så er vi tilbage til konspirations teorier. måske illuminati - ha ha

Der er ikke meget konsirationsteori i det skrevene, det er jo det samme amerikanerne påstår - så næh ikke illuminati men Selenskij, han kan ikke længere ignorere kritik fra vestlige partnere. Uden penge og våben fra EU og USA ville Ukraine have været konkurs for længst og næppe kunne modstå det russiske angreb længere.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#25   4. aug Annella

Når jeg skriver at jeg er kritisk er jeg det også ovenfor nyhederne såsom Zelensky at være en dårligt investering.

Nu har jeg ikke set artiklen fra NYT, og jeg har ikke, og aldrig læst et lignede artikel i de Amerikanske aviser jeg abonnerer på, og jeg håber også på at det ikke er sandt.

Men hvis det er rigtigt at der i en krig aldrig er en vinder, så må jeg konkludere at alle er taberen.

Jeg har lige fundet frem til artiklen og det er fra selveste Fox news, og den ryger dermed direkte i skraldespanden, dem stoler jeg ikke på

• #26   4. aug #25
    jojo

Ukraine-krigen har ført tii en række internationale konflikter, og Selenskij har dagligt travlt enten med fordringer til Vesten om våben og penge eller kritik til det internationale selskab, som i går i hans daglige video-tale, hvor han kritiserede den globale sikkerhedsarkitektur som generelt utilstrækkelig.

"Der er i øjeblikket overskrifter om konflikter på Balkan, omkring Taiwan og Kaukasus, som er én faktor: "Den globale sikkerhedsarkitektur har ikke fungeret," sagde den ukrainske præsident i sin daglige videotale onsdag.

Fortæl mig lige, hvem tror manden, selv han er, der tillader at angribe og kritisere alt og alle? og samtidig forventer internationale opfyldelser af alle hans krav? Det er på tide, han bliver afsat, han skader efterhånden Ukraine mere, en han gør nytte for landet.

Nogen der i hele krigen Rusland-Ukraine, der har hørt Putin opføre sig som Selenskij?

Ikke at jeg forsvarer Putin tværtimod, jeg fordømmer på det stærkste hans angreb på Ukraine.

Og til artiklen i NYT kan du læse mere her: https://www.berliner-zeitung.de/wirtschaft-verantwortung/tiefes-misstrauen-lassen-die-usa-selenskyj-fallen-li.253124

• #27   4. aug #25
    jojo

Smid du bare alt i skraldespanden af artikler, der ikke passer ind i dit verdensbillede:

https://www.blick.ch/politik/immer-mehr-stimmen-fordern-verhandlungen-verliert-selenski-den-rueckhalt-des-westens-id17657195.html

16:28 Uhr
    Amnesty kritisiert ukrainische Kriegsführung: Kiew empört
    Die Menschenrechtsorganisation Amnesty International wirft der ukrainischen Armee vor, mit ihrer Kriegsführung teils Zivilisten in Gefahr zu bringen. Bei der Abwehr der bereits seit mehr als fünf Monaten andauernden russischen Invasion errichteten die Ukrainer Militärbasen etwa in besiedelten Wohngebieten - darunter auch in Schulen und Krankenhäusern - oder bedienten dort Waffensysteme, heißt es in einem erschienenen Amnesty-Bericht.

Das Kriegsrecht aber verlange von Konfliktparteien, militärische Objekte so weit wie möglich entfernt von zivilen Einrichtungen zu platzieren, mahnte die Organisation. Amnesty betonte aber auch: "Gleichzeitig rechtfertigen die ukrainischen Verstöße in keiner Weise die vielen wahllosen Schläge des russischen Militärs mit zivilen Opfern, die wir in den vergangenen Monaten dokumentiert haben."

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#28   4. aug Nej Annella

Jeg smider ikke alle kritiske artikler i skraldespanden, som jeg skrev før skal man som regel altid være kritisk.

Jeg bare kasserer bare artikler fra, og som de nævner det i USA, fra landet media skraldespand, dem kasserer jeg også, det er ikke for ingenting Trumps favorit avis hvor han kan høre det han gerne vil.

Jeg er også glad for at nogen går i dybte med analyseringer af Zelensky og andre verdens ledere, og laver Zelenske fejl, også store fejl, så sidder han ikke i den næste regerings periode, og jeg ved at han ikke var særligt populært før landet blev invaderet.

Så krigen reddede han, men den begraver ham også hvis han fortjener dette.

Zelenski kan jo ikke som Putin bare sidde 20 år mere som præsident, og hvis han ønsker dette så overlever han ikke, han står allerøverst på Novichoks modtager listen og vil aldrig kunne føle sig sikker udenfor, eller måske også indenfor husets 4 væge.

Kan også være at Putin vinder krigen, og så bliver alle modstandere vel nok lykkeligt.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#29   4. aug OK Annella

Nu har jeg læst de fleste recente artikler fra Thomas Friedman, som kun skriver opinions artikler og mest for NYT. han havde synes jeg et fremragende artikel om Ukraine krisen for tre uge siden om Putins taktik i krigen, og jeg håber ikke på har får ret, her var der ikke et ord om Zelensky.

Personligt mener jeg hans mindre artikel om MIstrust om Zelensky godt kunne bruge en par kilde henvisninger og artiklen er meget kort, ikke som hans andre artikler jeg læste.

Men hvad han skriver om Putin er mindre flatterende end hans kritik af Zelensky og nu hvor vi har et artikel imod Zelensky må der komme flere, og jeg vil læse dem allesammen med interesse smiley

Kan du ha en safe dag, og jeg håber ikke at Grunewalden ilden kommer nær dit hus. smiley

• #30   5. aug Nej jojo - vi bor langt væk fra Grunewald-ilden.

Kommentér på:
Skal vi ikke give Putin en lille hånd

x