{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
148 visninger | Oprettet:

Ukrainerne er ikke perfekte flygtninge, men vi skal hjælpe dem alligevel {{forumTopicSubject}}

https://www.information.dk/indland/leder/2022/07/ukrainerne-perfekte-flygtninge-hjaelpe-alligevel

Danskerne har taget godt imod de ukrainske flygtninge, og det skal vi holde fast i, selv hvis de bliver svære at få i job. Vi skal hjælpe ukrainerne, fordi de er uskyldige mennesker, der flygter fra en brutal krig. Ikke fordi de kan bidrage til samfundsøkonomien.

Over sommeren har Information bragt en artikelserie om de ukrainske flygtninge i Rude. En lille landsby på Sydsjælland med godt og vel 270 beboere, som har næsten 50 flygtninge boende på et tidligere plejehjem midt i byen.

På mange måder er historien om Rude en succeshistorie. De lokale i byen er utrolig engagerede i at integrere de ukrainske kvinder i deres fællesskab. Landsbyskolen gør sit bedste for at skabe et trygt rum for de ukrainske børn.

Desværre kan jeg ikke læse hele artiklen, da jeg ikke abonnerer på Information.

Men det jeg kan læse, er da prisværdigt,men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvis vi havde behandlet muslimske flygtninge på samme måde, da de kom til landet, om vi så ikke havde haft langt mindre problemer med hinanden og mindre kriminalitet eller så godt som ingen kriminalitet?

Jeg må ærligt sige, jeg tror det, ihverfald havde det helt sikkert mindsket problemerne med at leve sammen med hinanden.

Kommentarer på:  Ukrainerne er ikke perfekte flygtninge, men vi skal hjælpe dem alligevel
  • #1   31. jul Jeg syntes ikke at man kan opleve en integration fra muslimsk side, som jo stort set gælder hele EU, så jeg har svært at se en bedre integration, Frankrig har været flinke til at tage muslimer til, Sverige har været gode til at tage muslimer ind, England har været gode til at tage indere og muslimer ind, hvor indere på sin måde blender ind i samfundet - men det gør muslimer ikke.

Problemet er at muslimer ikke forstår et demokratisk system, det er nonsens for dem. De har været vant til en diktator eller en klaphat fra en Moske som sætter dagsordenen.

Så nej - den tror jeg ikke en bjælde på Annella,

Nu hvor muslimer ikke kan indrette sig efter et demokratisk system, så indretter man systemet efter muslimer. Specielt her i Danmark - jeg har skrevet det før....

En Imam har udtalt at Danmark er mere muslimsk end et muslimsk land på nogle punkter. Så begynder man at blive bekymret.

• #2   31. jul Indledningen:

Jeg abonnerer på information, og det er en udmærket artikel. Selvom billedet af flygtninge fra Ukraine er blevet mere nuanceret, så er det stadig mennesker der er flygtet fra en umenneskelig krig.

Vi skulle netop have behandling muslimske flygtninge bedre fra starten, i stedet for at have travlt med at lave dem om til danskere. Det kan man ikke og slet ikke med en kultur der er så forskellig fra vores.

• #3   31. jul Alis

Pjat - der er ingen som vil have muslimer til at spise røde pølser og drikke rød sodavand eller vifte med det danske flag - det gider ikke engang jeg.

Så du må da lige definere hvad Danmark vil lave muslimer om til?

• #4   31. jul Polysl # 3

"Så du må da lige definere hvad Danmark vil lave muslimer om til? "

Til det vi selv er. Småborgerlige og selvoptagne egoister. Enhver er sin egen lykkes smed.
    Se på de par stykker, der faktisk blev lavet om.

• #5   31. jul Alis

Jeg vil sgu ikke lave om på muslimers kultur, hvorfor skulle jeg ønske det? Jeg vil da heller ikke bryde mig om det hvis jeg bosatte mig i et andet land.

Det som er afgørende er at blende ind i samfundet med sin kultur og overholde loven. Jeg har aldrig læst om at thaier eller kinesere eller japanere står nede i Dommervagten - men det vælter rundt med muslimer i både ungdoms fængslet i Ringe og andre fængsler.

• #6   31. jul #5
    polysl

Jeg har aldrig læst om at thaier eller kinesere eller japanere står nede i Dommervagten - men det vælter rundt med muslimer i både ungdoms fængslet i Ringe og andre fængsler.

Jeg ved ikke rigtig polysl, hvad jeg efterhånden skal mene, men efter den venlige og hjælpsomme modtagelse af de ukrainske flygtninge, har jeg dog lidt tvivl om, om modtagelsen af muslimske flygtninge var lige så venlig og hjælpsom?

• #7   31. jul #2
    Alis

Vi skulle netop have behandling muslimske flygtninge bedre fra starten, i stedet for at have travlt med at lave dem om til danskere. Det kan man ikke og slet ikke med en kultur der er så forskellig fra vores.

Jeg ved ikke om ordet bedre er det rigtige ord, jeg vil hellere bruge ordet anderledes, men ingen har forsøgt at lave en eneste muslimsk flygtning om til dansker, det er noget pjat at komme med.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 36 Svar: 932
    #8   31. jul Ukrainerne er krigsflygtninger, hvor mange af muslimerne er det?

• #9   31. jul #8
    Brok

Ihvertfald en hel del især syrere.

• #10   31. jul Annella # 7

"men ingen har forsøgt at lave en eneste muslimsk flygtning om til dansker,"

Jo, det gjorde man. De skulle anerkende vores normer som de eneste rigtige - f.eks. at man gerne må lave satiretegninger af guder.

• #11   31. jul Alis

ja da enhver er sin lykkes smed, det kommer med at være i arbejde, betale skat, og ikke bruge et cigarkasse apparat. i kiosker. Gevinsten i et samfund er at man sørger for sine, det kan dårlig være egoistisk.

Hvad er der i vejen at være småborgerlig - det er da et nedgørende ord for folk som bare vil overleve til næste løn går ind eller er besparende - eller har et parcelhus.

Før var de rige du harcelerede imod, nu begynder du fandme også med de småborgerlige som du jo selv tilhøre.

For mig at se er du bare en skide sur folkepensionist som ikke har sparet op til god folkepension så det skal så gå ud over alle andre.

En jægersoldat sagde engang: den eneste måde at se sin frygt er at møde den.

• #12   31. jul Du er fandme klog, Polysl, og du aner ikke hvad du taler om.

• #13   31. jul Alis

Det er netop Det jeg gør, men du prøver at fjerne angsten ved at isolere dig, men den kan ikke fjernes på nogen måde, andet at se den i øjnene.

Hvorfor tror du man laver kurser for folk med fly angst? mange slipper af med deres fly angst. Når man er i et fly så har man ikke nogen mulighed for at undslippe, Så hvorfor bruge tid på en angst? Styrter det ned så er det DET. Finito.....

• #14   1. aug #10
    Alis

Jo, det gjorde man. De skulle anerkende vores normer som de eneste rigtige - f.eks. at man gerne må lave satiretegninger af guder.

Ja det skal de, anerkende VORES NORMER, hvis de vil leve og accepteres i Danmark, hvorfor i alverden skulle danskerne ændre sig, fordi nogle vil påtvinge OS DERES NORMER?

• #15   1. aug Polysl # 13

"Det er netop Det jeg gør, men du prøver at fjerne angsten ved at isolere dig, men den kan ikke fjernes på nogen måde, andet at se den i øjnene."

Sådan noget pjat - og det er det man bliver præsenteret for gang på gang.

Da jeg var i tyverne gennemgik jeg en intensiv psykoanalyse, kontakt gennem 5 år og i et par år samtaler 1½ til 2 timer hver uge. Den behandling virkede, jeg blev fri for symptomer og var fri for symptomer i 8 år. Det havde jeg aldrig prøvet før. Behandlingen var lige præcis det modsatte af det du forslår. Du foreslår at man bare skal fortrænge symptomerne uden at forstå årsagen til dem. Den behandling jeg gennemgik var at forstå årsagen og at løse problemerne.

Det ville min familie ikke være med til. De kørte mig ned igen, og da jeg blev indlagt et nyt sted sørgede de for at få kontrol over psykiatrien og for at jeg blev behandlet efter familiens opskrift, som er den samme som din. Det fremkaldte et nyt anfald af Ocd - jeg blev psykisk syg af psykiatrisk behandling!!

Desværre kom der ny regering, og de var langt mere i stil med min familie - angst skal man bare undertrykke og så fungere på arbejdsmarkedet, og ellers er det ens egen skyld.

Jeg så engang en udsendelse om Ocd og i stil med din behandling af flyskræk. En mand turde ikke drikke af samme glas som en hiv-positiv. Der var også en række andre scener der var typisk for Ocd. Da man havde bearbejdet ham, var han tilsyneladende kommet så meget over sin bakteriefobi at han ligefrem spurgte hvor den hiv-positive havde berørt glasset med sine læber, og så drak han der. Sådan en gang svindel - jeg har også problemer med bakteriefobi, og jeg kunne se at den "Ocd-ramte" aldrig har haft Ocd.
    Det virkelige mål var at få afskaffet psykiatrien, og at lære befolkningen at man bare skulle sætte ind med tvang over for mennesker, der lider af angst.
    Idag må folk vente både halve og hele år på at komme til psykolog, så får de som regel ikke andet ud af det end nogle piller.

Det sidste godt og vel halve år er der kommet en ergoterapeut her, som skulle hjælpe mig med nogle øvelser og hjælpe mig med at komme udenfor. Jeg ved ikke hvilke teorier hun arbejder efter, men hun er enormt god til at se, hvad der virker for mig, og det er det, det drejer sig om. Når du kører frem med dit pladder, så mister jeg somme tider noget af modet igen. Sagen er bare, at både jeg og andre er nødt til at se i øjnene at vi har de mennesker imellem os, der huh hej vupti kan kurere hvad som helst, og hvis vi vil have vores velfærdssamfund tilbage hvor vi alle trives og har det godt, så får vi det kun hvis vi vælger politikere der er optaget af borgernes velbefindende i stedet for aktieejernes og kapitalens.

• #16   1. aug Annella # 14

"Ja det skal de, anerkende VORES NORMER, hvis de vil leve og accepteres i Danmark, hvorfor i alverden skulle danskerne ændre sig, fordi nogle vil påtvinge OS DERES NORMER? "

Der er ingen, der prøver at påtvinge dig deres normer. Du kan leve efter dine egne normer, men det bør muslimerne også kunne. Hvorfor blander du de to ting sammen?

Vi kan da være ligeglade med om de går med tørklæde eller om de vil spise svinekød.

De har nogle få problemer, f.eks. omskæring af børn, der er forbudt her i landet, men det problem havde vi haft større chancer for at løse, hvis vi ikke havde tilladt at det var blevet til en krig om normer.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#17   1. aug Alice, glem det for du er total blind eller uden viden om, hvad det betyder, at bo
    med og hos andre.

• #18   1. aug Brok - kan du ikke gøre det bedre end til at mistænkeliggøre en, der er uenig i dine holdninger?

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#19   1. aug Alice, Nej hvis det er svært, at forstå, at tage skoene af i østen inden man træder ind af døren. Så er det ikke mistænkelige af dig men din pli overfor andre.

• #20   1. aug Puha ha Alis #15
    Så er vi tilbage til din elskede spark imod kapitalen, og aktie ejere. Du har skrevet at velfærd systemet ikke virker, men du skriver også at du har fået hjælp af psykologer og terapeuter.

Min gamle mor 87 år får al den hjælp hun behøver, med rengøring, mad osv. i ejet hjem. Så systemet virker. Men der kan jo være regionale forskelle, alt efter hvilke kolbøtter de har som spare alt væk.

De gange jeg har været indlagt eller fået en behandling, virker systemet. Her har jeg ikke noget at klage over på OUH. Jeg tror mere det er ens forventning som der er galt med.

I gamle dage som barn da jeg kom alvorligt til skade, kom der en irriterende sygeplejeske og rettede dynen hele tiden - og tøffede rundt - det var enorm irriterende. Kan hun ikke bare holde sig væk? Når man har det varm og skubber dynen ned så fandme om hun ikke trak den op igen. For satan.....

Undskyld Annella at det røg OT.

• #21   1. aug Jeg synes det er fint at der er mange, der får en god behandling fra systemet, men det skal ikke bruges som undskyldning for at være passiv angående dem, der ikke får det.

• #22   1. aug Alis

Hvem er dem som ikke får en behandling?

• #23   1. aug Polysl - der er rigtig mange. Følger du ikke med i pressen?

• #24   1. aug Alis

Hvis patienter brugte deres læge mere, som jeg gør da jeg skar mig i fingeren, så fik jeg den syet hos lægen. hvorfor sode en skadestue til med småting som ens læge kan klare?

Kommentér på:
Ukrainerne er ikke perfekte flygtninge, men vi skal hjælpe dem alligevel

x