{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
182 visninger | Oprettet:

Jojo
Jojo
Online Tilmeldt:
31. dec 2021
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 65 Svar: 698

Skal holde Ukraine sig fra civille i mål Donetz og Donbas regionen {{forumTopicSubject}}

Ruslands strategi er for tiden at gå efter de civile mål, altså de bløde mål som shopping centre, teater og skoler.

Jeg synes at det er forfærdeligt, men så kan man stille spørgsmålet om Ukraine skal opføre sig bedre.

Hvad synes i om det smiley

Kommentarer på:  Skal holde Ukraine sig fra civille i mål Donetz og Donbas regionen
  • #1   10. maj jo jo,
    jeg føler ikke jeg er i stand til, at være vidende nok til, at bedømme, hvor meget krig der er nødvendig.
    Det eneste jeg gennem livet har set er, at uanset hvilken form for krig der er ført så er der kun tabere.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#2   11. maj Broki

Jeg vil gi dig ret.

OT. du spurgte mig i andet debat om krigs forbrydelse hvor du tvivler om det overhoved bliver til noget som helst.

I dag.
    Ukraine’s -general som står for sagen af landets krig tribunal at a 21-year-old Russian soldat i fangenskab vil være den første til at stå foran tribunalet og blive dømt for War crime siden invasionen startede.
    Den almindige soldat Vadim Shishimar er anklaget for at myrde en 62 årige person i en lille by in Sumy regionen in Ukraine i krigens første uge in February.

Den 62 årige mand var på vej fra en butik i byen og havde udover in indkøbs taske ingen våben på sig.

Det forventes at mord anklagen kommer til at koste soldaten en livs lang gratis ophold i fængslet.

Bare som info og det er den allerførste sag i en langt række som kommer til at være i mange år.

• #3   11. maj I krig og kærlighed er der ingen regler. Sådan siger et gammelt ordsprog.

Det ville da være godt, hvis Ukraine forsøgte at afholde sig fra civile mål i de to russisk-dominerede regioner. Men sådan er virkeligheden jo ikke.

Da Rusland tog Krim, var det jo netop i disse regioner hvor man skød indbyrdes på sine egne naboer, hvis de ikke lige brød sig om Ruslands gøren.

Krig skaber altid et stort had, ikke mindst når man ser/oplever voldtægt af kvinder og børn, som så bliver slået ihjel.

Når man så ser at dem som er flygtet til Hvide Rusland får frataget deres pas og statsbogerskab som Ukrainer, og istedet 'bliver sovjetborger', så er det som en rød klud.

Der er så mange krige rundt om i verden, og det er uhyggeligt som man behandler hinanden.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#4   11. maj Du har ret Cris

Jeg husker min ungdom hvor halvdelen af vores lille by var protestante.
    De var fjenden, de var farligt og kunne ikke stoles og man kunne ikke få arbejde hos dem.

Lidt senere hørte man om Ulster, Belfast og IRA, her var det omvendt, dog en religions krig som stadigvæk kæmpes om mange steder og også i de nyere tider, nu er grænsen bare kommet til de mere sydlige steder.

Til det vil jeg bare tilføje til din åbning at i krig og kærlighed, også kunne tilføjes religion. samt alt hvad forstyrrer i vores hverdag og egoisme smiley

• #5   12. maj Krig er mange ting med mange aspekter og agendaer. Nogle er om magt, nogle er fordi shia og sunnier har forskellig udlægning og fortolkning af Koranen - andre grunde er ressourcer, eller landområder.

Men krigsførsel må aldrig gå efter civile - det giver simpelthen ingen mening - så er krigen blevet til en terrorhandling.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#6   12. maj Poly

Velkommen til krig the Russian way.
    Meninger fra int. medier er at Rusland er på vej at blive et land befolket af almindige krigere og tyve knægter.

• #7   12. maj Hør nu på Putin, så er det jo ikke en krig, men en befrielse af folket. så hvad nu lille du?

• #8   13. maj Ihvertfald har jeg indtil i går altid holdt med og har haft forståelse for Ukraine, men siden i går mener jeg, at Ukraine ikke er meget bedre end Rusland, og den mening har jeg efter, at have læst en rapport fra organisationen Human Rights Watch, rapporten bekræfter at de russiske væbnede styrker har brugt internationalt forbudt klyngeammunition i Ukraine. Men den ukrainske hær har også brugt sådan en ammunition mindst én gang.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 47 Emner: 90 Svar: 5.086
    #9   13. maj For nylig så jeg en rapport om at Ukraine er skyld i krigsforbrydelser som tortur og henrettelser.
    Der kommer også flere og flere demonstrationer for at få stoppet den krig.

• #10   13. maj #9
    Alis

Det samme har jeg hørt, og Amnesty International bekræfter, at der er begået krigsforbrydelser på begge sider.

• #11   13. maj Selvfølgelig er der begået krigsforbrydelser, det ville da være mærkeligt andet.

Vi/I ville sikkert også begå dem, hvis vi/I var i samme situation.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#12   13. maj Når man bekriger hinanden kan det jo ske at man skyder på hinanden og synes ikke at Ukraine skal sidde og vente på næste skud, de må godt svare igen, problemet er bare at Ukraine ikke er under krig, de er bare offer for en særligt militært handling.

Træls for Ukraine har Rusland ødelagt deres vand forsyninger, deres el net, deres togbaner og stationer, deres teatre og skoler, deres havne og transport system og dermed deres evne til at sælge og transportere deres vare og industri produkter.

Og så kommer Amnesti international og påstå at Ukraine også har begået krigsforbrydelser.

Holy smoke, det er da bare kanon at Rusland ikke bruger kernvåben in Ukraine fordi så var de godt nok på skideren i landet,

• #13   13. maj #12 Helt enig i dit indlæg Jojo

Fx. En russisk soldat som er død og lagt på et kryds af jern. Det kryds som russerne tegnede på deres kampvogne.

En russisk soldat som var meget hårdt såret, fik et nakkeskud. Der var jo ingen mulighed for at redde ham på nogen måde. De fleste hospitaler har russerne jo også bombet.

Ligeså nogle russiske soldater som bare ligger og ikke er blevet begravet. Jamen, med risiko for at blive skudt selv, så er det vel bedre at lade dem ligge. De føler jo intet mere.

Det er bare få eksempler som Amnesty Int. har klaget over er krigsforbrydelser.

Den de først og fremmest skal anklage er Putin.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#14   13. maj Du skal bare vide Cris, at Amnesti international er på talefod med Putin og at han lytter meget nøje til hvad de mener.

Jeg er sikker på at Putin fra nu af vil afmærke de hundredtusind vis af landminer, snuble tråder og persons miner med rød maling og en stort M

Bare så han ikke komme på højkant med Amnesti. smiley

• #15   13. maj Jeps, det er jo tydeligt at Putin er lydhør. smiley

• #16   13. maj Bare se det som lige er lagt ud i nyhederne.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/russiske-soldater-naegter-at-gaa-i-krig-skyder-egne-koeretoejer/9252966

Det er godt gået af de russiske soldater som nægter at deltage.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#17   13. maj Jeg er ikke så sikker på at Putin er den eneste, der skal bebrejdes. Vi har stadig ikke fået en redegørelse for hvad de er uenige om.

Efter hvad jeg har hørt, så vidste Vesten en hel måned i forvejen, hvad Rusland ville gøre, hvis de ikke opnåede forhandlingsresultater. Men om hvad?? Det er mere hemmeligt end anklagerne imod Hjort Frederiksen. Man poster bunker af penge og våben i en krig, man ikke ved hvad drejer sig om.

Det er slet ikke i orden at starte sådan en krig, og jeg bakker op omkring Sverige og Finland, der nu vil ind i Nato, men der er nogle problemer, der ikke bliver løst.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#18   13. maj Cris

Vi skal bare være talmodigt med Rusland, de er langt fra målet at ramme de ca. 1 million ofre de får i gennemsnit i deres sidste tre specielle operationer i henholdsvis Afghanistan, Tjetjenien og Syria.

En ting har Rusland dog været heldigt med, de har fået deres klusterbombe ekspert fra Syrien med til Ukraine, dog uden at fortælle Amnesti om dette.

Jeg linker lige til hans særlige evner og specielle, det er dog på engelsk.
    https://edition.cnn.com/2022/05/12/world/russia-general-ukraine-syria-cluster-bombs-intl-cmd/index.html

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#19   13. maj Alis

Kan du nævne en krig som har gjort mening.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#20   13. maj Jojo - Nej, jeg kan ikke nævne en krig, der har givet mening, men i det mindste vidste vi hvad de sloges om, og vi postede ikke bunker af penge og våben ind i den.

Kommentér på:
Skal holde Ukraine sig fra civille i mål Donetz og Donbas regionen

x