{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
270 visninger | Oprettet:

Hvad sker der med manges opførsel!? {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/samfund/dormand-i-oprab-om-unges-opforsel-de-ved-ikke-hvad-de-laver
https://www.bt.dk/krimi/bornehave-udsat-for-haervaerk-foraeldrene-er-rystede-det-er-sa-frustrerende

Det er efterhånden blevet greelt konstant at se hvordan alt for mange, både unge, forældre samt flere opfører sig.

Hvor er den gode moral?
Hvor er den sunde fornuft?
Hvor er den gode opdragelse?

Hvad mener I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der med manges opførsel!?
  • #1   13. maj 2022 Ja den med de unge tror jeg kan være fordi de er blevet flere og der er vel samtidigt blevet mindre politi og forældrene må jo være ligeglade - altså lige indtil det drejer sig om deres egne børn som er kommet til skade og ja de unge mennesker viser jo en ligegyldighed over for ting som ikke er deres egne og kun ved overvågning - mere politi + store bøder vil sådan noget ku stoppes.

  • #2   13. maj 2022 Nu mener jeg ikke kun de omtalte sager, men i det hele taget.

    Men det gælder også de politikkere, kommuner m.v., der lyver, snyder, bedrager og misbruger deres stilling.

    Det gælder og 'rige', der bare ikke kan få nok, hvor nogles luftkasteller vælter, og alligevel slipper de udenom al den skade de har forvoldt.

    Hemmelige konti her og dér, for at undgå at betale skat.

    Den ene konkursbegæring efter den anden, nyoprettede firmaer af de selv samme, hvor mange leverandører taber.

    Bankerne der ikke kan få nok, og ikke altid handler til deres kunders bedste.

    Udenlandsk arbejdskraft, som bliver udnyttet til det yderste, og deres ansættelseskontrakter og løningspapirer ikke er det værd de er trykt på.

    Jeg syntes bare at det efterhånden er gået for vidt.

    Hvor er den gode moral blevet af? Vasket ud i afløbet?





  • #3   14. maj 2022 Cris7 jeg er enig og det siges af en herre med god moral smiley

  • #4   14. maj 2022 I nyere tid sætter flere forældre ikke grænser - de curler bare derud af, med egne interesser - dvs. at børn og unge selv skal sætte grænser, og det kan de ikke, derfor vi ser at volden bliver af grovere karakter. Så kom muslimer til Danmark og så gik den helt galt med volden.

    Det kan måske gøre at unge etniske danskere ser unge muslimer udøve vold og slippe godt fra det. Ikke dermed sagt de er årsagen men en del af den grove vold. Når de slår folk ned stopper de ikke, sparker dem på kroppen og hovedet og nogle gange så voldsom at det føre til at ofret dør.

    Fra min ungdom kan jeg godt huske at der også var vold, hvor man slås om et område, men man blev gode venner senere. Volden dengang var mere markerende end at smadre en til lirekassemand.


  • #5   14. maj 2022 Polysl du har ret i meget af din tale meeen at give muslimerne skylden for det meste er nok lige i overkanten og ja børn skal have grænser og den grove vold er kommet for at blive.

  • #6   14. maj 2022 Leon

    jeg tror du skulle nærlæse min kommentar.


  • #8   14. maj 2022 Polysl vi har begge to været unge engang og jeg kan huske hvordan jeg få gange sloges og hvor en af gangene ikke er ikke er værdig at skrive om - du ved det var ham eller mig.

  • #9   15. maj 2022 Det er jo hele den måde som vi har indrettet os på efterhånden.

    Bare fordi 'alt' er tilladt er det ikke nødvendigvist gavnligt.

    Familieformer i alle afskygninger.

    De stakkels børn der aldrig får ro til at vokse op på en mere naturlig måde, og ikke det høje stress niveau de oplever fra de bliver født.

    Alt for mange har ikke tid til at tage sig af deres børn. Opdrage dem ordentligt.





  • #10   15. maj 2022 Alis

    du skulle gå til en optiker....jeg giver ikke alle muslimer skylden for den stigende vold men de er en del af den som mange andre etniske danskere. Du kan ikke komme udenom at volden er blevet mere rå - mere dødelig som om at respekten for liv er =0.

    Jeg kan huske fra min barndom på Carl blocksvej at der på Ørbækvej var et kæmpehul som var lavet som en bålplads - her kæmpede vi imod dem fra kilometer blokken som det kaldes dengang. Det var med kæppe og man fik nogle blå mærker, og røg man ned så stoppede det. Man sparkede ikke dengang folk i hoved og krop når de lå ned.

    For mig var det var en meget voldsom leg, om at have retten til det hul.

    //citat mig selv
    Det kan måske gøre at unge etniske danskere ser unge muslimer udøve vold og slippe godt fra det. Ikke dermed sagt, de er årsagen, men en del af den grove vold
    //citat slut.

    Så mit citat er ikke generaliserende - som du gerne vil udtrykke.


  • #12   15. maj 2022 Alis

    Det der pølsevrøvl tager virkelig kegler - det er hvis det var en karakter så ville jeg give den 13.

    Opdragelse har intet med privatisering at gøre. Gode forælder fokuser ikke på dem selv og de problemer de har, de fokuserer på opdragelse af deres børn hvor opdragelse er gratis. Du har den evne at gøre samfundet skylden for alting -


  • #13   15. maj 2022 Nu var det ikke meningen at muslimer/indvandrere var målet i dette indlæg, men generalt dårlig opførsel på mange måder.

    Sandt, at denne befolkningsgruppe er meget kriminelle, hvilket ikke kan bebrejdes det danske samfund, men deres egen holdning og kultur til ting.

    Forældres fornemmeste opgave er at opdrage/oplære deres børn så de får en god start på livet. Lære dem at være ansvarlige, behandle andre ordentligt. Sætte grænser, så børnene kan undvige de værste bump på vejen der kan få indflydelse for deres videre liv. Lære dem at det koster noget at få hvad man ønsker. Uddannelse, arbejde.

    Tilgengæld har vi jo så politikkere, kommuner, der gerne ønsker at styre vores liv. Hvor man skal bede om lov til nærmest alt ting.

    DE, har alle et stort ansvar, for de skal gå 'forrest', holde 'deres sti ren'. Hvilket gælder både i deres arbejde som i deres privatliv.

    Men alt for ofte efterhånden, ser vi hvordan deres opførsel, deres forhold til måden de agerer på ikke opfylder loven, ej heller den menneskelige opførsel som de burde vise.

    Man ser hvordan flere fyres, grundet direkte dårlig forvaltning af deres embede, men alligevel får en kæmpe belønning ved aftrædelse. Det er helt galt!

    Der er simpelthen noget galt med det moralske kompas, som mange følger.



















  • #16   21. maj 2022 #15
    Alis, vi to har igennem årene diskuteret dét, som du netop har fremhævet af det som jeg har skrevet tidligere. Vi bliver aldrig enige.

    Du skriver igen, igen: Moral og ansvar kommer ikke af at man er bange for straf

    Du taler hvergang om straf, og at man skal være bange!

    Nej, straf eller irettesættelse er ikke ensbetydende med at slå eller lignende, derimod en måde at sætte en grænse på, som kan være nødvendig. Hvor goder i en kort periode kan blive frataget.

    Se fx. hvordan nogle afgangs elever har opført sig på sidste skoledag. En dag som burde være en sjov og god dag for alle skolens elever. Men her har nogle fyldt, de obligatoriske karameler man smider ud til alle eleverne, med metal og nåle!

    Hvis man finder ud af hvem som har gjort det, skal de selvfølgelig straffes på en eller anden måde.
    Det kan ikke betegnes som 'drengestreger', men ren ondskab, der kunne ha' ført til stor skade.





  • #17   21. maj 2022 Det som går igen i alle Alis kommentar og Indlæg at man ikke skal straffe. - Nu er straf mange ting, i ældre tid var det med livremmen, og jeg skal sige det gøre helvede ondt på en bar røv.

    Spørgsmålet bliver man et bedre menneske hvis man klasker en livrem over ens numse? Jeg tror det gør en smartere at undgå livremmen. Det smarte er at tilpasse sig, og så lave sine uvornheder udenfor hjemmet. Børn er ikke lemminge men børn som påvirkes af deres omgivelser og reagerer på den, enten positiv eller negativ.


Kommentér på:
Hvad sker der med manges opførsel!?

Annonce