{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  En rede af affald
  • #1   11. maj Vi har fået ødelagt kloden ret grundigt.

Hvordan kan vi lave et samarbejde om at rydde op?!

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 127 Emner: 579 Svar: 3.120
    #2   11. maj Ak Alis - der bliver startet så utroligt mange initiativer for at komme affald til livs, det er en umulig opgave, det kan allerhøjest blive til lidt mindre affald alt efter hvor fornuftige mennesker omgås deres affald og med respekt for kloden, det sidste er vist det, der mangler hos de mennesker, der efterlader deres affald, hvor de står og går.

I ved efterhånden sikkert alle, at jeg bor i en skov, og ingen af jer kan drømme om, hvad der bliver smidt af affald alene her hos os i skoven, senest i går så vi på vej ind til byen, at en eller flere bare havde smidt deres kasserede bildæk på en sti i skoven, og det er ingenting, her bliver kasseret ALT uden undtagelser. Selv skovfogeden er ved at fortvivle, for som han sagde til mig, vi kan ikke nå at rydde op, så hurtigt som der kommer nyt affald og meget af affaldet skal til specielle affaldsfirmaer f.eks hvis det indeholder asbest.

Og for at vende tilbage til en svanerede, vi er så heldige, at vi hvert år har svanereder i vores område, men i sidste uge blev en ødelagt, nogle modbydelige mennesker havde taget æggene ud af reden og lag sten i den, jeg var helt grædefærdig da jeg hørte om det.

• #3   11. maj Skal vi tage eksempler på 1 Maj møder, hvor svinene bare efterlader deres udtjente skrammel...

profilbillede
  • Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 127 Emner: 579 Svar: 3.120
    #4   11. maj Derfor polysl er det en umulig opgave, at holde kloden ren for affald. De værste skadedyr på hele kloden er menneskerne.

Det eneste eksempel jeg kender på et 'land', der er i stand til at bekæmpe affald, det er ø-staten Singapore.

• #5   11. maj Annella

Japan er også gode til at holde rent. Her kan man få en bøde på mange tusinde for at smide tyggegummi på gaden.

• #6   11. maj Der er gudskelov stadig forskel på folk... smiley

PS! Jeg er ikke spejder, men Roskilde er gyseligt, og er om ikke fejlfri, så rydder jeg dog op efter mig.

profilbillede
  • #9   11. maj Sidst var der 13 tons lort til 1 Maj. møgsvin.

• #10   11. maj Madonna dit billede er 2 delt med festivallen øverst og spejder nederst når de tager hjem. Der ses en god forskel

profilbillede
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 65 Svar: 698
    #11   11. maj Vi kører pt. igennem Tyskland, Belgien og Holland.
    Vi er positivt overrasket om hvor ren de hele er, på et lille færge på grænsen med Holland og på en i alt to minutter tur kom færgemanden med et rullende skraldespand og en billet til 2 €
    Om vi har noget affald vi skulle af med, herligt og godt initiativ, vi er gammelt, havde intet fordi vi passer på.

Eneste vi skal lære at blive derhjemme så vi ikke sviner med benzin, eller diesel.
    Som forsvar kører vi øko kørsel, men helt sikkert at færgemanden fik tanken igang smiley

• #12   11. maj I alt for mange år har der været en 'køb og smid væk kultur'.

Ikke mindst været en manglende respekt for naturen og dyrelivet.

Det kan kun gå galt.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 65 Svar: 698
    #13   11. maj Cris

jeg har på fornemmelse at du ikke er en af dem.

VI i hvert fald har altid været på passeligt og nærigt. køber stadigvæk brugt tøj, genbruger og finde små guldkorn i brugt og nyder det at spare.

Når det er sagt skal vi om lidt til byens (camping) restaurant og kommer til at nyde maden, og det behøver ikke at være fancy.

Med lidt held har de friske spargel smiley

• #14   11. maj Ja genbrug er godt og det undre mig hvorfor verden ikke laver tiltag som ku få folk til at samle skral og hvis jeg nu sage at der er penge i lortet - altså var en pris på skral - en pris der ku få folk til at samle skral endog lave arbejdspladser der samlede og tog imod skral og hvor som jeg skriver blev betalt efter en kilopris - så sku i bare se løjer.
    Og Annella at folk kan lave sådan ugerning imod en svane fortæller jo alt om mennesket og jeg håber de får fat i den/de personer.

Kommentér på:
En rede af affald

x